В Мототехника през 70те години.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стари автомобили на служба
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
Първоначално публикуван от dragomir_68 Преглед на мнениеДо Икаруса се вижда Молотовка такси.
Пети клон беше легендарен . Бъзикаха се че абревиатурата означава пет човека през пет години за пет години в затвора . То и нашия първи млекарския не му отстъпваше .По Тошово време от вашия ДАП и от Родопа често ги вкарваха у затвора на купчини та се налагаше да пускат обяви във Вечерни новини .... търсим шафиориК мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
- 1 like
Коментар
-
Съседа на Джой Илиян (Спиди) докара от Русе петнайсетина ковчега с трупове с газката . Прибрал се вечерта зимата студ къде да ги кара по нощите по моргите . Погледнал ги по умрели няма накъде завил ковчезите с брезента да не се виждат и паркирал пред тях в Слатина . На сутринта в моргата . Като се разчуло станал голям скандал ама Илиян вече си е прибрал парите . В нашия първи клон до последно докато Данон купи Сердика през 1994 година беше трудно да се уредиш сердикански шофьор .Последно редактирано от sek.1; 11-05-21, 20:04.
-
Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
Пети клон беше легендарен . Бъзикаха се че абревиатурата означава пет човека през пет години за пет години в затвора . То и нашия първи млекарския не му отстъпваше .По Тошово време от вашия ДАП и от Родопа често ги вкарваха у затвора на купчини та се налагаше да пускат обяви във Вечерни новини .... търсим шафиори
Къде са били клоновете и в какво са били специалирани. Ето, на тия гориварски газки къде им е бил гаража? Разкажете по-подробно, може някоя история...
Благодаря предварително.
Надявам се Драго да няма против да се пишат такива работи из темата.
- 1 like
Коментар
-
ДАП7 караше само на дълго из България.....така карахме и ния от ДАП 6 трета автоколона включително и аз.......ДАП 8 беше селските дапове Горна баня и беримирци цървули.....ДАП 9 няма и не е съществувал..ДАП10 беше у Враждебна там почнах работа като изкарах книжка от петиот път
-
Разбира се Момчи. На мен също ми е интересно да разбера.
-
То и аз не знам всичко . Хванах системата на ДАП накрая като почна вече да се разсипва . Нашия първи клон автобаза Добротич беше на ул Мечка в Красна поляна . Сега е гараж на автобусната фирма Етап . Нищо не е променено много . Даже и бензиновите колонки си бяха там същите поне преди 5 - 6 години . Първи клон обслужваше основно Сердика София и Металснаб Илиенци .На суровото мляко бяхме основно с Шкода Мадара и Европа . Имаше и два Камаза дошли накрая 1989 година . Късите райони около София ги возеха ифи с прицеп ремарке 9 000 литра . Нощното зареждане на магазините бяха Ифа W 50 с падащ борд . Металснабските бяха европи имаше и мисля че бяха 5 волва F 88 свалени на по два милиона от бургаския клон на СО МАТ с тежки ремаркета три моста с двойни гуми . На тях интересни бяха ремаркетата . През половин метър имаха едни специфични механизми за стягане с вериги . Имахме и десетина жукове ; ниси ; уазки които ги караха основно пенсионери и обслужваха столовете на училищата и детските градини а по цяло лято бяха командировка по лагерите по морето .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
- 2 likes
Коментар
-
Ейййй М г знаеш ли шо беше .........
Дап1 ДЕКА БЕ БИЛ сек1 Станьо.....там беха Сердика и караха млекото за София и като фърлиш една дъска в цистернта и у София я вадиш с 20 кила масло....
а тия мижавите с Нисите караха брака...... и вуйчо гледаше 5 свине майки с брака от млекото БОжеееееее какви неща знам баш съм за разстрел
-
Технологичния отпадък основно цвик го возехме в два свинекомплекса . Маноле до Пловдив и Благоевград . Беше бартерна сделка в стола на Сердика се готвеше само със свинско основно вратни пържоли във всичките им разновидности а в магазина винаги имаше хубаво месо за без пари .
-
Стария това с дъската никой не го правеше просто няма смисъл . На лабораторната ще си вътре с много от маслеността . Точиш си от най хубавото мляко от района колкото искаш и го правиш каквото ти душа сака . Аз като балама гледах все да е биволското щото бабата лека и пръст с него се оправяше най добре . В нас банята на втори етаж я бях обърнал на мандра висяха едни цедилки чудо беше . Отделно в Сердика можех да си взема от всичко .
