Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшава 223

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Варшава 223

    Искам да ви представя един проект, който смятам, че може да служи като нагледна демонстрация на това как трябва да се възстановява цялостно един стар автомобил.
    Автомобилът е Варшава 201 - 1963 г. Собственост е на моя приятел Любо, който ме помоли да кача и снимките. Колата се работи от миналата година. Не са правени компромиси при реставрацията и тя е засегнала всички възли на автомобила. Каросерията е цялостно възстановена тенекеджийски и е боядисана. Двигателят е след основен ремонт. Салонът е цялостно претапициран (остава да се монтират подовите настилки и седалките). Хромирани са наново всички детайли, които имат нужда.
    Резултатът е изключително добър.
    http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...iya.457387.all

    Днес отидох при Любо да се видим.

    Заехме се с някои финални моменти по двигателя (доизкусурихме карбуратора). След това запалихме двигателя, който е от стария тип със стоящи клапани (М-20). Запали веднага, работи изключително равномерно и безшумно, което само по себе си говори за качеството на възстановяването.

    След това аз имах честта да седна зад белия волан и да бъда първия човек, който подкарва колата след престой от няколко десетки години. Варшавата леко и внимателно излезе от гаража. На пръв поглед всичко работи така, както се следва. После и Любо се качи на красавицата и усмихнат я поразходи стотина метра. няма думи да опиша приятните емоции!

    Коментар


    • До: Варшава 223

      Да, с тази Варшава съм запознат още преди да я вземе нашият общ приятел Любо. Колата беше сравнително запазена и комплектна, но след разглобяването й се показаха някои не особено приятни изненади.
      Самият Любо ме държеше в течение какво се случва с Варшавата през цялото време, за което съм му благодарен.
      Свалям му шапка за ентусиазма и търпението, с което подходи към автомобила!

      Днес с Момчил решихме да ги навестим (Любо и Варшавата). Гордият собственик ни посрещна с голяма усмивка, докато си чоплеше нещо по двигателя. След ах-кане и ииих-кане от моя страна по цялостния облик на машината, седнах вътре. Любо ме подкани - "Хайде пали де". Въртя ключа - пали не "от четвърт", ми направо от една осма - фум-фум-фум-фум-фум (нЕма подходящи букви за да наподобя харакерния шум, който издава при работа долноклапанния агрегат М-20 ).
      Разтълкувах моментално недвусмислените жестове на Любо, след което - педала на съединителя в пода, лоста за скоростите - към мен и надолу. Варшавата потегли с лекота, без изобщо да обърне внимание на сравнително рязкото отпускане на педала. Получих наставления какъв маршрут да изпълня и тръгнах. Е, беден ми е речника, за да ви опиша каква смесица от чувства изпитах, докато карах "гърбавата" Варшава надолу по уличката. Само ще споделя, че като слязох треперех все едно съм в трета фаза на хипотермия (а не съм от чувствителните), усмивката ми беше зад ушите може би и се хилех неудържимо...
      Последно редактирано от м20_маниак; 29-12-09, 02:12.
      С "Фармахим" - непобедим
      Дизел - само дънки!

      Коментар


      • До: Варшава 223

        Искрено ти завиждам за удоволствието да караш толкова стара Варшава Интересно ми е дали има снимка на колата преди реставрацията?

        Коментар


        • До: Варшава 223



          Днес реших да изкарам древната машина. Промих въздушния й филтър и му смених маслото. После със Стоян М20 и Любо си направихме среща и си прекарахме чудесно. Даже успяхме леко да затънем в една кал с червената. Офроуд ...
          http://jiguli.snimka.bg/?album;aid=461515;pid=16846187
          Последно редактирано от m_g; 09-01-10, 22:38.

          Коментар


          • До: Варшава 223

            Хмм, двете заедно. Интересно е на фона на всичко останало.

