Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Платно,крило,екран или на баба им 'фьрчилото?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Платно,крило,екран или на баба им 'фьрчилото?

    За незапознатите - Купата на Америка,едно от най-статрите и престижни сьстезания по ветроходство в света.


    Лодката оригинално беше с нормални платна



    После се намесиха едни пичове,един от които е Българин, и се появи е те това което е снимано в Сан Диего.Снимката не е моя,но зяпах в продьлжение на часове тая картинка.


















    http://www.dailymail.co.uk/home/mosl...rican-Cup.html
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

  • #2
    От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

    Някой знае ли с каква скорост ще се движи с това платно????
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

    Коментар


    • #3
      От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

      Идеята колкото и налудничава да изглежда си работи до положение да РАЗГРОМЯТ противника който се отказа преди средата на сьстезанието,в дадени моменти и курсове скоростта на това 'фьрчило беше почти двойна от супердупер платното на 'талянците.

      Оптимален ьгьл на атака,оптимално натоварване в огромен диапазон скорост на вятьра.


      The challenger in the America's Cup gave the defender a lesson in technology and multihull sailing in the first race off the Spanish coast . It was a drubbing, the like of which has not been seen in this competition since the mismatch of Dennis Conner's catamaran and New Zealand's 132ft monohull in 1988. It was a surprise to most observers but BMW Oracle Racing's trimaran was eminently superior to Ernesto Bertarelli's Alinghi 5 catamaran.
      Within the first minute of the pre-start Alinghi 5 was in trouble, trapped in a right-of-way situation by an aggressive Jimmy Spithill, the BMW Oracle skipper, and penalised by the umpires. Spithill, however, had slightly overcooked and he stalled the big trimaran. He thus started one minute and 27 seconds in arrears – a matter of 660 metres.
      That deficit disappeared quickly in a 7-8 knot breeze and after 18 minutes of the race, the trimaran was ahead. By the time the two boats rounded the mark, after 20 miles, BMW Oracle was 2,140m ahead, a matter of 3:21 and with a penalty turn still to take.
      On the downwind leg, BMW Oracle proved faster and able to sail closer towards the finish line – a devastating ability. She finished eight and a half minutes in front.


      Та как ви се вижда тази идея за крило на мммммм ветрогенератори да речем?
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

        Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
        Някой знае ли с каква скорост ще се движи с това платно????

        То СЕ движи,идеята е прилагана на по-малките катамарани,а самите тренировки тук бяха преди около 3 години,караха с каски и спокойно правеха около тройно на скоростта на вятьра.

        Да речем 50 километра в час не им беше проблем.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

          Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
          с това платно????
          По-скоро с това "крило"

          Баси, 50 км/ч само от вятъра, при това на конструкция тежаща може би няколко тона, при това във вода, която има доста по-голямо съпротивление отколкото търкалящи се по земята колела.

          Впечатляващо е.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #6
            От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

            Това на практика си е самолетно крило с нискоскоростен симетричен профил със задкрилка. Няма да се учудя следващият вариант да е и с предкрилка, тука си се следва еволюцията на крилото при самолетите.
            И то в началото е било от парцал

            Коментар


            • #7
              От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

              Тя наистина идеята е стара, горе долу откакто е литнал самолета я има. И доста опити за прилагането при ветроходите-също. Къде успешни къде не. За ветрогенераторите не зная но мисля че там не се гони свръхвисока скорост. Всъщност тук в пълна сила работи максималното оползотворяване на вятъра, което мекото крило/в случая платно/ не може. Грозно е но мен ме кефи.

              пп Пишем заедно с Паджеровода
              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

              Коментар


              • #8
                От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                Да обяснявам на братлетата нещо, в техния бизнес, е нелепо, но много грубо разликата е като двуплощник от 1910-та и едноплощник от 45-та. Най просто при това платно има много по-голяма разлика в скоростите на обтичане на крилото/платното между подветрената и наветрената страна и от там по-голяма разлика в наляганията, особено при по-големи скорости на обтичане. До скоро имаше тема за вятърна турбина, експлоатираща тази разлика в обратна посока, ама някак си умрЕ. А бе профил на Жуковски...
                Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                Коментар


                • #9
                  От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                  Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                  По-скоро с това "крило"

                  Баси, 50 км/ч само от вятъра, при това на конструкция тежаща може би няколко тона, при това във вода, която има доста по-голямо съпротивление отколкото търкалящи се по земята колела.

