Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С евтина ветроходна лодка от UK до България по море

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • С това животно открихме сезона на яз. Сопот . Стигнахме 11.5 възла и левия борд излезе от водата , което доведе до жълти гащи. Каролето остана за по нататък защото съм го затиснал в гаража, а това ноби 18 беше най близко за да стане пълен комплект. А пък и не вярвам монохула да е по бърз. В събота го дават 12 възела вятър с пориви в червеното, та може хептен да изпонапълним гащите Натиснете снимката за да я уголемите

Име:a9b1244712289e12b5a28a5ba05e403b.0.jpg
Прегледи:432
Размер:251.8 КБ
ID:6929180 втората снимка е от преди хубавия вятър и е с доста тежък екипаж. Просто за обзор в цял ръст​
    image widget

    Коментар


    • Браво! Съвсем неблагородно завиждам Аз преди известно време се назландисвах цял месец на един Простор и естествено го купи друг.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
        С това животно открихме сезона на яз. Сопот . Стигнахме 11.5 възла и левия борд излезе от водата , което доведе до жълти гащи. Каролето остана за по нататък защото съм го затиснал в гаража, а това ноби 18 беше най близко за да стане пълен комплект. А пък и не вярвам монохула да е по бърз. В събота го дават 12 възела вятър с пориви в червеното, та може хептен да изпонапълним гащите
        Честито! Правилен избор, много по-добре, отколкото да се мъчи човек с недокомплекти.
        Аз от миналото лято търкалям на морето един Dart 16 и съм много щастлив. Върви на ужас - доста повече от монохъл с подобни размери. За тази година съм подготвил една furling ролка за стаксела - че вдигането му отнема доста време, особено ако се прави на вода.
        Има ли си линии за закачане на трапец?
        A, и ако вече сте го подкарали на задна гума - един поплавък на топа на мачтата хич не е излишен. Че ако се обърне и мачтата иде под водата, става гадно...

        Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

        TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Щях да ме слагам поплавък. Обаче се улисах и вече като вдигнах мачтата не ми се сваля пак. Догодина. Има по две оптяжки за трапец за всеки борд и съм ги монтирал, но не мисля да ги ползвам. Возя хлапетата .Твоя изглежда много нов.
          Последно редактирано от pan_rt; 05-07-23, 15:46.

      • P.S. - в тая книжка има доста смислени базови инструкции за управление и на катамаран: https://www.iyc.by/assets/files/b_bo...yakhtsmena.pdf . Сигурно я знаеш, ама все пак...
        Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

        TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

        Коментар


        • Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
          Щях да ме слагам поплавък. Обаче се улисах и вече като вдигнах мачтата не ми се сваля пак. Догодина. Има по две оптяжки за трапец за всеки борд и съм ги монтирал, но не мисля да ги ползвам. Возя хлапетата .Твоя изглежда много нов.
          Не знам на Хобито как е форщагът, на Дарта е за десет минути работа за двама души да сваля и вдигна мачтата. Миналото лято един ахмак-пасажер за малко да ни я пусне на главите, като се метна да помага със свалянето на стаксела и почна да развързва всички въженца наред...

          Моя го взехме в добро здраве, с доста резервни части и втори комплект ветрила - ама е имал тежък живот в някакво гръцко ветроходно училище, от влачене на брега без количка бая са се протрили корпусите. Ако бяха от стъклопласт, щяхме да ги оправим без грижи на място - ама е HDPE, и наесен ще трябва да го върна до София, при спецовете по заваряване на пластмаси. Но пък с лекота му възстанових гръцката регистрация - за късмет не го бяха отписали още, а там и с такава въшка без регистрация не може да се плава.
          Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

          TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

          Коментар


          • badeff веднъж вече го отървах и счупих петата на лагера. 70 евра и доставка 2 седмици от немско. Иначе е бързо, трябват трима ора, ама не ми се рискува. Щага е с штифт над ролрифа цък и на земята😄

