Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стари автомобили на служба

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Стари автомобили на служба

    За стари автомобили беше темата, но да кажем и как е днес...зареждането на магазини и хипермаркети.
    Почти всичко вече се вози в хладилни камиони. Изключение са най-вече напитките, те са във фургони, рядко бордови.
    Камионите са всякакви, включително и специфични композиции. Падащите бордове са навсякъде при хладилните, включително на различни ремаркета и полуремаркета. Имат интересни варианти отделни ремаркета, при които и предната стена се отваря за да може да се минава като на мост над теглича, по пуснатия борд на камиона. Полуремаркетата ги има много често дори с по една или две оси, и завиващите оси са почти стандарт.
    Охладителните системи също вече са най-разнообразни, има и безкомпресорни, които се зареждат периодично с газ под налягане за да работят.
    Обикновенно, много от продуктите сега се возят в колички в камиона и направо се стоварват и товарят с тях, палета се ползват по-рядко и те са за предимно за напитки на стекове.
    За напитките големите композиции понякога си носят собствени мотокари отзад, а при малките камиони има всякак, включително на ръка и от там касите на едни колички с две колела да могат да влачат касите по няколко без да ги вдигат(едно време имаше подобни колички по жп-гарите у нас, нали имаше почти във всяка гара и "магазия", там колети нещо се пращаха, имаха пощенски вагони влаковете и пр.)
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: Стари автомобили на служба

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:40-4-@-Skoda 706 RT D p-tovaren za prevoz na napitki-.jpg
Прегледи:1
Размер:119.2 КБ
ID:5809720

      ''Skoda 706 RT D p''-палетовоз за безалкохолни напитки. Качвал съм го и по напред в темата, но снимките на този модел са единици, толкова редки, че си позволявам да го кача до този на Драго, който е сниман в отличен ракурс и с един поглед на двете снимки, зрителят придобива отлична представа за модела.
      Последно редактирано от centurio; 26-02-19, 00:16.

      Коментар


      • От: Стари автомобили на служба

        Добре се вижда странично - два палета са върху гумата, три палета са ниско долу. Това си е екстра при товарене/разтоварване на ръка. Да не забравяме, че при стъклен амбалаж винаги се вози пълно/празно със съответните ТР работи.


        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        .
        Обикновенно, много от продуктите сега се возят в колички в камиона и направо се стоварват и товарят с тях, палета се ползват по-рядко и те са за предимно за напитки на стекове.

        ..., а при малките камиони има всякак, включително на ръка и от там касите на едни колички с две колела да могат да влачат касите по няколко без да ги вдигат(едно време имаше подобни колички по жп-гарите у нас, нали имаше почти във всяка гара и "магазия", там колети нещо се пращаха, имаха пощенски вагони влаковете и пр.)
        Цецо, ти не ги помниш тия работи, аз бях ученик още. През 80-те години, супермаркетите като тръгнаха масово. Хлябът го караха в такива кафез-палети на колела, с Газки падащ борд. Започнаха да организират и доставка на някои дребни стоки пак в такива високи кафези или колички с капаци отгоре и пак с такива Газки. Явно експериментално беше, това за нашия малък провинциален градец говоря, по големите не помня как е било. Магазиите по гари и пристанища са друга тема. Пощенските вагони - също. Те бяха закачени след локомотива и пътуваха с пощенски служител, който обработваше писмата и пратките в движение. Колети, вестници, пощенски пратки пътуваха по жп, тогава влаковете бяха на често и гонеха разписанието. Влакът влиза на първи коловоз, жълтата Газка или Жук на пощата чакат паркирани със задницата на перона и щом спре вагона - почват да хвърлят вътре. Ние бяхме малък студентски град и с голямо поделение, крайна точка по жп и пощата тогава имаше две Газки, Уазки, Жукове и т.н. Чувал съм от пощаджийките, че в ония години, по празници Газките са правили по два курса с колети от гарата до пощата , това от всеки влак с пощенски вагон.

        Коментар


        • От: Стари автомобили на служба

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:48375710_1059322984272412_3268240842606772224_n.jpg
Прегледи:1
Размер:111.0 КБ
ID:5809721

          ...off topic...
          Последно редактирано от centurio; 26-02-19, 00:16.