-
Дап 10 само авто влакове и самосвал(иК мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
Коментар
-
Легендарния Пети клон товарни таксита беше на ул. Резбарска в кв. Хаджи Димитър . Това беше може би ДАПа с най разнообразна техника . Имаха всичко . Естествено най добре бяха гориварската бригада . Камионите им бяха ГАЗ ; ЗиЛ до Маз и Шкода Европа . Возеха в София и около нея битовата нафта за отопление . Естествено от тях имаше и най много в затвора Там бяха и битовата газ на бутилки ама казваха че пред гориварите са като палестински сирачета След тях бяха товарните основно газки бордови и самосвали и по малки Жук и УАЗ . По принцип трябваше да обслужват Топливо и да возят каквото им трябва на хората ама това много рядко се случваше . Голяма част бяха командировани по разни предприятия . Съседа ми бай Вълчо (лека му пръст) изкара едни 30 години в българска коприна последно беше с ИФА . Те бяха най добре домуваш където искаш и камиона ти е винаги в ръцете . В ДАПа се прибираш само за ТО и евентуално ремонт . Покрай мене още има двама живи Лукан от гориварите и бате Коце от товарните .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
Коментар
-
То, тогава още не се беше завъртяло ''колело''-то... Беше периода на т. нар. първоначално натрупване на капитала за нормалните хора, а за други, получаване на ''червените куфарчета'' и ''усвояването'' на външно-търговските организации, които не рядко, бяха параван на нашите специални служби, нямащи външно никаква връзка с България. Избягващи ограниченията на КОКОМ и осигуряващи стратегически технологии, а също така осигуряващи валута на икономиката, по времето на
НРБ, станаха частни дружества, управлявани от същите хора, които тогава бяха държавни служители и оперираха от София, управлявайки фиктивните собственици в съответната страна, изведнъж, тутакси се превърнаха в мениджъри, които работят, вече за своя сметка (е, след необходимите отчисления, разбира се). По-късно, вече всеки се отчиташе, където трябва и част от парите, отиваха в партийните каси и за предизборни кампании. Е, имаше и някой с неадекватна самооценка, които си повярваха и си позволиха да не плащат, та тръгнаха и поръчковите убийства... Както се казва в онова древно-китайско проклятие: Пожелавам ти да живееш в интересни времена...
-
-
Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнение
Може ли да ви помоля ти и sek.1 да разкажете малко повече за различните клонове в София. От време на време пия по едно в компанията на стари шофьори и се почват едни разкази кой къде е работил. Къде са били клоновете и в какво са били специалирани.
2ри е обслужвал Булгарпрод , бирените и безалкохолни фабрики и течни товари с цистерни. Течни горива (Петрол бензиностанциите) ,масла ,мазут и разни химикали. Също така малко и към Автолиниите (нещо като соц. транспортна борса). Това което се пише за "гориварите" на пети клон не е съвсем вярно. Те освен чисти цистерни са имали и мобилни които в зимната кампания са поставяни в бордови каросерии.Първобитна работа с електрически помпи на 220в. и дълги кабели. Само газки са били , никакви зилове шкоди , мазове - такива е имал втори клон.Те се е налагало да им помагат зимата , но е било като наказание да се свират из базата и пунктовете на Топливо. Едно е да караш само миризлива нафта съвсем друго "неиндикиран" бензин 93 и супер 96. И други разни подробности.
Трети клон - и той на ул. 202ра - почти само самосвали Роман и малко шкоди Мадара.
Дап-6 е обслужвал хранителните стоки , месарниците , комбинат Родопа.
7ми клон е преобразуван от ведомствения транспорт на Родопа , имало е животновози стари мерцедеси. После първи от даповете (към 85та година) почват да правят международни курсове със стари 16-32 Мерцедеси (каски) изпросени от СО-МАТ
Имало е и авторемонтни заводи Газ - на гара Искър Зил - Враца и гр. Левски , Шкода в Ямбол Маз в Кържали УАЗ - където е овча купел 2 и др.
Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б
- 1 like
Коментар
-
sek.1 коментира Днес, 06:56
Маз ; ЗиЛ и доста други почнаха да идват в пети клон след 1980 година . Бай Лукан беше бригадир
-----------------------------------------------------------------------
Сигурно имаш предвид след 1990 г.
Периода за който съм писал , човека е почнал в даповете 1975г. - до 1988 , след това е отишъл в СО-МАТ и се е пенсионирал 2005 г. в Вили Бец.
