Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Прилики с руската техника

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Няма нищо чудно в това, че Русия е силна в производстовото на пшеница и подобни.
    Много и евтина(рента) земя, евтина работна ръка, евтини горива, вероятно и евтини торове(при тях трябват пак горива).
    Тук има земеделни и могата да споделят само рентата и горивото ако са наполовин цена колко процента ще им паднат разходите.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Горивото не е голям разход, особено като е без ДДС, и без акциз. За което благодарим, има си значение.
      Обаче наема е майката си джаса, а е такъв заради собствената ни лакомия за повече земя. В това число слагам и себе си, въпреки, че съм малък фактор, ама и аз се състезавам с големите за повече декари.
      Най-големите разходи са за наем на земята, торове, семена, и отчасти препарати. Тези три компонента съставят около 70% от всички разходи за година. А има много мегдан за намаляването на тези разходи, просто търговците които ги предлагат си имат свое лоби и не допускат конкуренция която да им подбива цените.

      За сведение-един хербицид който е почти незаменим при clearfield технологиятя при слънчоглед тук струва около 6-7 лева на декар, а ако си го внесем нелегално от Турция-излиза под 2 лева.
      За торовете не знам, не съм се интересувал как са на другите пазари, но със семената съм почти сигурен, че и там положението е подобно.
      Ама пазарна икономика-всеки е свободен да спечели най-много от стоката си, и го прави. Понякога и с неморални средства...

  • #77
    " Има огромна разлика да си собственик и рентиер "
    -------------------------------------------------------------------------------------

    Че кой казва, че я няма

    Което "рентиерство"
    ("бейски робове" според твоята терминология ) не ни е пречило да се развиваме аграрно и икономически
    А след Освобождението стават съвсем добре нещата.
    /е руснаците и българските им сол-ташаци през светлата 1956 година окончателно ни вкарват в "правия път" на чантаджии и работници/

    П.П.: By the way - очевАдно показателен коя система (колективно-доброзорно или частно-интересчийската такава) е по-добра и производителна, е факта, че мижавия процент земи оставени за "лично ползване" дават продукция В ПЪТИ повече от същата площ ТеКеЗарски такива ...

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Ленине, за количеството пшродукция не си прав, ама никак.
      Имахме лозе, и едно парче 700 квадрата на което сеехме зеле за продан, арпаджик, краставички, абе всякакъв зарзават. Сравнено с това което изкарваха като продукция от нивите на ТКЗСто-ами смешно си беше.
      Такива градини имаше може би към 20-30, с обща площ не повече от 10-15 декара покрай местната река. Лозята да са били още 200 декара(частните). Сравнено с 26 000 декара землище-смятай...

  • #78
    "Фермерството е вечно"
    Ама се смалява. Земеделието от 69% през 1939, пада до 15% през 1980 и сега е към 3%. Дори националното ядене "боб" се готви с продукти внос, изключая джоджъна.

    Къде омразата е на почит
    Примерно, "Кой не скача е червен!" е доста популярно и на определени места извън България и сега.

    Няма нищо чудно в това, че Русия е силна в производстовото на пшеница и подобни
    Защото доста народ там живее на хляб и вода?
    Евтината работна ръка не е за хвалене, защото за разлика от едно време, вече ги няма евтините родни еквиваленти на западната технология, които да задоволяват ежедневните нужди на ниски цени. Руските безработни идват ли на почивка в Слънчев бряг?

    очевАдно показателен коя система (колективно-доброзорно или частно-интересчийската такава) е по-добра и производителна, е факта, че мижавия процент земи оставени за "лично ползване" дават продукция В ПЪТИ повече от същата площ ТеКеЗарски такива
    Цитат някакъв в цифри?

    Бригадирското движение също беше суперпроизводително. Ама хавата беше друга.

    Между другото, в Китай частно или държавно е производството на боб, щото нещо китайския боб се продавал много добре чак в България, явно са добре с производителността?