            Коментар


            • До: Варшава 223

              здравейте колеги ,изнренно се радвам за вашият ентосиазъм.
              първият автомобил е като първата любов-не се забравя,макар че първата
              любов много не си я спомнем ,но първата ми кола не мога да я забравя
              ВАШАВА-223.на нея се научих първо даремонтирам, а после и да карам.
              Карах я около година и половина ,за което време ремонтирах и карах,абе все намирах къде да се омажа с масло и то така си е и до днес.После се наложи да замина за известно време и като се върнах ВАРШАВАТА вече беше разцепена /ерата на пикапите/та за тази ВАРШАВА съм ревал като дете.След това имах трабант,москвич,жук-покрай него заминаха частите от ВАРШАВАТА,мазда323,сега карам мазда 323ф и форд транзит но го няма онова удоволствиеот карането на ВАРШАВА.и до ден днешен като видя варшава и ми омекват краката.
              ПОЗДРАВИ И НАИСТИНА МНОГО СЕ РАДВАМ ЗА ВАС.

              Коментар


              • До: Варшава 223

                Разглеждах темата и установих, че липсва една част от историята.
                И така...
                Преди две години ме осени идеята да си купя стара кола. Мислих, мислих, и измислих! Волга или Варшава. И се започна едно обикаляне на България и гледане на Волги. Сега няма да разказвам за тях обаче.
                По едно време намерих една Варшава 203. 1965 година, спряна от движение. Сменяни прагове, без спирачки, с доста забележки по купето. Ето я и нея:



                Собственикът сам ми я предложи, даде цена. Аз се съгласих, носих му на два пъти парите. От него се искаше да оправи документите, защото колата се водеше на един старец и т.н. - обичайната история. Мошеникът ме разиграва към 3 месеца. И добре, че така стана...

                След месец и половина, разглеждайки мобилето, налетях на тази (снимката е от обявата):



                Веднага се обадих и се оказа, че съм първия. След два дни се озовах на паркинга, където беше и Тя.



                Запознах се със собствениците - семейство симпатични лекари. Порази ме състоянието на колата. Ето например салона:


                Оглеждах я около пет минути като влюбен шестокласник. После се отправихме към нотариуса....

                И се почна:
                Случайно намерих това в един магазин :

                Веднага го отмъкнах и прибрах в багажника на Варшавата.

                След няколко дни почистих нещото от вкаменената грес. Нещото се оказа чисто нова напълно оборудвана цилиндрова глава:


                Така и така съм го почистил, я да му намеря място:


                Новата глава си идва на мястото. Навсякъде нови гарнитури:


                По черните канали се вижда, че направихме една дребна пакост и свалихме колекторите за втори път.

                Регулировки, това-онова... И накрая се разнесе равномерното ръмжене на двигателя.


                Ето така излекувах Варшавата от навика да произвежда майонеза...

                После създадох тази тема и историята е известна:
                -Нова цилиндрова глава
                -Нова спирачна система
                -Нов съединител комплект
                -Нова запалителна система (бобина, делко, кабели)
                -Нов карбуратор и бензинова помпа,
                -Цялостна ревизия на охладителната система (нови водна помпа, термостат, водни съединения, промиване на радиатора)
                -Друг стартер (ревизиран, с нов шалтер)
                -Нов акумулатор
                -Гуми с бели кантове
                -Възстановена система за миене на предното стъкло
                -Външно пребоядисване на автомобила (главно заради некадърно ремонтираните някога десен калник и врата)
                -Сменени масла и греси навсякъде по автомобила.
                -Разни други дреболии...

                За миналата година съм изминал с Варшавата над 5000 км и смея да заявя, че съм доволен от това, което се получи от нея.

                И най-хубавото от цялата история! Покрай възстановяването на колата се срещнах с много хора, с които станахме добри приятели!

                Коментар


                • До: Варшава 223

                  Ти си фен!!! А и си караш колата редовно, което е супер. Снимките от обявата са много ценни, добре допълват целята тема!

                  Имам едни неща за теб, но ще ти излязат скъпо, аз съм кожодер!

