цитат
Мнение на Венцислав Петров:"И нищо невъзможно няма в идеята публиката да гласува, вижте например как е образувана англосаксонската съдебна система. Има една голяма група абсолютно непрофесионални участници наречена жури и професионален съдия който свежда до журито "сдъвкана" юридически информация тъй че журито да каже само да или не... Още повече че това наистина може да стане с анкетни карти които се получават при заплащане на сума за участие за да може да поеме и публиката солидарно разходите по едно такова мероприятие"
Това ме навежда на мисълта ако организаторите държат публиката да оценява състезателите, може след като зрителите си заплатят такса(билет) с номер на билета да могат да бъдат избирани, произволно разбира се, за жури като могат да се въведат различни ограничения с цел да се избегне журито да гласува за местните състезатели. Така и никой няма да знае предварително кой ще го оценява. И зрителите ще имат стимул да заплащат "билет"
Само идея.
Писна ми да гледам как всяка година таксите за участие се вдигат и накрая победителите да получават една кафеварка или в най-добрия случай телевизор от спонсорите а пък таксите за участие да влизат в джоба на организатора.
Господин Баньо, личи, че не си се занимавал с организация и няма нищо лошо да си приказвате на тема състезания! Аз лично съм организирал 6 състезания- Шумен 2002, Самоков 2002, Балкан Трофи 2002, Русенски Лом 2002, Троян 2006 , Грация и Мощ 2005 и 2006. Искам да ти заявя отговорно, че винаги съм вадил пари от джоба си въпреки стартовите такси и спонсорите. Бюджета на двудневно състезание е около 12 000 лева, а големите между 30-50000 лева, в зависимост от дните, къде се провеждат и каква е организацията. Отговорно зявявам, че няма организатор, който да си е "прибрал в джоба" пари от състезание ! Всички го правят от любов към спорта, родното място или за имидж.Пожелавам Ви да направите Траял Шампионат от все сърце, но като гледам в следващите 12 месеца ще се надприказвате и ще утихне. За да си организатор се иска да имаш дупе и пари !!!
наистина немогат да се съберат толкова пари от състезателите, траялските трасета ще изискват по-малко средства и затова таксата за участник ще бъде до 50 лв. - колкото да се покрие някаква част от разходите другото от джоба пак. Септември ще бъде факт първото състезание .
Господин Баньо, личи, че не си се занимавал с организация и няма нищо лошо да си приказвате на тема състезания! Аз лично съм организирал 6 състезания- Шумен 2002, Самоков 2002, Балкан Трофи 2002, Русенски Лом 2002, Троян 2006 , Грация и Мощ 2005 и 2006. Искам да ти заявя отговорно, че винаги съм вадил пари от джоба си въпреки стартовите такси и спонсорите. Бюджета на двудневно състезание е около 12 000 лева, а големите между 30-50000 лева, в зависимост от дните, къде се провеждат и каква е организацията. Отговорно зявявам, че няма организатор, който да си е "прибрал в джоба" пари от състезание ! Всички го правят от любов към спорта, родното място или за имидж.Пожелавам Ви да направите Траял Шампионат от все сърце, но като гледам в следващите 12 месеца ще се надприказвате и ще утихне. За да си организатор се иска да имаш дупе и пари !!!
Името на профила ми се чете БАНДЖО но както и да е.
Здравей Тодоре, знам кои състезания си организирал за което шапка ти свалям. Не умаловажавам парите които си извадил от джоба си никой не ги успорва но незабравяй че това си е жива реклама.В едно състезание винаги е имало напърво място организатор,на второ място спонсори и на трето място състезатели. Недей бърка организатора със спонсора защото са различни неща. Защо не показа целия текст от който си взел цитата не ми е ясно ,там има конкретно предложение и смятам че трябва да се обсъди публично.
Искам да спомена един факт: През 1999г участвах в автомобилно състезание на което спонсор бе една от фирмите производителки на масла.Та като спонсор тази фирма бе поела всички разходи по състезанието които са от съставянето на трасето ,преминем през съдий и всичко друго което можеш да се сетиш.Само искам да спомена че самото състезание нямаше такса за участие от страна на състезателите,което ме навежда на мисълта че ако се събира такса то тя трябва да влиза в награден фонд както е при тениса или голфа например за да има интрига.Незнам кой я измисли тая мода таксата за участие да покрива разходите по организацията.
Ако си спомняш преди първото състезание в Шумен бяхме седнали с теб и Цикалов и говорихме по тая тема ама така и не стигнахме до някаква развръзка и от тогава се почна.
За тези твои думи не се съмнявам(Отговорно зявявам, ченяма организатор, който да си е "прибрал в джоба" пари отсъстезание ! Всички го правят от любов към спорта),само че едно изказване на наш общ познат/организатор/че трасетата му са си били като инвестиция ме навеждат на друга мисъл.