    Коментар


    • #79
      / Не знам кЪк ви работят "коментарите" - при мен не щЪт /

      Става въпрос на сравнение продукцията получена от един декар нива (лозе и пр) "лично ползване" с тая от един декар "кооперативна" такава
      /по спомен - земите за "лично ползване"
      (5-10 % да са били максимум от общото количество) и частните стопанства (овце и крави) към 80-те години са давали около 1/3 от земеделската продукция.../


      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        За да ти тръгне форума-удари хикса на обявата за общата снимка, която излиза в жълто поле най-отгоре.

        И отново не си прав за количеството продукция. Имам пряк поглед(ама съвсем пряк) върху това кое как се работеше и какво се получаваше като добиви, и твърдя, че не си прав, до степен даже да е обратното.
        Разбира се-винаги може да се намерят примери в обратната посока, но няма как мотиката и магарешкия плуг да дадат по-голям добив от К-700 и ДТ-75. Както и агрономическите знания и указания кое как да се прави, в сравнение с дребното зеленчукопроизводство, където се разчита на опит от бащи и дядовци, и се работи с дребнам непроизводителна техника, която на всичко отгоре не може да даде и задоволително качество на работа.
        За пример-в ТКЗСто поливаха един блок с капия за червена с ИДЛ-тогавашните най-модерни дъждовални инсталации. Ниое поливахме "салма"-демек във вадата. Разликата в пипера си беше балкан...
        И ред други примери мога да дам, но мисля, че няма нужда. Просто дребното производство си е дребно, докато в едрото нещата са на промишлена основа.

      • BulAf
        BulAf коментира
        Редактиране на коментар
        Я...верно е било от това ("снимката")

        Не ми се рови (време нямам ) да търся "х'Артията" където съм го чел това за обемите продукция
        (беше някакъв учебник за ВСИ-то и имаше статистически таблици по години, - издаден през 90-те).

        Иначе субективно (от моята камбанария) с грубо - половин декар нива, се изхранвахме (зеленчуци) пет членно семейство ...
        (само за нас, на Пазар нито сме купували, нито пък продавали)
        Другите 500 квадрата (условно) се сееха с царевица за животните (кон, прасе, крава+евентуално теле някакво и няколко овце)
        /нужните още жито, царевица и ...хляб (за храна на животните се купуваха/

        88-90 година млякото, което се предаваше за реализиране в пункта беше горе-долу баш 1 към 3 (та да не е и повече..)
        "частно-държавно".
        При "месото" (телетата за Родопа) нещата комай отиваха и 50 на 50 ...

        /Може пък да сме били село (южна България) с "мързеливо" ТеКеЗе или по-вероятно "недобита селска буржоазия с уклон към частно-собственическото минало
        Май, май второто, щото след връщането на земите хората разораха и ливадите да сеят (то си беше и сиромашия, та е било и въпрос на оцеляване).
        Десет - петнайсет години по-късно всички лека полека започнаха да изоставят тая работа щото едно, че от към пари нещата се стабилизираха и второ (по-важното) - омръзна им от кражби и пакости
        (Цигани нямаме да са откраднали и стрък магданоз )

        В момента - всичко е "пустош" и ливади, но за сметка на това имаме над три пъти повече глави добитък (крави, биволи и оФце) от "татово златно"
        (броено от последния Председател на ТКЗС-то)

    • #80
      Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
      Ама се смалява. Земеделието от 69% през 1939, пада до 15% през 1980 и сега е към 3%. Дори националното ядене "боб" се готви с продукти внос, изключая джоджъна.
      Като процент от заетостта, или процент от БВП може да е малко, но си остава най-важния, жизнено важен отрасъл, без който няма нито цивилизация, нито ИТ сектор, нито промишленост, нищо...
      Зер-по три пъти на ден трябва да се яде нещо. САмо с диворастящи растения и кой каквото си улови не става в съвременния свят. Ама никак не става.
      За да има хляб, мляко салам и всичко друго в Кауфланд и Билла-трябва първо някой фермер да го произведе. Дали тук, дали в Аржентина-все фермера е в началото.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #81
        Първия верижен трактор, орал българска земя в съветски И забележете е закупен от земеделска КООПЕРАЦИЯ в село Веселиново а датата на , която е получен е 22.09. 1940 година (България получава Независимост на тая дата , а българското сели независимост от жива тяга). Трактора е ХТЗ. "От запазени в Ямболския държавен архив сведения на съвременници на знаменателното събитие по пристигането на произведения в Харковския тракторен завод символ на техническия прогрес става ясно, че веселиновските кооператори са научили за него от Пловдивския мострен панаир. По това време Съветският съюз участвал на него за първи път със свой павилион. Верижното чудовище е закупено чрез българското акционерно дружество „Техновнос“ от Варна, където било изложено от продавача. Сталинецът, както е известен този модел, пътува от морския град до Айтос на собствен ход, а оттам е качен на влак за гара Зимница.

