Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с компютрите при изключване контакторите на ел. котел за отопление!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
    Варианти много...
    Ето малко информация за варианта с полупроводниково реле (SSR), чети и решавай. При варианта със SSR няма искрене.

    Български SSR

    Тук можеш да видиш цени за тях. В търсачката търсиш SSR

    Допълнителна информация
    Благодаря за информацията!
    Намерих и на български. Ако някой се интересува.
    Прикачени файлове
    Hyundai TERRACAN 2003 2.9 CRDi 150 автомат
    VW T4 Multivan 1993 2.4D AAB

    Коментар


    • #32
      До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Варианти много...
      Ето малко информация за варианта с полупроводниково реле (SSR), чети и решавай. При варианта със SSR няма искрене.

      Български SSR

      Тук можеш да видиш цени за тях. В търсачката търсиш SSR

      Допълнителна информация
      Извини ме за въпроса ако ти се стори тъп, но не съм на "ти" с електрониката! Ако правилно сам прочел тези релета за заместване на контакторите ли са?
      Hyundai TERRACAN 2003 2.9 CRDi 150 автомат
      VW T4 Multivan 1993 2.4D AAB

      Коментар


      • #33
        До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

        Първоначално публикуван от IVO 68 Преглед на мнение
        Извини ме за въпроса ако ти се стори тъп, но не съм на "ти" с електрониката! Ако правилно сам прочел тези релета за заместване на контакторите ли са?
        Бинго!

        Само че подозирам че проблема на колегата е в терморелето, което управлява контакторите. Добре направено такова би трябвало да включва и изклключва изведнъж, а неговото преди включване искри. Понеже управлява контакторите, по точно електромагнита им, което е бобина/соленоид, стават разни интересни нещица.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

          Въпросните "нещица са интересни на екрана на осцилоскопа.
          Една поправка - при колегата искри при изключване, а не при включване.

          Коментар


          • #35
            До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

            Тъй де. Тогава цялата тая архитектура с всичките си индуктивности, и дявол знае откъде капацитет, изведнъж се изпразва като верига с разпределени параметри, която използваш като формировател на импулс. Отражението от края и, което става на изключването, за капак и удвоява напрежението. А тая тесла се стоварва на виповете на всичката електроника, която виси на същия токов кръг. И те замижават.
            Ще мижат, ще мижат, па ще гръмнат и те. Тогава дебилчетата от фирмАта ще запримигват на парцали и ще почнат да кудкудякат често Ми не нам, гусине, таквоа не е ставАло до сеги, не е, не нам ...

            Коментар


            • #36
              До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

              Съвет към IVO 68:

              Решението на проблема е показано в по-голяма или по-малка степен в постовете на колегите. Аз ще се опитам само да обобщя нещата: Стъпка 1. Смяна на електромеханичното термореле с електронно. Смятам, че това ще бъде достатъчно, но ако не е - следва стъпка 2. Смяна на силовите контактори с полупроводникови релета (SSR). Това ще отстрани проблема окончателно.
              Успех!

              Коментар


              • #37
                До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

                +1000

                В работата сме с такова. 3x3kw 2бр. Всичко с електроника. Не се чува и не се усеща. А инсталацията е много далеч от добра. В двата офиса са общо 10 компютъра. Никакъв проблем. А са изцяло български - никаква екзотика.

                Обаче за да го настроиш кога да се включва и колко да топли всеки ден от седмицата, си трябват 2 висши образования.
                Имах и програмируемо реле такова някога.

                Тия неща се правят от някакви дебили.

                Иначе по принцип трябва да е и по-евтино от механичните такива. И много по надеждно от тях. Ама тия работи ги диктува маркетинговия отдел, а не конструкторите.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

                  Да допълня за да не стват грешки. Най-общо променливотоковите полупроводникови релета се делят на две групи, с комутация при преминаване през нулата и без такава функция. За минимални смущения, SSR който трябва да купиш, трябва да е с комутация при преминаване през нулата (zero cross).
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #39
                    До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

                    Благодаря за ценната информация! Ще подменя терморегулатора с електронен и контакторите с SSR. Когато съм готов ще докладвам.
                    Hyundai TERRACAN 2003 2.9 CRDi 150 автомат
                    VW T4 Multivan 1993 2.4D AAB

                    Коментар


                    • #40
                      До: ПРОБЛЕМИ С КОМПЮТРИТЕ ПРИ ИЗКЛЮЧВАНЕ КОНТАКТОРИТЕ НА ЕЛ. КОТЕЛ ЗА ОТОПЛЕНИЕ!

