Обява

Свий
Няма добавени обяви.

НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

    Абе имам един приятел увлечен по авио-моделите...та от там съм гледал новите батерии...и работата още от преди 3-4 години 'мирише' на елктромобили.
    Просто вече кви батерии има не е истина (говоря такива дето си ги купуваш фрии от нета)...това с оловните акумулатори одвна е отекло..

    ..по спомени три клеткова батерия с размерите на кутия цигари е 2200мА на 12В, като може да отдаде моментно 60 капацитета си...а от две години вече се зареждат не 1С, 5-8...буквално за минути. Проблема със взриво-опасността е решен съшо от поне 2 години

    Коментар


    • #17
      От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

      Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
      Абе имам един приятел увлечен по авио-моделите...та от там съм гледал новите батерии...и работата още от преди 3-4 години 'мирише' на елктромобили.
      Просто вече кви батерии има не е истина (говоря такива дето си ги купуваш фрии от нета)...това с оловните акумулатори одвна е отекло..

      ..по спомени три клеткова батерия с размерите на кутия цигари е 2200мА на 12В, като може да отдаде моментно 60 капацитета си...а от две години вече се зареждат не 1С, 5-8...буквално за минути. Проблема със взриво-опасността е решен съшо от поне 2 години


      Колека мерси за информацията но дай накой линк за да видим тези батерии също ако имаш познания споделяй.

      Коментар


      • #18
        От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

        Ще може да се направи разбира се с повече желание но тяговите батерии са скъпички.
        За управляване на ел.мотора са необходими малко тиристори един контролер и горе долу е готово.
        Ще трябват малко редуктор подобен на дрифт и мотор може и 1 киловат все пак няма да се състезава.
        Мошноста идва след редуктора когато оборотите от мотора намаляват и се получава мошност, с ниски обороти а пък може и със скорости да се замисли машината. Проблема са само акомулаторите за останалото може да се взаимства и от тролеите и ел.карите и от влаковете, трамваите и т.н.
        Акомулаторите могат да се направят да се заревдат и от енергията при спирачния път както и от фотоволтаници(слънчеви колектори).
        Има един вариант за обикновенни акомулатори с повече броики но с преобразовател и мотор за по ниско напрежение макар и тази електроника да не излезе ефтино поне ще е еднократно.
        Поразрови се колега щом можеш да направиш трайк можеш и това. Поздрави и успех.

        Коментар


        • #19
          От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

          Първоначално публикуван от teukoo Преглед на мнение
          Ще може да се направи разбира се с повече желание но тяговите батерии са скъпички.
          За управляване на ел.мотора са необходими малко тиристори един контролер и горе долу е готово.
          Ще трябват малко редуктор подобен на дрифт и мотор може и 1 киловат все пак няма да се състезава.
          Мошноста идва след редуктора когато оборотите от мотора намаляват и се получава мошност, с ниски обороти а пък може и със скорости да се замисли машината. Проблема са само акомулаторите за останалото може да се взаимства и от тролеите и ел.карите и от влаковете, трамваите и т.н.
          Акомулаторите могат да се направят да се заревдат и от енергията при спирачния път както и от фотоволтаници(слънчеви колектори).
          Има един вариант за обикновенни акомулатори с повече броики но с преобразовател и мотор за по ниско напрежение макар и тази електроника да не излезе ефтино поне ще е еднократно.
          Поразрови се колега щом можеш да направиш трайк можеш и това. Поздрави и успех.


          То че мога да го направя е повече от сигорно но проблема е кое колко ще ми излезе.
          Първо искам да събера инфо за цените навсичко и тогава да си правя сметка дали ще си заслужава да се дадът толкова пари.
          Редукто няма да е нужен защото ще остане с.к. на трабанта и към нея ще се куплира ел. двигателя.
          Повече ме притеснява как ще се направи управлението (реостата) на ел. двигателя гледам че спомена тиристорно управление ако знаеш как става дай схема и цени на частите или нещо конкретно ако ли нямаш да търся някои които може да го направи този реостат.
          За това сега ми е нужна информация за цените на всяка част нужна за НАПРАВАТА НА ЕЛАКТРОМОБИЛ.
          Последно редактирано от valio zila; 04-03-11, 22:25.

