От: Проект MZ ES 250
В началото на темата бях писал, че желанието ми е да възстановя мотоциклета в оригиналния му вид, но и като достатъчно надеждно превозно средство. Т.е. аз смятам да карам мотора.
Това разбира се доведе до много внимателно отношение към ходовата част и окачването. За мое щастие и в този случай получих подкрепа от човек от форума, който как да каже е хм... може би най-добрият специалист по тестове, настройка и ремонт на окачването на съвременни спортни ендуро и мотокрос мотоциклети. Та вместо да ме изгони с ръждивите ми железа, той ги взе и каза, че ще се пробва да ги направи годни за експлоатация отново ... По някое време ми звънна с новината, че е открил в амортисьорите "нещо" като семеринг с надпис Kautasit. Бръкнал е в мрежата и установил, че тази фирма произвежда семеринги от 1885г. Пратил им мейл в духа на "Имам нужда от семеринг с тези р-ри, ваш арт. номер от 1956та ...." и след второто писмо получил отговор " Да имаме го този арт. номер" !!! Та така след сложна "бизнес" схема на плащане, доставка в Германия и тр-рт до БГ, в която бяха заети четири човека ... въпросните семеринги (които не са точно семеринги, но така им викам) "Kautasit" пристигнаха при мен за да бъдат отново вложени в амортисьорите.




В началото на темата бях писал, че желанието ми е да възстановя мотоциклета в оригиналния му вид, но и като достатъчно надеждно превозно средство. Т.е. аз смятам да карам мотора.
Това разбира се доведе до много внимателно отношение към ходовата част и окачването. За мое щастие и в този случай получих подкрепа от човек от форума, който как да каже е хм... може би най-добрият специалист по тестове, настройка и ремонт на окачването на съвременни спортни ендуро и мотокрос мотоциклети. Та вместо да ме изгони с ръждивите ми железа, той ги взе и каза, че ще се пробва да ги направи годни за експлоатация отново ... По някое време ми звънна с новината, че е открил в амортисьорите "нещо" като семеринг с надпис Kautasit. Бръкнал е в мрежата и установил, че тази фирма произвежда семеринги от 1885г. Пратил им мейл в духа на "Имам нужда от семеринг с тези р-ри, ваш арт. номер от 1956та ...." и след второто писмо получил отговор " Да имаме го този арт. номер" !!! Та така след сложна "бизнес" схема на плащане, доставка в Германия и тр-рт до БГ, в която бяха заети четири човека ... въпросните семеринги (които не са точно семеринги, но така им викам) "Kautasit" пристигнаха при мен за да бъдат отново вложени в амортисьорите.









































На Аво Турист, правено по същото време, долната..и обратно съответно, черупка на "сачмения лагер с контактен ъгъл" влиза във втулка, която се запресова в рамата, и която на вид е като тези, които си дал, от БК. На Гномето ми е по същия начин, втулки, които се запресоват в рамата и лагерите се "запресоват" в тях. Бих мислил в тази насока, независимо че не е оригиналното решение.Втулките лесно се правят. Не е необходимо да се използват оригиналните лагери-втулки за тази цел. Проблем сигурно ще има с височината на лагерите, която би се получила вследствие подобни втулки, но може и да няма, зависи от съвременните лагери, които биха могли да се намерят. Каква е разликата между лагерите на БК350 и тези на Допелпорта?Инак такива лагери, не нови да речем, а оригинални в работно състояние неминуемо ще намериш, трябва да мине време просто... Всъщност, Димо, ако можеш да дадеш размери на кормилната тръба и лагерите, може да "умуваме" и да изродим нещо. Поздравления за това, че това интересно МЗ не го чака съдбата на "музеен експонат", а ще се използва по предназначение донейде...това си е своего рода възкресение за машината
Коментар