                      Здравейте!
                      След определен период на търсене успях да намеря две релета SSR, но към тях няма нито описание нито схема на свързване. Понеже не съм много наясно с електрониката въпросите ми са следните:
                      1. Тези от снимките които съм взел стават ли за управление на консуматори по 2 KW за всяко едно?
                      2. Управляващата верига е за постоянен ток - по какъв начин се свързва?
                      Молбата ми е ако може някой да пусне някоя елементарна схемичка на свързване терморегулатор, нагревател, SSR, че да мога и аз да я разбера.
                      Благодаря предварително!
                      Прикачени файлове
                      Hyundai TERRACAN 2003 2.9 CRDi 150 автомат
                      VW T4 Multivan 1993 2.4D AAB

                      Коментар


                      • #41
                        До: Проблеми с компютрите при изключване контакторите на ел. котел за отопление!

                        Е то всичко си пише на тях. Какво да изясняваме повече? Схемата ти е начертана. Друга схема не може да се начертае.

                        40А*220V=8800W - всяко става за до 8 киловата. 2 киловата няма да усетят.

                        Старите ти контактори също са с управление на прав ток. Само трябва да уцелиш полярността. С мултицет от 10 лева.

                        Обаче както дискутирахме по-горе, проблема ти може да е и в терморелето. Смени и него, да си нямаш пак ядове.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Проблеми с компютрите при изключване контакторите на ел. котел за отопление!

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Е то всичко си пише на тях. Какво да изясняваме повече? Схемата ти е начертана. Друга схема не може да се начертае.

                          40А*220V=8800W - всяко става за до 8 киловата. 2 киловата няма да усетят.

                          Старите ти контактори също са с управление на прав ток. Само трябва да уцелиш полярността. С мултицет от 10 лева.

                          Обаче както дискутирахме по-горе, проблема ти може да е и в терморелето. Смени и него, да си нямаш пак ядове.
                          Благодаря колега!
                          Терморелето ще го сменя - това е ясно.Просто исках да се убедя, че съм взел правилните релета. Мултицет имам.
                          Hyundai TERRACAN 2003 2.9 CRDi 150 автомат
                          VW T4 Multivan 1993 2.4D AAB

                          Коментар


                          • #43
                            До: Проблеми с компютрите при изключване контакторите на ел. котел за отопление!

                            Ето схема, дано да е ясно какво съм имал предвид. Релетата които си взел, без проблем ще управляват 2 kW. Най-вероятно ще трябва да ги монтираш на радиатор, за охлаждане. За управляващата верига можеш да използваш какъвто и да е постояннотоков адаптер с напрежение м/у 8 и 25 волта. На схемата съм го начертал с 12 волта.
                            Прикачени файлове
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #44
                              До: Проблеми с компютрите при изключване контакторите на ел. котел за отопление!

                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Ето схема, дано да е ясно какво съм имал предвид. Релетата които си взел, без проблем ще управляват 2 kW. Най-вероятно ще трябва да ги монтираш на радиатор, за охлаждане. За управляващата верига можеш да използваш какъвто и да е постояннотоков адаптер с напрежение м/у 8 и 25 волта. На схемата съм го начертал с 12 волта.
                              ittso, много ти благодаря!!! Точно такава схемичка имах в предвид!!! Всичко напълно ми се изясни. Радиатори продължавам да търся, защото в този магазин не продаваха. Адаптора ще го съобразя с електронния терморегулатор, като го взема.
                              Още веднъж благодаря!
                              Hyundai TERRACAN 2003 2.9 CRDi 150 автомат
                              VW T4 Multivan 1993 2.4D AAB

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X