        Любопитното е, че докато го свалят от трена, се разбира, че на гарата по някое време в същия ден ще пристигне и царският влак, с който Борис ІІІ пътува от София до Зимница, откъдето с военна колона се очаква да замине през Котел за военни маневри край Шумен" копирано от вестник "Десант"

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Само да споменем, че тогава техническото производство е било на съвсем друго качествено ниво.
          Просто машиностроенето си има златни стандарти, и тогава руснаците не са си измислили свои си, и са работели по американските. Вследствие-техниката е била долу-горе с американско качество.
          След войната, когато си самоповярват, че са техническа нация(зер-победили са техническата войска на Германия)-започват да разработват собствени проекти. Които пак са по чужди идеи, но са "авторски" доработени.
          Която доработка ебава мамата на всичко...

        • Mais
          Mais коментира
          Редактиране на коментар
          Утре вкарвам в сервиза един трактор от тия не чупещи се от страната на изгряващото слънце и бъди сигурен , че ремонта ще му е на цената на МТЗ втора употреба. Стига с тая мантра за яките западни стандарти. Тия новите такъв са филм (за такива като мен "манна небесна " за чорбаджията сериозенн разход. Ремонтирал съм от ДТ 20 , през К101 до Ню холанд и Кубота. Не изпадай в екстаз чак толкова, като мине гаранцията и почва филма ,

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Никой не казва, че западните трактори не се чупят. Няма такава машина.
          Просто се чупят по-малко от руските.
          А ако машината се кара от собственика, а не от наемен тракторист-разликата става още по-голяма.

      • #82
        Ха, темата се поразвила. Интересно е и ще пиша, ама да мине трети (и онази снимка), явно тогава ще се оправят нещата, щото сега "не е рентабилно" толкова хамалогия (за адекватно участие).
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • #83
          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
          Ха, темата се поразвила. Интересно е и ще пиша, ама да мине трети (и онази снимка), явно тогава ще се оправят нещата, щото сега "не е рентабилно" толкова хамалогия (за адекватно участие).
          цитатите и коментариите вече работят.

          Коментар


          • #84
            Работи ми оная работа (с извинение за израза, ама пък факт по съществото...).
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • Пенчо
              Пенчо коментира
              Редактиране на коментар
              И при мен.

            • BulAf
              BulAf коментира
              Редактиране на коментар
              Цъкни "хикса" на съобщението за "снимката"

              Да е жив и здрав Бай Кольо, че каза!

            • turtey
              turtey коментира
              Редактиране на коментар
              Кво е тая снимка и що я нямам

          • #85
            Първоначално публикуван от Mais Преглед на мнение
            Първия верижен трактор, орал българска земя в съветски И забележете е закупен от земеделска КООПЕРАЦИЯ в село Веселиново а датата на , която е получен е 22.09. 1940 година (България получава Независимост на тая дата , а българското сели независимост от жива тяга)...
            "Верижен" да не е някаква еволюционна стъпка в тракторопроизводството?
            На прабаба ми комунистите ѝ конфискували освен земя, "дял от мелница, вършачка, трактор" - туй го пишеше в "кадровото ми досие" едно време в казармата. Майка ми не знаеше каква марка и модел е бил, щото е родена 1934 г. и го е виждала в предучилищна възраст. Бил с колела "с бодли" вместо гуми.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #86
              А въпросният, сОветский "първи верижен трактор" порил КаеМБея (да приемем, че е така... )
              е.... копие на (тадАаам) - "пиндоският" Катерпилар 60

              /Занавес... Конец представления /

              Коментар


              • #87
                Първия съвеЦки със сигурност.
                дали първия изобщо е слабо вероятно.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • davc
                  davc коментира
                  Редактиране на коментар
                  Та разбира се, че не е - демек, първият трактор в България е от '40-та година, да бе да!...

