Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

    Може и да е негов , ако го е дал под наем на кафе "Антик" .Иначе има визия , но ми се струва че е пребоядисван и то нелошо , Съдя по това че боята е много лъскава и запазена а емблемката е в лошо състояние , както и че на места има ръждиви болтове , но иначе има страшен вид.
    Пак и както е сложен до входа на кафенето , следващият пат ще си нося един акумулатор и шише бензин във джобовете

    Коментар


    • #47
      До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

      Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
      Газ, били сме на едно и също място, по едно и също време
      Този Люлин е точно от там. Ето го собственика или внука му.



      И поведението му в завой.




      В тази тема някак се очакваше да поразсъждаваме над смисъла и красотата да възстановиш и да се грижиш за такова или подобно бижу, но ние се заехме с конкретика. Дали не е време да ги раздеилим ? Автора на темата нищо не казва
      Тоя пич го знам къде живее и имаме общ познат, може да спазарим моторчето ако има мераклии. На който му е интересно за ретро ралито има още малко снимки.

      Коментар


      • #48
        До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

        Аз пък на вилата си имам едно Балканче като синиото останало от дядо ми, и то е преправяно с долни скорости и е с друго кормило бобина и глава от симсон. Скоро време дано да го възтановя до оригиналния му вид

        Коментар


        • #49
          До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

          Да, аз също имам в Перник "Балкан" 50, останал от баща ми. Почти веднага след като го купува нов от "Мототехника", си взима и "Москвич" 412 и забравя за мотопеда. Балканчето вероятно е на ~500 километра. Ще трябва да го извлека някой ден от мазето, да го снимам и покарам. Дядото го е съхранил по много интересен начин - цялото е намотано с мазни парцали, всеки хромиран елемент е покрит дебело с грес, придобита от тогавашното ДМЗ.
          С "Фармахим" - непобедим
          Дизел - само дънки!

          Коментар


          • #50
            До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

            При мен има в наличност, Балкан М75. Взех го в насипно състояние от един ретро-фанатик, занимаващ се по настояще му с оръжейни експонати. Мотопедът е подготвен за реставрация, която вече една година тече бавно, но сигурно. Част от ламаринените профили - заден калник и изящно-облият фарник, получиха красива, тъмно червена боя. Цилиндричните ламаринени елементи по предницата, също са подготвени за боядисване. До тук съм стигнал с ламарините.

            Двигателя бе напълно разглобен и всяка една част от него - внимателно ревизирана.

            В настоящия момент, двигателя е сглобен и се съхранява под леглото ми. Всеки един детайл, който беше износен/счупен/изкривен/строшен - заменен е с технически изряден такъв. Постарах се, всяка една част от него, да отговаря на заводските изисквания и допуски. Само коляновия вал не е ремонтиран, защото е в прилично здраве. Чудесен е за по-нататъшна служба, а имам още един такъв. Все още не съм чул, първите работни цикли от неговия втори живот. Оставил съм го за десерт.

            Като цяло, работата по потопеда се забави и на парктика остана на заден план. Причината беше, придобиването на ВАЗ 21061 (Лада 1500 S) с оригинална боя и заводски гуми, която се нуждаеше от козметична намеса и освежаване. Цялостното привеждане в нормален експлоатационен живот на тази проклета напаст, отне около 4 месеца време, множество бели косми по главата и разни рани по ръцете.

            Също така, при мен се въртеше един С-250. Който, поради дивата казашка езда на предишните сто собственика, беше получил много досадни изкривявания, по иначе, масивната рама. От него запазих само двигателя. Скоро ще се сдобия, отново с Балкан С-250. И него ще реставрирам....,ако не превъртя до толкова, че да изрина всичко събирано през годините.

            Коментар


            • #51
              До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

              Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
              Да, аз също имам в Перник "Балкан" 50, останал от баща ми...
              Първоначално публикуван от Тодор Живков Преглед на мнение
              При мен има в наличност, Балкан М75...
              Не е зле да пуснете някоя друга снимка, било в "консервирано" състояние, или в процес на реставрация, пък дори и само детайли.
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #52
                До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                Много интересна снимка - коша е отляво
                Наистина ли е бил отляво или това е огледален образ от фотоапарата?

