Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Купуваме стари F-16 без конкурс

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

    Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
    И е сам по себеси забележителна част от авиационната история. Едно от творенията на Кларънс Джонсън.
    Доста бивши немски летци не мислят така. А около 140 от тях въобще не мислят, което е присъщо за мъртвите хора.
    Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

    Коментар


    • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

      Всички сме чували за „летящите ковчези“.
      Но обективно погледнато, това е резултат повече на ПР покрай чисто политически процеси в Германия през '60-те.



      Едно сравнение с България:
      На изобщо летелите 916 бр. Ф-104 в Германия са загинали 120 души. На малко повече (около 1000бр) изобщо всякакви самолети в България (1952-1990) са загинали 149 души. Т. е. на безкрайно ненадеждният (и едва ли не техническо недоразумение) Ф-104 са загинали 25% по-малко хора.



      ...
      The introduction of a highly technical aircraft type to a newly reformed air force was fraught with problems. Many pilots and ground crew had settled into civilian jobs after World War II and had not kept pace with developments, with pilots being sent on short "refresher" courses in slow and benign-handling first generation jet aircraft. Ground crew were similarly employed with minimal training and experience, which were the consequence of a conscripted military with high turnover of servicemen. Operating in poor North West European weather conditions (vastly unlike the fair weather training conditions at Luke AFB in Arizona) and flying at high speed and low level over hilly terrain, a great many accidents were attributed to controlled flight into terrain or water, (CFIT). German Air Force losses totaled 110 pilots.[59] Also, a contributing factor to this was the operational assignment of the F-104 in German service: it was mainly intended for the fighter-bomber use, as opposed to the original design of a high-speed, high-altitude fighter/interceptor. This not only meant providing for the usual low-level missions, but also led to the installation of additional avionic equipment in the F-104G version, such as the INS system, whose additional weight hampered the flying abilities of the plane even further and was said to add far more distraction to the pilot. In contemporary German magazine articles highlighting the Starfighter safety problems, the aircraft was portrayed as "overburdened" with technology, which was considered a latent overstrain on the aircrews.[6

      ...
      На самом деле уровень аварийности немецких машин, хотя и очень высокий, не был каким-то исключительным. Следует отметить, что ВВС ФРГ потеряли в лётных происшествиях 36 % своих F-84F «Тандерстрик»[5], однако этот факт остался сравнительно малоизвестным. Кроме того, итоговая статистика аварийности F-104 за всё время службы в ВВС ФРГ оказалась не такой уж плохой — один потерянный самолёт на 6630 часов налёта[6]. Для сравнения можно указать, что у советского аналога F-104, истребителя МиГ-21, аварийность на раннем этапе эксплуатации в ВВС СССР была выше (одна потеря на 4650 часов налёта в 1965 году[7]).

      ...
      The F-104 was the first aircraft to simultaneously hold the world speed and altitude records. On 7 May 1958 U.S. Air Force Major Howard C. Johnson, flying YF-104A 55-2957, broke the world altitude record by flying to 91,243 feet (27,811 m) at Edwards AFB.[66] On 16 May 1958, U.S. Air Force Capt Walter W. Irwin flying YF-104A 55-2969 set a world speed record of 1,404.19 mph over a 15/25 kilometer course at Edwards AFB.[66] Flying F-104A 56-0762 over NAS Point Mugu, California U.S. Air Force Lt William T. Smith and Lt Einar Enevoldson set several time-to-climb records on 13 and 14 December 1958:[66]

      • 3,000 metres (9,800 ft) in 41.85 seconds
      • 6,000 metres (20,000 ft) in 58.41 seconds
      • 9,000 metres (30,000 ft) in 81.14 seconds
      • 12,000 metres (39,000 ft) in 99.90 seconds
      • 15,000 metres (49,000 ft) in 131.1 seconds
      • 20,000 metres (66,000 ft) in 222.99 seconds
      • 25,000 metres (82,000 ft) in 266.03 seconds

