От: "Тетевен 4х4" 2011 - 10-11 септември
Регламента вече е публикуван, програмата също, но понеже вече наистина няма време, а и ,за да не ги търсите по страници и постове сега ще ги пусна отново, с направените до тук промени. С евентуални други промени в тях, всички състезатели ще бъдат запознати на брифинга в петък вечер или (за новозаписалите се участници) сутринта в събота преди старта.
НА ВНИМАНИЕТО НА СЪСТЕЗАТЕЛИТЕ!
“Тетевен 4х4 2011”
Програма – часови график
09.09.2011 г. Петък
Място – механа “Воденицата”; м. “Скрибътна” – гр. Тетевен.
19:00 - 20:00 ч. - Регистрация и административна проверка на състезателите.
20:00 - 20:30 ч. - Теглене на жребий за стартови номера и раздаване на пътните карти /road book/
20:30 - 21:00 ч. - Брифинг за протичане на състезанието и инструктаж на състезателите.
10.09.2011 г. Събота
Място: м. Кука с. Гложене ( Старт – Финал)
До 09.00 ч - Приемане за заявки за участие на новодошли състезатели.
09.00 - 09.30 ч. - Регистрация, раздаване на пътните книги и експресен брифинг за новорегистрираните състезатели.
09:00 -10:00 ч. Технически преглед на автомобилите на старта.
10:00 ч. - Старт на Първи етап /трофи-навигация/
17:00 ч.- Затваряне на Първи етап(край на първи състезателен ден).
21:30 ч.- Брифинг и обявяване на класирането за първия ден.
22:00 - 23:00 ч. - Подаване на писмени възражения срещу решение на Организатора /ако има такива/.
Място – механа “Воденицата”; м. “Скрибътна” – гр. Тетевен
11.09.2011 г. Неделя
Място: м. Кука с. Гложене ( Старт – Финал)
10:00 ч.- Старт на Втори етап /траял/.
16:00 ч.- Затваряне на Втори етап.
16:30 ч.- Обявяване на резултатите и награждаване на победителите в генералното класиране.
10-11.09.2011 г.
1. СЪСТЕЗАНИЕ
1.1 Състезанието по off-road се провежда на тежък терен и е за автомобили с висока проходимост, с общо тегло до 3,5 тона.
1.2. Състезанието ще се проведе в два етапа:
Първи ден -„ТРОФИ”- навигация
Втори ден -„ТРАЯЛ” - лек
1.3 Старт-Финала и на двата състезателни дни ще бъде в местността Кука с. Гложене.
1.4 Първи състезателен ден - каране по определен маршрут по пътна книга.
1.5 По трасето ще има контроли, които ще отбелязват на специални талони преминаването на автомобилите /спирането е задължително/.
1.6 Допустимото отклонение от трака е 150 метра./пресичане/.
1.7 При завършване на етапа, на финала се предават GPS-те и карнетите за снемане на трака от движението на състезателите.
1.8 Втори състезателен ден –каране по затворено трасе с няколко препятствия.
1.9 Автомобилите ще стартират по двойки.
1.10 Ще се правят по две обиколки.
2. АВТОМОБИЛ
2.1 Автомобилите, участващи в състезанието, трябва да имат постоянна регистрация, талон за технически преглед и валидна застраховка „Гражданска отговорност”.
2.2.И двата състезателни дни, екипажите участват с един и същ автомобил.
2.3 Допълнителните доработки по автомобилите нямат ограничения.
2.4 Забранено е в кабината на автомобила да се транспортират резервни туби с гориво.
2.5 Товарът в автомобила трябва да бъде здраво закрепен и осигурен, за да не представлява опасност за екипажа.
2.6 Личната асистенция(транспортното средство) на състезаващия се екипаж не трябва по никакъв начин да навлиза в трасето или да възпрепятства състезанието.
2.7 Организаторът не носи отговорност при евентуална авария или инцидент с автомобила.