За сега това от мене ,смятам че съм бил изчерпателен пък ако има нещо питай.
Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол . Дий Снайдер
аз не сам съгласен никаой който се наема да ми плаща нищо всеки който се наеме да прави нещо поне да си избие разходите,..
тук едно състезание се плша лубителското е от 50-60€ да не говориа че на пред последнато екстремно Иво плати 1200€..
пак ако ли няма меракли нека някой да направи едно трасе и да го дава под наем така от форума поне можем да ходим и да си праим траялите както и тук правят......
поздрави
В едно състезание винаги е имало напърво място организатор,на второ място спонсори и на трето място състезатели. Недей бърка организатора със спонсора защото са различни неща. Защо не показа целия текст от който си взел цитата не ми е ясно ,там има конкретно предложение и смятам че трябва да се обсъди публично.
Искам да спомена един факт: През 1999г участвах в
Искам да те допълня, че в България и нашия спорт конкретно няма все още такива спонсори, които да дават пари за покриване на цялото състезание. Ето затова организатора се принуждава да използва парите от стартовите такси.Ако се замислиш, наградния фонд до сега не е бил малък на фона на нямането и ентусиазма- в Пловдив общата сума( по мое изчисление) е около 8 000 лева за трите места, сега ще бъде около 10 000 лева, но не е проблема в размера на наградите, а повече хора да ги получават за да бъдат забелязани и стимулирани. Друго което пропускате е, че тази година таксите за големите състезания са с 200 лева по-малко и са 400 лева за 7 дневните ! Миналата година при Доктора беше 600 лева, в Германия е 750 евро на човек от екипажа+ 300 евро на асистенция, в Гърция е около 200 евро+ 43 евро лиценз, в Румъния е 800 евро за Трансилвания Трофи с всичките му салтанати ?!?!?
За да се популяризира този спорт пътищата са три:
1.Разделяне в три класа- "Профи", "Хоби" и "Туристически"
2.Намаляване на разходите на организатора- С Кирил сме измислили как да премахнем контролите и многото съдии в трасето.За справка: Трасето на "Адвенчър България 2007" е 1000 км.- Янчо за двата етапа направи с джипа си 1000 км. и две седмици време, Кирил направи 2000 км. и два месеца, а аз направих с ATV-то 1500 км. и две седмици време...Не говоря за щетите по машините-един двигател на Янчо, АТV-то е потрошено и вземах друго, изкривената кола на Вера и обърнатия джип на момчетата от Пирдоп...
3.Широко медийно отразяване и интерес от страна на спонсорите- респективно повече пари за състезания.
Това е мое мнение и ще го изложа при следващото събиране на БОС, но ако тези три пътя не се следват, всичко останало е заблуда...
За да се популяризира този спорт пътищата са три:
1.Разделяне в три класа- "Профи", "Хоби" и "Туристически"
2.Намаляване на разходите на организатора- С Кирил сме измислили как да премахнем контролите и многото съдии в трасето.За справка: Трасето на "Адвенчър България 2007" е 1000 км.- Янчо за двата етапа направи с джипа си 1000 км. и две седмици време, Кирил направи 2000 км. и два месеца, а аз направих с ATV-то 1500 км. и две седмици време...Не говоря за щетите по машините-един двигател на Янчо, АТV-то е потрошено и вземах друго, изкривената кола на Вера и обърнатия джип на момчетата от Пирдоп...
3.Широко медийно отразяване и интерес от страна на спонсорите- респективно повече пари за състезания.
Това е мое мнение и ще го изложа при следващото събиране на БОС, но ако тези три пътя не се следват, всичко останало е заблуда...
За таксите смятам че вече се знае моето мнение така че спирам по този въпрос.
За популяризирането на този спорт попринцип съм съгласен с теб:
1/За разделянето на класове е хубаво нещо но нали и до сега бе така.Какво беше до сега всичките се пускат по едно и също трасе ,плащат едни и същи такси а наградите отиват само при лицензираните(за справка Варна Трофи 2007),то бива ентусиазъм ама чак пък толкова.
2/За контролите защо трябва да се намаляват,да не би да няма достатъчно доброволци за тая цел.Две години под ред съм бил съдия на Варна трофи и един път на Шумен безвъзмездно,толкова много желаещи има че ако погледнеш по-горе написаните мнения ще разбереш че съм прав само трябва правилния подход.
3/Подкрепям с две ръце.
Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол . Дий Снайдер
Прав си, разделението досега не беше това което трябваше ! А за съдии и времеизмерване не са така нещата, ентусиазма на няколко човека не решава състезанието-правя проста аритметика-Лицензирано времеизмерване от БФАС- наем апаратура+дневни за 4 човека минимум+нощувки+ гориво+човек за да ги развежда по точките е = 500 лева за двудневно състезание... Има още доста "закачки" за по 500 лева, но като направите състезание, ще се убедите.
Коментар