      On 14 December 1959, U.S. Air Force Capt "Joe" B. Jordan flying F-104C 56-0885 at Edwards AFB set a new world altitude record of 103,389 feet (31,513 m). He also set 30,000 metres (98,000 ft) time-to-climb record of 904.92 seconds.[66] (The T-38 took the lower-altitude records in Feb 1962 and soon after that all the time-to-climb records went to the F-4.[67]) U.S. Air Force Maj Robert W. Smith, flying NF-104A 56-0756, set an unofficial world altitude record of 118,860 feet (36,230 m) on 15 November 1963. On 6 December 1963 he flew the same aircraft to another unofficial altitude record of 120,800 feet (36,800 m).[66]
      Jacqueline Cochran flew TF-104G N104L to set three women's world's speed records. On 11 May 1964, she averaged 1,429.3 mph over a 15/25 km course, on 1 June she flew at an average speed of 1,303.18 mph over a 100-km closed-circuit course, and on 3 June she flew at an average speed of 1,127.4 mph over a 500-km closed-circuit course.[66]
      Lockheed test pilot Darryl Greenamyer built a F-104 out of parts he had collected. The aircraft, N104RB, first flew in 1976. On 2 October 1976, trying to set a new low-altitude 3-km speed record, Greenamyer averaged 1,010 mph at Mud Lake near Tonopah, Nevada. A tracking camera malfunction eliminated the necessary proof for the official record. On 24 October 1977 Greenamyer flew a 3 km official FAI record flight of 988.26 mph.[68]
      On 26 February 1978, Greenamyer made a practice run for a world altitude record attempt. After the attempt, he was unable to get a lock light on the left wheel; after multiple touch-and-go tests at an Edwards Air Force Base runway, he determined that it was not safe to land. He ejected, and the N104RB crashed in the desert.[69]



      Последно редактирано от davc; 15-03-14, 13:23.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

        Показателя аварийност при германците е около 30% от 916 самолета губят 292 при което загиват 116 пилота . Най голяма е цифрата при канадците е около 50 % .
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          ... Най голяма е цифрата при канадците е около 50 % .
          Голяма си е била ...

          About 110 CF-104/CF-104Ds were lost in accidents, out of 239 delivered - a loss rate of no less than 46 percent. However, it is only fair to point out that the Canadian CF-104s probably had the highest-flying time of any country operating the Starfighter. At the time of retirement, average airframe times were in the order of 6000 hours as compared to 2000 hours for the Luftwaffe.
          http://www.canadianstarfighterassociation.org/story.htm
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
            ...Едно сравнение с България:
            На изобщо летелите 916 бр. Ф-104 в Германия са загинали 120 души. На малко повече (около 1000бр) изобщо всякакви самолети в България (1952-1990) са загинали 149 души. Т. е. на безкрайно ненадеждният (и едва ли не техническо недоразумение) Ф-104 са загинали 25% по-малко хора....
            За какъв период е статистиката относно Ф-104 в Германия? И за кой период?
            Питам, щото ако разглеждаме както казваш 1952 +, говорим и за зората на реактивните самолети, когато се вкарват на въоръжение съвсем нови модели, с нов вид двигатели, непознати като употреба и начин на работа за масовия летищен състав, летци, техници и т.н. А в човешката историа пионерите винаги са засегнати от този риск. Ф-104 не е бил пионер, нито нещо тепърва излизащо на сцената.
            Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

            Коментар


            • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

              Статистиката е за всички Ф-104 в Германия и всички жертви на него докато е бил в експлоатация там. За България обхваща целият период от 1952 до 1990. За този период именно, всички изобщо летели военни самолети тук са около 1000бр. Тази бройка е съпоставима с ф-104 в Германия, а от статистиката е видно, че смъртните случаи са 4 към 5, което изобщо не се връзва с определение за Ф-104 като за отчетливо проявен като авариен самолет.
              Ако трябва да изключим ранните години на реактивната авиация тук (май това имаш предвид), то автоматично ще намалим броя жертви, но и броя самолети. Като пропорцията става още по-негативна за нас! Като отделна година, пикът на жертви е 1969, а като период - '70-те (тогава се лети най-интензивно и имаме най-голям брой самолети едновременно в експлоатация).
              Отпреди 1952 год. данните за България включват и войната, та не могат да се отделят само авариите.

