Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Прилики с руската техника

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
    Хахаа, .. Блинов
    Да-а-а-а, Ползунов, выдишь ли, не Джейм Уат, е измислѝл парната машина, Попов е измислѝл радиото и так далее и винаги "на два года раньше и независимо от" западния признат изобретател.
    Това съм го пускал преди време:
    Първоначално публикуван от стар виц
    Изгонил Господ Адам и Ева от Рая и ги прокудил на мрачната и студена Земя. Седели те голи-голенички, гушнати и треперещи от страх. Нещо в близките храсталаци изшумяло. Уплашени какъв ли звяр ще изскочи оттам и ще ги изяде, Адам и Ева още повече се разтреперили. От храсталаците обаче излезнал здоровый мужик с голя-я-я-яма руса брада. Протегнал той могъщата си десница към уплашените Адам и Ева и казал: "Приятно познакомиться! Я - Иван Иваныч - первый человек!
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • #92
      Не-е-е-е-е, не, нещо конкретно по Блинов "катерпилар" напиши моля.

      Коментар


      • #93
        Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
        Не-е-е-е-е, не, нещо конкретно по Блинов "катерпилар" напиши моля.
        Ми товаришча Блинов само бЪртушките го броят за изобретател на верижния трактор.
        То и аз, знаЙш ли колко неща съм изобретил, например: 1) летящо килимче , 2) запалка, вградена в кутия цигари (туй му викаха полезен модел едно време по стария Патентен закон) и така нататък ама да ти хрумне идея и дори да я опишеш в "Мещанский летописецъ" не е равнозначно да изобретиш нещо по смисъла, който влагат алчните капиталистически сметкаджиЙ.
        Изобретение... абе дълга и широка (като русская душа) става приказката - щуетова "новост", па "патентоспособност", не е за темата...
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • #94
          https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93...B5%D0%BB%D1%8C

          '' В 1770 году ирландский изобретательный помещик Ричард Лоуэлл Эджуорт придумал дополнить обычный экипаж деревянными переносными рельсами – «катящейся дорогой, образуемой деревянными плашками, несомыми повозкой и выстилаемыми регулярно таким образом, что они всегда имеют соприкосновение с почвой, достаточное для движения повозки». Так появился первый прообраз гусеничного хода. ''

          Та какво за ''първооткривателя Блинов'' ... ?

          И още - ''нашия'' екземпляр наистина се явява безаналогов, щото явно е имал функцията да се премества във времето, понеже ... :
          '' Первые трактора СХТЗ-НАТИ вышли из цехов Алтайского завода в августе 1942 года'' ....

          P.S.: '' Строительство Сталинградского тракторного завода осуществлялось с привлечением специалистов из западных стран, в первую очередь США. Проектирование завода осуществлялось фирмой «Альберт Кан Инкорпорейтед» знаменитого американского архитектора Альберта Кана[2] и было выполнено в кратчайшие сроки.

          Сооруженный в США завод был размонтирован, перевезён в СССР и за 6 месяцев собран под наблюдением американских инженеров во главе с руководителем строительства Джоном Найтом Калдером ''

          - Ама той сал' един ЧИлябински завод бил пострОен от клети америкоси.
          Тоз дето е в СТАЛИНград () не може да е! Той е ОТЕЧЕСТВЕН

          /тряя почнем да изнасяме пропангандисти за РФ
          Ще им сбъркаме шапките от инициативност и креативност
          Другарите Соловьов, Кисельов само могат нервно да пушат и треперят в ъгъла /

          П.П2: за пунктоалните - въпросния СТЗ-3 във Волгоградския е сложен на конвейра през 1937
          (Интересно е че "пунктОалността" им не е сработила, че в комИнтерваното мнение се твЪрди за "Сталинец" а не "СТЗ" ама кък и да е )
          Последно редактирано от BulAf; 30-09-20, 20:06.

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            нИ сА броЙ туЙ. От Википедията йе. Щом ньеЙ от учебника на академик Кухолейкин от Магаданския нАучен институт - нИ сА броЙ !!!

