Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С евтина ветроходна лодка от UK до България по море

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Всеки уважаващ себе си яхтсмен има в библиотеката си това - https://studfile.net/preview/1674397/

    П.П. Ако не те устройва руския, може да си го потърсиш в оригинал
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #77
      Не знам какво разбираш под чаршаф-платно, но преди време един познат ми пусна мухата, че от палатка става платно. Тоест купуваш си неква 2-3 местна палатка и от нея си вадиш материал за платното. Не съм го пробвал, но ми се вижда, че не е невъзможно да се получи.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • pan_rt
        pan_rt коментира
        Редактиране на коментар
        Това вярно доста хитро.

      • pan_rt
        pan_rt коментира
        Редактиране на коментар
        Аз имам една съдрана палатка от падане с мотор и мога да я ползвам за чернова . Да видя колко квадрата плат има в това. Плата е лек и непромокаем. Направо идеален

    • #78
      Днеска, си викам да започна от някъде и набързо издялах мачтата. Долу 8 см диаметър,горе 6. Макар и обелена преди 1 година си беше мокра вътре, така че ще я чакам още 3 месеца.
      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20221221_170721.jpg Прегледи:6 Размер:516.0 КБ ID:6904037 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20221221_145337.jpg Прегледи:6 Размер:554.5 КБ ID:6904038 Натиснете снимката за да я уголемитеИме:20221221_145359.jpgПрегледи:6Размер:441.1 КБID:6904040
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от pan_rt; 21-12-22, 17:01.

      Коментар


      • pan_rt
        pan_rt коментира
        Редактиране на коментар
        Е нали искаше да е чуплива, затова е от цяло парче. Дължината е 4 м. Такава беше заготовката. Предполагам ще трябва по къса. Не ми хареса теглото, но като исъхне ще свали поне 3- 4 кг

      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Какво стъкмяване и какъв шверт избра?
        П.П. Аз бих изкопирал нещо от поляка, защото има проекти със сходни размери на твоята лодка, но бих намалил площта малко. Неговите платна обикновено са с по 1/2 квадрат отгоре на разчетите. Един приятел викаше, че на аматьорите им идвал мерака да влизат във водата, когато вятъра бил само за професионалисти )))))))) И аз съм аматьор, да не си помислиш, че съм гоуем яхтсмен )))))))))))))))))))
        Последно редактирано от коко келеша; 21-12-22, 17:19.

      • pan_rt
        pan_rt коментира
        Редактиране на коментар
        Е аз се научих поне да преценявам риска, нищо че съм аматьор. Нашето язовирче Сопот, не се слави с големи ветрове. Но е факт че веднъж не успях да изправя платното на уиндсърфа а то е 5 кв.м.

    • #79
      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20221221-181715_Chrome.jpg Прегледи:0 Размер:168.9 КБ ID:6904053 Едно от тия двете ще е . Поворота при задното ще е по сложен. Но е по лесно за направа. Шверта умувах да го направя като на фолкбоут. Да се закача отпред и отзад, без да нарушавам корпуса, но може и кладенец да скалъпя

      Коментар


      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        И какво ще му е сложното на поворота? Същото е като при шпринтовото - в едната посока винаги платното лежи върху шпринта, в случая ще лежи върху мачтата.

      • pan_rt
        pan_rt коментира
        Редактиране на коментар
        Че карал съм ял 6 с такова стъкмяване. С един фал на всеки поворот дърпахме да може горния гик да мине зад мачтата

    • #80
      Ти сериозно ли мислиш да забиеш тази тежка мачта на малката лодчица? Мачтата ще обърне лодчицата, още преди да я пуснеш на вода!
      Не знам, какъв шверт/швертове ще й поставиш, но мачтата трябва да бъде максимално лека- примерно част от карбонова мачта от сърф.
      Понеже не искаш да поставяш ванти и щагове, мачтата трябва да бъде здрава, освен лека. Че ще се преобръщаш е ясно, но поне да я изправяш по-малко трудно.
      Като се има предвид, че мачтата ще бъде в носовата част, помисли за стъкмяване Junk rig- като на китайска джонка. плоско ветрило с няколко цели лати.
      https://www.junkrigassociation.org/T...-Illustrations
      Аз си оставам на мнение, че тази лодка е неподходяща да носи ветрило.
      There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
      No wahalla.

