Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Платно,крило,екран или на баба им 'фьрчилото?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
    Е сега вече те разбрах,има една такава лодка с твьрдо платно което е около педя дебело и го докарва на форма като на МИГ17 крилото / ако помня от преди доста дьлго време на какво приличаше крилото на 17ти /.е едно го бях шибнал в асвалта 6 пьти на пияно.
    Една от причините това чудо да е съставно т.е. все едно две крила едно зад друго е, че обикновеното самолетно крило "работи" само в една посока, а това трбява да може да работи и в двете. "Капката" при самолетните крила не е симетричнна, а изкривена, за да осигури по-дълъг път на въздуха отгоре, съответно по-ниско налягане спрямо това от долу на крилото. Тук, обаче, няма горе и долу, сътветно трябва да се приспособява според това от къде духа вятъра и същевреманно да може да осигури и сътоветния ъгъл на атака. На пилотите им е лесно - духа им само отпред, вие цяла роза на ветровете си имате... Ето това жълтото на картинката се нарича Профил на Жуковски http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%...B8%D0%BB%D0%B0 Ето и как се регулира http://commons.wikimedia.org/w/index...e=1&uselang=ru
    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

    Коментар


    • #32
      От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

      Да, така правят крилото "ляво" или "дясно" според посоката на изменчивия вятър, без да въртят много мачтата, че или няма да стигне времето, или изобщо няма да успее да се завърти, без да се обърне, или изобщо да строши лодката.
      Но видимо има някакви тежки проблеми, за които не се сещам. Не знам за какво са етажите от малките хоризонтални крилца.

      Коментар


      • #33
        От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        Не знам за какво са етажите от малките хоризонтални крилца.
        Имам две предположения: 1. че са част от кнострукцията и управлението на крилото и/или 2. намаляват вихрите, т.е. ламинират потока...
        Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

        Коментар


        • #34
          От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

          И малко стабилизират вертикално...
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #35
            От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

            Мда, за това не се сетих Въобще тва гигантско крило си е искало бая смятане. Като нищо и в резонанс може да изпадне. Гледам, че е съставно и по височина. Може би може да има различна форма по височина? Ба ли го....
            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

            Коментар


            • #36
              От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

              Не, аеродинамичните гребени против срив на потока по размаха на крилото, са почти по цялата дължина на хордата. За стабилизатори ми се струват малки, и не виждам да са управляеми. По-скоро завихрят нещо, ама какво и защо ...
              Освен ако не са просто силовите елементи за клатенето на задкрилката. Или щанги, или рама.

              Коментар


              • #37
                От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Не, аеродинамичните гребени против срив на потока по размаха на крилото, са почти по цялата дължина на хордата. За стабилизатори ми се струват малки, и не виждам да са управляеми. По-скоро завихрят нещо, ама какво и защо ...
                Освен ако не са просто силовите елементи за клатенето на задкрилката. Или щанги, или рама.


                И трите дедо попе и трите как е казал ония.Много е голямо и за да си пази формата и да не се скьрши по средата го врьткат от доста точки,тия са точно за това което каза ти.Цялата макина с платното,наклона на мачтата,вьртенето и се управлява от програма която ако не ти даде компютьрджията това няма как да се кара - прекалено мощно,голямо и капризно е да се дьрпа на рька,или се троши или обрьща през предно салто.Тия долу са по-прости и сьвсем друга конструкция,програма няма и ето какво се получава като оплетат конците.



                http://www.sail-world.com/USA/Americ...-Latest/102934
                Последно редактирано от BENZBOSS; 08-11-12, 18:13.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #38
                  От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                  Нещо в този репортаж с разбитият катамаран е сгрешено. Не трябва твърдото крило да го обръща в никаква посока. Понеже много отдавна се интересувам от тази концепция а тя не е от от вчера, та първо това не трябва да се комбинира с меко платно и второ закрепването към корпуса трябва да е шарнирно. Тази гад работи и легнала в хоризонтал, дето се вика направо на палубата.
                  Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                  Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                  В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                  Коментар


                  • #39
                    От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                    През нос или предно салто им е запазена марка на всички катамарани,а и тия не отстьпват еле на силно време.Просто няма никаква плавучест на носа,няма никакьв повдигащ момент така да се каже и като го натисне и му забие муцуната,обикновенно подветрения корпус влиза пьрви та и допьлнително ти обрьща задника кьм шута който получава от вятьра и айде капак.

