Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

    Първоначално публикуван от stariat Преглед на мнение
    Дали ще видим някога пак нещо правено тука в наш завод цех.Май няма да ни позволят
    Твърдо не! Даже и да ни позволят, прекалено сме стари (даже и аз) за да успеем да видим резултата от полученото позволение! Тия заводи, дето успяха да ги унищожат за 10 години, преди това бяха строени 50 години! Ами специалисти, как се създават .....
    То пък друг е въпроса че Балканчето са го продали на турците още преди демокрацията, щото икономически било по-изгодно да се внасят моторетки от СССР и ГДР, вместо да се инвестира в развитието на нашето производство! Ехе, де гиди родни икономисти, и преди и сега ......!
    А турците си ги правеха Балканчетата (сега не знам). Имаше едно вносно в Сандански, с леки декоративни изменения и надпис Bolkan!

    А човека явно си е мераклия! Имам и един комшия такъв мераклия, ама неговата моторетка е от по-старите, с две седалки! Трябва да я снимам и да пусна тука снимките, щом има ценители на хубавото старо!
    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

    Коментар


    • #17
      До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

      Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
      Тия заводи, дето успяха да ги унищожат за 10 години, преди това бяха строени 50 години!
      Вярно, че много неща се разпаднаха през последните години. Не знам /не че нямам предположения/ какво имаш предвид под: "строени 50 години", но специално производството в Ловеч съществува отпреди осемдесет-деветтдесет години. Онова: "петдесетгодишно строителство", до голяма степен обуславя настоящият разпад...
      Последно редактирано от davc; 03-09-08, 18:58.
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • #18
        До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

        Красота! Браво на собственика! Дано изглежда така и след години. И предницата е от Симсон!
        ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
        Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

        Коментар


        • #19
          До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

          Да предницата е от Симсон...но Балканчето е уикално

          Коментар


          • #20
            До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

            Прекрасен малък мотор.
            Точно с такъв започнах. Същият цвят, но доста употребяван. Преди мен го беше карал дядо ми.
            На този окачването отпред и отзад е от по-нови модели мотори

            п.п. В книгата "Дзен или изкуството да се поддържа мотоциклет" на Пърсинг май не пишеше много за мотори
            2010 CRF 250 R

            Коментар


            • #21
              До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

              И аз съм почнал с такова чудо даже и сега имам на вилата един Балкан 250 първите балканчета се водеха модел Балкан-Люлин и приличаха малко на пежата палят се с педали .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #22
                До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                Твърдо не! Даже и да ни позволят, прекалено сме стари (даже и аз) за да успеем да видим резултата от полученото позволение! Тия заводи, дето успяха да ги унищожат за 10 години, преди това бяха строени 50 години! Ами специалисти, как се създават .....
                То пък друг е въпроса че Балканчето са го продали на турците още преди демокрацията, щото икономически било по-изгодно да се внасят моторетки от СССР и ГДР, вместо да се инвестира в развитието на нашето производство! Ехе, де гиди родни икономисти, и преди и сега ......!
                А турците си ги правеха Балканчетата (сега не знам). Имаше едно вносно в Сандански, с леки декоративни изменения и надпис Bolkan!

                А човека явно си е мераклия! Имам и един комшия такъв мераклия, ама неговата моторетка е от по-старите, с две седалки! Трябва да я снимам и да пусна тука снимките, щом има ценители на хубавото старо!
                Ще правят турците ще правят затова сега правят коли и рейсове а ния внасяме домати
                К мирной жизни не пригоден.
                Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                Коментар


                • #23
                  До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                  Просто нямам думи ,не знам как изглегда от близо но на снимката е просто мечта .Браво на майстора за търпението и мерака да го възтанови така ,отлична работа.То от завода не са излизали такива напети. Браво.
                  Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                  Място и хора към които да принадлежи ...

                  Коментар


                  • #24
                    До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                    Голяма част от нас са "проходили" именно на Балканчета Към тези мотопедчета имам много сантимент...
                    Със сигурност мога да заявя, че са по-добри от всеки китайски съвременен скутер. Освен това носеха много тунинг и доколкото си спомням бяха удобни и приятни за каране.
                    Това е от по-старите, с кръглия фар. Един мой познат има Балканче с долните скорости, на което отстрани на фара стои етикета от Мототехника и е на 120км Не го дава за нищо на света . Не го и кара
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #25
                      До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                      През 1980 г.брат ми със Симсон и братовчед ми с Балканче на един къмпинг в Унгария правят кушия с още чужденци с Хонди и други реномирани марки.
                      Братовчедът с Балканчето (с посинял ауспух) бие всичките чуждестранни марки! Ония повечето май имат ограничители - не щат повече от 60 км/час.
                      Балканчето МОЖЕ!
                      Аз също карах даже първия модел с предни амортисьори от гумени пръстени. 1963 година!