          Коментар


          • #20
            От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

            Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
            ..по спомени три клеткова батерия с размерите на кутия цигари е 2200мА на 12В, като може да отдаде моментно 60 капацитета си...а от две години вече се зареждат не 1С, 5-8...буквално за минути. Проблема със взриво-опасността е решен съшо от поне 2 години
            Литиево-йонните батерии са хубаво нещо, но и в момента са потискащо скъпи. Това, за което разказваш, е нормална батерия за лаптоп и всяка от трите клетки на магазина е 15-25 лева.

            И не, не мирише на електромобили. Освен ако не се открият принципно нови начини за добиване на литий от принципно нов вид находища, литий просто няма да има за всички електромобили. Той сега едва стига за батериите на телефони и компютри. А за един лек автомобил трябва около 1000 пъти повече литий, отколкото за един лаптоп.

            Коментар


            • #21
              От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

              Преди време в раздел продавам се продаваха 2 тягови акумулатора но непомня какви точно бяха ..... разгледай .
              Лудак

              Коментар


              • #22
                От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                - спри цигарите /ако пушиш/, не ти трябват
                - намали драстично шоколадите и глезотийте за дечицата, не им трябват, накарай ги да се чувстват виновни
                - намали ходенето по кръчми, не ти е необходимо
                - телефон за 900 кинта върши същата работа като телефон за 20 кинта, не мислиш ли?
                - изобщо прочете ли първия пост на Ясен в темата?
                - известно ли ти е, че половината Свят хвърля милиарди за направата на такава машина и все нещо не се получава, пущината?
                - откажи се и се примири
                Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                Само DIESEL !!!

                Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                Коментар


                • #23
                  От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                  Тя ел. схемата ще се измисли и сметне но трябва да се знае какъв ще е ел.мотора.
                  Има няколко вида мотори които могат да се ползват за тази цел като наи исползвания тип за подобни неща е ел.мотор-генератор които при спиране произвежда ток.
                  Има бесколекторни мотори и колекторни съответно за всеки мотор има различно управление.
                  потърси мотор из нета и да видим каква схема за контрол ще се измисли.

                  Коментар


                  • #24
                    От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                    Дам, комшията ми е в същият размисъл. В момента през лятото кара моторетка балканче, направена на ток и зацепена с ремък за коляновия вал. На ден минава около 20-25км с нея. Работи във Вец, от там се снабдява с безплатна ел.енергия за зареждане. Сега е в размисли за елмобилче. Вчера му споделих размерите и цени на тягови акумулатори, не остана очарован изобщо - каза, че ще търси на работата, ама нямат голями изобщо. Та, за мен, цялото упражнение има някаква логика, ако:

                    - имаш достъп до безплатна ел.енергия и по възможност, и безплатни батерии,
                    - ще се предвижваш с него от вас до работата най-вече, 20-40 км и обратно,
                    - си спокоен човек, и не бързаш заникъде.
                    Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                    Коментар


                    • #25
                      От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                      Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                      Дам, комшията ми е в същият размисъл. В момента през лятото кара моторетка балканче, направена на ток и зацепена с ремък за коляновия вал. На ден минава около 20-25км с нея. Работи във Вец, от там се снабдява с безплатна ел.енергия за зареждане. Сега е в размисли за елмобилче. Вчера му споделих размерите и цени на тягови акумулатори, не остана очарован изобщо - каза, че ще търси на работата, ама нямат голями изобщо. Та, за мен, цялото упражнение има някаква логика, ако:

                      - имаш достъп до безплатна ел.енергия и по възможност, и безплатни батерии,
                      - ще се предвижваш с него от вас до работата най-вече, 20-40 км и обратно,
                      - си спокоен човек, и не бързаш заникъде.


                      Е аз не работя в ВЕЦ а в ЧЕЗ така че ще си донасям по една кофа ток всеки ден .
                      На пълно ми е достатачно да мога да минавам по 20-30км на ден.
                      Децата на учелище.
                      Жената на работа.
                      И аз на работа.
                      Вечерта по обратния ред и в къщи.

