Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект MZ ES 250 Doppelport

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проект MZ ES 250 Doppelport

    Здравейте, от скоро чета статии в този форум, регистрирах се, споделих 1-2 неща, но причината заради която от 2 седмици не съм станал от PC-to e моят MZ ES 250 /1956 г./. Зная, че трябва да се представя накратко..
    3-то поколение моторист.Започнах на 8г. - дядо ми /лека му пръст/ тичаше до мен/краката ми не стигаха до долу/ за да пусне бавно съединителя на неговия MZ ES 250.На десет ми подариха Балкан МК 50-3 с много липси. До 12г. го правех.На 14 вече бях на кроспистата край града с МК 50-3. Имах проблеми с милицията , карах без книжка, номер, каска и по парковете към баира.На 16 - ЧЗ 350.След 19 последва пауза...след нея за кратко Yamaha R6.Сега карам BMW F 650 GS.Планувам смяната му с R1150GS или R1200GS.Гмуркам се, летя/с парапланер/, катеря, карам мотор.Ежедневната доза адреналин е необходимото за спокойствието ми.Свърших.

    Понеже човек не може да има само един мотор мислех като втори да си взема BMW R1200C.Но реших - ще намеря мотора на дядо ми /продаден през 1985г./ Е, намерих го ... след 6 месеца ..в едно хасковско село ..в много тежко състояние.Сега Е МОЙ... та проекта ми е свързан с пълното му възстановяване. Така както са го мислили инженерите от Zschopau.Освободих помещение за работа.Набавих необходимите ми чертежи на ел. инсталации,шаси и т.н. и продължавам да набавям. Изчетох много от статиите тук, безценни са..и много други статии в мрежата.Аз не съм специалист по ДВГ. Завърших финанси .. но тук има доста. Ще имам нужда от помощ.
    Реших, че подробното описание по развитието на този проект ще бъде моята помощ за много хора...ДА - Този мотор не е offroаd , но е бил !!! През далечната 1956 когато Roаd просто не е имало /по местата където е каран/.

    ..тавсичко можеше да се каже и с две думи: поправям старо мз - помагайте. Но аз мисля, че е нещо повече, наистина проект с много и различни етапи...които искам да споделям, да питам , да уча ..Е, откъде да започна ?

    1.От тенекиите
    2.От двигателя
    3.От ел.инсталацията
    .. а да.. ето го и него

    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Димо; 21-04-12, 15:13. Причина: правопис
    ______2
    Е = MZ

  • #2
    До: Проект MZ ES 250

    Колега мога да ти помогна с този линк,има много подробна информация за твоя модел,
    http://www.mz-es.de/
    LZ1NBN

    Коментар


    • #3
      До: Проект MZ ES 250

      И в e-bay като зададеш търсене на този модел ще се изненадаш колко части се предлагат.Според мен по-труден е въпросът с ламарините.Ако са изгнили трябва доста да търсиш!Така ,че смятам е препоръчително да започнеш от тях.Инсталацията е лесна.Като имаш схемата може да си я направиш сам-нова.

      Коментар


      • #4
        До: Проект MZ ES 250

        инсталацията не е проблем ,частите се намират трудно ,а ламарините също не са проблем -моторите не са като четириколесните-проблем с ръждата нямат.Имам РТ125 от 56 и още едно от същият модел от 55 но без двигател и се не ми остава време да се заема да направя едното.Смятам обаче да почна пролетта ,защото сега за мен не е монента.
        много преди старта...

        Коментар


        • #5
          До: Проект MZ ES 250

          Първо добре дошъл! Проекта ти е страшен, с нетърпение очаквам да го завършиш, много бих искал да ти помогна с нещо, но... си нямам на идея от MZ, за иж знам щото и аз също като теб съм си го правел сериозната. Пък и предполагам, че хората, които могат да ти помогнат в форума се броят на пръстите на едната ми ръка. Модела наистина е дърд на библия и честно да кажа не бях виждал този. Моят съвет е да започнеш от това, което ти е на теб на сърце... и единствения, който може да ти помогне най-много е сайта, който ти даде Нейчо Наков. Успех колега!
          KTM Fen

          Коментар


          • #6
            До: Проект MZ ES 250

            Колега, аз имам подобен МЗ, но малко по-новия модел(с цялата седалка), който смятам да реставрирам зимата.
            Информация има много в Интернет, ако има нещо - питай.
            Дано модераторите да нямат нищо против темата ти в този форум.
            Има и друг, (понеже не можеш да получаваш ЛС се налага да го напиша тук) http://motozone.interbgc.com/ в който има раздел Ретро. Пши накъде си с развитието на проекта. Аз като започна моят, ще направя нова тема с подробни разяснения и снимков материал.
            Успех.

