Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да направим ендурошампионата според нормите на WEC?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да направим ендурошампионата според нормите на WEC?

    Колеги, пускам на обсъждане такава тема, защото явно трябва да се съобразим с изискванията на Световната федерация по ендуро и тъй като денят "Х" за кръг от световното в България явно е по-близо отколкото си мислим ще трябва да се пренастроим. Аз съм на мнение, че системата на WEC е много добра и ще премахне много въпроси и дразги и в нашият шампионат, а и ще оправдае името ЕНДУРО.
    И така, ето как го правят те:
    Трасето е дълго около 60 км, като включва много трудни преходи през яко пресечена местност. Аз карах между ендуро теста и крос теста, но Кокера и Жасмин караха от крос теста до финала и казаха, че трасето в сравнение с нашите е било много трудно и бавно, но без невъзможни за преминаване места. Ето схема на трасето за да ви стане ясно:

    Значи, тръгва се от старта след който за атракция на публиката се минава екстрийм теста, като той се засича за най-добро време и веднага след това състезателят продължава по трасето към ендуро теста, като трябва да пристигне там за точно определено време, което не е никак много, но все пак е много по-релаксиращо за добрите. За сравнение: Разстоянието от крос теста до финала трябва да се вземе за точно време около 80 минути, а Кокера и Жасмин, карайки на предела са го взели за 150 минути, като не са издържали на натоварването и са спирали да почиват няколко пъти!
    И така, минава се ендуро теста, който отново се кара за най-добро време и се отправяш към крос теста. След него следва пак преход за точно време до старт/финала, кратка почивка за отстраняване на повреди и отново се тръгва през екстрийма по същото трасе и тази процедура се повтаря три пъти за първият ден или общо 3 обиколки на трасето, което заедно с тестовете прави 200км.
    Вторият ден състезателите имат разходка из района ...
    Шегувам се разбира се! Вторият ден се кара абсолютно същото трасе и по същият начин. Ето задълженията на състезателят дадени в таблица, на които той трябва да се подчинява. Закъснее ли или изпревари задължителното време с повече от допустимото се дисквалифицира.

    Много се чудихме как да направим шампионата по-атрактивен за зрителите, а ето хората вече са го измислили. Който иска да гледа, спокойно прави справка с програмата и е сигурен, че ако отиде примерно в 11.00 на тест ендуро, ще гледа именно това и то точно до секунда Ако след ендурото тръгне към кроса, ще свари пак състезанието, тъй като всичко е преценено до секунда.
    Това е в общи линии схемата за провеждане на един кръг от световния шампионат. Ако има въпроси, ще отговаряме тези, които бяхме там.
    Айде Митков, сега кажи как лесно ще мерим времето, че това за нас е най-големият проблем!
    ... и си казвайте мненията
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

  • #2
    Честно казано доста сложно изглежда за организиране
    На доста места се прави времеизмерване
    Иначе трасето и тестовете не биха били проблем ( разбира се в по-скромни мащаби )

    Друг е въпроса колко хора има в БГ които могат да карат 3х60км в силно пресечена местност + тестовете , защото не виждам смисъл да се прави шампионат за 7-8 човека Щом Кокера и Жасмин не са се доближили даже до времето което се изисква за преминаване на трасето в Серес ...... какво да кажем ??
    2010 CRF 250 R

    Коментар


    • #3
      то нищо неможе да стане изведнъж, но не е лошо лека полека да се приближаваме към стандартите.

      лошото е че без спонсори нищо няма да стане!!! за това нешо се искат много пари и голяма органицазия

      отделно че за да има класни състезатели пак опира проблема до финансите на всеки. колко човека могат да поддържат наистина в перфектно състояние мотор (та повечето хора само гумите и други консумативи трудно скалъпват), да могат да тренират поне през ден, както с мотор така и физическа подготовка....