        • #95
          Друже Гагиче, не знам кое как е, коментирай това което е посочено в линка даден от Росен Офроуда.
          Другарю Ленине, успокой се малко бе, работата не е на живот и смърт и няма да стане. Коментарът ми беше за копието на Катерпилар-60, какви ги нареди таквиз несвързани!? Още много по-нагоре беше казано че повечето основни заводи на Съветския Съюз са проектирани с американска помощ и построени по американски образец /даже и Камаз/, адаптирани в техните условия и в никакъв случай безплатно или подарък. Даже и още в Руската империя са свикнали да си плащат в злато на Американците, не виждам нас топли ли ни или ни бърка нещо, а самите руснаци това не го крият ми даже със самочувствие си го казват. Ся, със сигурност в някои нет среди може и други приказки да се плямпат, ама все още не е задължително нормалните хора да четат всичко.. Не мога да се ориентирам източниците ти какви са. Алтайският тракторен е на база евакуирани цехове на Харковския и Сталинградския, нормално е да произвежда тяхната продукция / в масовия случай максимално унифицирана/ така е било и дълго време след войната.

          Коментар


          • #96
            Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
            Друже Гагиче, не знам кое как е, коментирай това което е посочено в линка даден от Росен Офроуда.
            ...
            Polish mathematician and inventor Józef Maria Hoene-Wroński Това пише в линка. Али искаш да кажеш, че по туй време Полша е била част от Съветс... таквоз, от Руската империя и затова следва да приемем изобретението на верижната ходова част като руско?
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #97
              Тва, Друже

              In 1877 Russian inventor Fyodor Abramovich Blinov created a tracked vehicle called "wagon moved on endless rails" (caterpillars).[16] It lacked self-propelling and was horse-drawn. Blinov got a patent for his "wagon" the next year. Later, in 1881–1888 he created a steam-powered caterpillar-tractor. This self-propelled crawler was successfully tested and showed at a farmers' exhibition in 1896.[16]

              Ще намериш ли снимки?

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Чете се "с педя", не се ли научѝ ? Изчита се всичко, намиращо се в рамките на една педя над цитата, за който си се хванал и педя под цитата.
                Ибо малко по-нагоре пише: Polish mathematician and inventor Józef Maria Hoene-Wroński conceived the idea in the 1830s.[2] The British polymath Sir George Cayley patented a continuous track, which he called a "universal railway".[3] In 1832 a steam ploughing engine using continuous tracks was built by a British textile manufacturer called John Heathcote

              • jordanov sv
                jordanov sv коментира
                Редактиране на коментар
                Не бе, аз чета по диагонал, не мога като тебе. Кажи за Блинов какво са написали, че не го разбирам.

              • davc
                davc коментира
                Редактиране на коментар
                Bogoljub Gagic
                #97.1
                Bogoljub Gagic коментира
                Днес, 22:00
                Чете се "с педя", не се ли научѝ ?

                -------------

                Бе педя нагоре, педя надолу, ма къде тогава ще остане Блинов. А инак, мен ако питате, чете се всичко.

            • #98
              А, я още малко за Сталинградския Тракторен. Проектиран и построен в Америка, като беше казано отгоре, от Алберт Кан. Май по онова време там беше Великата депресия, добре им се е получило. Справедливо е да се каже, че и много немци са участвали, с труд и оборудване. Също не безвъзмездно. В производство през 1930 година вкарват модел СТЗ 15-30 който е на база Интернационал Маккормик 15-30. Някои казват че бил копие, може и така да е. За 7 години изкарват близо 400 хиляди такива.

              Коментар


              • #99
                За Блинов подробности на руски има тук:

                http://old.nntu.ru/trudy/2016/01/109-164.pdf

                Иначе първият патент, който говори за "верига безкрайни релси за задвижване на слескостопански уреди" е от 1691г, от там нататък всичко е само подобрение на идеята и множество разновидности както на самата верига, така и на цялата машина. Не може точно да се каже кой е първи, защото всички са доста различни, и повечето си остават само на теория.