      Коментар


      • pan_rt
        pan_rt коментира
        Редактиране на коментар
        За тежеста съм съгласен. Ако не олекне след изсъхването ще търся друг вариант. Това с многото реи също са килограми по високо от центъра, пък и доста сложно.

    • #81
      Ся последно, лодката плоскодънка ли е или не? Така или иначе си трябват някакви застраховки под формата на големи парчета стиропор или надуваеми възглавници
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • pan_rt
        pan_rt коментира
        Редактиране на коментар
        Плоскодънна, с някакъв вид финка в кърмата. Ще кача снимка после

    • #82
      Не съм се возил на Ял-6 с такова платно, за каквото ти говориш, но при стъкмяването на поляка определено би било трудно да се мести реята - платното е вързано за патешка човка, която се намира от ляво на мачтата. С други думи, ще се получи неприемливо усукване на предния ръб на платното около мачтата.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Без име-1.jpg
Прегледи:523
Размер:99.2 КБ
ID:6904125

      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #83
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20221222-114007_Chrome.jpg
Прегледи:502
Размер:112.9 КБ
ID:6904164 ето алуминиева подходяща. Профила ще стигне за мачтата и реята и не е болка за умиране цената. Но със сигурност не е по здрава от дървената

        Коментар


        • trapper
          trapper коментира
          Редактиране на коментар
          Колко трябва да е дълга мачтата? Имам някъде парче от мачта на сърф.

        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          И аз като трапера да попитам - правиш ли поне някакви скици на тези идеи, които ти хрумват? Каква площ трябва да има ветрилото например? От там и размерите на мачта и рея.

        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Ми на поляка е 3.20м при 4.20 дължина на лодката. Та моята ще е предполагам под 3 м. Аз имам пластмасова мачта 5м от сърф, ама не ми се съсипва

      • #84
        Ако ти се чете - https://forum.katera.ru/index.php?/t...slava-verzhko/

        По принцип, в този форум има интересни работи почти по всички въпроси.



        Една подсказка за платното от същия дейбот - възможност за рифоване:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:dayboat4,0.jpg
Прегледи:430
Размер:25.6 КБ
ID:6904466
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Останалата част от платното след рифоване ,виси ли

        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          Не виси - ъгъл с ъгъл и три допълнителни въженца. Според строителя на дейбота няма грижи с рифоването. Има интересен пост за първото му претърколване. Буквално еверкил, защото лодката е опряла дъното с мачтата и рейката. Обвинява кинжалния шверт, защото са налетели на плитчина и той е помогнал за обръщането. По принцип почти всичките проекти над 4 метра са с въртящ се шверт. Аз се бях меракландисал също точно на този дейбот и имах всички чертежи, но гръмна диска на стария комп и всичко отиде на кино. Сега вече е пуснал нов 5-метров, двумачтов проект. Вече хвърлям чоп дали да се захващам с 4.1 или 4.3м дингитата . По принцип съм привърженик на катамараните, но пък еднокорпусната гад се сглобява по-лесно.

