Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект MZ ES 250 Doppelport

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
    Димо , аз ти пожелавам да раставрираш това:
    Е това как да ми се падне... То е останало само като прототип. Трябва да го крада от музея

    Цитирам по памет "След като разгледали предложението за вграждане на новия тип двигател, се взело решение да не се преминава към масово производство на мотоциклети с такава мощност... "

    Впрочем това май е първия в света мотоциклет с ванкелов двигател.


    Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
    Димо ... я ни светни това отпред на MZ RE125-то охладител ли е? Сифонен?

    А, карбуратора се вижда къде е. Директно в картера.
    Охладител е.
    Да извадиш такава мощност от 125сс без принудително охлаждане няма как.

    Всъщност аз и по-напред в темата бях споменал за Валтер Кааден, но очевидно сега дойде времето.
    Гениалният инженер по времето на Втората световна война е работил в екип разработващ ракетите V1(фау 1) и V2(фау2) в секретна конструкторска база на брега на северно море.
    Първата- V1 не успявала да достигне бреговете на Великобритания и германците трескаво работели по V2. Новата ракета е трябвало да изминава по-голямо разстояние за по-кратко време. Все едно, германците не успели да произведат V2 навреме...

    След края на войната Кааден се завръща в Чопау (от където е родом) и скоро след това новата власт го кани да създаде състезателен отбор и да участвува във възстановяването на мотоциклетното производство в остатъците от фабриката на DKW. Кааден, чийто баща е работил в същата фабрика събира малък екип и приема без уговорки.
    Гледката на завареното е апокалиптична. Победителите са отнесли машините, оборудването, наличните части и техн. документация включително дограмите, ел. инсталациите, осветителните тела, превключвателите за тях и контактите ...

    Две основни неща вълнуват младия инженер - газоразпределението и "впръскването" на горивото.
    Той вече е бил запознат с идеята на Цимерман за ротационен клапан за контрол (Plattendrehschieber) и възможността да използува коляновия вал с буталото, като помпа ... но разработката е изцяло негова.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Arbeitsweise_Zweitakt.gif
Прегледи:4
Размер:530.0 КБ
ID:5591790

    Резонасните ауспуси са му довели допълнителни грижи, доколкото малко преди първото състезание, от ръководството му нареждат да "махне тези грозни ауспуси" от мотоциклетите...
    Той успява да измоли това решение да се вземе след състезанието. Безапелационната победа на новите МЗти решава съдбата на "грозните кюнци" в тяхна полза
    Последно редактирано от Димо; 23-02-15, 23:09. Причина: правопис
    ______2
    Е = MZ

    Коментар


    • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

      Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
      ...според книгата на Mat Oxley...
      Коя е тази книга? И има ли я на български, английски, или руски ('щот ти май шпрехенски шпрехаш)?

      Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
      ...Резонасните ауспуси...
      Е, това си е направо първосигнална асоциация за човек човъркал pulse jet engine (пулсиращ ВРД).
      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

      Коментар


      • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

        Книгата е на Мат Оксли, казва се Stealing Speed, и е изключително увлекателно книжле относно някои събития събиращи на едно място гениалния инженер Валтер Кааден и не по-малко колоритния състезател Ернст Дегнер, както и отражението на съвместната им работа и най-вече - на "раздялата" им върху историята на развитието на двутактовите двигатели в мотоциклетния спорт и не само. Косвено е и прекрасен източник описващ и обясняващ успехите на МЗ в световните шампионати срещу многократно по-заможни отбори.

        Работата на Кааден като ракетен инженер се споменава единствено в контекста на работата му в МЗ по двутактовите двигатели, и в книгата нон стоп се говори именно за двутактови двигатели и за резонансни ауспуси, наричани в книгата resonnance pipe, resonance exhaust и подобни. Кааден не е първия осъзнал че за добрата работа на двутактовия двигател ауспуха му трябва да се настрои като музикален инструмент, но е първия приложил го на практика с повторяеми резултати и ако не се лъжа - първия превърнал анализа на движението на вълните в ауспуха от емпирично гадаене в точна наука - основно с навика да ползва осцилоскоп за онагледяването им, останал му от "ракетните" години.

        Успоредно доста занимателно са описани триковете прилагани за да се "сниши" достатъчно та да не го "засмучат" нито американци, нито руснаци, магиите които е правил по собственото си dkw преди да го вземат в МЗ и прочее, но няма да разказвам книгата. Не е по темата. Горещо я препоръчвам на всеки англочетящ, най-малкото понеже изяснява и доста моменти по "напускането" на Дегнер, които в нета се спрягат по доста различни легенди - от тривиални до фантасмагорични.
        Последно редактирано от Димо; 07-06-14, 00:25.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

          Книгата е култова....показва истинския дух на твореца.

          П.С. V2 май е балистична ракета

          Коментар


          • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

            Ако има учебник за реставриране на стар мотоциклет, то тази реставрация със сигурност трябва да попадне там със всичките й подробности, снимки и бележки! Със сигурност има какво да научим и да опитваме и нашите проекти да са толкова добре изпипани! Поздравления!

            Коментар


            • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение


              Не е самоделка , подобен мотор беше първото ендуро което карах , оригинална шестдневка. Един роднина я беше подарил на брат ми , до колкото си спомням са ги бракували от ОСО на мотопистата. Окачването беше същото , но по-дългоходово , същата седалка и подобен заден калник със стоп , предната капла беше 21 цола , и беше 175 к.см. Бях на 13-14 г. но си му давах газ по дупките , доста добре се справяше по неравностите , но беше много високо.

              Димо , аз ти пожелавам да раставрираш това:

              Вуйчо ми караше такъв
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                Това е прясно, от преди няма и месец:
                https://www.youtube.com/watch?v=b4H0ZyhF8eM

                Коментар


                • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                  Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                  Вуйчо ми караше такъв
                  Какъв ??
                  ______2
                  Е = MZ

                  Коментар


                  • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                    Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
                    Какъв ??
                    Е надали тоя с ванкеловия
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Е надали тоя с ванкеловия
                      Точно,някъде 79-80 година,имам снимка с него.Снимката е черно бяла,ако намеря всичките му снимани мотори,над 25 бр. ще ги споделя тук,за съжаление от тях може да са останали дребни части като карбуратори и подобни.Последния мотор на който се качи беше ИЖ Спорт ,преди да го наследя,и той замина
                      Последно редактирано от Roninn; 23-06-16, 00:07.
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                        Ще е интересно да покажеш, че вуйчо ти е имал мотор-прототип?!?

                        Коментар


                        • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                          Само да ги намеря.Има и два автомобила които не намирам и до ден днешен,за единия мисля че е Шкода.Той се занимаваше със реставриране на коли и мотори.
                          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                          Анатолий Пейчинов o8875о9815
                          https://dvrbg.com/

                          Коментар


                          • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                            Ванкеловия двигател го пробваха и в пистовите и в ендуро шампионати на Европа , Hercules имаха сериен мотор. Но не знам дали MZ са произвели някаква серия с този двигател за състезания, не е невъзможно.





                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X