      така че нашия шампионат още в началото сме го дефинирали като любителски и според мен трудно ще стане про. но пък какво ни пречи лека полека да се правят трасета по изизскванията, да идват състезатели от чужбина, и лека полека може и кръг да се проведе тук.
      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

      Коментар


      • #4
        Такаааа...
        ендуро шампионатите на всякъде по света не са кой знае колко професионални
        в последно време световното взе да става леко така по професионално и то покрай амбициите на ктм но сега като говорехме с директора му бланшар каза човека че нито се плащтат стартови пари на състезателите нито пари за класиране или нещто подобно
        цалата организация излиза под 30 000 евро което като за световен шампионат е смешно
        само вижте какви суми са отишли за кръга от световното по мотокросс в севлиево и щте видите че тва са трохи
        билети същто не се продават на публиката на световното
        повечето от участниците с изключение на 2-3 тима са си чисти полуаматьори
        въобщте не излиза чак толкова скъпо
        това е един от най евтините моторни спортове
        за това и в цял свят е толкоз популярен
        е за някой който съвсем няма финанси или няма работа и доходи
        щте е трудно но за тези които имат възможност и са решили да участват нещтата трябва да са както трябва
        а и между другото участието не е задължително тва не е като казармата
        а само за който има желание

        Коментар


        • #5
          Мисля че тук въпроса е не дали да бъде нашия шампионат любителски или про , а как да го направим по правилата на WEC
          Както каза Митков по-горе "ендуро шампионатите на всякъде по света не са кой знае колко професионални"
          Самия израз "професионален спорт" ще рече от това да се издържаш. Като Евертс да речем. Не вярвам състезателите от световния ендуро шампионат с това да си изкарват хляба (и месото ).

          За 2006г. правилата и организацията на състезанията би било добре да са възможно най-близки до тези на WEC - тва според мен е задължително като казармата, ако искаме да сме като хората
          2010 CRF 250 R

          Коментар


          • #6
            преди всичко проблема идва от въпроси свързани с предварителното знаене на трасето
            този проблем при начина на организиране на световното просто не същтествува
            колкото и да се пънем все някой или познава трасето или най малкото местността ,тоест има предимство пред другите
            за това трябва да си се придържаме към такова маркиране че да няма проблем
            което обаче е проблем и пак някой може да съкрати и т.н
            точно затова хората на световното са го измислили с скоростни участаци и с такива за придвижване при които да се спази точно време и да идеш по рано няма никакво значение даже ако идеш повече от една минута по рано -дисквалифицират те

            като начало може да започнем приравняването с това че да увеличим разстоянието за преминаване като се правят две преминавания по маршрута първия път някой и малко да обърка пак щте има втория път шанс да навакса
            между другото имам учебник по мотоциклетизъм за студенти в виф и там много добре са описани правилата за провеждане
            щте го погледна и щте пусна ощте инфо

            Коментар


            • #7
              Като начало можем да направим трасето 2 обиколки от по 40км, а в Неделя вместо разходка (на която и без това почти никой не идва) да се повтаря същата процедура и постепенно да се удължава разстоянието. Трите теста също могат да се правят, но по-къси Няма лошо да опитаме и ще го направим напролет в Стара Загора. Имахме хора за 7 контроли, ще имаме и за междинни измервания!
              Още повече Бланшар каза, че ще дойде с Джовани Сала, трябва да види нещо добро.
              Ендурото и сексът не са шега работа !
              -------------
              Животът се измерва с броят на издишванията !

              http://sixdayscrazyjob.com
              http://crazy-job.com

              Коментар


              • #8
                Да две обиклоки са добре ,като всяка от тях има по два специални етапа-един ендуро и един крос тест например,както беше в Серес.
                между етапите придвижване от 25-30км по маркировка
                етапите могат да бъдат в единия и в другия край на трасето и няма да има нужда от междинни контроли
                "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
                MG Racing Team

                Коментар


                • #9
                  Аз лично не мисля че прилагането на тази схема е най добра за БГ, не за друго, ами не сме дорасли за нея. Пример ще ви дам с това, че няма един старт във ВСИЧКИ състезания по офроуд и Ендуро във Булгария, които да е тръгнал на време!

                  Ако сте чели разписанието на състезанието ще видите, че състезателите са в Серес от началото на седмицата, което също няма как да стане в БГ, защото хората са на работа.

                  После трасето е било много-много отдавна направено, преди тази една седмица - и 100% е било охранявано. Запъдняците са майстори на добрата и професионална организация а ние всички си имаме друг бизнес и това ни е хоби. Нали се сещате, че 90% от организаторите на състезания не могат да зарежат работата си 1-2 месец преди състезанието за да се занимават само с това.