          Коментар


          • От: Стари автомобили на служба

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            За стари автомобили беше темата, но да кажем и как е днес...зареждането на магазини и хипермаркети.
            Почти всичко вече се вози в хладилни камиони. Изключение са най-вече напитките, те са във фургони, рядко бордови.
            Камионите са всякакви, включително и специфични композиции. Падащите бордове са навсякъде при хладилните, включително на различни ремаркета и полуремаркета. Имат интересни варианти отделни ремаркета, при които и предната стена се отваря за да може да се минава като на мост над теглича, по пуснатия борд на камиона. Полуремаркетата ги има много често дори с по една или две оси, и завиващите оси са почти стандарт.
            Охладителните системи също вече са най-разнообразни, има и безкомпресорни, които се зареждат периодично с газ под налягане за да работят.
            Обикновенно, много от продуктите сега се возят в колички в камиона и направо се стоварват и товарят с тях, палета се ползват по-рядко и те са за предимно за напитки на стекове.
            За напитките големите композиции понякога си носят собствени мотокари отзад, а при малките камиони има всякак, включително на ръка и от там касите на едни колички с две колела да могат да влачат касите по няколко без да ги вдигат(едно време имаше подобни колички по жп-гарите у нас, нали имаше почти във всяка гара и "магазия", там колети нещо се пращаха, имаха пощенски вагони влаковете и пр.)
            Тука още всичко е на палета . До преди десетина години не съм и предполагал че има толкова много разновидности на транспалетната количка
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • От: Стари автомобили на служба

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tn_20151001_151213.jpg
Прегледи:1
Размер:396.7 КБ
ID:5809734Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tn_20151001_151244-1.jpg
Прегледи:1
Размер:278.9 КБ
ID:5809735

              Всичко се използваше по соц-а... Сега е ''примитивизмът'', освен в големите вериги.
              Последно редактирано от centurio; 26-02-19, 10:13.

              Коментар


              • От: Стари автомобили на служба

                Като се заговори за ”пощенските вагони”, се включвам с удоволствие. Покрай дядо ми съм отрасъл в Колетното и Подвижна Пощенска Служба - Габрово. Сутрин се сортираха писма в чували, колети и топове плат от текстилните предприятия, се товареха на Молотовката (Газ63), по късно на един ЗИЛ, и се караха на Върбаново (сега Царева ливада). Там се претоварваха на едни ръчни двуколки с високи бордове и се прекарваха на перона м/у 2 и 3 коловоз. Идваше софийския влак за Варна, мятаха се вътре бързо колетите и чувалите и се поемаха новите вестници и ако има колети и писма. Около час се прехвърляха в камиона и се товареше трета количка, ядеше сладолед на гарата(5-7годишен фърфалак) и идваше влака от Г.Оряховица. Повтаряше се упражнението, и към 12,30 бяхме обратно в Габрово. Докато обядвахме, колегите на дядо разтоварваха, пресортираха вестниците и вчерашните пратки по пощ.клонове и с Молотовката се разкарваха.
                Друг пощенски спомен- кутиите със стотинки от уличните телефони се събираха с един ИЖ със кош, в който също съм навъртял бая разходки из града.
                Последно редактирано от dedoKoko; 26-02-19, 11:30.
                Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

                Коментар


                • От: Стари автомобили на служба

                  Тези павликенски транспалетни колички нямат убиване ! Имам две колко са премъкнали през годините само те си знаят .Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN1286.jpg
Прегледи:1
Размер:464.1 КБ
ID:5809758Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN1291.jpg
Прегледи:1
Размер:418.6 КБ
ID:5809757
                  Последно редактирано от sek.1; 27-02-19, 05:50.
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • От: Стари автомобили на служба

                    Точно на такава количка с Т образна ръкохватка бях оператор 2-3 седмици през далечната 81-а, ученик 7-8 клас... Основна разлика от съвременните освен необезопасената дръжка е педалчето долу вдясно, за кратко оставаш на един крак в процеса на работа. И ако си с чехли както каката с жълтата престилка горе, може да стане беля, не че не може и по друг начин де. Иначе е мнооо гот някоя натокана магазинерка като тая отдолу или млада бригадирка, дет не си закопчава престилката докрай и да стъпи на педала, небрежно някак си, да си отдъхне...
                    Дедо Коко, 93-4 имах достъп до пощите отвътре тъй да се каже и им се кефех на организацията и дисциплината. График по минути, на това кръстовище се чака камиона от еди-къде си, на това село се претоварва за еди къде си и т.н. Обикаляхме даже една нощ с един апапин, дето знаеше всичко по маршрута - къде има жълта ябълка, къде слива, коя кога е узряла и прочие. Долу горе по това време пощите развалиха достлука с БДЖ и спряха пощенските вагони.

                    П.п. Освен Т-образни, имаше и със сгъвка надолу, те вече бяха по-безопасни. Каката със жълтата престилка май с такава маневрира...

