Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мотоделта с ETZ-251

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Re: От: Мотоделта с ETZ-251

    Аз харесах тази количка още от пръв поглед. Малко са нещата, които ми харесват така - от пръв поглед. И нито едно от харесаните, досега не ме е разочаровало! Колкото по-внимателно я разглеждам, толкова повече му се възхищавам от прецизността на възлите. Засега ми е рано да летя сам, но ако е дал Господ, скоро би трябвало да мога Смених ъгъла на карбуратора - делорто карб бе сложен, с наклон обратен на препоръчаният от производителя. Махнах бензиновата помпа - карба е от тип без помпа и се дави с помпа. Сега моторът е часовник и пали от раз. Сложих му едно маркуче, за да виждам нивото на бензина - трябва да го видя при форсаж да не обедни много сместа. Казваш повече масло - аз слагам масло хускварна за резачки, като мярката масло за 5л. бензин я слагам на 4л. бензин. Т.е. 1:40. Така съм карал извънбордовите Нептун, Евинруд, Меркури, както и една древна шейна Бомбардие. Моторите палят перфектно, почти няма нагар и работят равно, свещите перфектни. Ти каква пропорция препоръчваш, и какво масло? Само предният ми колесник е леко посукан(страничен наклон), но засега мисля да не го пипам - не знам каква е причината за това посукване - вероятно твърдо кацане. Скоро ще го закарам на пилот с опит да го прегледа и евентуално облети. Имаш ли представа назъбеният ремък на колко часа се сменя? Струва ми се, че ремъкът е за доста по-мощен мотор(презастрахован), но той е критичен детайл - недай боже да се скъса и да разпори крилото...

    Коментар


    • #47
      От: Мотоделта с ETZ-251

      Ето доработката на карбуратора(делорто) с която може да се гледа нивото на бензина.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:carb1.JPG
Прегледи:2
Размер:77.9 КБ
ID:5270456Натиснете снимката за да я уголемите

Име:carb3.JPG
Прегледи:2
Размер:75.1 КБ
ID:5270457Натиснете снимката за да я уголемите

Име:carb2.JPG
Прегледи:1
Размер:77.3 КБ
ID:5270458

      Коментар


      • #48
        От: Мотоделта с ETZ-251

        Добре ти е така маслото,хубаво е да е повече от предписанато,че тоя мотор има нужда от мазане през повечето време върви на обороти,колкото до предният ти колесник аз си бях купил лети джантички от ролерче но така и не стигнах до там да ги сложа,имаха дори и дискова спирачка!
        LZ2IZ,DUTY for DUTY[/B] PAJERO 3,5 v6
        Анти-социалното поведение е признак на интелигентност в един свят, пълен с конформисти!

        Коментар


        • #49
          От: Мотоделта с ETZ-251

          Ето ги първите тестове на делтата ми - изглежда лети добре Още маааалко подобряване на техниката на кацане и ще мога сам ))))))
          http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=zXHzObTkkx8

          Коментар


          • #50
            От: Мотоделта с ETZ-251

            Най-после самостоятелни полети! На пистата до Крайници и Сапарево http://www.wix.com/dmitrev/alpine-mars#!mars-fun. На инструктора и приятел Ангел Кацарски вече май му беше омръзнало от мен, но му неудобно да ме натири да летя сам В смисъл, че очевидно вече мога да летя, а продължавам да вземам уроци)) Спомних си как на курса за мотоциклет си записвах допълнителни часове. И тогава инструктора се чудеше също защо са ми, като правя полигона без грешка и ще взема изпита. А то без грешка 3 пъти - веднъж с грешка От едни години(около 40-те) нататък забелязвам, че търся не адреналина, а усещането че съм овладял техниката.
            А иначе делтата ми се оказа чудна - евала на Стефчо, компоновал я е перфектно, имам чувството, че сама ще кацне! И за около час летене изгори 4л. бензин.
            Пиша това и като уверение, че самостоятелно построена мотоделта може да е много добра! За мен поне е перфектна!

            Коментар


            • #51
              От: Мотоделта с ETZ-251

              Ако не е проблем разкажи повече за цялото занимание,има ли нужда от някакви разрешителни, регистрация,колко часа са необходими и т.н .Предполагам ще е полезно на начинаещия.Сподели своя опит.

              Коментар


              • #52
                От: Мотоделта с ETZ-251

                Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                Ако не е проблем разкажи повече за цялото занимание,има ли нужда от някакви разрешителни, регистрация,колко часа са необходими и т.н .Предполагам ще е полезно на начинаещия.Сподели своя опит.
                Да, с удоволствие, дано се запалят още!

                Аз започнах с анализ на съществуващите закони и наредби, за да съм спокоен, че ще мога да летя. В момента действащата нормативна уредба(и приложима в моят случай) я добавям в края на съобщението.
                Най-общо: до 120кг без регистрация на апарата и без пилотски лиценз. Летиш до 3000м без зоните на летища(около 10км радиус), никога над населени места и събрали се хора. Трябва да се следят и забраните във сайта на РВД.
                Преди беше "наредба 6" и копираше щатската FAA Part 103 и ултралеките в щатите тук се водеха индивидуални въздухоплавателни средства. В момента нашата рамка е дори разхлабена, защото евро-директивата засяга основната авиация, а леки и ултралеки ги оставят на местното законодателство. Аз съм решил за себе си, да се придържам към щатската и по-точно никога да не возя втори човек и да не карам бърза делта(макар че обучението няма как да го проведеш така, но тогава си с инструктор).

                Като летателни часове взех повече отколкото се предполага че е нужно - може би 25-30 часа. Започнах докато бях на почивка в Приморско. Т.к. съм родом от там, седенето на плажа никак не ме привлича. Докато Жената и детето са на плаж, аз летя наоколо с Ангел След като мога да летя сам(в много тихо време), още 25 часа самостоятелни е минимумът, след който мога да си мисля, че що-годе летя и кацам. След 100 часа май трябва да няма проблеми и в по-силно време. Във всеки случай при тихо време и делта, която прощава грешки някои ще са много по-бързи в обучението. Аз нямам за къде да бързам, защото самото обучение си е летене. Дори правихме прелети за да търся определени места, набелязани по гугъл ърт

                За излитане и кацане е най-добре да се ползват малки летища и площадки. Право на ръководител полети е да допусне или не индивидуално въздухоплавателно средство. Летище Приморско, примерно, ми казаха че изискват регистрация и радио. Регистрацията е безпроблемна(като индивидуално въздухоплавателно), но струва пари, радиото още повече, т.к. не правят разлика м/у мотоделта и боинг 747, и ръчна радиостанция / радио-оборудване на самолет)) Сега след август като влезе в сила новият закон, вероятно ще е по-евтино, стига да дадат права на организациите, които са кандидатствали. Иначе отиваш в Румъния, регистрираш я там, и родината губи една мотоделта Това разбира се, ако ползваш летище, което ти изисква регистрация.

                Най-блазнеща е идеята: докато си на почивка, да отиваш с колата си до летището там делтата да е готова за полет(преспала в хангара за по 10-15лв на вечер), да полетиш час(сутрин или вечер, когато все едно плуваш в масло) и да си я оставиш пак в хангара. Излитане/кацане бе 10лв, но за количество се прави отстъпка, така че можеш да тренираш на пистата.

                Има и много изоставени писти, които трябва да се предпочитат пред пътища и ливади(писти, които се виждат от гугъл, някои са действащи летища! http://g.co/maps/dfwbx). Край морето условията са винаги по-добри. В горещи места без растителност през лятото има термики, които правят за мен полета борба, а не удоволствие. Разпъване/прибиране м/у 20мин и 1час. То си зависи и от конструкцията. Аз съм с дискова херния, слаб човек, но си я свалям пренасям и разпъвам сам без проблем(Марс-17). Двуместните Атлас-21 са 2 пъти по-тежки, за мен е невъзможно физически да се справя с такава.


                *****************************************************

                Наредба № 1 от 16.01.2003г.
                за свидетелствата за правоспособност на авиационния персонал

                Издадена от министъра на транспорта и съобщенията, обн., ДВ, бр. 23 от 12.03.2003 г., в сила от 12.09.2003 г., изм. и доп., бр. 84 от 23.09.2003 г., в сила от 23.09.2003 г., бр. 56 от 29.06.2004 г., изм., бр. 87 от 5.10.2004 г., бр. 112 от 23.12.2004 г., изм. и доп., бр. 99 от 8.12.2006 г., бр. 40 от 18.05.2007 г., доп., бр. 28 от 14.03.2008 г., в сила от 14.03.2008 г., изм. и доп., бр. 47 от 20.05.2008 г., изм., бр. 14 от 20.02.2009 г., попр., бр. 15 от 24.02.2009 г., изм. и доп., бр. 86 от 2.11.2010 г.
                ЧАСТ ПЪРВА

                ОБЩА ЧАСТ
                Глава първа

                ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
                Раздел I

                Основни положения
                Чл. 5. Не се изисква свидетелство за правоспособност за лицата, които самостоятелно използват едноместни въздухоплавателни средства с максимална маса под 70 kg - когато са без двигател, и с максимална маса под 120 kg - когато са с двигател.
                ………………………………………………………
                НАРЕДБА № 7 ОТ 14 ЯНУАРИ 1999 Г. ЗА РЕГИСТРАЦИЯ НА ГРАЖДАНСКИТЕ ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ СРЕДСТВА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ИЗДАДЕНА ОТ МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА В сила от 01.03.1999 г.
                Обн. ДВ. бр.9 от 2 Февруари 1999г., изм. ДВ. бр.80 от 3 Октомври 2006г. Раздел I.
                Общи положения
                Чл. 1. (1) С тази наредба се определят условията и редът за вписване и отписване на въздухоплавателни средства (ВС) в регистъра на гражданските въздухоплавателни средства на Република България и за определяне и нанасяне на национални и регистрационни знаци върху ВС.
                (2) Изискванията на тази наредба не се прилагат за ВС, по-тежки от въздуха, чиято максимално разрешена излетна маса не превишава 850 кг.
                ………………………………………………………………….
                НАРЕДБА № 8 от 14.01.1999 г. за определяне на летателната годност на гражданските въздухоплавателни средства в Република България
                Издадена от министъра на транспорта, обн., ДВ, бр. 9 от 2.02.1999 г., в сила от 1.03.1999 г.
                т. 9, р. 4, № 689
                Раздел I
                Общи положения
                Чл. 1. (1) С тази наредба се определят условията и редът за класификация на гражданските въздухоплавателни средства (ВС), изискванията за разработване, въвеждане и актуализиране на нормите за летателна годност и за издаване на удостоверения за съответствие на ВС с тези норми.
                (2) Изискванията на тази наредба не се прилагат за ВС, по-тежки от въздуха, чиято максимално разрешена излетна маса не превишава 850 кг.

                ………………………………………………………………….
                Последно редактирано от SJ410; 14-05-12, 17:04. Причина: допълнение

                Коментар


                • #53
                  От: Мотоделта с ETZ-251

                  Здравей
                  малко повече информация да кажеш за двигателя ,редуктора и[FONT='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif] какъв е пропелера
                  Крилото ти преработено безмоторно ли е

                  [/FONT]

                  Коментар


                  • #54
                    От: Мотоделта с ETZ-251

                    И още малко - защо избрах мотоделта? От много години бях започнал да правя автожир. Докато не се запознах с Венелин Стайков случайно. Той ми каза: ако искаш да конструираш без да летиш - продължавай с автожира. Ако искаш да летиш - мотопарата е най-удобният вариант. Тогава прегледах и статистиките Оказа се, че най-безопасният вариант е мотоделтата. Мотопарата е много по-удобна наистина, но изисква спокойно време. Там компромиса с метеоусловията може да се окаже фатален. От друга страна удобството при нея е огромно - може да се метне в колата по всяко време и не заема място в гаража. Така или иначе, избрах делтата. При нея и обучението е малко по-дълго. Моят избор бе бавна мотоделта, а не както е съвременната тенденция бързи мото крила. Всъщност има и нови модели с много широк диапазон - те могат да летят както бавно(40км/ч излитания и кацания), така и бързо(80км/ч) за прелети и може би са най-добрият вариант.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Мотоделта с ETZ-251

                      Първоначално публикуван от laminar Преглед на мнение
                      Здравей
                      малко повече информация да кажеш за двигателя ,редуктора и[FONT='Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif] какъв е пропелера
                      Крилото ти преработено безмоторно ли е

                      [/FONT]
                      Здравей,
                      двигателят е от етз251 редуктор зъбен ремък 1:2, витло 123см направено от Любо Лулчев от Троян, крилото изглежда стандартно Марс-17 учебно крило, вероятно усилени бедрени въжета, напречката преместена около 3 см напред заради окачването на количката/центровка. Утре ще меря макс обороти на двг, защото ще поръчам още един винт. аз съм коригирал наклонът на карба делорто и преден колесник

                      Коментар


                      • #56
                        От: Мотоделта с ETZ-251

                        Ето малко документирани тренировки на пистата до Крайници/Сапарева баня от 26 май: http://www.youtube.com/watch?v=VsZ3Nhb4XMQ http://www.youtube.com/watch?v=W-MBJ7s1s90

                        По-предната седмица там имаше състезание с коли и щях да ги снимам от въздуха, но ми се наложи бързо да събера крилото, защото вятърът рязко се усили, а нали съм начинаещ След състезанието обаче, на пистата са останали парчета от гуми с телове, както и доста гуми. А теловете ако ги засмуче витлото е кофти Следващият път ще започна с уборка пак

                        Коментар


                        • #57
                          От: Мотоделта с ETZ-251

                          видях на една снимка че крилото си го превозваш на ремаркето , струва ми се малко опасно при тесни пътища за предният край като се изнася. По принцип ги качваме на тавана на автомобила
                          За дъжда бъди малко по предпазлив че е много весело пред и във дъждовни облаци , вариото откача

                          пп мисля и аз да премина на мотоделта скоро

                          Коментар


                          • #58
                            От: Мотоделта с ETZ-251

                            Кажи поне кои бяха говедата, които оставиха камарите гуми и боклуци след себе си, не ги жали!
                            Завиждам ти за забавленията! Обаче ако не каска слагай поне очила, че сега летят майските бръмбари. Като 38-ми калибър с кух връх са!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Мотоделта с ETZ-251

                              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                              Кажи поне кои бяха говедата, които оставиха камарите гуми и боклуци след себе си, не ги жали!
                              Завиждам ти за забавленията! Обаче ако не каска слагай поне очила, че сега летят майските бръмбари. Като 38-ми калибър с кух връх са!
                              Състезанието си беше организирано, и полиция имаше дори, но след това... На мен ми е чудно, не им ли е гадно и на тях самите като гледка дори. То може и да не е от състезанието само - и преди имаше няколко гуми, които им подреждах отстрани на пистата, ама сега доста са оставили

                              Знаеш ли откога имам мерак да летя - от ученик. Човек трябва по-решително да реализира идеите си - аз закъснях определено.

                              За очилата добре че ме подсети - и учителят ми няколко пъти ми е казвал а аз никога не слагам. Иначе каската я бях забравил със все чорапа Делтата седеше готова на ремаркето в плевнята, windguru.cz даваха, че там не вали, закачих ремаркето и газ към пистата. И там се сещам за каска и чорап. Всичко трябва да е комплект натоварено на ремаркето, за такива случаи по тревога

                              Яхай и ти някоя едноместна делта щом те влече! По моя преценка още миналата година съм можел да летя с моята, защото най-различни варианти сме правили с атласа. Обаче откъде да знам, че е толкова по-лесна за управление - мислех си че ще е по-трудна. Миналото лято като летяхме час и нещо, и на мен ми се поудървиха ръцете на двуместната, и си казах - то не е толкова голямо удоволствие Обаче едноместната и лека делта е друго нещо Само повече свободно време да имах...

                              ПС: редактирах клипчетата, бяха заснети 16:9 и ютуба нещо не можа да се справи. http://www.youtube.com/watch?v=h4oPDSDEwLM http://www.youtube.com/watch?v=MuNQoyivNvQ
                              Последно редактирано от SJ410; 29-05-12, 11:18.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Мотоделта с ETZ-251

                                Много добре колега,радвам се,че вече летиш и имаш възможността да се наслаждаваш на свободата при полет!Пожелавам ти много емоции и безаварийни полети а някой ден и да се видим на някое летище!
                                LZ2IZ,DUTY for DUTY[/B] PAJERO 3,5 v6
                                Анти-социалното поведение е признак на интелигентност в един свят, пълен с конформисти!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X