Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Vespa PK50S

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Vespa PK50S

    След почти 2 години застой на улицата миналата сряда двигателя падна без бой от моторетката

    Свалих веднага главата и извадих цилинтъра , положението е следното:

    Задрало бутало , счупени и 2та сегменти.
    Биелния лагер (не съм сигурен дали се казва така) на сол , т.е. беше се почти заварил с буталния болт
    4 надлъжни драскотини в цилинтъра

    Като цяло както бях казал преди , ще трябва да се отваря моторчето ... защото тече от всякъде

    Надявам се тази седмица да успея да го отворя и да почвам да правя лист с части и най-вече да реша какъв КИТ да му слагам.
    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

    Коментар


    • #32
      От: Vespa PK50S

      Вчера след неуспешния и трагичен опит да сменя накладките на Африката , от яд реших да се пробвам на Веспата или по-точно на двигателя който разкарвам в един кашон от 2 седмици в багажника на колата ми

      Отидох в работилницата за която си плащам наем всеки месец с идеята , че там има всякакви инструменти ... и най-вече голям чук!


      Докато извадих двигателя от кашона се появиха 2-3 ма които си чакаха реда да режат на лазера (има и лазер там , с който студентите по архитектура си правят макетите) и почнаха да задават тъпи въпроси от сорта на : Ама как тук ще го отваряш , няма ли да е мръсно ? Отговора беше само показване с пръст на машините около мен: Малък струг, 2 cnc фрези , циркуляр, настолен шлайф и тнт .... абе да се закачат тъпаците




      Ето 2 снимки на биелата ... изглежда се е стръгнала някъде:



      Спрях до тук , щото бях направил грешката да взема гаджето с мен ... и като стана 11 часа и се доспа (ние отидохме в 10 ... щото беше гладна )


      Идеята е: Смяна на лагери, По-яки пружини и подсилване на съединителя (ако не е за смяна целия), Смяна на гумичката на манивелата, всички 3 симеринги и 5те О пръстена които има двигателя.
      След това зависи на какъв цилиндър ще се спра сигурно ще трябва да сменя конфигурацията на скоростите с цел по-висока максимална скорост , ще мина от 6 на 12 волта ако намеря подходящата част (незнам как се казва на български, трябва да е динамо? ) на подходящата цена и тнт.
      Като цяло какво се движи и върти вътре ще трябва да бъде препипано.
      Прикачени файлове
      Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
      Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
      Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

      Коментар


      • #33
        От: Vespa PK50S

        Ако искаш да стане качественно,слезващият път прати гаджето във мола...!
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #34
          От: Vespa PK50S

          Вчера се случи чудо. Обажда ми се едно момче от тукашния Vespa клуб с предложение да погледне чарколяците на мотора и да си каже мнението кое е за смяна и какво трябва да направя, имал дори малка работилница където поправял Веспи.

          Мотора в багажника и газ към него. Говорейки и обяснявайки какво трябва да сменя (какви лагери и тнт.) се появи друго момче , което директно ме офертира да ми продаде 110 ccm кит (цилиндър, глава, бутало и главното задвижващо зъбно колело) на 1/2 от цената.

          След кратко вайкане тук там , уговорих момчето с работилницата (последна година студент в тукашния технически , ДВГ) срещу заплащане на смени всичко каквото има да се сменя вътре, и да запали двигателя.

          Цената на всички части и работата .... около 300 еврака, като за труд са 1/3 което по тукашните стандарти е доста добре. Вътре влиза "тунинговане" на задвижващия вал, смяна на всички лагери, смяна на корковите шайби на съединителя , смяна на разни пружини с по-здрави такива и още една камара неща, които ако тръгна сам да ги правя , ще ми отнеме поне година ... като се знам как обичам да забравям да купя части и тнт.

          Другата седмица му го нося и средата на месеца се надявам да хвърча на задна гума

          Боядисване също може да има , но ще е лятото в България
          Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
          Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
          Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

          Коментар


          • #35
            От: Vespa PK50S

            Пусках снимки в другата тема (на баба ти хвърчилото ), тук ще пусна и историята:

            Веспа (Италианки, Латински : Оса) е модел мотоциклет на фирма Piaggio.

            История: Първата Веспа е Vespa 98 , създадена през 1946г. и известна с прякора: „Paperino“ (Пате), с 98ccm двигател и максимална скорост от 60км/ч.



            Създателя и е
            Corradino D’Ascanio , инжинер чиято мечта била да построи хиликоптер. Той изобретил концепта малко след Втората Световна Война по поръчка на Enrico Piaggio.
            Концепта за 98-цата (както я наричат във Веспа средите) е: лек мотоциклет с нисък разход и да може да се кара лесно.
            Понеже Corradino , нямал никакъв опит с моторите решил да създаде такъв който :
            1. Предаването на силата да е дирекно , без верига (след войната нямало и много материали за направата на вериги)
            2. Да няма от двигателя които се виждат и с които можеш да се изцапаш, затова е затворен от всякъде с капаци
            3. Да можеш да караш по не асфалтирани пътища без проблеми
            4. Да можеш да сменяш гумите лесно като на кола


            Концепт: Трябвало да се използват ресурсите на
            Piaggio Aero Industries (фирма за производство на военни самолети) а именно производствената им линия, материали които имали и дизайнерското KNOWHOW.
            Клиентите трябвало да получат евтино средство за предвижване , което може да се движи по разбити пътища.

            Всички тези изисквания били изпълнени и на 23.4.1946 Веспа била представена, 3.2кс с максимална скорост от 60км/ч.

            Следващите модели са : Vespa 125 , 1953г, 5кс , V-max 75км/ч .Нововъведението било, че са монтирали фара над кормилото.


            През 1955г. бил пуснат вариант с 150ccm двигател, 4 скоростна кутия, дълга седалка и максимална скорост от 100км/ч !!!

            До 1965г. по Света били продадени над 3 милиона Веспи, но след това започнал спад в продажбите защото автомобилите станали все по-достъпни до хората.

            Веспа останала обаче в много части на Азия, Африка и Индия важно транспортно средство.

            В някой страни дори били произвеждани части за моторите по лиценз на Piaggio, например в Индия: Bajaj и LML (от 2 години пак почнаха да бълват големи количества "евтини Веспи в Европа!), Франция ACMA, Англия Douglas , Пакистан, Иран и Малайзия.
            Руснаците не останали назад и пуснали копие на Веспа без лиценз на Piaggio с име: Вятка , от които са произведени няколко милиона броя!



            Любопитно е да се знае , че първия Веспа клуб е формиран през края на 40те години на миналия век
            Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
            Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
            Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X