Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
    За клатушкащата се косачка съм писал:
    А и се предполага, че инвентарът се мести в определени граници, мисено е като е проектиран.
    Карето при работа с пречуване на кардана предава въртенето неравномерно. На входа има постоянна ъглова скорост (въртене), след него е на пулсации по две на оборот. За да се неутрализира това, се слага второто каре със същия ъгъл на пречупване и по такъв начин, че неговото действие да неутрализира неравномерността от първото.
    Този недостатък го няма в каретата на колата, по-добре е да се ползват те при нужда от здравина.
    Има коли със синхронни и асинхронни карета. Не уточнявах какви карета от кола да ползва. На полуоските на колите с предно предаване са синхронни, но коли със задно преване ползват карета с кръстачка.
    При прикачането на инвентар, в зависимост от необходимата мощност се гледа да се изчисти пулсацията с поставяне на 2 карета и спазване на необходиния ъгъл. Колкото е по-голяма разликата в ъгъла, толкова и по-големи са пулсациите. Сега като се замислих се гледат двата края на валовете да са успоредни и каретата да са подредени правилно. При тебе валовете предполагам са успоредни, но каретата ти не са наредени правилно и пулсациите ще са големи.

    Коментар


    • #62
      От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

      Да попитам директо, а именно от какво се получават пулсациите?

      Коментар


      • #63
        От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

        Първоначално публикуван от Grigor_Kolev Преглед на мнение
        Да попитам директо, а именно от какво се получават пулсациите?
        Пулсациите се получават от самата геометрия на кръстачката. При определен ъгъл между двете уши е необходимо кръстачката да измине повече обороти за да завърти другото ухо, а в следващия момент по-малко и това се случва два пъти на оборот. С другото каре, в другия край на кардане се получава същото, но при спазване на изискванията, колкото в първото каре се засилва скоростта, толкова се намалява във второто. За това не може да има едно каре в кардана от този тип. Изпълнението ти е горе долу правилно с изключение на зацепването на кардана в средата към опорния лагер. Незнам обаче дали си правил ти заварката или някой, който е знаел тези подробности. Ако го е правил човек съобразил се със всичко ще стане с презацепване на 90 градуса между двата вала. Но ако си го правил ти и не си се съобразил с това 99% не е както трябва. Ще ти се наложи да режеш вала и да го завариш правилно.
        Съветвам те да го направиш правилно, че и без това не ти е балансиран кардана, а с такава грешка ще съсипеш редуктора на инвентара или на ВОМ

        Коментар


        • #64
          От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

          Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
          Пулсациите се получават от самата геометрия на кръстачката. При определен ъгъл между двете уши е необходимо кръстачката да измине повече обороти за да завърти другото ухо, а в следващия момент по-малко и това се случва два пъти на оборот. С другото каре, в другия край на кардане се получава същото, но при спазване на изискванията, колкото в първото каре се засилва скоростта, толкова се намалява във второто. За това не може да има едно каре в кардана от този тип. Изпълнението ти е горе долу правилно с изключение на зацепването на кардана в средата към опорния лагер. Незнам обаче дали си правил ти заварката или някой, който е знаел тези подробности. Ако го е правил човек съобразил се със всичко ще стане с презацепване на 90 градуса между двата вала. Но ако си го правил ти и не си се съобразил с това 99% не е както трябва. Ще ти се наложи да режеш вала и да го завариш правилно.
          Съветвам те да го направиш правилно, че и без това не ти е балансиран кардана, а с такава грешка ще съсипеш редуктора на инвентара или на ВОМ
          Хайде сега др. инж. Карданов как ухото изминава оборот, то ми звучи като "два литра сирене" или "една кофа компресия" ама то обороти, ъглова, периферна скорост и т. н. са за др. дискусия, немога и да проумея нито да си представя даже как карето ще направи (измине) повече обороти от ухото за което е зацепен.
          Пиша и се превивам от смях. А колкото до балансирането на кардана - че той ще се върти с най-много 500 оборот при които и да има някакви вибрации (карданът е центрован от мен самият, а когато се заиграя с нещо центровам с индикатор до към о,1 / 0,15 мм.) ще са прекалено незначителни спрямо тези на трактора.
          Поздрави

          Коментар


          • #65
            От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

            Жалко че не мога да си намеря учебникът по строителни машини. Ще цитирам по памет. Графиката на скоростта при първият край на кардана е права, а при втория край е синусоида. Защо е така по- горе е обяснено много точно.
            Кольо Динев

            Коментар


            • #66
              От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

              Първоначално публикуван от Grigor_Kolev Преглед на мнение
              Хайде сега др. инж. Карданов как ухото изминава оборот, то ми звучи като "два литра сирене" или "една кофа компресия" ама то обороти, ъглова, периферна скорост и т. н. са за др. дискусия, немога и да проумея нито да си представя даже как карето ще направи (измине) повече обороти от ухото за което е зацепен.
              Пиша и се превивам от смях. А колкото до балансирането на кардана - че той ще се върти с най-много 500 оборот при които и да има някакви вибрации (карданът е центрован от мен самият, а когато се заиграя с нещо центровам с индикатор до към о,1 / 0,15 мм.) ще са прекалено незначителни спрямо тези на трактора.
              Поздрави
              Това че не знаеш нещо, не ти дава право да обиждаш човек, който със сигурност знае много повече от теб. На всичкото отгоре се мъчи да ти предпази оборудването и да ти намали харчовете. Можеш да го центроваш не със стотни ами с хилядни. И пак ще има пулсации. Сега аз се превивам от смях, ама проблема си е твой. Успех с проекта.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • #67
                От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                Не съм искал нито да обидя нито да засегна някого, желая да се извиня публично на човекът който се е почуствал обиден.