        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Колкото, по дълга, толкова по бърза. Старо правило. Катамарата е бързо животно, но проблемно при овъркил, нама обръщане. Не харесвам сложни проекти, защото може да се окаже много труд за нищо. Доказано е не от мен ,че простото решение е много по ефективно. Засега оставам на голямо платно само с горен гик (може и с риф) без щагове и голям кил предполагам дори с тежест, кинжален. Оказа се че имам нещо като баластни танконе на кърмата и носа и незнам за какво са. Руля ще е прибераем

      • #85
        По-скоро имаш обеми за аварийна плавучест при обръщане. Ето ти нагледно как се рифоват такива платна.Нагоре има още два реда рифове.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00170.JPG
Прегледи:421
Размер:172.6 КБ
ID:6904528
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • pan_rt
          pan_rt коментира
          Редактиране на коментар
          Дека му е шверта на това. Пък и това е къде къде по олекотена лодка от моята. А си плават тия двамцата и то в морето

        • коко келеша
          коко келеша коментира
          Редактиране на коментар
          Въртящ се шверт под предната седалка

      • #86
        Ето ти и как ляга платното върху мачтата и никой не мести реята, независимо, че са двама.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC00162.JPG Прегледи:0 Размер:141.6 КБ ID:6904537

        Швертовия кладенец

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC00002.JPG Прегледи:0 Размер:160.1 КБ ID:6904540

        За обща култура -https://www.vivierboats.com/pdf/EN_ilur.pdf

        П.П. Понеже спомена моренце, та да ти кажа, че люгера е френско-английско изобретение и е бил доста разпространен от двете страни на канала. Каперите са го ползвали най-вече за пиратски набези.
        Последно редактирано от коко келеша; 25-12-22, 20:21.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #87
          "Рационализация" за опъването на предния ръб на платното. Според строителя на лодката, разликата е огромна в положителна посока.

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20170814_191817811.jpg Прегледи:0 Размер:73.7 КБ ID:6904601

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_931902.jpg
Прегледи:395
Размер:39.4 КБ
ID:6904609
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • pan_rt
            pan_rt коментира
            Редактиране на коментар
            Така с блока е много по опънато. От сърфа съм забелязал , че опънатото платно е много по малко рязко на порив

        • #88
          От дърводелството ми остана и познанията по Аутокад и ето какво пресметнах. спазих съотношението от 1.22 коефициент от по дългата лодка на поляка и намалих градуса на реята.
          Та ето първоначалната скица: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:lodka 435.png
Прегледи:385
Размер:201.6 КБ
ID:6904714 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:lodka 535.png
Прегледи:375
Размер:208.5 КБ
ID:6904715

          лодката е дълга 3.4м и широка 1.55м. трябват ми 5.35кв.м платна та се чудя първото или да удължа второто ,защото е с по нисък център на тежестта

          Коментар


          • pan_rt
            pan_rt коментира
            Редактиране на коментар
            Обърнал съм реда на снимките

        • #89
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Без име.jpg
Прегледи:299
Размер:152.4 КБ
ID:6906756

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Без име-1.jpg
Прегледи:300
Размер:147.3 КБ
ID:6906757
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #90
            Тази Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20230220-101419_Facebook.jpg
Прегледи:229
Размер:100.0 КБ
ID:6914916 Атланта корале от далечната 1973г. спаси Хъкито от превръщането му във ветроход. Доста се изписа по темата и предполагам си е доста полезна информация. Тук обаче ще трябва сериозен ремонт по корпуса , защото има дупка колкото юмрук точно до левия шверт. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230305_164758.jpg
Прегледи:216
Размер:324.8 КБ
ID:6914917 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20230305_164711.jpg
Прегледи:220
Размер:301.1 КБ
ID:6914918 Някой да е правил подобен ремонт?
            След ремонта ще я комплектовам в двора да видя какви платна са ми дали.

            Коментар


            • коко келеша
              коко келеша коментира
              Редактиране на коментар
              Това пак ли е от Швейцарско? Какво стъкмяване има?

            • pan_rt
              pan_rt коментира
              Редактиране на коментар
              Да. Карана е на езерото Констанс. Стъкмяването е бермудско с грот и стаксел. Грота май няма лати. Платната изглеждат нови , ама нямам време да ги разгъвам сега. Сега обаче се сетих че май нама гика. Утре ще ровя в багажа. По талон е с 10км.м платна

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X