                    Коментар


                    • От: Стари автомобили на служба

                      Първоначално публикуван от dragomir_68 Преглед на мнение
                      Шкода Мадара през 80те години.[ATTACH=CONFIG]968941[/ATTACH]
                      Преди петдеситина страници някъде, по тази снимка на Драго, направих следния коментар:

                      Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
                      И ауспуха си е ауспух, и хидравличните цилиндри са си хидравлични цилиндри. Тия композиции по едно време често се виждаха. Полуремаркето си е българско, самосвал-контейнеровоз, на базата на онова другото 19 тонното, забравих му марката. Контейнерът е стандартен 20 футов, отгоре два или три люка, отзад /отзад както е сега на снимката/ изрязано до средата и монтирана каната с долно отваряне. Возеха основно химически торове в насипно състояние /бигбеговете не бяха масови/ и лека-полека ги пробваха и за други суровини и химикали. Имаше ги по ДАПовете /в нашия май две такива бяха/, после си отпаднаха от експлоатация.

                      П.п. Платформата е висока и ако самият товар в контейнера е с висок център тежест, става опасно. По тая причина, в началото на демокрацията някои се пробваха да ги ползват като чисти контейнеровози без хидр. цилиндри, но бързо се отказаха от тях.
                      Ето сега една снимка отзад в работна позиция




                      А иначе такива бяха фургоните с падащ борд дето разкарваха хляб и други работи


                      Снимките са някъде от Нета

                      Коментар


                      • От: Стари автомобили на служба

                        Еволюция на руско-съветския инкасов транспорт:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Петербург 1906 г. Кражба от карета превозваща парични средства. Кражбата е на стойност 600 000 р.jpg
Прегледи:1
Размер:104.1 КБ
ID:5809803

                        1906 г. Руска империя. Петербург. Кражба от карета превозваща парични средства на стойност 600 000 рубли.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4-5-0-2-@-Moskvich 400 420-podvijen svurzochen punkt-inkasov avtomobil-.jpg
Прегледи:1
Размер:165.0 КБ
ID:5809804

                        1947 г. СССР. Москвич 400 420-инкасов автомобил. Сберегателная касса СССР.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:38-0-3-3-1-@-RAF 2203 Latviya & Labbe-inkasov avtomobil-1987-1989-.jpg
Прегледи:1
Размер:372.3 КБ
ID:5809805

                        1988 г. СССР. РАФ 2203 Латвия & Labbe-инкасов автомобил. Госбанк СССР.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:08.jpg
Прегледи:1
Размер:256.0 КБ
ID:5809806

                        2001 г. ДИСА 39361-подвижна бронирана каса.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Мобильный банковский офис «Волжанин Дельфин», 2012 г..jpg
Прегледи:1
Размер:256.0 КБ
ID:5809807

                        2012 г. Волжанин Делфин-мобилен банков офис. Сбербанк Россия.

                        Коментар


                        • От: Стари автомобили на служба

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:22-4-0-5-@-Chavdar 5 GB-prototyp-s dvigatel Volga-.jpg
Прегледи:1
Размер:61.3 КБ
ID:5809902Натиснете снимката за да я уголемите

Име:22-4-0-6-@-Chavdar 5 GB-s dvigatel Volga-podvijna laboratoriya-radioaktivnost-.jpg
Прегледи:1
Размер:37.6 КБ
ID:5809903Натиснете снимката за да я уголемите

Име:22-4-0-7-@-Chavdar 5 GB-s dvigatel Volga-podvijna laboratoriya-radioaktivnost-.jpg
Прегледи:1
Размер:29.9 КБ
ID:5809904

                          Нещо, наистина рядко, което едва ли сте виждали:
                          ''Чавдар 5 ГБ''-прототип, може би единствен, ползван в последствие, като подвижна лаборатория.

                          Коментар


                          • От: Стари автомобили на служба

                            Чавдар М66, снимката е от филм, но не успях да намеря снимка на живо. Имаше няколко в София през 1980-те, викахме им "стария Чавдар", най-задния ред седалки често оставаше празен дори при натъпкан автобус защото адски друсаха. Подхвърляха пътниците на педя над седалките, беше голям кеф като бяхме деца.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:i311620.jpg
Прегледи:1
Размер:33.1 КБ
ID:5809934

                            Коментар


                            • От: Стари автомобили на служба

                              Първоначално публикуван от centurio Преглед на мнение
                              Помня и палетовози на базата на ''ГАЗ 53'', те бяха с доста по ''щадящи'' габарити, но за съжаление не разполагам със снимка...
                              ОТ ДАП 2 калраха швепса из София и България.....аз карах швепс за Ловеч при гадже на 15 годиниейййй какви времена
                              К мирной жизни не пригоден.
                              Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                              ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                              Коментар


                              • От: Стари автомобили на служба












                                Последно редактирано от IvanIvanovi; 02-03-19, 22:01.
                                ________________________________________________
                                Subaru OUTBACK 2,5
                                Hyundai TUCSON 2.0

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 5 потребители онлайн. 0 потребители и 5 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X