                Коментар


                • #68
                  От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                  Хех, български форум...
                  Ще върви желязото, въпреки някои дребни или средни нередности. Може да не изкара 10000 часа, както се полага за трактор, но ще тръгне.

                  Коментар


                  • #69
                    От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                    За това че има пулсации на натоварване на карето която сила е обратнопропорционална на ъгала заключен м-ду два вала на карданен вал съм съгласен, но не мисля че при мен ъглите са толкова големи. А и проверката дали си минал разумната граница на пречупване се прави лесно (когато завъртиш кардана на рака започва да се усеща затягане когато двете съседни уши на карето се отдаличват прекалено.
                    10000 часа е ресурса на целият трактор. Този кардан може би ще се ползва 1/10 от това време.

                    Коментар


                    • #70
                      От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                      Ъглите не са малки, но както писах, преоразмерено е и ще го наблюдаваш и ремонтираш като се чупи. Максималните ъгли ги има смятани и изпробвани. Имам избледнял спомен за препоръчителни такива до 10 градуса, максимално 15 и в особени случаи до 30. Сигурното, което може да видим е картинката от уикипедия
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:800px-UJoint1.png
Прегледи:1
Размер:78.6 КБ
ID:5465385

                      Коментар


                      • #71
                        От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                        Първоначално публикуван от Grigor_Kolev Преглед на мнение
                        За това че има пулсации на натоварване на карето която сила е обратнопропорционална на ъгала заключен м-ду два вала на карданен вал съм съгласен, но не мисля че при мен ъглите са толкова големи. А и проверката дали си минал разумната граница на пречупване се прави лесно (когато завъртиш кардана на рака започва да се усеща затягане когато двете съседни уши на карето се отдаличват прекалено.
                        10000 часа е ресурса на целият трактор. Този кардан може би ще се ползва 1/10 от това време.
                        Границата на пречупване и затягането нямат общо с проблема. Опитай следното. Разграфи си на градуси 2 кръгчета от картон, пробий дупки за да минат валовете през тях и ги закрепи на корпуса. Единия до шлиците, а другия до карето. Вържи на двата края на вала по едно парче горена тел като показалец. Зануляваш и завърташ.10 оборота ще бъдат пак 10, но докато въртиш изхода ще изостава и ще избързва. Това ще вкара прикачния инвентар в пулсации. Особено ако го оставиш без товар. Всички зъбни двойки имат някакъв луфт, който се обира под товар. Когато товара изчезне, зъбите почват да чукат на работната и обратната страна. Циментацията се рони. При подходящи обороти, всичко изпада в резонанс и се разпада.
                        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                        Коментар


                        • #72
                          От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                          Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                          Границата на пречупване и затягането нямат общо с проблема. Опитай следното. Разграфи си на градуси 2 кръгчета от картон, пробий дупки за да минат валовете през тях и ги закрепи на корпуса. Единия до шлиците, а другия до карето. Вържи на двата края на вала по едно парче горена тел като показалец. Зануляваш и завърташ.10 оборота ще бъдат пак 10, но докато въртиш изхода ще изостава и ще избързва. Това ще вкара прикачния инвентар в пулсации. Особено ако го оставиш без товар. Всички зъбни двойки имат някакъв луфт, който се обира под товар. Когато товара изчезне, зъбите почват да чукат на работната и обратната страна. Циментацията се рони. При подходящи обороти, всичко изпада в резонанс и се разпада.
                          Много точно казано. Само че има една подробност, че когато товара на прикачния инвентар стане голям, това чукане се получава в тарансмисията на ВОМ-а и проблемите отиват там. Един познат си прави преработка на хука с волгов двигател, не обърнал внимание на положението на карето и събори за около месец скоростната кутия. Мислеше си че е случил на калпава скоростна кутия и купи друга. Обаче след още около месец се счупи и тя. След нагласяне на кардана и до сега не е имал ядове.
                          Относно балансирането на вала, няма нищо общо с центроването. Ако ще и без никакво биене да си го направил, не може да си сигурен че масата му е равномерно разпределена по периферията. Ако обурнеш внимание на заводските кардани, в краищата си имат заварени едни тънки пластинки от ламарина. При тебе самата заварка може да се е получила с повече или по-малко материал.
                          Каретата се въртят, състои се едно каре от две уши и кръстачка. Колегата преди мане ти е описал как да си направиш опита и да го провериш. Не ме убиждаш с това че каза че пишеш и се смееш. И а съм изпадал в ситуаия да не знам нещо, но е по-важно да осъзнаеш къде е грешката и да избегнеш по-нататъчните ядове.

                          Коментар


                          • #73
                            От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                            То при него и шлиците са селяндурския тип - оригинално от ВОМ - и не осигуряват ясно определено положение на частите в пространството. Съответно балансирането няма как да стане и да е гарантирано по време на работа. Шлиците на карданите имат водеща част - самите шлици или цилиндричен участък.
                            ВОМ си работи и с такъв тип карета, плюс с ужасни шлици или квадрат, така че и това ще тръгне. Компромис.

                            Коментар


                            • #74
                              От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                              За тръгването никой не го успорва. Но вече сам да си прецени как ще подходи по-нататък. Мисля че в темата доста се изписа за ядовете които може да има.

                              Коментар


                              • #75
                                От: ЯДОВЕ С ЕДИН БОЛГАР

                                Ама той и майския бръмбар по законите на айродинамиката не би трябвало да лети,но на пук на всичко си лети и даже лупинги прави.

                                При колегата работата ще опре до опит-грешка и в процеса на работа ще отстранява нередностите.Всяко нещо си има първи път,а от там на сетне само подобрения.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X