Обява

Свий
Няма добавени обяви.

накланяща се триколка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: накланяща се триколка

    закарах скутера на баща ми на село и сега се оглеждам за подходящ двигател. направих някои промени по чертежите и скоро ше почвам конструкцията. само да довърша едно ремонтче по къщата. някой има ли идея откъде мога да купя по-тънко предни ал. джанти със дискови спирачки от скутер, като марката е без значение. важно е да са еднакви.
    Honda CR-V I 2000 г.
    0 осем 96 осем три 3 сто и 10

    Коментар


    • #17
      От: накланяща се триколка

      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=41536

      Ето я темата дето ти я Препоръча Стефан.

      Препоръчвам ти я и аз. Човека се е напъвал да измисли това дето ни трябва.

      И мен ме трови от поне година подобна на твоята идея. Само че още не мога да реша дали да е с две предни или с две задни колела. За сега като че ли двете задни гуми и респективно два двигателя май надделяват. Проблема възниква като дойде ред до накланянето. Ако се командва само с тяло ще изисква сериозна подготовка /особено за високи скорости/. Ако не ме лъже паметта "ринспиид" имаха разработка на жироскопично-хидравлична система за накланяне , която естествено е ужасяващо скъпа.

      С други думи , ако започнеш преди мен с интерес ще следя опитите и провалите :-)

      Успех.
      0888932647

      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

      Коментар


      • #18
        От: накланяща се триколка

        следех я темата но при нея добавеното 3то колело незавива, и е в средата м/у другите две. моятя идея е да емам 2 завиващи колела за по-голяма стабилност и да могат да се накланят успоредно на задното което ще е и задвижващо.
        Honda CR-V I 2000 г.
        0 осем 96 осем три 3 сто и 10

        Коментар


        • #19
          От: накланяща се триколка

          ох най-после приключих с ремонтите а успях да си намеря и двигател.утре с куриер ще пристигне 125 кубикова джилера с 2 еднакви ал.джанти и една задна заедно с гумата. промених и чертежите и в събота ще се захващам с рязане и заваряване. ще пускам снимки на свършеното от мен и ако някой има идеи и забележки да не ги пести апък на събора ще има възможност за проби. въртят ми се и още идеи за проекта но те за за по-късен етап .
          Honda CR-V I 2000 г.
          0 осем 96 осем три 3 сто и 10

          Коментар


          • #20
            От: накланяща се триколка

            Сдвоеното предно колело позволява преодоляване на трамвайните релси под малък ъгъл, и бързо спиране. Сдвоеното задно - товароносимост, и буксирни възможности. Въпрос на нужди.

            Коментар


            • #21
              От: накланяща се триколка

              прав си за сдвоено колело, но идеята ми е да е с еденични за да може да се накланя. сега ми предстои да правя конструкция и "А" образни носачи. засега съм се насочил към безшевни тръби с деаметър 20мм. дължина на рамото 400мм. и ширина 250мм. като ще е с долен и горен носачс разтояние между тях150мм.
              Honda CR-V I 2000 г.
              0 осем 96 осем три 3 сто и 10

              Коментар


              • #22
                От: накланяща се триколка

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAGE_769.jpg
Прегледи:1
Размер:115.3 КБ
ID:5229689това е двигателчето и отпред ще са двете управляеми гуми. тепърва ще правя носеща рама и т.н.
                Honda CR-V I 2000 г.
                0 осем 96 осем три 3 сто и 10

                Коментар


                • #23
                  От: накланяща се триколка

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAGE_778.jpg
Прегледи:1
Размер:85.6 КБ
ID:5229973Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAGE_776.jpg
Прегледи:1
Размер:106.8 КБ
ID:5229972Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAGE_777.jpg
Прегледи:1
Размер:97.6 КБ
ID:5229971за около 2 часа днес успях да премеря някои разтояния, рязане, заваряване и в крайна сметка започна да се оформя част от рамата. Предстои укрепване и разширяване на конструкцията и направа на носачи. Абе защо се стъмнява толкова рано. след работа вече е тъмно апък гаража на вилата е в другия край на града. искам да е лято.
                  Honda CR-V I 2000 г.
                  0 осем 96 осем три 3 сто и 10

                  Коментар


                  • #24
                    От: накланяща се триколка

                    Според мен, по-добре е предните колела да са с по-голям диаметър. Като от по-височките скутери.
                    Не ме питай защо точно, че не мога да ти обясня, но е някаква интуиция...
                    Мисля, че по-малките колела отпред по-трудно ще се накланят.

