Телевизорът ми "Sharp" е полски, в момента пиша от купен от "Метро" преди 7 години чешки "HP Compaq", купих няколко различни стелажа, да видя кой най-ще ми пасне на помещението, което обзавеждам с такива, единият е чешки, поне според надписите. Повечето "бяла техника" на пазара е турска. Китайското отдавна е лукс - ако четете руски форуми за техника, предполагам сте забелязали как се прехласват и прекланят пред истински оригинални маркови* китайски джунджурии, на които имало ама много-много имитации и ментета
*марките естествено са "джанг-блянг" и подобно звучащи, да не си помислите нещо друго.
"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
Тия неща и сега се продават, но ги няма на едно място като в магазин "Млад техник" напр. Напоследък си припомням тези умения, щото се захванах да сглобявам едни стелажи. Същото като едно време - ако стелажът е български, гайките не се навиват и запецват върху болтчетата, имат мустаци от струговането, които те бодат и ти пускат кръв, дупките на разните планки не съвпадат като ги наложиш, планките също ти режат ръцете... Ако стелажът (както едно време конструкторът) е например чешки, всички чарколяци си пасват, отвори съвпадат, гайки се навиват с поглед - ЭЭЭЭЭЭЭЭЭхххх, 40 години минаха, пък нещата грам не са мръднали...
Конструкторите бяха ... съветски .... и бяха супер.
Никога не съм виждал съветски конструктор, помня само "Мусала" които бяха български. Всякаква електрика беше съветска за сметка на това.
Освен ГДР-ейския "Аутобан" на осмица, който в бургаския Млад Техник стоя разпънат години и струваше (на ония години) 227 лева. Но беше голем'чък. Малките бяха овални и по-евтини, въпреки че пак бяха извън възможностите на детското ми мрънкане.
Телевизорът ми "Sharp" е полски, в момента пиша от купен от "Метро" преди 7 години чешки "HP Compaq", Повечето "бяла техника" на пазара е турска.
Последно си купувах пералня на немската марка Бош. Имах избор м/у италиански и по-стар модел полска. Продавача ме убеди, че полската е в пъти по-безпроблемна и издръжлива от италианската, та съм с полски бош и май продавача се оказа прав.
На времето на един приятел баща му, донесе от германия истинско АЕГ, ама работило 3-4 години. Изкара още повече от 10 години и беше нещо несравнимо с чисто нова перла. Сега аег-та са масово италиански.
Коментара във видеото за советский конструктор Винтик и Шпунтик № 6 кърти чисти извозва
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Ясно. Не съм Цветовете (това зеленичко), шрифта на инструкцията - всичкото ми се види по-ново от конструкторите с които аз съм се занимавал. А и поне по тия Мусала до които аз съм се добирал електрика нямаше.
Вечни, и вечно недодялани. Вярно че сега има несравнимо по-големи боклуци де. Ама ако искаш хубави, има и хубави. За съответната цена, или когато имаш късмет. Имам едни дребни остри клещички (не резачки), купени преди сигурно 12-13 години от ширпотребски магазин. Ми до ден днешен нищо им няма. Куих и същите резачки - не са като нови, ама си вършат работата все още. А са тормозени с доволно дебели железа. От по-скоро имам и едни Knipex, пак резачки, фини и ламаринени отпред - режат ужасно добре, даже и по-дебели неща от тия, за които са правени. Ама струват колкото 10 ширпотребски.
Никой не спомена влакчетата - с 3 размера на релсите, всичките ГДР-ейски. При това по скромното ми виждане поне TT серията (каквато имах), бяха ужасно добре направени, и отвън и отвътре. 2 локомотива имах, единия двумоторен с подвижни групи колела, общо 4 оси (да не бяха 6 дори), всичките задвижващи. И стрелки (механични и електрически), буфери, че и система за управлението им от дребна клавиатурка. Що часове съм потрошил да ги разхождам из хола.... Преди няколко години им продадох захранването в темата за левче - траф с много вторични, реверсивно, със селенов изправител и самовъзстановяващ се бушон. Нямаше убиване това. То нямаше и какво да го убие. Работеше на късо неограничено дълго време. На пресекулки. Сега сигурно същия набор със същото качество би струвал доволно много кинти.
ПП: Локомотивът беше подобен на тоя. 6 задвижващи оси, с 2 моторчета вътре. Светема му и фаровете, включително тия над кабината (каквито тоя на снимката няма):
Това към момента струва 80 и кусур евро бройката. Всичките чаркалаци, дето имах, като нищо надхвърлят 1000 кинта днешни пари.
Последно редактирано от sparkybg; 18-08-16, 15:47.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Никой не спомена влакчетата - с 3 размера на релсите, всичките ГДР-ейски. При това по скромното ми виждане поне TT серията (каквато имах), бяха ужасно добре направени, и отвън и отвътре. 2 локомотива имах, единия двумоторен с подвижни групи колела, общо 4 оси (да не бяха 6 дори), всичките задвижващи. И стрелки (механични и електрически), буфери, че и система за управлението им от дребна клавиатурка. Що часове съм потрошил да ги разхождам из хола.... Преди няколко години им продадох захранването в темата за левче - траф с много вторични, реверсивно, със селенов изправител и самовъзстановяващ се бушон. Нямаше убиване това. То нямаше и какво да го убие. Работеше на късо неограничено дълго време. На пресекулки. Сега сигурно същия набор със същото качество би струвал доволно много кинти.
ПП: Локомотивът беше подобен на тоя. 6 задвижващи оси, с 2 моторчета вътре. Светема му и фаровете, включително тия над кабината (каквито тоя на снимката няма):
...
Това към момента струва 80 и кусур евро бройката. Всичките чаркалаци, дето имах, като нищо надхвърлят 1000 кинта днешни пари.
"ТТ" и "Пико" бяха двата ГДР-ейски стандарта влакчета и вагончета - "Пико" бяха по-миниатюрни и по-богата гама. По есперантските книжарници се продаваха вагончета, гарички, дръвчета, че и модули със стрелки. Локомотиви - само в "сериозните" магазини като "Млад техник", "Детмаг" и т.н. 18 лв. струваше за "ТТ" трансформатора с реостат, захранващ както релсите, от които взимаше ток локомотивът, така и стрелките. Имам още при майка ми някаква недовършена (поради липса на пари, естествено) комбинация "ТТ" - голяма осморка релси, става и в друга конфигурация, локомотивче и товарни вагони - 3 или 4 бр. Синът ми много малко си игра с нея, защото май аз все го гълчах да не счупи нещо и той накрая загуби интерес.
"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
Коментар