                  Наште състезания си вървят горе долу добре и с малки промени догодина няма да има дразги. Ще направиме правилник за създаване на състезания и ако всички организатори го спазват всичко ще е наред. Главният проблем с карането предварително по трасето ще се реши с охрана от момента в който почне да се маркира или други методи. Хора видяни с мотори в близост до старта или по трасето (да не изброявам!) ще бъдат заличени от всички състезания за цялата годината

                  В крайна сметка най важното е състезанието да е колкото се може по еднакво за всички участници, а правилата може да варират много и не мисля че трябва да робуваме на някаква схема, световна или каквато и да била!

                  Коментар


                  • #10
                    Най важната крачка за догодина ще е ако може да минем на транспондери (автоматично радио времеизмерване като на мотокроса)!

                    Коментар


                    • #11
                      Закъсненията ще ги оправим лесно. Като се разходят 1-2 пъти до състезанието и видят, че са дисквалифицирани за 5 минути закъснение, ще се научат
                      За останалото ще поумуваме доколко можем да го направим. Ако действително ще развиваме ендурото в България, трябва да се пренастройваме малко по малко
                      Ендурото и сексът не са шега работа !
                      -------------
                      Животът се измерва с броят на издишванията !

                      http://sixdayscrazyjob.com
                      http://crazy-job.com

                      Коментар


                      • #12
                        Развитието не е задължително да е по правилата на световното! Дали гърците правят всичките си състезания в този стил? Други държави? Това състезание беше малко скучно, много повече ми харесваше състезанието на редбул и шарк екстрим

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                          Закъсненията ще ги оправим лесно. Като се разходят 1-2 пъти до състезанието и видят, че са дисквалифицирани за 5 минути закъснение, ще се научат
                          Въпросът е че ния нама да се оправиме за точният старт ако не наемеме поне 10 човека с опит в този спорт.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                            Като начало можем да направим трасето 2 обиколки от по 40км, а в Неделя вместо разходка (на която и без това почти никой не идва) да се повтаря същата процедура и постепенно да се удължава разстоянието. Трите теста също могат да се правят, но по-къси Няма лошо да опитаме и ще го направим напролет в Стара Загора. Имахме хора за 7 контроли, ще имаме и за междинни измервания!
                            Още повече Бланшар каза, че ще дойде с Джовани Сала, трябва да види нещо добро.
                            Подкрепям напълно

                            За това че не сме дорасли са такава схема - хич не съм съгласен!! Да се оправдаваме с това и да си я караме по нашия начин - няма смисъл. Имаме нещо готово като схема за ендуро шампионат която се използва в света успешно. Защо да се мъчим да откриваме топлата вода???
                            Състезания с други правила и маршрути могат да се провеждат отделно от ендуро шампионата, както го правят хората които са 100 години пред нас

                            Старта на състезанията наистина закъснява винаги но това досега не е било фатално за провеждането на самото състезание, нито пък някой е недоволствал заради това. Половин или един час закъснение за БГ стандартите е едно няма нищо
                            2010 CRF 250 R

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Dimitar
                              Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                              Като начало можем да направим трасето 2 обиколки от по 40км, а в Неделя вместо разходка (на която и без това почти никой не идва) да се повтаря същата процедура и постепенно да се удължава разстоянието. Трите теста също могат да се правят, но по-къси Няма лошо да опитаме и ще го направим напролет в Стара Загора. Имахме хора за 7 контроли, ще имаме и за междинни измервания!
                              Още повече Бланшар каза, че ще дойде с Джовани Сала, трябва да види нещо добро.
                              Подкрепям напълно

                              За това че не сме дорасли са такава схема - хич не съм съгласен!! Да се оправдаваме с това и да си я караме по нашия начин - няма смисъл. Имаме нещо готово като схема за ендуро шампионат която се използва в света успешно. Защо да се мъчим да откриваме топлата вода???
                              Състезания с други правила и маршрути могат да се провеждат отделно от ендуро шампионата, както го правят хората които са 100 години пред нас

                              Старта на състезанията наистина закъснява винаги но това досега не е било фатално за провеждането на самото състезание, нито пък някой е недоволствал заради това. Половин или един час закъснение за БГ стандартите е едно няма нищо
                              Сега остава само да се намерят по 30000 Евро на състезание за да стане същото е добре де няма да е баш същото, айде по 10 000 Евро. А дали да направиме таксите за участие по 170 Евро както при тях? Нещо летите в облаците ми се струва....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X