            Коментар


            • Да си изповядам мъката от днеска. Вятър 10 възела с пориви до 22 по прогноза . На терен малко се притесних щото духаше в повече за моите възможности. Стаксела не го качих изобщо. Влязох аз с келеша надянали жилетки направихме един тигел, имаше вълни клатеше ужасно, платното го бях обезветрил колкото да не търка във вантите и пак беше предизвикателство да държиш руля. Стоварих лапето, че не го кефило и се върнах да направя още един завой. Още повече заклати, проввах да направя поворот срещу вятъра 3 пъти и неуспях. Обърнах по нанадолнището и ще се прибирам че не радва карането и оп гледам подветрената ванта се пярка из въжетата на трапеца ,няма щифт , няма дявол. Викам отиде пак петата , платно, мачта , въжетата на на трапците са с ластици -няма да държат. Със понамалена скорост със същия халс на брега доде опряха швертовете в тинята и скокнах да държа вантата да закача на долния щифт та спасих сумати ремонти. Събрах циганията, не ми беше ден. Всички щифтове са с осигорителни двойни халки, как се е откачил не ми е ясно. Трупане на опит си е . Успокоявам се аз.

              пп. Нищо и никакъв язовир неизвестен със силен вятър може да ти покаже началото на истински екшън в едно море
              Последно редактирано от pan_rt; 07-07-23, 20:47.

              Коментар


              • badeff
                badeff коментира
                Редактиране на коментар
                Мдаааа, изненадите никога не свършват... Поне добре си го отиграл.
                На мен по Великден за пръв път от 15+ години каране ми се разкачи мачтата от дъската на сърфа - вярно, че бяха 30-35 възела и на няколко скока приводних грубинко, ама това не го очаквах хич. Поне карахме на сигурно място, та просто потраях 40-ина минути да ме изкара на отсрещния плаж.
                На катамарана затова от първия ден на море возя и котва с 40 метра въже - че шансът да те извади на скали след някоя подобна тъпотия е реален.

                Поворотът срещу вятъра и на мене още ми дава зор. Номерът е да се засилиш и да го направиш с мръсна газ - ама не винаги ми стиска, а и още има да се сработим в екипажа. Иначе на вълни си е забавно - на подходящо време и с по-големи мецани понякога е като да се пускаш по пързалка.
                Между другото, на вода ли го държиш, или го вадиш и източваш след всяко каране? Моят след няколко дена на мъртва котва беше пийнал вода и доста се чудех защо е почнал да се клатушка толкова гадно (в условия като твоите вчера), докато не източих по 100-ина литра от корпус.
                Последно редактирано от badeff; 08-07-23, 17:12.

              • pan_rt
                pan_rt коментира
                Редактиране на коментар
                badeff стои на брега. Има си количка. За тия кратки карания не събира вода. Ще претръпна сигурно и с по верен екипаж ще скоча пак в подобно време. Ако ще го водя на море някога, ще си нобавя и аз въже с твоя метраж ,котва имам от другата лодка.

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                @
                badeff #112.1 Как се разкачи мачтата от дъската на сърфа-скъсана основа /гуменото каре/, счупена мачта или не добре закопчан захват? Риг-а не потъна ли?

            • Измерваш ли скоростта спрямо вятъра. Възможно ли е да прави по голяма скорост от скоростта на вятъра

              Коментар


              • badeff
                badeff коментира
                Редактиране на коментар
                Не. По принцип е напълно възможно (не знам дали за сърфа или за катамарана питаш, ама и с двете), но не съм се заигравал да меря скорост и да сравнявам после с данните от наземната метео станция наблизо.

            • Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
              Да си изповядам мъката от днеска. Вятър 10 възела с пориви до 22 по прогноза . На терен малко се притесних щото духаше в повече за моите възможности. Стаксела не го качих изобщо. Влязох аз с келеша надянали жилетки направихме един тигел, имаше вълни клатеше ужасно, платното го бях обезветрил колкото да не търка във вантите и пак беше предизвикателство да държиш руля. Стоварих лапето, че не го кефило и се върнах да направя още един завой. Още повече заклати, проввах да направя поворот срещу вятъра 3 пъти и неуспях. Обърнах по нанадолнището и ще се прибирам че не радва карането и оп гледам подветрената ванта се пярка из въжетата на трапеца ,няма щифт , няма дявол. Викам отиде пак петата , платно, мачта , въжетата на на трапците са с ластици -няма да държат. Със понамалена скорост със същия халс на брега доде опряха швертовете в тинята и скокнах да държа вантата да закача на долния щифт та спасих сумати ремонти. Събрах циганията, не ми беше ден. Всички щифтове са с осигорителни двойни халки, как се е откачил не ми е ясно. Трупане на опит си е . Успокоявам се аз.