              пп
              Най-много загинали пилоти в България, като абсолютна стойност има на МиГ-17. Най-много като пропорция: жертви/ бр. самолети - на МиГ-21. Най-много като пропорция: жертви/летателни часове - МиГ-23.
              Последно редактирано от davc; 15-03-14, 17:31.
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                Най-много загинали пилоти в България, като абсолютна стойност има на МиГ-17. Най-много като пропорция: жертви/ бр. самолети - на МиГ-21. Най-много като пропорция: жертви/летателни часове - МиГ-23.
                Странно, не съм се ровил в тези статистики, но все си мислех че Миг19 води....
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                  Той е на 4-то място по абсолютен брой. Би бил на 5-о, ако включим Ме-109 (той ще е на 3-то).
                  А по двете пропорции е на 2-ро.
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                    Ме 109 също е доволно авариращ самолет . Благодарение на тесните предни колесници колкото са загубени в бой горе долу толкова са загубени и при кацане .
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                      Това може да е някаква обща статистика. В България две трети от загубите на самолети и три четвърти на пилоти са при бойни полети. Авиацията ни всъщност е единствената част от армията ни, която е воювала и преди '44-та. Интересен момент е, че сърбите съвсем целенасочено са ги сваляли (по време на т. нар. втора фаза) под претекст, че ги бъркат с немски. Този самолет е в експлоатация тук, плътно докъм '60-та година, като е „видял“ бракуването на няколко партиди Ил-ове и Як-ове - 15 години с практически никаква поддръжка. В същата тази Сърбия са били налични (получени от нас през '48-ма) докъм '70-те.
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                        Davc, не е ли по-коректно да се сравнява аварийността на F-104 с друг самолет на Луфтвафе (Торнадо, примерно), а не с българските ВВС?
                        А иначе ме изненадахте че Ме-109 е бил в експлоатация до към '60-та...Какъв е бил по това време (след ВСВ) - учебен, или си е носил бойна служба?
                        Последно редактирано от Маркони; 17-03-14, 13:39. Причина: Грешка
                        Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                        0887/осемпет 66 4осем

                        Коментар


                        • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                          Такова сравнение е безсмислено и с еднозначен резултат (като така - „чесане на клавиатура“). Ф-104 е самолет, с определено висока аварийност, въпросът е, че тя съвсем не е нещо изключително, несравнимо, или уникално (и както се вижда - всъщност обичайна, примерно у нас).

                          А Месершмитите са си били на въоръжение като пълноценни бойни машини до края на експлоатацията им. Сравнени с Як-9 М (с когото „служат“ заедно) те имат един път и половина по-добри летателни характеристики, неколкократно повече въоръжение и несравнимо по-голям ресурс. Свалени са във връзка с окончателното преминаване на единствено реактивна изтребителна авиация (от съвременните му представители на която, също е по-добре въоръжен). По това време, наистина са били окончателно морално остарели, макар и в летателна годност.
                          Колкото до учебни самолети, по това време ние все-още сме имали авиостроене и по отношение на такива, напълно сме задоволявали нуждите си със собствено производство.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                            Били са на въоръжението в Испания до 1965 година... с британските двигатели Rolls-Royce Merlin 500/45 и се казвали HA.1112M.1L Buchon. Снимали са ги като оригиналните Ме-109 във филма Битка за Британия - http://www.imdb.com/title/tt0064072/.

                            Коментар


                            • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                              Ф-104 е самолет, с определено висока аварийност, въпросът е, че тя съвсем не е нещо изключително, несравнимо, или уникално
                              То и никой друг до сега в темата не го е твърдял, ти си първия който го споменава...бе споменато само, че някои са му лепнали прякора "летящ ковчег"(което е безспорен факт, че се е ползвал с този прякор), с което обаче не се има предвид подобно на подчертаното абсолютизиране.
                              Всеки трети е шести

                              Коментар


                              • От: Купуваме стари F-16 без конкурс

                                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                                То и никой друг до сега в темата не го е твърдял, ти си първия който го споменава...бе споменато само, че някои са му лепнали прякора "летящ ковчег"(което е безспорен факт, че се е ползвал с този прякор), с което обаче не се има предвид подобно на подчертаното абсолютизиране.
                                Разберете се с Dagobar.

                                Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
                                Доста бивши немски летци не мислят така. А около 140 от тях въобще не мислят, което е присъщо за мъртвите хора.
                                Последващите му мнения, също са в контекста на такава теза. sek. 1 също я застъпва.

                                пп
                                В името на душевният ти мир, ако те потвърдят, че нещо друго са имали предвид, ще се постарая да уведомя модератор, за изтриване моите разсъждения.
                                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X