            Коментар


            • #7
              До: Проект MZ ES 250

              Първо, Благодаря ви.
              За приема, за линка и за подкрепата.
              Аз започнах
              1.Линковете:
              информация за мотора, ремонти схеми др.
              http://www.mztech.fsnet.co.uk/mz_maindex.html
              http://www.mz-b.de
              http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html
              http://www.mz-oldtimerteile.de/
              http://www.eastbikesunited.de/

              притежавам и оригиналния наръчник за мотора

              2.Наистина съм изненадан приятно от факта,че 51г. по-късно мога да си купя някои неща ..
              от тук:
              http://www.sausewind.com/cms/
              http://www.ost2rad.de
              http://www.mzsimson.de/
              има и още ..

              И така изходната ми позиция:








              Проблема с тенекиите - рязани са



              Извадих тези тенекии от купчина железа в двора на последния собственик
              По същество
              - започнах с пълното разглобяване на мотора и дефектиране/определяне на дефектите / във всеки отделен "агрегат"
              ще покажа снимки като приключа с този етап ..
              Според мен посоките са 2
              - възстановяването му като надеждно МПС - с което може да се стигне до Zschopau .. пък и да се върне човек от там ..
              - възстановяване на външния му вид с минимум нови части
              имам преджид, че не бих искал да заменям оригиналното динамо с
              ново /каквото се предлага/ с електроника и т.н.
              разбира се, вероятно ще се наложат компромиси ..
              ..тръгвам за "работилницата"
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от Димо; 22-03-10, 08:29.
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #8
                До: Проект MZ ES 250

                Знаеш ли ,доколкото си спомням допреди около месец в един мото форум http://bikerz.netissat.bg/viewtopic....&highlight=250
                ...абе прочети и ще разбереш.Мисля че разлека между 250 и 175 няма в ламарините ,та ако този индивид не е срязал вече машината ,току виж си се сдобил с някоя и друга нужна част.
                много преди старта...

                Коментар


                • #9
                  До: Проект MZ ES 250

                  За съжаление разлика има точно в тази част дето ми е срязана .. аз намерих няколко 175 -ци но техните ламарини/страничните капаци/
                  не стават /в см. не са истинските/ ..
                  на 250 са по-големи и по-дълги - има място за оригиналните дисаги
                  при 175 страничните ламарини са малко по-големи от капаците ..



                  ето тук се вижда точно детайла, проблема е, че има релеф, който не може да се види от тази скица и ще е трудно да се изработи по снимка .. а те са го срязали за да им е по-лесен демонтажа .. иначе капака минава зад стъпенката, и крие веригата и други работи ..

                  Последно редактирано от Димо; 28-12-10, 19:18.
                  ______2
                  Е = MZ

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проект MZ ES 250

                    Неделята свърши, и първият етап също.Мотора е напълно разглобен на съставните си части/двигател и карбуратор -не/.Ще покажа снимки през седмицата /трудно е човек да работи и да снима, особено, когато е омазан до ушите/Напредвам доста бързо .. но е по-лесно да разглобяваш все пак.
                    Първите дефекти вече са ясни :
                    1.капака алуминиев, който крие задния венец е пробит гадно/виждаше се и на горната снимка/, но това, което го е пробило е вътре ..
                    строшено е нещо/планка,капак някакъв от алуминий или сплав /, в което се пъха карето което предава движението и с болтове е свързано с венеца...
                    според мен - няма оправяне все пак е отговорен детайл, доста натоварен..трябва да се изработи нов или да търся ...
                    2.Изкривена е рамата отдолу, от удари в бордюри-камъни ..
                    не е нарушена геометрията като цяло ...
                    Въпрос да отрежа ли и сменя с нова тръба /около 35-40 см/ударения участък или това много ще услаби конструкцията ..
                    Другите неща засега са дреболии, които знам как да оправя.
                    Двигател и карбуратор не съм отворил - те са после ..

                    Смления детайл е номер 10 от картинката .. гуменото каре 14 разбира се също е за смяна

                    Прикачени файлове
                    Последно редактирано от Димо; 22-03-10, 08:30.
                    ______2
                    Е = MZ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проект MZ ES 250

                      Обърни внимание на резервоара на шасито

                      Баща ми на времето имаше такъв MZ, обаче няма да е бил баш същия, може би някаква малко по-нова модификация, т.е. горе-долу така изглеждаше, обаче въпросните капаци под предната седалка бяха едни такива доста по-малки, бях малък, и вече не си спомням даже ... Някъде из нас май доскоро гледах, че се търкаляха някои и други части от рамката, предния фар, и може би още някои неща, ако баща ми вече не ги е изхвърлил.