                Първият работещ гъсеничен трактор дърпащ плуг е показан на изложение в САЩ през 1859г, патентът е на Уорън Милър. Изглежда доста екзотично:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:t1.jpg
Прегледи:253
Размер:25.1 КБ
ID:6651305

                Идеята не е оригинална, но е практична, и реализирана. Задвижването на Милърския трактор много прилича на този патент от 1832 на британеца Хиткот. Само дето машината на Хиткот не е точно трактор. Британското чудо е действително построено, но е с големина на къща, веригите са два метра широки, и въобще има някои непрактични кусури, включително цена като на космическа совалка.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:t2.jpg
Прегледи:250
Размер:35.3 КБ
ID:6651306
                Първият нормално изглеждащ трактор с верига се появява - на картинка - през 1860г. Пресата говори за трактор изобретен от Дж.Фулър Гай - вероятно има и патент, който иска да го търси. Машината е най-близка до обикновен трактор, които по това време са под формата на пътен локомотив, но е с верига. Няма информация да е построен.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:t4.jpg
Прегледи:258
Размер:105.2 КБ
ID:6651307

                От 1869г вече има снимки на верижна машина, на американеца Джордж Минис - "локомотив за оран". Има няколко патента за веригата в различни вариянти. Изобретателят прави фирма с която да ги произвежда но търговията не му върви по разни причини.
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:t5.jpg
Прегледи:264
Размер:98.4 КБ
ID:6651308

                Коментар


                • Asteri, много благодаря за линка! Не ми беше попадал досега. Забелязах обаче че са допуснали неточност. В рис.84 Сталинецът в действителност е С-65 и е първият им дизел. Брат-близнак на Катерпилар "Сиксти" е С-60, качил съм снимка на такъв по-горе.
                  Учудва ме и нещо друго, макар че явно тук наблягат на верижния ход. Не са разказали за важен етап от тяхното развитие, което е свързан и с нашата история. През Руско-Турската война 1877-78 година използват парни пътни влекачи. Официално армията им за първи път ползва механична тяга по нерелсов път. Водят ги различно по разните източници - пътни локомотиви, самоходни парни машини и най-вече - рутери. Първоначално са мислели за 15ина броя, но са използвали 12. Две-три марки бяха, едната май беше точно Фаулър. Поръчани и са произведени и две машини в завода на ген. Малцев край Брянск. Всичките тия машини работят в района на левия бряг на Дунава. Първоначално прекарват товар от жп гарите на 10-15 километра навътре, после към Дунава. Возят тежките оръдия, снаряди, имущество. Някои работят на водопомпене, други за електричество. След края на войната няколко машини са прехвърлени с ферибот в района на Русе, пак за изтегляне на артилерията. В Османската армия също имат такива, но нищо не съм срещал къде са работили и дали на наша днешна територия.
                  Имат една книга с много култово заглавие - Русия, гении и пътища - там са ги написали. Това е съвременна рисунка на епизод от ония години.



                  Снимката на С-60 нещо не я виждам, затова слагам друга



                  Последно редактирано от jordanov sv; 01-10-20, 19:33.

                  Коментар


                  • Пътните локомотиви в Руско-турската война са първия механичен транспорт ползван насред военна обстановка въобще. Излизало е много по-евтино отколкото да се ползва животинска тяга. Преди това през Кримската война локомобилите са ползвани само за теглят снабдителен пътен "влак" от каруци-вагони, от складовете в Балаклава до фронта, през полета където не са могли да минават теглените от коне возила.

                    Фаулър са били машините поръчани от Пруската армия 1868г, във война с французите влизат през 1870г. Влизат в употреба след като франсетата разрушават важен жп тунел и се налага транспорт през полето около хълма с тунела. За една седмица локомобилите транспортират 100т муниции. Оказват се и много полезни при обсадата на Париж, позволявайки на прусаците да местят муниции, оръдия и гориво с лекота.

                    Книгата "Руски автомобили през царизма 1782-1917" на Морис Кели цитира вестникарски репортаж от 1879г, в която майор Виктор Демянович от Транспортния отдел (много гласовит коментатор) описва машините като 12 броя, 6 от които са британски, "Авелинг и Портър", 4 са "Клейтън и Шатълуърт", също британци, а останалите са руски, на Малцев от Брянск. Руските машини са сходни с британските, защото при покупката има изискване частите на всички да са взаимозаменяеми. Така Малцев слага бойлера и задвижване подобни на Авелинг, и комин от Клейтън. Оригинален дизайн на Малцев са само колелата, с железни платформи.