                      А това бижу си е БИЖУ!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                        да, Балканчето...
                        носталгия...

                        ето го и моето - много наточено беше, вдигаше по километраж~100 ( спидометъра беше от Б-75 ), гореше 8/100 и ги късаше всички
                        що чугун съм изпилил от цилиндрите ( поне 10 броя) .....

                        а тоя чорлавия съм аз - преди 27 години....
                        сега нямам косъм вече...
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #27
                          До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                          Преди 1 година бях снимал това "старче" в Поморие
                          2010 CRF 250 R

                          Коментар


                          • #28
                            До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                            ЗА(от)какьв мотор са амортисиорите?

                            Коментар


                            • #29
                              До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                              Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                              То пък друг е въпроса че Балканчето са го продали на турците още преди демокрацията, щото икономически било по-изгодно да се внасят моторетки от СССР и ГДР, вместо да се инвестира в развитието на нашето производство! Ехе, де гиди родни икономисти, и преди и сега ......!
                              Не е така.Ето един от последните прототипи на завода.1988г.
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                              • #30
                                До: Дзен... или изкуството да ремонтираш мотоциклет...

                                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                                Имаше една такава книга, от тия, които някъде на запад наричат "бестселър". За съжаление, не помня авторът и...
                                Преди седмица, пред една банка в Пазарджик видях това, на снимките по-долу. Първата ми мисъл беше заглавието на тази книга...







                                Изборът на раздела не е случаен... Забележете, дори декоративните капаци на карбуратора са си на мястото... Единственото, не оригинално по мотопеда е багажникът му... и калобранът, отзад...

                                Ще си позволя малко по-различен коментар от досегашните. При цялото ми безпристрастие мога да кажа, че не оригиналните елементи са доста.

                                1-Най-фрапираща реставрационна фълшификация е предната вилка, която е от Симсон и има амортисьори. Оригиналната е обратна и има само пружини без амортисьори.

                                2-Задните амортисьори също не са оригинални и вероятно са пак от Симсон. Оригиналните са със скрита вътре пружина и са доста нелицеприятни.

                                3-Резервоара до колкото си спомням също не е оригинален. Ако не се лъжа този е от АВО (АВО = Симсон)

                                4-Седалката никога не е била в синьо и бяло и е груба неточност.

                                5-Не на последно място е металиковата боя. Балканчето никога не е било металик.

                                6-Бубината също не е оригинална. Доста по-голяма е.

                                7-Кранчето за бензина също не е оригинално. Пак е по-голямо и с пластмасова капачка, а оригиналното е алуминиево.

                                8-Щом "реставраторът" си е позволил такава ГРУБА неточност в процеса на реставриране и то с видими елементи, то мога само да предполагам какви още скрити фълшификацй има под капаците. Напълно е възможно карбуратора и цялото запалване да се подменени с по-съвременни, ел инсталацията да е обърната на 12V и т.н.

                                Багажника не го броя, тъй като той се води допълнителна преставка и оригинално няма багажник.

                                За подобно изпълнение в ретро средите си има термин и той е ПРЕРЕСТАВРАЦИЯ за която по изложенията се отнемат бая точки. Подобно возило няма шанс да спечели ретро конкурс тъй, като има твърде много фълшификацй по него. Като отявлен фен на Бълканчето аз лично бих го охарактеризирал не като пререставрация, а като прекомерна пререставрация и явна фълшификация. "Реставраторът" (или по добре да го наречем фълшификаторът) е преминал доста грубо границата на реставрирането, като така съвсем явно е компрометирал целия проект, което не говори никак добре за него и не би му спечелило уважение сред реставраторите, а по-скоро пренебрежение. В тези среди подобни изпълнения се славят като "богохулство", а въпросния "реставратор" би се ползвал с репутацията на ПЪЛЕН ЛАИК и разсипник. Но за улични цели и за пред непросветените тази РЕПЛИКА на балканче става и изглежда доста добре, но в този си вид тя никога няма да бъде оригинал, а е осъдена да си остане просто една добра РЕПЛИКА.

                                П.П. С това ново окачване мотопеда ще има много по-добро поведение от колкото с оригиналноро. Заводската предна вилка за нищо не става. Същото важи и за заводските задни "амортисьори." В оригинал този мотопед е почти неуправляем и се суче като че е от кашкавал. Имах на времето същия, но в пълен 100%-ов оригинал.
                                Последно редактирано от SAMURAI; 15-12-08, 13:23.
                                "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X