                      Желая ти успех в това твое начинание и после задължително да дадеш снимки
                      Прикачени файлове
                      Hristo Draganov
                      http://htftp.domainbg.com/HD/

                      И аз искам България чиста ! ! !

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проект MZ ES 250

                        Дааа HD същия е .. искрено ме разсмя тази сутрин ..
                        ще бъде чудесно ако намериш някакви неща...
                        А ivan_j ти кога започваш с твоя ...
                        .. и още нещо RW*, ще купувам още един или два 175 см3 и мисля, че мога да ти дам единия двигател ...
                        ______2
                        Е = MZ

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проект MZ ES 250

                          За гуменото каре мисля,че ако попиташ по магазините за моточасти може да намериш от по-нова модификация.Така само по външен вид съм виждал поне тук в Добрич.Възможно е и за останалите части по задното задвижване да се намерят по-нови части,които да станат.За ламарината ще ти отнеме доста време да я правиш.Ако имаш под ръка добър тенекеджия на които да му се играе-добре.Въпроса е какво ще струва цялата работа.Другия вариант е както съм ти писал и по-горе:e-bay. Ако имаш късмет такива части понякога са намират за 5-10 евро.Проблема е с начина на плащане а и транспортните разходи са големички.Аз оттам си купих цяла предница за моя ES за 9 евро.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проект MZ ES 250

                            Я! Че този мотор си е чисто здрав. Иска само една боя

                            Сега сериозно. Бях собственик на същия модел машина и имам известен опит. За съжаление моя го купих "тунингован" и от оригиналните ламарини нямаше нищо останало. Иначе двигателя окачването и рамката си бяха оригиналните. Мога да помогна евентуално с технически решения. Разглобявал съм и съм си възстановявал амортисьорите и спирачките. Двигателя на този модел е просто ЖЕЛЕЗЕН Рамката е малко слаба - не става за мотокрос С моите 50 кила я сцепих от скокове и се наложи да сменя цялата предна част. Ако твоята е прекалено смачкана отдоло - можа да смениш участъка с друга тръба, но според мен е малко рисковано и освен това се прецаква автентичността.

                            Накрая го продадох в ето този вид (за което много съжалявам сега)


                            2010 CRF 250 R

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проект MZ ES 250

                              До Газ69 :знаеш ли, гуменото каре го намерих ново в Германия и сега ще пращам заявка...заедно с други дреболии.
                              До Димитър:
                              Много се радвам, че се включваш в дискусията видях, че правиш седалки, а моите са пълна трагедия,а и познаваш мотора :
                              1.Рамката мисля, че ще стане с наваряване, но трябва майстор за да не се спука после до заварките, а всъщност нараненото не е кой-знае колко и се пада под двигателя, така, че само аз ще си знам ако не го оправя.
                              2.Проблем с оста в предницата, която не излиза.. по план е права тръба и трябва да излезе, но едва ли някой я е вадил за последните 50г. та - не излиза.Опитах с леко нагряване и чукане, но-не.Мисля да нагрея и охладя .../страхувам се да не се пукне при -50/Просто е заварена от ръжда /прилагам снимка/, а и отникъде не мога да пръсна със спрей ..
                              3.Говорих с бояджията, при когото съм ходил досега /има чудесна база, стендове, камери, спазва технологиите .../ и ...
                              а)"събери мотора отново и моделирай капаците"
                              б) "намери си добър и свободен тенекеджия"
                              в) "най-добре си го направи сам.няма кой друг да ти се занимава"
                              г) "не направиш ли добро антикорозионно покритие - нищо не си направил"
                              д) "поцинковай - галванично /до 2 часа след песъкоструй/"
                              Не съм изненадан или обезкуражен от проблемите, но ...имам по-голям:Не мога да мисля и да говоря за друго денонощно...вбесявам се, че завися от други .. ще се оправя!
                              За сега съм решил да търся тенекиите, защото след около месец!!! мой приятел може да започне да ги моделира по снимки за...около месец иии доста пари ...а като занам, че киснат в нечий курник ...
                              сега отивам да се боря с оста ..

                              Прикачени файлове
                              Последно редактирано от Димо; 22-03-10, 08:31.
                              ______2
                              Е = MZ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X