                    Причините за избора: Машините на Авелинг и Портър са с дизайн правен за инженерите от британската армия и са познати под прякора "Парните сапьори". Фирмата е била значима, защото самият г-н Авелинг е автор на патента за устройството, което превръща машината от статична в подвижна. Дизайнът всъщност подобрява машина на Клейтън и Шатълуърт, която дотогава се е теглела от коне. В началото машините не са имали кормилно устройство и посоката на движение се е променяла също с помощта на кон, докато г-н Авелинг не измислил и кормилния им механизъм. Крайният вариянт се появява през 1860г, като първоначално се задвижва с верига, през 1970 се появява и скоростна кутия 17:1.

                    През 1871г Авелинг вече имат и високоскоростна машина за военни цели - скоростта е била към 12км/ч, но има снимка от 1890г която я показва в учение на германската армия и "шофьорът" носи авияторски очила... Изискване е било да не тежи повече от най-голямото оръдие ползвано от британската армия. Така машината ще може да минава по стандартния военен понтон - какъвто през Руско-турската война правят опит да пуснат през Дунава. Колелата са облечени с гума, а оста е широка колкото стандартната жп линия, така че при нужда могат да се заменят с железопътни и да се качат на релси. Машината е ползвана за пръв път през 1873г от британците в Африка. Французи и италиянци също ги закупуват. Османската империя също е имала един-два от тях, забелязани са в тила в Галиполи 1915г.

                    Заводът Малцев е основан от едноименния генерал през 1820г и прави предимно релсови локомотиви, но произвежда и 7 пътни локомотива за армията. Машините са много успешни и изкарват няколко години. Теглят по 19т. Руски локомобили са демонстрирани специално за армията през 1876г близо до двореца Царско село.

                    Същата книга споменава и трактора на Блинов с коментар, че машината се появява малко преди конкуренцията в лицето на американците Ломбард и Холт, както и спрямо прототипите на Хорнсби и Фостър. Споменава се и наличието на публикация от 1837 с дизайн на капитан Загряжски. Машината на Блинов е различна от съществуващите по това, че в предната част стои барака, в която се съхраняват въглищата. При другия руски дизайн за трактор, на Врадии, въглищата и водата се теглят в каруца отделно. Докато машините на Малцев са подобни на британските - съдинката за въглища е интегрирана в самата машина.

                    Любопитни факти: През Боерската война в Южна Африка през 1899г британците ползват 6 пътни "влака" състоящи се от брониран локомобил теглещ 4 бронирани вагона. Бронята е дебела към 7мм и издържа на обстрел с карабина от 20 метра.

                    Коментар


                    • Този "Авелинг Портър" го дават че е в техническия музей в Истанбул. Вероятно машините през Руско-Турската са подобни

                      Коментар


                      • Само да напомня за МТЗ да изясним ....понеже двигателя е като на перкинс....
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:24458-1_st.jpg
Прегледи:242
Размер:159.9 КБ
ID:6652035Натиснете снимката за да я уголемите

Име:24458_sm.jpg
Прегледи:236
Размер:74.0 КБ
ID:6652036Натиснете снимката за да я уголемите

Име:24458-4_st.jpg
Прегледи:235
Размер:126.8 КБ
ID:6652037

                        Коментар


                        • ........................
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                            Пътните локомотиви в Руско-турската война са първия механичен транспорт ползван насред военна обстановка въобще. Излизало е много по-евтино отколкото да се ползва животинска тяга. Преди това през Кримската война локомобилите са ползвани само за теглят снабдителен пътен "влак" от каруци-вагони, от складовете в Балаклава до фронта, през полета където не са могли да минават теглените от коне возила.
                            Значи, от Балаклава до фронта не е "насред военна обстановка", а оттатък Дунав (където въобще няма фронт) - е...
                            Ммда, няма начин да не са първи. Все някакъв критерий ще се изсмуче - те се ползват от петдесет години преди това, ама тия били: "за пръв път насред военна обстановка", като не е това, ще са: "за пръв път боядисани пенбени" (например - що не)
                            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X