                      Коментар


                      • #26
                        От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                        Такаа. Понеже темата събра интерес, да разкажа и варианта с литиевите батерии. Сметките за горепосочения трабант пак важат, но със следните начални данни:

                        1 киловатчас в литиеви батерии тежи около 6 килограма и струва около 1400 лева. За 15 киловатчаса трябват около 100кг батерии, но задната седалка пак ще си ходи, защото тези батерии са обемни, ако и по-леки. Кинтите за батерия са вече 21000, стигат за около 4000 цикъла, значи - около 5лв/цикъл = 5лв/100км само за батерии. Ако сме взели малко повече батерии (примерно 200кг) ще можем да ги употребяваме доста по-дълго, докато паднат под заветните 15 киловатчаса - но и ще струват повече. Цикловата цена може да се свали до около 3лв/киловатчас, защото ще употребим батериите за повече цикли, а всеки цикъл в началото ще ни стига за 200, а не 100км. 100-200кг за батерии означават, че няма нужда да променяме конструкцията, но автомобилът ще е двуместен. Ще може да носи и малко багаж. Ето че теоретично конструирахме Тесла Роудстер. За около 60000 лева (включвам по-мощен двигател - примерно 40 киловата, батерии за 30 киловатчаса, контролер за батериите и за двигателя, електрически инверторен климатик и зарядно устройство.

                        Зарядното устройство вече ще е трифазно, ще може да зарежда всичко за около 3 часа, ще може и от еднофазен щепсел, но за около 14 часа. Може да се монтира вътре в автомобила и да има общи части с управлението на двигателя. След като сме дали толкова пари, покривът и предният капак може да са фотоволтаици - за пълно зареждане ще трябват примерно 2 седмици ярко слънце, но все е принос.

                        Тъпото е, че в момента, в който се произведат 10000 такива, цената на лития ще е отишла някъде и последният от тия 10000 екземпляра вече ще струва не 60, а примерно 460 хиляди.

                        Сметката може да се направи и за никел-металхидридни батерийки. Цената на 1 киловатчас е приблизително колкото на литиевите, масата - да речем двойно на тях. Цената им, разхвърляна на 100км пробег ще дойде примерно 5-6лв (значи 8-9 с тока), в колата пак ще се съберат и ще остане място за двама човека и по-малко багаж. Единственото различно е, че материалите, от които тези батерии се правят, не са толкова оскъдни и цените им няма да подскочат чак катастрофално. Поне до 10-милионния такъв - за после не знам.

                        Остава, разбира се, въпросът откъде ще се вземе толкова ток.
                        Ако в България се подмени половината автопарк (това прави примерно милион и половина автомобили, но естествено, това ще са по-активните автомобили), на всеки от тях на ден по 25 киловатчаса това прави около 1500 мегавата средно. Примерно един и половина блок от АЕЦ. Като се има предвид, че почти всичкото зареждане ще става нощем - инсталираната в държавицата ни генераторна мощност сигурно трябва да се удвои.

                        Коментар


                        • #27
                          От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                          Първоначално публикуван от valio zila Преглед на мнение
                          Всичко това са идеи не съм намерил нищо и не съм започнал да правя нищо само питам и събирам информация.
                          За метана знам че е евтино гориво но най близката метанстанция е на 50км.
                          Аз тези 20л нафтаги горя само градско всеки месец 1000км из малак град Бяла Слатина колата върви 80% студена.
                          Както се видя - до днес направата на електромобил е съблазнявала много хора - и мен в това число.
                          Аз имах късмета да знам колко харча на метан и като видях сметките за ЕМ осъзнах, че говорим за разлика от ЕДИН лев на 100 км. А ограниченията са много.
                          И идеята и мерака ми се изпариха. И спя по-леко с един дерт по-малко.
                          За това - ако си насочиш мисленето за икономия в правилна посока скоро ще се ползваш от евтин превоз.
                          ИЛИ ако продължиш да си упорит в тази посока - може да станеш ОТКРИВАТЕЛ на бъдещия автомобил.
                          Избора си е твой !
                          Успех !
                          Ето ти една идея за следващата година - преценяваш колко гориво ти е нужно за годината. Посяваш слънчоглед или рапица. От реколтата си правиш ОЛИО - гориво и си готов. Ще ти излезе 1 лв/л олио.
                          Това също е изпитано евтино гориво.
                          И ако се чудите защо цената на олиото е колкото нафтата - току що разбрахте. И не само вие .
                          Оспамвам темата с идеята да ти помогна - минавал съм по тоя път. (18 броя Трабант )
                          Дано ме разбра ? Просто тогава още не бях в този форум .....
                          Обобщение:
                          Скъпо е - трудоемко е - времеемко е - не е рентабилно финансово - НЯМА ИКОНОМИЯ !
                          Ако кажеш, че искаш да правиш ЕМ заради тръпката - да започвам с друга информация. Спирам с икономичен автомобил.
                          Последно редактирано от bgbul; 05-03-11, 21:40.