                  Коментар


                  • До: Варшава 223

                    Поздравления за прекрасната Варшава!

                    Коментар


                    • До: Варшава 223

                      Пичове, респект за това,което сте направили с Варшавата! Дедо ми имаше на времето такава, сигурно още си стой някъде...Много ме зарадвахте и за пореден път преглеждам темата!!!

                      Коментар


                      • До: Варшава 223

                        Много труд е вложен в тази Варшава.Браво,станала е прекрасна.
                        0осем9осем7шест0осем7едно
                        Миро

                        Коментар


                        • До: Варшава 223

                          Благодаря за високата оценка!

                          Коментар


                          • До: Варшава 223

                            Пак се почна, колеги!
                            Събрахме се обичайните заподозрени - Стоян, Сашо и аз (и приятелката ми, която незнайно как ни изтърпя)...

                            Старият полски слон страдаше от скърцане при неравности. Открихме виновника за това явление. Тампоните на задния мост, които се бяха поразпаднали. Нужна беше спешна интервенция! Въоръжени с инструменти и обичйния ентусиазъм, се впуснахме в това приключение.
                            Предварително леко разхлабихме гайките на обиците на ресорите. Повдигнахме Варшавата на стойки и се получи това:


                            Откачихме амортисьорите. Развихме гайките и избихме осите на предните уши на ресорите:


                            Следва подготовка на новите тампони на ресорите. Разбира се, тампони за Варшава отдавна няма в магазина. На Волга и Жук обаче са със същия диаметър, но малко по-дълги. Бях си накупил няколко комплекта тампони (на колата са 12 броя - по 6 на ресор).
                            Стоян и Сашо режат тампони:





                            После Стоян се сети, че като така и така всичко е разкачено, едни нови амортисьори няма да дойдат никак зле.
                            Благодарение на Драго от Бяла Слатина се сдобих с комплект нови жабкови амортисьори. После пък си намерих и нови биелетки за амортисьорите, както и тампоните за тях.
                            Речено - сторено.
                            Ето го Стоян в действие:




                            Тука държи двете жаби - една нова и една стара.



                            Ето как изглежда обица за ресора на Варшава. Сменяме скъсаните тампони точно навреме. Няма износване освен минимални драскотини.


                            Затегнахме гайката на пиньона на диференциала. Стегнахме кардана.
                            След смяната на тампоните спуснахме колата на гуми. Натоварихме Варшавата отзад и затегнахме окончателно гайките. Ето го резултата:





                            Ето финалния резултат. Стойката на колата ми допада:

                            Установихме, че има теч на гориво от резервоара. Решихме да го свалим и запоим. Занесохме го на водоструйка.


                            На снимката Сашо и Стоян разклащат пълния с препарат резервоар.

                            После го запоявахме. Накрая със Стоян монтирахме резервоара посреднощ. Наляхме бензин... Пак протече.
                            http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...88505.18068683

                            Приятели, много ви благодаря за помощта!!!

                            Купувам здрав резервоар за Варшава, Жук или Ниса!
                            Последно редактирано от m_g; 03-04-10, 23:05.

                            Коментар


                            • До: Варшава 223

                              Сигурни ли сте, че няма да стане с по-вещо запояване?

                              Коментар


                              • До: Варшава 223

                                Ясене, човекът, който го запои (Сашо) е много вещ в областта. Там, където го запои (вдлъбнатината под сондата), не тече. Протече на други места, което не бяхме забелязали. Нямахме време да го чистим целия отдолу. Съответно миенето с вода под налягане и препарат е доотнесло слоя ръжда от дъното.
                                Естествено, ще го свалим пак, ще почистим този път цялото дъно и ще ръчкаме с едни остри зъболекарски инструменти на всяко подозрително място. После пак запояване.
                                По един или друг начин, трябва да решим въпроса.
                                Най-добре ще е някой да има ненужен резервоар и да го продава.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X