-
Трети клон беше отначало само шкоди самосвали с ремаркета и автовлакове...романите дойдоха когато се уволних от казармата 1981 година
шкодите винаги са били повече...дап 10 първо е бил клон на дап 3 после става самостоятелен клон първа и втора база...
втора база само шкоди самосвали с ремаркета и много автовлакове...там започнах трудовата си дйност....първа база ...При Анчето по името на шефката беше зад Горубляне не помня какви камиони имаше само помня че имаше Белази от лентите на кариерите пълнеха пясък и филц и сипваха на купчини в кариерите...
Дап 6 където работех след дап 10 имаше пет автоколони първа газки и ифи жукове и други камиони обслужваше Зимница хранителните стоки за София едно време са краднали с камиони захар брашно и всякакви хранителни стоки...
втора газки ифи авии идруги караха стоки изСофия
трета автоколона шкоди и ифи с ремаркета или без само на дълго от завод към завод...аз бях най младия шофьор който караше шкода с ремарке
четвърта автоколона рибарите караха риба по магазините жукове и малките авии с пружини от зад фургончета...там не мажеше да се уреди човек без вуйчо владика
пета автоколона обслужваше НАРМАГ търговията на дребно и мебелите и там далавера ако ти уредят секция или гарнитура кихаш яко...
-
ДАП 5 или САС 5 Червен бряг. Не знам във времето кое и било първо. Автогара със около 100 автобуса, автоколона със самосвали предимно Мадара и Маз, после идват Камазите и Европите. Автоколна товарни превози бордови, полуремаркета и няколко фургона за мебели. Няколко гориварки Маз и газ като отделно са били полуремаркетата за мазут и нафта за оранжериите и детските градини. Таксиметрова служба с десетина автомобила на гарата и десетина газки товарни таксита на товарна гара. Не е имало отделно млекарки. Цистерните се товареха на бордиви и те обикаляха пунктовете. Легенди се носеха за самосвалите когато тръгнат по жътва всякакви зърнени култури с тонове. Най-добри пари се изкарваха от курсовете на Бета. Там няма събота, няма неделя, празник и лошо време по татово време стигаха до 1500-1800 чисти. Стар дападжия ми е казвал, че за един курс Червен бряг Казанлък 5 пъти в едната и 5 пъти в другата посока е слагал вериги. Отделно чудеса са били когато са се карали агнета и шилета за износ.За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
0878 79 20 61 Борис
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от nbajani Преглед на мнениеПо разкази на стар дядо - дападжия. Работил е в 2,3 и 8 клон.
2ри е обслужвал Булгарпрод , бирените и безалкохолни фабрики и течни товари с цистерни. Течни горива (Петрол бензиностанциите) ,масла ,мазут и разни химикали. Също така малко и към Автолиниите (нещо като соц. транспортна борса). Това което се пише за "гориварите" на пети клон не е съвсем вярно. Те освен чисти цистерни са имали и мобилни които в зимната кампания са поставяни в бордови каросерии.Първобитна работа с електрически помпи на 220в. и дълги кабели. Само газки са били , никакви зилове шкоди , мазове - такива е имал втори клон.Те се е налагало да им помагат зимата , но е било като наказание да се свират из базата и пунктовете на Топливо. Едно е да караш само миризлива нафта съвсем друго "неиндикиран" бензин 93 и супер 96. И други разни подробности.
Трети клон - и той на ул. 202ра - почти само самосвали Роман и малко шкоди Мадара.
Дап-6 е обслужвал хранителните стоки , месарниците , комбинат Родопа.
7ми клон е преобразуван от ведомствения транспорт на Родопа , имало е животновози стари мерцедеси. После първи от даповете (към 85та година) почват да правят международни курсове със стари 16-32 Мерцедеси (каски) изпросени от СО-МАТ
Имало е и авторемонтни заводи Газ - на гара Искър Зил - Враца и гр. Левски , Шкода в Ямбол Маз в Кържали УАЗ - където е овча купел 2 и др.
и имаше шкоди които карха на дълго ламарина и друго за Бургас..
ДАП3 шкоди самосвали авто влакове и романи уРоманите беше далаверата....
ДАП 4 обслужваха илиенци търговията със едни малки прицепи контейнери и много други дейности
ДАП 5 айдуците....нема днеска да говорим......
ДАП 6нашия дап почти всички бяха минали през Централния Софийски...........................
ДАП 7 базата им беше у Горубляне пътуваха из страната като нас и там беха животновозите агнета и прасета за Гърция...........К мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 8 потребители онлайн. 0 потребители и 8 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар