Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за извънбордовия двигател !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси за извънбордовия двигател !

    интересувам се защо винаги извънбордовите двигатели се обозначават със конски сили,на какъв работен убем(кубици) работят те?защо не се споменава никъде кубатура,на какъв принцип работят те?като двигатела на мотор ли?а отработилите газове ,каде излизат?

    питам вас защото няма иначе от каде да го науча ,нека някои стар маистор да скаже за какво става въпрос !

  • #2
    До: въпроси за извънбордовият двигател !

    Дават конските сили, защото те са най-важният параметър...
    Естествено в документацията на моторите пише и бр. цилиндри, кубатура /работен Обем и т.н./

    След мощността най-важно е дали е 2-тактов или 4-тактов...

    Охлаждането на 99% от моделите става с вода от гьола /морето/ - водата се засмуква от спец. помпа, минава през блока и излиза на няколко струйки отстрани/отзад на мотора - ако не виждаш струйките, значи мотора не се охлажда и веднага трябва да го загасиш!

    Газовете се отвеждат през витлото и/или отвори близо до витлото... Водата служи за шумозаглушител...

    друго ако те интересува, питай!

    Този от снимките е 15кс 2Т, 250cc, произв. 2004г и се продава!


    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #3
      До: Въпроси за извънбордовият двигател !

      а това въртеливо движение на витлото по какъв начил се предава че да вретне перчицата ,нещо като кардан ли е какво е?

      и дургият ми въпрос е колко е максималният живота на един да кажем 4 коня мотор 4 тактов?какви часове се смятат за средни (по пробег така да се каже)какви часове работа на мотора се смятат за много както да кажем 150хил км при колата не са си нищо ,300хил км среден пробег <- за пример до давам

      Тедо /LJ73/ много яко разесняваш само така
      мерси много за обясненията ... простете моето незнание

      Коментар


      • #4
        До: Въпроси за извънбордовият двигател !

        имат ли трансмисии или нещо подобно или перката винаги се върти с оборотите на двигателя
        въздуха от къде се засмуква, може ли да попадне вода там и какво става тогава

        Коментар


        • #5
          До: Въпроси за извънбордовият двигател !

          Кои са по-добри - дву или четири - тактовите и защо?

          Коментар


          • #6
            До: Въпроси за извънбордовият двигател !

            Конските сили са това което могат да бутат играчката, или да я направят на трески ако са много. Затова и мощността е единственият всъщност значим параметър на извънбордовите. Ако е вътре в корпуса инженерите са имали грижата да е за такова водоизместване и такива външни условия. Юзерът не може да направи големи глупости.
            Не е кардан, нормален коничен редуктор е. Заради кавитацията винтовете не бива да се въртят с много обороти. За малките 500 например са здраво много. Приличните подводни изтребители се разтакават из океана с 300, великанските параходи разплискват морето по плажа със 100 оборота на вала.
            Моряци, кво да ги правиш. Така ги кефи - така живеят.
            А животът им е десетки - стотици часове до първия ремонт. Стотици - за скъпите. Или минути, ако направиш грешка при експуатацията.
            По-кофти е от колите - ще съсипеш барем три додето се научиш.

            Коментар


            • #7
              До: Въпроси за извънбордовият двигател !

              ето така изглежда трансмисията на и.б. мотор:





              за живота им... трудно е да се каже... на моя от снимката по-горе, както и на повечето 2Т им дават първа смяна на трансмисионното масло на 20моточаса и след това на всеки 50 м.ч. или веднъж на година... Би трябвало да изкарва стотици часове при правилна експлоатация и поддръжка...

              Аз не съм имал никакви проблеми с моя - само врътвам ключа и заминавам /със е-стартер е/... Чувал съм, че по принцип слабо място е предавката - ако не се сменя маслото или по някакъв начин влезе вода... Другото важно нещо е да се следи охлаждането - ако по някаква причина спре да смуче вода за охлаждане ще прегрее... Повечето обаче имат защита...

              Въздух смуче през една дупка отзад в капака... доколкото знам, за 2Т не е проблем да глътне вода... ще загасне и толкоз...

              Един познат беше много озадачен как така мотора пали след като 3-4 часа го е валял проливен дъжд... Ами... просто пали... Виж при Ветерок проблема с влагата може да се окаже сериозен... Както разказваше човека "Като го сложа на парапета на балкона пали от раз, като му замирише на вода... край!" Сигурно ще да е бил Ветерок пустинно изпълнение
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #8
                До: Въпроси за извънбордовият двигател !

                пропуснах въпроса за 2Т или 4Т...
                Предимствата на 2Т са по-ниска цена, по-малко тегло... Обаче доста цапа и харчи повече... По-мощните и модерни /от 25кс нагоре/ имат маслен инжекцион и не се налага да се сипва масло в бензина... Сега въвеждат нови модели с впръскване на горивото под високо налягане, а "класическите" 2Т са почти спряни от производство в по-известните фирми...

                4Т - по-тихи, по-равномерно работят на ниски обороти, не цапат... Обаче са почти 2 пъти по-скъпи на 1кс и 30-40% по-тежки...

                Във вътрешни водоеми в ЕС е забранено да се регистрират нови 2Т мотори с изкл. на тези модерните с впръскване на горивото под високо налягане...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  До: Въпроси за извънбордовият двигател !

                  а има ли някои двигател дето е голф 2-та на извънбордовите двигатели?(наи-здравия)
                  какво бихте ми препоръчали до 4 коня,4 такта трябва да се вписва в тези рамки!! нешо евтино и добро !!!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпроси за извънбордовият двигател !

                    )) Толкова малко моторче няма как да не е калпаво. И всичките са евтини разбира се, и новите. Втора употреба трябва да са две кила вторични суровини. Или подарък от приятел.
                    Морето е страшно място. Такива дребни механизми се чупят от кво да е. Златно часовниче в ковачница.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпроси за извънбордовият двигател !

                      Друг параметър е разхода на гориво ..... 4Т гори поне два пъти по-малко от 2Т.
                      Относно живота ..... трудно е да се каже .....
                      Аз например имам едно 2Т произведено 1976 г. ...... ама си върви на пушка (особенно като спомена роднините му по женска линия) .....
                      Е разбира се от време на време му обръщам внимание и "вкарвам" малко грижи - любов ...... тъй да се рече .....

                      А "мерцедеса" се нарича Волво Пента .....мда ...
                      За 4Т за сега, като цена/качество се налага Хонда.
                      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпроси за извънбордовият двигател !

                        Ааа ... Стефане и една малка подробност !!!

                        НЯМА евтин мотор за лодка.

                        Ако намериш такъв .... купувам веднага, като връщам каса бира с много мезета по куриер, на посочен от теб адрес ....
                        Пък може и с доставка от мен, ама тогава ...... не моат ни дигна поне 3 дена ! ..... много хартия ще изпишем, .... че ем с формули ..... и сервитьорки ще трябват ....
                        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпроси за извънбордовият двигател !

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          )) Толкова малко моторче няма как да не е калпаво. И всичките са евтини разбира се, и новите. Втора употреба трябва да са две кила вторични суровини. Или подарък от приятел.
                          Морето е страшно място. Такива дребни механизми се чупят от кво да е. Златно часовниче в ковачница.
                          Е тук Стефане не си прав.Имам едно Евинрудче 2Т двуцилиндрово на незнам каква възраст и работи
                          наистина като часовник/не в ковачница/.Явно е
                          правилната машина,може една година да не е ра
                          ботило но макс.на второто дръпване работи.За
                          разлика от руското чудо на техниката Вихър 30
                          който и като го палиш след като си то загасил
                          преди минути ръката ти става с метър по -дълга
                          докато запали.Не съм русофоб -просто факти
                          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпроси за извънбордовият двигател !

                            Първоначално публикуван от Макса Преглед на мнение
                            а има ли някои двигател дето е голф 2-та на извънбордовите двигатели?(наи-здравия)
                            какво бихте ми препоръчали до 4 коня,4 такта трябва да се вписва в тези рамки!! нешо евтино и добро !!!
                            Колега имам 4 тактов 4 коня Голдфиш на Селва,ако се поразровиш това е Ямаха със пластмаса от Селва.Ползвам го 2 години на 50-60 моточаса е.Харчи на тролинг,значи 3-5 км/час около 6-800 грама на час.Смяна на качественно масло на двигаделя и редуктора излиза около 30 лева.В същност това му е и годишната подръжка.Говорил съм с добър майстор на двигатели за лодки,той твърди,че ако му сменяш всички консумативи навреме е вечен и ще те надживее,ако не го караш редовно на максимални обороти,защото е слабичък.Имам две лодки едната е Ямаха 2.5 метра,бута я максимално с 10-13 км/ч мерисл съм го по джи пи ес и неможе да я изкара на глисаж,даже и да си сам.Другата ми лодка е 4 метра хонда,с двигател двутактов 15 коня,със 5 човека и то по 100-на кила си я изкарва на глисаж на 2/3 от ръчката,но мирише на масло и определено гори сериозно,на форсаж,сме обикаляли островите в бяло море,харчи около 4-5 на час,на тролинг незнам точно ,но е около 1-2 литра на час.Направи избора си в зависимост от това за какво ще я ползваш и големината на лодката.
                            TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
                            Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
                            Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
                            Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпроси за извънбордовият двигател !

                              имам 3м и 20 надуваема лодка ,искам мотор които да върши работа за малки разходки и за рибоци в морето,мога да сложа на лодката мотор до 4 коня това ми е конструктивно ограничение!а мое желание е дае 4-таквов какво бихте ми препоръчали от света на 4-те такта?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X