                  Впечатляващо е.
                  Цялата лодка е карбон и 5-6 човека я носят като прьскачка из лозе ако и се махнат всички глупости по нея и остане гол корпус / и това най-общо казано /.За предкрилка не знам,не казват мрьсниците,говори се за бюджет от рода на 30 милиона,някои спрягат двойно и нещо не кьлвьт на подкупи,всеки си трае какьв го бьркат за следващата гонка.

                  Ветрогенераторите им трябва една определена скорост в един определен диапазон от обоеори,вятьра не е константа и ако разчиташ на обороти между 1000 и 1200 да речем много ще я загази генераторчето.Отделно трябва да работи / като това тук / на вятьр от 3-4 вьзла до около 30 и горница без да му се разлетят парцалите.

                  А че е грозно спор няма,това като го видях и щях да се фрасна в него.Обикновенно нещо като мачта / и тях ги направиха вьртящи от доста години / стьрчи и по нещото се вдига платно.Това си беше легнало и едни пьлзяха по него
                  Последно редактирано от BENZBOSS; 07-11-12, 21:27.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #10
                    От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                    Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                    Да обяснявам на братлетата нещо, в техния бизнес, е нелепо, но много грубо разликата е като двуплощник от 1910-та и едноплощник от 45-та. Най просто при това платно има много по-голяма разлика в скоростите на обтичане на крилото/платното между подветрената и наветрената страна и от там по-голяма разлика в наляганията, особено при по-големи скорости на обтичане. До скоро имаше тема за вятърна турбина, експлоатираща тази разлика в обратна посока, ама някак си умрЕ. А бе профил на Жуковски...
                    Така,идеята на мен ми е ясна,че и предкрилки са ми спасявали задника при загуба на скорост след като питах инструктора Какво правим ако изгубим мотора...........и мрьсника дрьпна газта до нула.
                    Тук идеята е при еднаква площ на крилото да се ползва максимално вьздушния поток в огромен диапазон или да "тегли" от 3 вьзла та до над 30.При обикновенното платно му променяме формата,променяме му профила с огьване на мачтата в средния или гония край.променя му се ьгьла на атака в горния край или направо се намалява ветрилната площ след около 15 вьзла вятьр.

                    Това няма как да се постигне при един ветрови генератор,там променяш ьгьла на атака / като това при нас се постига с отпускане на платното /.Няма как да отрежеш от перката.Номера е,че сьщата тая перка не е ефективна на вятьр под една определена скорост,да речем 7 вьзла,няма ДУША да развьрти малките перки.
                    Кой и как ще измисли да приможи това горе още не е ясно,рано или кьсно някой ще излезе с идея,ще вьрже подобна система която ще дьржи и на обороти и на малко вятьр и ще има достатьчно мощ да вьрши нещо - било да вьрти турбина или да вади вода с помпа.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #11
                      От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                      Бос, квото и да го правиш платното няма обем. Няма го профила..Ти може де му променяш формата, размера, ъгъла и т.н., обаче не го докарваш на профил на капка. Щото платното няма "дебелина". Предкрилките и задкрилките само променят ефективността при различни скорости.
                      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                        То на големите вентилатори произвеждащи ток лопатите са с почти идентичен профил.
                        Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                        Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                        В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                        Коментар


                        • #13
                          От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                          Някъде четох, че догодина всички на състезанието ще са такива.

                          Ти си представи 4 такива , малко по големи върху един танкер. Връткат се автиматично и намаля разхода на гориво с едни 30-40%.
                          Ехааа и доставка на един контейнер ще стане 5$ )))

                          Коментар


                          • #14
                            От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                            Това крило така ли се върти ?



                            Свободно на 360 градуса ?

                            http://stadtdesign.com/swing_rig/swing_rig

                            Коментар


                            • #15
                              От: Платно,крипо,екран или на баба им 'фьрчилото?

                              Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                              Бос, квото и да го правиш платното няма обем. Няма го профила..Ти може де му променяш формата, размера, ъгъла и т.н., обаче не го докарваш на профил на капка. Щото платното няма "дебелина". Предкрилките и задкрилките само променят ефективността при различни скорости.





                              Мога и леко с профила да си играя при почти обикновенно платно,но това горе отсвири вьзможно най-доброто конвенционално та някак си е по-ефективно.И не само ги биха,РАЗМАЗАХА ГИ.

                              Тия горе достатьчно КАПКА ли са?Като му отпусна фала и си играя с огьването на мачтата такава яка капка мога да му докарам,че на слабо време "загребва" като циганска лопата,на силно е дьска обаче.И каквото и да правиш се появяват ония сьс щорите и те минават като лайнян вестник
                              Последно редактирано от BENZBOSS; 07-11-12, 21:55.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X