Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С евтина ветроходна лодка от UK до България по море

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Как е пълното име на лодката на латиница? Чичко Гугъл не кълве на кирилица. Изкарва някакви простотии, прекалено далече от водата

    П.П. Що за материал е използван за корпуса? Прилича ми на нещо махагоново.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #92
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16780828034448138832789636287668.jpg
Прегледи:483
Размер:338.7 КБ
ID:6914988

      Коментар


      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря! Dаже, дали съзнателно или не, си улучил и по-добрия (поне на теория) вариант с двата шверта .
        Последно редактирано от коко келеша; 06-03-23, 07:48.

    • #93
      Поразгледах малко снимки. Лодката е направо произведение на изкуството в оригиналния си вид. Корпусът прилича на правен без набор с обшивка по диагонал от някакъв, вероятно махагон или нещо подобно, фурнир. Как се ремонтира такова нещо, аз поне нямам идея. Евентуално с изрязване на правилен по очертания сегмент от дъното и запълване с подходящи летвички по радиуса, с последващо обличане на кръпката или цялото дъно с един слой стъклопласт. И без това в твоя случай почти нищо не е останало от оригиналните лакирани повърхности.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3428.jpg Прегледи:0 Размер:70.9 КБ ID:6915002

      П.П. За разположението на двата шверта и предимството им спрямо един централен. Такъв наклон в действителност би бил проблематичен при реална експлоатация. Това е на границата на обръщането и евентуално само олимпийци биха удържали лодката )))))

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Без име-1.jpg Прегледи:0 Размер:141.5 КБ ID:6915003

      П.П.2. За по-малко тегло на кръпката, може да помислиш за редуване на летвичките с "летвички" от фибран или нещо подобно.
      Последно редактирано от коко келеша; 06-03-23, 09:16.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #94
        Мерси за инфото. Махагон е и е масив около 2-3 мм напречно. Да режа ли до здраво или да използвам поне напуканото

        Коментар


        • #95
          Първоначално публикуван от pan_rt Преглед на мнение
          Мерси за инфото. Махагон е и е масив около 2-3 мм напречно. Да режа ли до здраво или да използвам поне напуканото
          Ако залепиш стъклопласт и от двете страни, сигурно може да ползваш и напуканото, знам ли
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #96
            Интересно - или някой е моднал твоята бройка, или германците са внесли изменения на по-късен етап. Лодките от '74-та са с два въртящи се шверта а не с кинжални.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Без име-2.jpg
Прегледи:444
Размер:90.2 КБ
ID:6915077

            Ограденото е кутията на въртящия се шверт

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Без име-1.jpg
Прегледи:444
Размер:144.3 КБ
ID:6915078
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • pan_rt
              pan_rt коментира
              Редактиране на коментар
              Моите стоят прибрани в тия кутии ,а е 73

            • коко келеша
              коко келеша коментира
              Редактиране на коментар
              Моя грешка - бях се заблудил, че си снимал от вътре дъното, затова и писах, че нищо не е останало от лакираните детайли )))))))))))))

          • #97
            Doбре де, защо по всички обяви за продажба на такива лодки, в графата материал е написано FIBERGLACE

            П.П. За насъскване Явно наличието на лати за грота е според мерака на "пилотите" или според стъкмяването. Доколкото разбрах, има два вида ветрила - стандартни от 8.5м2 и такива за състезания от 10.5м2

            Последно редактирано от коко келеша; 07-03-23, 09:54.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • pan_rt
              pan_rt коментира
              Редактиране на коментар
              Грота е увит около гика. Незнам какъв е още. Като се прибера ще го разгъвам

          • #98
            Култова снимка - Атланта-Корал на тавана на "немски запорожец" НСУ 1000 от 1973 година

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Без име-3.jpg Прегледи:0 Размер:94.1 КБ ID:6915165
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • pan_rt
              pan_rt коментира
              Редактиране на коментар
              Дека е наврял мачтата.

