От: ТРАБАНТ-ТРАНСФОРМЕР-ДЖИП
Ти може да се бъзикаш, ама ще опитам да напиша някой ред, разбираем и за Изобретателя!
Ако имаме автомобил с два задвижващи моста (ама без диференциал между тях), е твърде вероятно да се случи следното. Да кажеме, че задните (или предните) гуми са с по-голям диаметър (различен размер, различно налягане или друго). Трансмисията върти и двата моста, с да кажеме еднакви обороти. По-големите и по-малките колела изминават един и същ път (щот са на една рама). Да, ама по-големите колела се стремят да изминат по-голям път. Сега да предположиме, че по-големите колела са и с по-добро сцепление. То тогава те се явяват водещи, а по-малките трябва да приплъзнат за да изминат пътя, който изминават по-големите колела. Част от мощноста на задните (примерно те са водещите) колела се предава через рамата на автомобила и преодолява съпротивлението,създавано от предните колела.Така мощноста предавана на приплъзващите колела (като реакция на пътя) циркулира от предните (приплъзващи) колела через трансмисията на водещите колела ,а от там через рамата обратно на предните. Те това е горе долу (щот има и разни схеми и формули, ама тука няма да стане) паразитна мощност. Та тази паразитна мощност чупи най-слабото място в цялата техника.
За дифа ще чета.
п.п.Гъзар с мин. 33-ки.
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=22306
п.п.п.За паразитната мощност. http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=18778
Първоначално публикуван от turtey
Преглед на мнение
Ако имаме автомобил с два задвижващи моста (ама без диференциал между тях), е твърде вероятно да се случи следното. Да кажеме, че задните (или предните) гуми са с по-голям диаметър (различен размер, различно налягане или друго). Трансмисията върти и двата моста, с да кажеме еднакви обороти. По-големите и по-малките колела изминават един и същ път (щот са на една рама). Да, ама по-големите колела се стремят да изминат по-голям път. Сега да предположиме, че по-големите колела са и с по-добро сцепление. То тогава те се явяват водещи, а по-малките трябва да приплъзнат за да изминат пътя, който изминават по-големите колела. Част от мощноста на задните (примерно те са водещите) колела се предава через рамата на автомобила и преодолява съпротивлението,създавано от предните колела.Така мощноста предавана на приплъзващите колела (като реакция на пътя) циркулира от предните (приплъзващи) колела через трансмисията на водещите колела ,а от там через рамата обратно на предните. Те това е горе долу (щот има и разни схеми и формули, ама тука няма да стане) паразитна мощност. Та тази паразитна мощност чупи най-слабото място в цялата техника.
За дифа ще чета.
п.п.Гъзар с мин. 33-ки.

http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=22306
п.п.п.За паразитната мощност. http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=18778

ама трябваше лекичко да подръпнеш ръчната на теглените автомобили.
Коментар