                Коментар


                • #53
                  До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                  Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                  Много интересна снимка - коша е отляво
                  Наистина ли е бил отляво или това е огледален образ от фотоапарата?
                  'Ми честно казано, нямам спомен
                  Ако това е нашата улица, снимката е вярна, но пък не е проблем да я обърна, но вече не съм в коша

                  ______2
                  Е = MZ

                  Коментар


                  • #54
                    До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                    Айде и аз да се похваля:
                    Моята Ява 353/1 с предишния си собтвеник, боядисана с метлата:

                    И в моята маза, боя металик


                    Доста приключения сме изкарали заедно с тази ява. Трудно минаваше повече от 30 км без да даде проблем - я гума ще спука(задната вътрешна беше по-голяма), я ротор ще изгори и ще свърши тока в акумулатора.
                    Накрая скъса верига и счупи 4-та скорост. Прочетох и Отче наш и я прибрах на части в мазата. Доста от тях раздадох.
                    Един ден се бях опитал да изчистя заглушителите на ауспусите. Излязоха с чука и повече не можаха да влязат повече. Тогава стана най-шумния мотор във Варна, а това си беше гордост по него време

                    Коментар


                    • #55
                      До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                      Първоначално публикуван от SAMURAI Преглед на мнение
                      Ще си позволя малко по-различен коментар от досегашните. При цялото ми безпристрастие мога да кажа, че не оригиналните елементи са доста.

                      1-Най-фрапираща реставрационна фълшификация е предната вилка, която е от Симсон и има амортисьори. Оригиналната е обратна и има само пружини без амортисьори.

                      2-Задните амортисьори също не са оригинални и вероятно са пак от Симсон. Оригиналните са със скрита вътре пружина и са доста нелицеприятни.

                      3-Резервоара до колкото си спомням също не е оригинален. Ако не се лъжа този е от АВО (АВО = Симсон)

                      4-Седалката никога не е била в синьо и бяло и е груба неточност.

                      5-Не на последно място е металиковата боя. Балканчето никога не е било металик.

                      6-Бубината също не е оригинална. Доста по-голяма е.

                      7-Кранчето за бензина също не е оригинално. Пак е по-голямо и с пластмасова капачка, а оригиналното е алуминиево.

                      8-Щом "реставраторът" си е позволил такава ГРУБА неточност в процеса на реставриране и то с видими елементи, то мога само да предполагам какви още скрити фълшификацй има под капаците. Напълно е възможно карбуратора и цялото запалване да се подменени с по-съвременни, ел инсталацията да е обърната на 12V и т.н.

                      Багажника не го броя, тъй като той се води допълнителна преставка и оригинално няма багажник.

                      За подобно изпълнение в ретро средите си има термин и той е ПРЕРЕСТАВРАЦИЯ за която по изложенията се отнемат бая точки. Подобно возило няма шанс да спечели ретро конкурс тъй, като има твърде много фълшификацй по него. Като отявлен фен на Бълканчето аз лично бих го охарактеризирал не като пререставрация, а като прекомерна пререставрация и явна фълшификация. "Реставраторът" (или по добре да го наречем фълшификаторът) е преминал доста грубо границата на реставрирането, като така съвсем явно е компрометирал целия проект, което не говори никак добре за него и не би му спечелило уважение сред реставраторите, а по-скоро пренебрежение. В тези среди подобни изпълнения се славят като "богохулство", а въпросния "реставратор" би се ползвал с репутацията на ПЪЛЕН ЛАИК и разсипник. Но за улични цели и за пред непросветените тази РЕПЛИКА на балканче става и изглежда доста добре, но в този си вид тя никога няма да бъде оригинал, а е осъдена да си остане просто една добра РЕПЛИКА.

                      П.П. С това ново окачване мотопеда ще има много по-добро поведение от колкото с оригиналноро. Заводската предна вилка за нищо не става. Същото важи и за заводските задни "амортисьори." В оригинал този мотопед е почти неуправляем и се суче като че е от кашкавал. Имах на времето същия, но в пълен 100%-ов оригинал.
                      Резеоварът си е от балканче , бобината и кранчето също !
                      Това което е направил човека е в ПЪТИ-по добро от орязването му до унезнамоваемост .

                      Коментар


                      • #56
                        До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                        Първоначално публикуван от bobi96 Преглед на мнение
                        Резеоварът си е от балканче , бобината и кранчето също !
                        Това което е направил човека е в ПЪТИ-по добро от орязването му до унезнамоваемост .
                        Аз като малък имах 2 - едно от дядо (бог да го прости човека) и едно от един познат - съвсем оригинално го купих, с горни скорости. Ама и двета заминаха, от тогава съжалявам. В най-скоро време ще ходя до един дядо да гледам едно за купуване, ама май ще ми иска 200 лв...
                        Последно редактирано от м20_маниак; 04-05-10, 17:44. Причина: правопис...