                    И въобще рамата да е малко по-високо...
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #25
                      От: накланяща се триколка

                      ами гумите са с диаметър 42 см. и долният край на рамата няма да е по-ниско от 22-25 см. седалката също ще е повдигната над нея и като седне човек общия център на тежестта ще си дойде височко. ще слагам и тръбна конструкция над главата което ще качи малко кила във височина и мисля че ще се получи. ако не се накланя само с тежестта от тялото има един трик с изместване положението на горния край на амортисьоритеобратно на посоката на завиване и се получава натиск на носача от външната страна на завоя. понеже носача неможе да се премести , се мести конструкцията тато цяло, но това ще е по-късно. за сега ше го пробвам по по-лесния начин.
                      Honda CR-V I 2000 г.
                      0 осем 96 осем три 3 сто и 10

                      Коментар


                      • #26
                        От: накланяща се триколка

                        днес пробвах гума за отзат с размер 130/90/10 и се оказа че опира в двигателя и трансмисията. за сега търся предна седалка от някаква колица за проби.
                        Honda CR-V I 2000 г.
                        0 осем 96 осем три 3 сто и 10

                        Коментар


                        • #27
                          От: накланяща се триколка

                          Аз ти говорех за отпред за по-големи гуми, не за отзад...
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #28
                            От: накланяща се триколка

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAGE_957.jpg
Прегледи:1
Размер:191.6 КБ
ID:5231043разбрахНатиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAGE_955.jpg
Прегледи:1
Размер:167.7 КБ
ID:5231040 те още в предният Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAGE_956.jpg
Прегледи:1
Размер:178.2 КБ
ID:5231042ти пост но Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAGE_958.jpg
Прегледи:1
Размер:143.9 КБ
ID:5231041за момента пробвам с това което намирам най-тънко поне докато се оформи грубо. купих гума втора ръка за 10 лв. и се оказа че е по широка от необходимото. днес успях да направя двата носача и да укрепя рамката но за 2 часа само толкова. понеже видях ,че си от дупница, а там има доста автокъщи и морги за коли и скутери ще е удобно ли да те ангажирам за някои неща.
                            Последно редактирано от spoko; 28-11-10, 20:01.
                            Honda CR-V I 2000 г.
                            0 осем 96 осем три 3 сто и 10

                            Коментар


                            • #29
                              От: накланяща се триколка

                              Поздравление за смелата идея.
                              Имам няколко препоръки:
                              1. За да е стабилна при движение тази триколка, трябва да може да се наклонява странично поне на 45 градуса. Тези сферични шарнири, които си ги сложи в края на носачите, позволяват наклоняване най-много до 15 - 20 градуса. Това е много малко. Необходим е сферичен шарнир, който да позволава завъртане на около 90 градуса в две взаимно перпендикулярни направления - едното направление е за наклоняване на колелата, а другото за завиване. Не се сещам в стандартните автомобили да има такива шарнири.
                              2. Помисли при спиране как ще подпираш триколката. Имай пред вид, че наклоняващата триколка се управлява като двуколесно превозно средство. При спиране трябва да я задържиш в изправено положение. При ниската поза на сядане това ще е много трудно. Освен това, от теорията на двуколесните превозни средства (съответно и при наклоняващите се три и четириколки) е доказано, че стабилността при движение им нараства с увеличаване на височината на центъра им на тежестта, за разлика от автомобилите. Каскадьорите не случайно предпоцитат мотоциклети ендуро. Аз не бих направил мотоциклет с толкова ниска седалка.
                              3. Помисли за еластичните елементи в предното окачване. Ако амортисьора го хванеш по начина който се вижда на първата снимка, триколката няма да е наклоняваща се.
                              УСПЕХ!

                              Коментар


                              • #30
                                От: накланяща се триколка

                                мерси за съветите. има автомобил с такива шарнири но е старичък. предницата на старите волги, ниси, жукове и варшави са точно както ги описа. колелото се върти окоро оста на шарнира по вертикал, а самият шарнин е хванат с едни метални втулки които са с ексцентрик и от там се регулира наклона на колелото.за ъгъла на наклон несъм мислил колко ще е с тез накрайници но ще го проверя.относнонакланянето настрани и връщането в равновесно положение имам няколко идеи за изпълнение.1 чрез изместване положението на горния край на амортисьора наляво или надясно като по този начин ще упражни натиск на носача съответно на конструкцията и понеже носача неможе да се премести се мести конструкцията. 2. чрез направата на триъгълник обърнат с върха надолу и там да е захванат шарнирно а в двата му края да се захване горния край на амортисьора. а днес успях да направя и другите 2 носача и допълнение към рамата за захващане към двигателя.
                                Honda CR-V I 2000 г.
                                0 осем 96 осем три 3 сто и 10

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X