3. ТРАСЕ
3.1 Първи ден- непознато трасе с обща дължина около 85 км по пресечена местност.
3.2 Трасето съдържа всякаква настилка от асфалт до много тежък терен /кал, вода, камъни и др./.
3.3 Стартиране - през 1/една/ минута. Екипажите преминават трасето като задължителен маршрут по описана пътна книга.
3.4 Не е задължително движението на екипажите между две точки да бъде по най-краткия път.
3.5 На свързващите етапи /асфалт/, важи и е задължително спазването на Закона за движение по пътищата.
3.6 Трасето е с денивилация от 400 м. до 1200 м. и средна скорост 20 км/ч.
3.7 Трасето не е обезопасено за състезатели и публика и не е отцепено.
3.8 Втори ден – затворено трасе с обща дължина около 1,5 км, с няколко преобладаващо естествени препятствия.
4. СЪСТЕЗАТЕЛИ
4.1 Състезателният екипаж задължително се състои от двама души- пилот и навигатор.
4.2 Пилотът трябва да притежава валидно Свидетелство за правоуправление на автомобил.
4.3 Състезателите са длъжни да окажат първа помощ при пострадал екипаж и да уведомят някой от съдиите за инцидента.
4.4 Право на участие имат:
- Състезатели, даващи всичко от себе си и спазващи правилата на играта.
- Хора, които са дошли да се състезават, но няма да подминат закъсала кола на колеги, без да помогнат(ако могат).
- Пазят техниката.
- Пазят природата.
- Доставят си удоволствие.
4.5 Не се допускат до участие:
- Безскрупулни състезатели, готови да спечелят по какъвто и да е начин.
- Състезатели, видимо употребили алкохол и упойващи средства.
5. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
5.1 GPS с възможност за записване на GARMIN съвместим трак, ако е друг модел трябва да има кабел за свързване с компютър.
5.2 Предпазни колани за пилота и навигатора.
5.3 Каски за пилота и навигатора.
5.4 Колани за дърпане.
5.5 Предпазни колани за дърветата.
5.6 Пожарогасител.
5.7 Аптечка.
5.8 Сигнален триъгълник.
6. ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
6.1 GPS-а да е марка GARMIN.
6.2 Трипмастер
6.3 Клетка за безопасност
6.4 Лебедка
6.5 Хай джек
7. НАКАЗАНИЯ:
- При закъснение за начален старт, екипажът стартира при дадената му команда от съдията на старта, като времето му за старт тече от момента на определеното му време за стартиране и получава наказание от 15 минути
- Непреминаване на контролна точка от трасето -2 часа .
- Неспазване на описаните в пътната книга особености като: забрани за изпреварване, напускане на определения маршрут с цел облагодетелстване и др.се наказват с 2 часа.
- Неизползването на предпазен колан за дърветата се наказва с 1 час.
- При наспазване на ограниченията на скоростта, наказанието е 1/една/ минута за всеки километър превишение до 10км/ч. и по 5/пет/ минути за всеки километър над 10км/ч .
- Етапът се счита за прекъснат, когато екипаж не пресече финала в рамките на определеното му максимално време за преминаване на етапа.В този случай времето му за преминаване е 2/два/ часа плюс времето, измерено на най-бавния редовно финиширал състезател.
- Неспиране на знак „STOP”, отразен в пътната книга, се наказва с 2/два/часа. За да отчете GPS-а спирането, екипажът трябва да спре за не по-малко от 10-15 секунди.
- Неоказване на първа помощ - 1/един/ час.
- Шофиране без предпазни средства/каска и предпазен колан/ - 1/един/ час.
- Грубо, небрежно или преднамерено застрашаване на други лица - 1/един/ час.
- Втори ден - за скъсана лента или бутнато колче, състезателите се наказват с 10 /десет/ минути.
-
8. ДЕКЛАСИРАНЕ НА ЕКИПАЖ:
- при неотчитане на трак по пътна книга, където има въведени ограничения //ограничение на скоростта, забранено изпреварване, не спиране на знак „STOP” и др.//
- при безотговорно каране в бивака или по време на свързващите етапи.
- грубо,непристойно или небрежно поведение и преднамерено застрашаване на други лица в рамките на бивака.
- манипулация на контролния карнет.
9. КЛАСИРАНЕ
Класирането на състезателите се прави на база сбора от измереното време и наложените наказания /ако има такива/.
Крайното време се приравнява в точки, като:
1-ви ден -ТРОФИ
- 1 място 50 точки
- 2 място 45 точки
- 3 място 40 точки
- 4 място 35 точки
- 5 място 30 точки
- 6 място 25 точки
- 7 място 20 точки
- 8 място 15 точки
- 9 място 10 точки
- 10 място 5 точки
2-ри ден -ТРАЯЛ
- 1 място 30 точки
- 2 място 27 точки
- 3 място 24 точки
- 4 място 21 точки
- 5 място 18 точки
- 6 място 15 точки
- 7 място 12 точки
- 8 място 9 точки
- 9 място 6 точки
-10 място 3 точки
И за двата дни, всички екипажи, преминали Финала и класирали се след 10-то място, получават по 1/една/ точка.
Незавършили екипажи (не преминали финала в допустимото време ), получават 0 /нула/ точки за деня.
Класирането се определя от сбора точки получени през двата състезателни дни.
При равен брой точки в призовите места, тези екипажи се пускат отново по трасето тип „Траял”, за да се определи крайното класиране.
10. Награждаването на победителите ще се проведе на трасето в м. Кука с. Гложене.
11. Такса за участие – 50 лв. за автомобил(екипаж).
ЗАБЕЛЕЖКА:
Организаторът запазва правото си на евентуални промени в Правилника за провеждане на състезанието, а на брифинга и непосредствено преди Старта, всички състезатели ще бъдат запознати с направените промени.
Първоначално публикуван от gemax
Преглед на мнение
НА ВНИМАНИЕТО НА СЪСТЕЗАТЕЛИТЕ!
“Тетевен 4х4 2011”
Програма – часови график
09.09.2011 г. Петък
Място – механа “Воденицата”; м. “Скрибътна” – гр. Тетевен.
19:00 - 20:00 ч. - Регистрация и административна проверка на състезателите.
20:00 - 20:30 ч. - Теглене на жребий за стартови номера и раздаване на пътните карти /road book/
20:30 - 21:00 ч. - Брифинг за протичане на състезанието и инструктаж на състезателите.
10.09.2011 г. Събота
Място: м. Кука с. Гложене ( Старт – Финал)
До 09.00 ч - Приемане за заявки за участие на новодошли състезатели.
09.00 - 09.30 ч. - Регистрация, раздаване на пътните книги и експресен брифинг за новорегистрираните състезатели.
09:00 -10:00 ч. Технически преглед на автомобилите на старта.
10:00 ч. - Старт на Първи етап /трофи-навигация/
17:00 ч.- Затваряне на Първи етап(край на първи състезателен ден).
21:30 ч.- Брифинг и обявяване на класирането за първия ден.
22:00 - 23:00 ч. - Подаване на писмени възражения срещу решение на Организатора /ако има такива/.
Място – механа “Воденицата”; м. “Скрибътна” – гр. Тетевен
11.09.2011 г. Неделя
Място: м. Кука с. Гложене ( Старт – Финал)
10:00 ч.- Старт на Втори етап /траял/.
16:00 ч.- Затваряне на Втори етап.
16:30 ч.- Обявяване на резултатите и награждаване на победителите в генералното класиране.
ПРАВИЛНИК ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА СЪСТЕЗАНИЕ ПО OFF-ROAD
“ТЕТЕВЕН 4Х4”
“ТЕТЕВЕН 4Х4”
10-11.09.2011 г.
1. СЪСТЕЗАНИЕ
1.1 Състезанието по off-road се провежда на тежък терен и е за автомобили с висока проходимост, с общо тегло до 3,5 тона.
1.2. Състезанието ще се проведе в два етапа:
Първи ден -„ТРОФИ”- навигация
Втори ден -„ТРАЯЛ” - лек
1.3 Старт-Финала и на двата състезателни дни ще бъде в местността Кука с. Гложене.
1.4 Първи състезателен ден - каране по определен маршрут по пътна книга.
1.5 По трасето ще има контроли, които ще отбелязват на специални талони преминаването на автомобилите /спирането е задължително/.
1.6 Допустимото отклонение от трака е 150 метра./пресичане/.
1.7 При завършване на етапа, на финала се предават GPS-те и карнетите за снемане на трака от движението на състезателите.
1.8 Втори състезателен ден –каране по затворено трасе с няколко препятствия.
1.9 Автомобилите ще стартират по двойки.
1.10 Ще се правят по две обиколки.
2. АВТОМОБИЛ
2.1 Автомобилите, участващи в състезанието, трябва да имат постоянна регистрация, талон за технически преглед и валидна застраховка „Гражданска отговорност”.
2.2.И двата състезателни дни, екипажите участват с един и същ автомобил.
2.3 Допълнителните доработки по автомобилите нямат ограничения.
2.4 Забранено е в кабината на автомобила да се транспортират резервни туби с гориво.
2.5 Товарът в автомобила трябва да бъде здраво закрепен и осигурен, за да не представлява опасност за екипажа.
2.6 Личната асистенция(транспортното средство) на състезаващия се екипаж не трябва по никакъв начин да навлиза в трасето или да възпрепятства състезанието.
2.7 Организаторът не носи отговорност при евентуална авария или инцидент с автомобила.
3. ТРАСЕ
3.1 Първи ден- непознато трасе с обща дължина около 85 км по пресечена местност.
3.2 Трасето съдържа всякаква настилка от асфалт до много тежък терен /кал, вода, камъни и др./.
3.3 Стартиране - през 1/една/ минута. Екипажите преминават трасето като задължителен маршрут по описана пътна книга.
3.4 Не е задължително движението на екипажите между две точки да бъде по най-краткия път.
3.5 На свързващите етапи /асфалт/, важи и е задължително спазването на Закона за движение по пътищата.
3.6 Трасето е с денивилация от 400 м. до 1200 м. и средна скорост 20 км/ч.
3.7 Трасето не е обезопасено за състезатели и публика и не е отцепено.
3.8 Втори ден – затворено трасе с обща дължина около 1,5 км, с няколко преобладаващо естествени препятствия.
4. СЪСТЕЗАТЕЛИ
4.1 Състезателният екипаж задължително се състои от двама души- пилот и навигатор.
4.2 Пилотът трябва да притежава валидно Свидетелство за правоуправление на автомобил.
4.3 Състезателите са длъжни да окажат първа помощ при пострадал екипаж и да уведомят някой от съдиите за инцидента.
4.4 Право на участие имат:
- Състезатели, даващи всичко от себе си и спазващи правилата на играта.
- Хора, които са дошли да се състезават, но няма да подминат закъсала кола на колеги, без да помогнат(ако могат).
- Пазят техниката.
- Пазят природата.
- Доставят си удоволствие.
4.5 Не се допускат до участие:
- Безскрупулни състезатели, готови да спечелят по какъвто и да е начин.
- Състезатели, видимо употребили алкохол и упойващи средства.
5. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
5.1 GPS с възможност за записване на GARMIN съвместим трак, ако е друг модел трябва да има кабел за свързване с компютър.
5.2 Предпазни колани за пилота и навигатора.
5.3 Каски за пилота и навигатора.
5.4 Колани за дърпане.
5.5 Предпазни колани за дърветата.
5.6 Пожарогасител.
5.7 Аптечка.
5.8 Сигнален триъгълник.
6. ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
6.1 GPS-а да е марка GARMIN.
6.2 Трипмастер
6.3 Клетка за безопасност
6.4 Лебедка
6.5 Хай джек
7. НАКАЗАНИЯ:
- При закъснение за начален старт, екипажът стартира при дадената му команда от съдията на старта, като времето му за старт тече от момента на определеното му време за стартиране и получава наказание от 15 минути
- Непреминаване на контролна точка от трасето -2 часа .
- Неспазване на описаните в пътната книга особености като: забрани за изпреварване, напускане на определения маршрут с цел облагодетелстване и др.се наказват с 2 часа.
- Неизползването на предпазен колан за дърветата се наказва с 1 час.
- При наспазване на ограниченията на скоростта, наказанието е 1/една/ минута за всеки километър превишение до 10км/ч. и по 5/пет/ минути за всеки километър над 10км/ч .
- Етапът се счита за прекъснат, когато екипаж не пресече финала в рамките на определеното му максимално време за преминаване на етапа.В този случай времето му за преминаване е 2/два/ часа плюс времето, измерено на най-бавния редовно финиширал състезател.
- Неспиране на знак „STOP”, отразен в пътната книга, се наказва с 2/два/часа. За да отчете GPS-а спирането, екипажът трябва да спре за не по-малко от 10-15 секунди.
- Неоказване на първа помощ - 1/един/ час.
- Шофиране без предпазни средства/каска и предпазен колан/ - 1/един/ час.
- Грубо, небрежно или преднамерено застрашаване на други лица - 1/един/ час.
- Втори ден - за скъсана лента или бутнато колче, състезателите се наказват с 10 /десет/ минути.
-
8. ДЕКЛАСИРАНЕ НА ЕКИПАЖ:
- при неотчитане на трак по пътна книга, където има въведени ограничения //ограничение на скоростта, забранено изпреварване, не спиране на знак „STOP” и др.//
- при безотговорно каране в бивака или по време на свързващите етапи.
- грубо,непристойно или небрежно поведение и преднамерено застрашаване на други лица в рамките на бивака.
- манипулация на контролния карнет.
9. КЛАСИРАНЕ
Класирането на състезателите се прави на база сбора от измереното време и наложените наказания /ако има такива/.
Крайното време се приравнява в точки, като:
1-ви ден -ТРОФИ
- 1 място 50 точки
- 2 място 45 точки
- 3 място 40 точки
- 4 място 35 точки
- 5 място 30 точки
- 6 място 25 точки
- 7 място 20 точки
- 8 място 15 точки
- 9 място 10 точки
- 10 място 5 точки
2-ри ден -ТРАЯЛ
- 1 място 30 точки
- 2 място 27 точки
- 3 място 24 точки
- 4 място 21 точки
- 5 място 18 точки
- 6 място 15 точки
- 7 място 12 точки
- 8 място 9 точки
- 9 място 6 точки
-10 място 3 точки
И за двата дни, всички екипажи, преминали Финала и класирали се след 10-то място, получават по 1/една/ точка.
Незавършили екипажи (не преминали финала в допустимото време ), получават 0 /нула/ точки за деня.
Класирането се определя от сбора точки получени през двата състезателни дни.
При равен брой точки в призовите места, тези екипажи се пускат отново по трасето тип „Траял”, за да се определи крайното класиране.
10. Награждаването на победителите ще се проведе на трасето в м. Кука с. Гложене.
11. Такса за участие – 50 лв. за автомобил(екипаж).
ЗАБЕЛЕЖКА:
Организаторът запазва правото си на евентуални промени в Правилника за провеждане на състезанието, а на брифинга и непосредствено преди Старта, всички състезатели ще бъдат запознати с направените промени.
Коментар