              пп. Нищо и никакъв язовир неизвестен със силен вятър може да ти покаже началото на истински екшън в едно море
              Искъра ли това ?

              Коментар


            • Някой ден снимката ще е от Плимут , ама за сега не изглежда да е скоро

              Коментар


              • pan_rt
                pan_rt коментира
                Редактиране на коментар
                Не . Внесох си общо 4 лодки. Хъкито, каролето един гутерон-симеон 445 и хобито. В швейцарско е много стриктен прегледа . Пукнатини не се допускат, мерят опън на текелажа, задължително боядисани и платна в много добро състояние. Ако лодката е с такива проблеми я вземаш на много ниска цена и ти я дават с всичко което имат, там няма търговия на части. Транспорта е скъп. Ако лодката заеме място за кола е 1300-1500лв зависи от коя част. Във фирмата в която карах имаха и нов внос бусове и ако може да се събере лодка отзад и няма мотори цената е по надолу. Аз вече не карам , ама съм си оставил врата ако нещо се здъвче работата да се върна. Попадал съм на дрифтър комплект с платна за 80 франка ама нямахме кола в района и го лапнаха други. За каролето платих 700фр. Аз ще трябва да ги намаля на половина ,ама искам да ги окомплектовам за да знам какво продавам.

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                сФирни като стигнеш до продаване, моля!

              • pan_rt
                pan_rt коментира
                Редактиране на коментар
                коко келеша : Ок

            • Може пък да е по-скоро от предвиденото, никой не знае...
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • Вчера вятър пукалка . Повозих се доволно. Започва да се усеща липсата на екипаж поне с базови познания. Жената е горе долу в час ама на порив се вцепенява. Незнам кви възли са биили но на стаксел руля не се удържа. Чувам коментари от дзяпачите : "еее това много бързо било и само на вятър". Днеска обаче дърво. Вятър на брега , а вътре седиш и се печеш, та вадих греблото. Получих и урок . Излизаш на брега -връзваш въжето за нещо тежко, иначе гониш лодката кой знае от къде или плащаш щети на комшийските лодки. Разтегнах платната на пеперуда на попътен вятър, обаче а мръднеш от курса и бума ти отвее перчема
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:14d81120ae236ea1b6c369dd0873b90f.0.jpg
Прегледи:194
Размер:130.8 КБ
ID:6934298

                Коментар


                • Е, отпусни малко шкота на ветрилото и руля ще олекне. Тежък рул означава пренатегнати ветрила и "weather helm"- все едно караш кола на ръчна спирачка.
                  При порив- качвай леко срещу вятъра. Знаеш го. Вдигай грота и си балансирай ветрилата и си плавай. От мързел ли караш само на стаксел
                  Плаването на попътен вятър е кофти работа. Вдигни спинакер, ако имаш
                  Имаш ли индикатори на ветрилата?
                  Последно редактирано от Tramp; 21-08-23, 10:23.
                  There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                  No wahalla.

                  Коментар


                  • pan_rt
                    pan_rt коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ееее как без грот, там си беше, кото го отпуснах стаксела и почна да се пярка на скъсване и после го навих. Спинакер е друго ниво на каране, не му е дошло времето още😃 . Имам индикатори на всяка лата и отзад също но ги ползвам само при качване

                • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230515_160634.jpg
Прегледи:142
Размер:790.4 КБ
ID:6934394
                  ей тука се виждат слабо

                  Коментар


                  • В една книжка четох, че катамаран и по вятъра се кара на галсове. Това с пеперудите било само за еднокорпусните
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X