                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ма българското селИ е получило независимост от жива тяга, не четеш ли по-горе?!

              • #88
                Абе
                сега се чудя
                Скоро имам чрд
                Трябва ми мотоблок
                Бих приел подарък
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • Кольо
                  Кольо коментира
                  Редактиране на коментар
                  Абе не ти трябва бе. И да ти подарят-само беля на главата...

                • NovemberCharlie
                  NovemberCharlie коментира
                  Редактиране на коментар
                  Трябва ти верижен мотоблок? Първият съвеЦки в България?

                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако ми подариш, верижен също става )

              • #89
                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                Първия съвеЦки със сигурност.
                дали първия изобщо е слабо вероятно.
                Ето братята пиндоси през 1905

                https://en.wikipedia.org/wiki/Continuous_track
                Land Rover Discovery II, V8 4.0
                VW Golf VI variant
                Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                Коментар


                • jordanov sv
                  jordanov sv коментира
                  Редактиране на коментар
                  Обърни внимание първия "катерпилар" на кого го водят!
                  Фьодор Абрамович Блинов, виж и годината коя е.

              • #90
                Хахаа, Наборе, Партията очевидно винаги е знаела какъв самороден талант си щом въпреки такова досие те праща да пазиш граница! Търси и изкарай някоя снимка от семейните архиви да ги видим тия машини.
                В ония години дето ги казваш масов модел в България са немските Булдог, американски Интернационал, английски Фордзон и някои други. Основно са ползвани като двигател за стационарни машини - вършачки, помпи, мелници, банциг и т.н. /преди тях са ги движили с несамоходна парна машина - локомобил или стационарна такава/, разбира се с прикачен инвентар и за оран, жътва и вършитба. В масовия случай са били кооперативни - или на ПК или на няколко собственици. На дядо едната сестра е омъжена в такова семейство с дялове в машини - техният е бил Оливер, вършачката не я зная.
                Верижният трактор - да, бил е еволюция в тракторостроенето. Нямало е колесен който да му излезе насреща по производителност. Може да влачи голям прикачен комбайн, например, даже два в сцепка или три-четири сеялки /снимките долу/, естествено - иска си определени условия. На прабаба ти на нивата - не става.
                Веселиновският трактор е марка СХТЗ-НАТИ, създаден е в Сталинградския Тракторен, после почва производство в Харковския а накрая и в Алтайския. Това е снимка от бай Тошово време




                Това от преди 5-6 години, сега вече не знам какво е останало




                На нас наистина ни е сбъркан чипа обаче, то и в темата се вижда.

                Машината е ценна не само че е първата такава в България /в последствие това са и първите масови трактори по МТС/ ами и защото е била газгенераторна.








                Някой горе спомена че били копие на "пиндоския" /това "пиндоски" не го знам какво значи, дано да е нещо хубаво/ Катерпилар-60 - ами не, не е. Копието е произвеждано в един завод който съвсем официално и възмездно е проектиран и изграден под ръководството на американска фирма със задание производство на тежки верижни трактори, а през войната около него се пръква Танкоград. За Челябинския Тракторен говорим, а копието е Сталинец-60.



                СХТЗ-НАТИ, както казах си е Сталинградски, в производство влиза след големия Сталинец и руснаците си го водят като първи отечествен верижен трактор тъй като си е тяхна разработка /на НАТИ/. Естествено че са имали предвид всичко което е съществувало към момента в света, то не е и било много, а в Европа почти хич. И двата Сталинеца са с керосин/лигроинови двигатели, следващите модели на марката вече са дизели.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X