                        Коментар


                        • #57
                          До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                          "Заводски" снимки на Балканчета

                          Иначе зверчето, провокирало темата, след като не е "оригинално", спокойно влиза в категория "хотрод". Добре се е постарал човекът
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                          • #58
                            До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                            Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
                            Преди 1 година бях снимал това "старче" в Поморие
                            Съжалявам, че повдигам стара тема, но сега я видях и ме обзе носталгията....Такъв беше първият мотор, който подкарах. Беше на дядо ми, после го беше карал баща ми, братовчет ми ..и накрая аз. Прекрасна машина. Турбинно охлаждане, качествена изработка, неразрушим. Е, не съвсем. Паднах и за съжаление му счупих кормилото. После взех книжка за кола и до там с мотора. За съжаление го откраднаха преди 10-на години. Имаше само един недостатък - трудно се караше на задна гума. Пустата му предница тежи цял тон.
                            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                              Първоначално публикуван от SAMURAI Преглед на мнение
                              Ще си позволя малко по-различен коментар от досегашните. При цялото ми безпристрастие мога да кажа, че не оригиналните елементи са доста.

                              1-Най-фрапираща реставрационна фълшификация е предната вилка, която е от Симсон и има амортисьори. Оригиналната е обратна и има само пружини без амортисьори.

                              2-Задните амортисьори също не са оригинални и вероятно са пак от Симсон. Оригиналните са със скрита вътре пружина и са доста нелицеприятни.

                              3-Резервоара до колкото си спомням също не е оригинален. Ако не се лъжа този е от АВО (АВО = Симсон)

                              4-Седалката никога не е била в синьо и бяло и е груба неточност.

                              5-Не на последно място е металиковата боя. Балканчето никога не е било металик.

                              6-Бубината също не е оригинална. Доста по-голяма е.

                              7-Кранчето за бензина също не е оригинално. Пак е по-голямо и с пластмасова капачка, а оригиналното е алуминиево.

                              8-Щом "реставраторът" си е позволил такава ГРУБА неточност в процеса на реставриране и то с видими елементи, то мога само да предполагам какви още скрити фълшификацй има под капаците. Напълно е възможно карбуратора и цялото запалване да се подменени с по-съвременни, ел инсталацията да е обърната на 12V и т.н.

                              Багажника не го броя, тъй като той се води допълнителна преставка и оригинално няма багажник.

                              За подобно изпълнение в ретро средите си има термин и той е ПРЕРЕСТАВРАЦИЯ за която по изложенията се отнемат бая точки. Подобно возило няма шанс да спечели ретро конкурс тъй, като има твърде много фълшификацй по него. Като отявлен фен на Бълканчето аз лично бих го охарактеризирал не като пререставрация, а като прекомерна пререставрация и явна фълшификация. "Реставраторът" (или по добре да го наречем фълшификаторът) е преминал доста грубо границата на реставрирането, като така съвсем явно е компрометирал целия проект, което не говори никак добре за него и не би му спечелило уважение сред реставраторите, а по-скоро пренебрежение. В тези среди подобни изпълнения се славят като "богохулство", а въпросния "реставратор" би се ползвал с репутацията на ПЪЛЕН ЛАИК и разсипник. Но за улични цели и за пред непросветените тази РЕПЛИКА на балканче става и изглежда доста добре, но в този си вид тя никога няма да бъде оригинал, а е осъдена да си остане просто една добра РЕПЛИКА.

                              П.П. С това ново окачване мотопеда ще има много по-добро поведение от колкото с оригиналноро. Заводската предна вилка за нищо не става. Същото важи и за заводските задни "амортисьори." В оригинал този мотопед е почти неуправляем и се суче като че е от кашкавал. Имах на времето същия, но в пълен 100%-ов оригинал.

                              Първо не виждам смисъл да се заяждаш ,второ ,нека те оборя ако ми позволиш:

                              1.Балканче и да се скъсаш ,не можеш да го преправиш на 12 волта
                              2.След алуминиевите излизат и кранчета с пластмасов корпув,по-точно бакелит
                              3.Имало е заводски балканчета с багажник
                              4.Погледни предпоследния пост със балканчетата -рекламната снимка и виж ,че седалката е била в тон с цвета на мокика (някои от тях,не всички)
                              5.За бобината -не бъди сигурен,може просто да е пусната по-надолу,по принцип се скрива под резервоара -за това съм съгласен ,както и за предницата и задните амортисьори,за останалото свалям шапка на човека,и представи ти някой твой проект ,да те нарека фалшификатор,да видим как ще се почувствуваш тогава.Труд ,ентусиазъм и мъки ,заплюти от някой си невеж

                              Коментар


                              • #60
                                До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                                Направо съм възхитен,детството ми мина с този великолепен(е не чак толкова) мотопед,невероятни трансформации и тунинзи сме им правили.А на този уникат и пружините на задните амортисьори са му вповече за да е наистина оригинал

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X