                    Няма как да комбинират второ твьрдо макар,че Италиаците я мислят точно такава.На силно време и на качване им трябва нещо малко,на пьлни курсове е генакер.

                    http://www.youtube.com/watch?v=cRW21FubyY4
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #40
                      От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                      Как прави предно катамаран всеки който се интересува от ветроходство е виждал, но този от последният линк няма общо с твърдо крило. По-скоро меко с двоен профил, демек пунтаж на самолетно. В 80-те на миналият век франсетата бяха новаторите в тази област та бяха стигнали и до проби на голям кораб/ е сега малкия да бие пети у гАзо/ та даже и Кусто на финала беше накичил яхтата с твърди крила. Имах картинки как това работи легнало в хоризонтал но пък в онези години електронното управление беше проблемно та и затова експериментираха на голямо корито. Има и още ред кошмарни експерименти като цилиндрично платно и ред други изгъзици за съжаление всичко ми беше на хартия и се съмнявам че имам нещо годно в архива вече.
                      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                      Коментар


                      • #41
                        От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                        То всичко е пунтаж на твьрдо,много малко са наистина твьрдите които сьм виждал и обикнбовенно са стари конструкции.Стоят опьнати като барабан,но реално си е черга,а не пласмаса.
                        Виж му профила



                        Тия литнаха вече,идеята на Хидроптера,но това е друга тема.


                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #42
                          От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                          Еееех как се размечтах да съм само за малко на това от последната картинка! Между другото несъм много сигурен къде се прилагат повече нови технологии, тук или във F1. За кинти е ясно. Ще си сипвам едно и ще си мечтая
                          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                          Коментар


                          • #43
                            От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                            Много мокро това и каска ти трябва

                            НАЗДРАВЕ,аз си обувам гащите и отивам да карам едно до Мексико.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #44
                              От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                              Условно "твърд" грот, предно ветрило Code Zero (което си е карашик между асиметричен спинакер и мутирал генуезки стаксел), подводни криле и...цялата тази шашкъния натоварена на тримаран...Определено трябва да се внимава, какви субстанции употребяват апапите от конструктивния отдел.
                              Винаги, когато гледам как някой от тези многокорпусници си забива подветрения корпус и се преобръща през носа, си мисля: защо дебамааму не преместихте шибаните швертове (daggerboards) малко по-напред към носа и защо не пуснахте малко вятър от ветрилата в поворота? Да, обаче в тези отбори световните шампиони във ветроходството се назначават първо като чистачи, и чак после ги пускат да забършат корпуса на лодките. Екипажите са от наистина най-добрите и склонни към крайности ветроходци. Голяма част от тях се състезават и във Volvo Ocean Race, а там е наистина страшна работа и голямо трошене на лодки и кокали.
                              Много ми се иска по въпроса да напише няколко думи Руслан Милев от Бургас- той участваше в разработването на първото "твърдо" ветрило на BMW-ORACLE през 2010, но той е някъде из Канада.
                              В отбора на Швеция- "Artemis" е Люк Пейрон, а той знае как се кара бързо тримаран. Изобщо французите са майстори на многокорпусниците още от времето на покойните Ерик Табарли и Ален Кола. Рекорда на "Hydropter" 51.36 knots от 2009 май още не е подобрен.
                              http://www.youtube.com/watch?v=GQ-gdqo35os
                              Тази "America's Cup" май ще бъде с най-много строшени лодки в историята, обаче това е пътя напред и с нетърпение очаквам да стартират.
                              BENZBOSS, fair winds.
                              There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                              No wahalla.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                                Абе winds,да е жив и здрав дизела,на 2500 оборота правя 8 възла,утре сутринта съм готготов...........пупупупупу.

                                Ще дойдеш някой път с нас и ще видиш къде е истината- редови шестак,V8,1000-2000 коня,5-6-10 тона нафта,а не вятьрничева работа хихихихихихихихихихи
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X