          • #99
            Днеска напипах топлото време и закърпих дъното. Ще се проличи дари е успешно.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230314_102247.jpg
Прегледи:355
Размер:321.8 КБ
ID:6916010 процепих пукнатините с Гопа
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230314_111925.jpg
Прегледи:356
Размер:338.2 КБ
ID:6916011
            изшлайфах синьото, предполагам топкоут, с шкура 120 с машинката на въздух. Грундирах дървената част с полиуретанов двукомпонентен грунд за дърво .
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230314_150701.jpg
Прегледи:344
Размер:457.4 КБ
ID:6916012 и лепнах 3 слоя полиестерна смола със стъклена мрежа ranal repear kit

            Коментар


            • Така и така се налага боядисване, аз бих върнал оригиналния бял цвят от рекламния проспект, барабар с надписа Корал
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • Цвета не е проблем, надписа обаче.... Мислех си , като се наложи да се разделям с нея , че ако я върна обратно в Швейцария в оригинален вид и в реставрирано състояние ще и взема прилична цена. Тук в България няма да се оцени че лодката е от дърво. Най голямото чаве обаче умее да рисува, така че може и да изплющи нещо откачено по бордовете. Ще видим

                Коментар


                • коко келеша
                  коко келеша коментира
                  Редактиране на коментар
                  Дай повече снимки от вътре, от лакираните части. Проспектите са едно, "живите" снимки друго

              • Аз не изчетох всичко, но това ли е лодката с която ще се плава до България?
                Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)

                Коментар


                • pan_rt
                  pan_rt коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не, тая е по скоро за тренировки. От ЮК до България ще трябва поне 10 метрова

                • коко келеша
                  коко келеша коментира
                  Редактиране на коментар
                  ЮК вече не е актуална дестинация

                  П.П. С какво запълни липсващото парче от дъното? Или само от вън си залепил кръпката с мрежата?

              • коко келеша подпрях с хартиено тиксо и сложих 2 реда напоен стъкломат с размера на дупката. А въобще работата със стъкломат има доста тънкости които ще трябва да научавам на собствен гръб. Получават се шупли които веднага се втвърдяват и си е играчка да ги запълниш със смола. Ще се опитвам да ги запълвам после с гел колта. По принцип втвърдената вече с мола много трудно се шлайфа изисква се много бърза и съответно фина работа защото смолата започна да се втвърдява на около петата минута макар че беше около 16-17 градуса

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230315_170805.jpg
Прегледи:315
Размер:708.8 КБ
ID:6916149

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230315_170830.jpg
Прегледи:310
Размер:481.6 КБ
ID:6916150 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230315_170854.jpg
Прегледи:310
Размер:661.6 КБ
ID:6916151

                Коментар


                • pan_rt
                  pan_rt коментира
                  Редактиране на коментар
                  Предполагам има по бавен втвърдител

                • коко келеша
                  коко келеша коментира
                  Редактиране на коментар
                  По-скоро има влагане на по-малко количество втвърдител. А с каква смола работиш всъщност? Епоксидна или полиестерна? Обикновено големите ядове са при полиестерната смола. Тя стяга по-бързо заради ускорителя, който се добавя. Неприятното е, че сега май по-малките разфасовки ги продават с предварително добавен ускорител. Епоксидната смола стяга доста по-бавно и аз знам, че тя не се свива а полиестерната се свива при съхненето. Някъде съм чел, че през зимата и през лятото се слагат различни количества ускорител при полиестерната смола.

                • pan_rt
                  pan_rt коментира
                  Редактиране на коментар
                  Написал сэм го. Полиестерна. С епоксидна съм правил мебели, доста по бавно стяга и е прозрачна. Цената обаче 3-4 пъти по скъпа. Големия плюс на епоксидната е че можеш да положиш здраво прозрачно покритие върху дърво с полагане на стъклоплат. Спомням си че слагах стронциев прах в смолата и нощем светеха много ефектно

              • До къде я докара? Направи ли сефтето на платноходката?
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • Нищо след ремонта. Пък и още го няма лятото. След края на другата седмица планирам намокряне

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X