                          Коментар


                          • #28
                            От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                            http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=63476
                            Това намерих във форума.Има доста полезна информация.

                            Коментар


                            • #29
                              От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                              Скоро ще ви запозная и с моя проект за супер лек електро автомобил 4х4. Изпълнен с 4 хъб ел двигателя или по нашему джанта мотор единия е 800W ни с невероятен въртящ момент дължащ се на 3 фазовата му конструкция и трифазовото му управление изпълнено от безконтактен контролер. Ще ви държа в течение в нова тема която ще отворя когато остане малко време за да довършим проекта.

                              Коментар


                              • #30
                                От: НАПРАВА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Такаа. Понеже темата събра интерес, да разкажа и варианта с литиевите батерии. Сметките за горепосочения трабант пак важат, но със следните начални данни:

                                1 киловатчас в литиеви батерии тежи около 6 килограма и струва около 1400 лева. За 15 киловатчаса трябват около 100кг батерии, но задната седалка пак ще си ходи, защото тези батерии са обемни, ако и по-леки. Кинтите за батерия са вече 21000, стигат за около 4000 цикъла, значи - около 5лв/цикъл = 5лв/100км само за батерии. Ако сме взели малко повече батерии (примерно 200кг) ще можем да ги употребяваме доста по-дълго, докато паднат под заветните 15 киловатчаса - но и ще струват повече. Цикловата цена може да се свали до около 3лв/киловатчас, защото ще употребим батериите за повече цикли, а всеки цикъл в началото ще ни стига за 200, а не 100км. 100-200кг за батерии означават, че няма нужда да променяме конструкцията, но автомобилът ще е двуместен. Ще може да носи и малко багаж. Ето че теоретично конструирахме Тесла Роудстер. За около 60000 лева (включвам по-мощен двигател - примерно 40 киловата, батерии за 30 киловатчаса, контролер за батериите и за двигателя, електрически инверторен климатик и зарядно устройство.

                                Зарядното устройство вече ще е трифазно, ще може да зарежда всичко за около 3 часа, ще може и от еднофазен щепсел, но за около 14 часа. Може да се монтира вътре в автомобила и да има общи части с управлението на двигателя. След като сме дали толкова пари, покривът и предният капак може да са фотоволтаици - за пълно зареждане ще трябват примерно 2 седмици ярко слънце, но все е принос.

                                Тъпото е, че в момента, в който се произведат 10000 такива, цената на лития ще е отишла някъде и последният от тия 10000 екземпляра вече ще струва не 60, а примерно 460 хиляди.

                                Сметката може да се направи и за никел-металхидридни батерийки. Цената на 1 киловатчас е приблизително колкото на литиевите, масата - да речем двойно на тях. Цената им, разхвърляна на 100км пробег ще дойде примерно 5-6лв (значи 8-9 с тока), в колата пак ще се съберат и ще остане място за двама човека и по-малко багаж. Единственото различно е, че материалите, от които тези батерии се правят, не са толкова оскъдни и цените им няма да подскочат чак катастрофално. Поне до 10-милионния такъв - за после не знам.

                                Остава, разбира се, въпросът откъде ще се вземе толкова ток.
                                Ако в България се подмени половината автопарк (това прави примерно милион и половина автомобили, но естествено, това ще са по-активните автомобили), на всеки от тях на ден по 25 киловатчаса това прави около 1500 мегавата средно. Примерно един и половина блок от АЕЦ. Като се има предвид, че почти всичкото зареждане ще става нощем - инсталираната в държавицата ни генераторна мощност сигурно трябва да се удвои.
                                На пръв поглед изглежда по-добре един блок на АЕЦ-а да бачка за колите отколкото 1,5млн. колисеки ден да избухат по средно 10л гориво.

                                Трабант с 30кВ ел.мотор ше откине шасито на старт....смисъл сметката че трабанта е 20кВ бензинов мотор, май не е равно на 20кВ електро...поне като въртящ момент...поне-най малките ми асансьорни двигатли тука са около 6кВ и бая момент....не съм експерт, ама не е баш така както го пише Ясен.
                                Последно редактирано от Andrei; 08-03-11, 11:38.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X