Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка за презокеанско плаване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Подготовка за презокеанско плаване

    Живко......мммммм не го помня.Поздрави го от Асен Близнака,с брата Николай карахме едно време за ОСО Варна.На 34 сме,Живко на ни е почти наборче та няма как да не се знаем.


    Ти си автомонтьор любител ветроходец,а аз Любител автомонтьор,а с ветроходство си вадим хляба.Мойта крьвна група значиииии.

    Само да приспя малкия си син и сядам да начаткам някои отсновни неща които ние правим преди всяко едно такова пьтуване.

    И няма да се шашкаш,храта са почнали да плават хиляди години преди да открият вилицата.Само дето сме разглезени сега.

    Пак те черпя с една снимка - Хансе 54 фита от Енсенада кьм Сан Франциско,вятьр над 50 вьзла




    Февруарско пресичане на Пасифика е тая долу.Става и като пример за това как се организира кокпит за зимно пресичане на океан.



    Седи така 5 минутки и почвам да пиша.





    И само да няма снимки от екшьна,почвам да ви льжа на следващото плаване.Едно,че си е раклама за пичовете които с това се занимават и второ,че НЯМА ТАКИВА СПОМЕНИ.Има да си ги преглеждаш после на всеки 3 месеца
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #32
      До: Подготовка за презокеанско плаване

      Първоначално публикуван от irvine Преглед на мнение
      Хахаха тръгвам дори и на сърф ако се наложи ще го прекосявам.
      Ох, колега, аз пък се бях притеснил, че си нормален. Сега вече ми олекна та мога да си кажа какво мисля. Вие сте луди по цялата тиква. Лодката много малка или аз съм разглезен- както искаш така го приеми. Тръгвате рано, най добрите месеци за пресичане са Май до Септември. През май често духа 15-25 възла срещу Gulf Stream. Дига много лоша, почти отвесна вълна. Чета The Atlantic Crossing Guide от Royal Cruising Club ISBN 0-7136-6075-9 Много готина книжка. Има всичко.

      Знам че твоите са го правили, но ще напиша малко неща, може пък да свърши работа на някои. Пресичането се прави САЩ до Бермуда 650 до 700 морски мили, Бермуда до Азорските острови 1820 м. мили, Азорските острови до Гиралтар 960 мили. Първята част - обичайно Вятър 15-25 south-west, раздухва от north и north-east / е точно тогава дига мръсната вълна. Пише да се избягва навлизането в Gulf Stream ако духа силен северен вятър. Бермуда е много гаден остров за навигация, гледам картата сега, много риф, много нещо. Внимателската. Митниси, навлизане провизии ... си ги знаете вие. Има ги тука, ако кажеш ще ги пиша и тях. Чета че искat IPRB номер да дадеш по радиото преди да влизаш. От Бермуда до Хорта, Азорите ако се качвате на север ще ви мачкат бури, за четящите- посредата на океана е 'дупка'- високо налягане и няма вятър много. С леката лодка и голямата геноа аз ако съм си стоя ниско. Тънки времена и бyнаци май по добре от бури с тва малкото нещо. Последните 100 мили преди Азорите вятър нямало та си пазете нафтичката. От Азорите до Гибралтар казват готино било, но / абе винаги има едно но/ като наближите брега раздухва от север та стойте малко нагоре, пазете височина да не ви дойде нанагорно на финала.

      САЩ И Бермуда са на IALA B система / червена в дясно като влизаш/ Европа е на IALA А / зелена в дясно. Честно казано никога не го научих тоя секстант, ние поне се оправяме с GPS. Вземете си и поне 2 водонепроницаеми на батерии за взеки случаи. Ако аз го правя това пресичане- влизам само на South време в Gulf Stream, от Бермуда нататъка стоя ниско до Азорите. От Азорите държа поне 200-300 мили височина до Гибралтар. Момента с пресичането на Gulf Stream е най важен от към време, през останалото разстояние вие така или иначе нямате скорост да бягате каквото и ниско налягане слезе надолу / ако слезе де / Като гледам колко народ чете май времето ще ви е най малкия проблем. Имаш емейл между другото. След малко продължавам.
      Последно редактирано от NIKSD; 01-03-09, 06:11.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #33
        До: Подготовка за презокеанско плаване

        Чета ти предния пост и ти отговарям- Тоя ветрови генератор да отидете да го целунете по веднъж. Ако това нещо работи няма да му е проблем да дава достатъчно ток за автопилота. Това като има вятър де, като няма- бръмчите. Вземете си резервни пера за витлото. Смажете с литиева грес зъбчатките на задвижващия механизъм на автопилота. Сложете цепени шайби на болчетата на скобите за спиците на кормилото. Разхвлабват се. Raymarine 4000 е с пластмасовото колело. Не е правен за окенаски преходи, но може да свърши работа на леките времена. С автопилот е рай на лодката. Новите акумулатори са много добра новина. Тубите ги вземете или поне вземете колкото може повече. До Бермуда няма да ви трябва много гориво. Средната отсека е дълга, ако стойте долу на слабото време ще бръмчите много. Свърши ли ви горивото ще сте принудени да се качите нагоре на свежото време и бури от време на време. Намерете начин да прекарате още един фал, даже и от вънка да е през блок на топа пак става. Натоварите ли лодката с 250 литра гориво мислете и за горката мачта. Лека е, натоварен корпус товари и мачта, ванти...

        Сега малко и за това какво ти трябва да си вземеш. Много ще е топло, голяма жега колега, къси гащи и крем против изгаряне. Ако някои ти каже че ще е топло не му вярвай- колега, много ще е студено, вземи си вълнените чорапи. На което и от двете изречения повярваш все няма да си прав. Ще има по много и от двете. Ние ползваме Musto Offshore. Кофти са им цените. Задължително водолазен LED фенер. Противоводен LED челник. Ноj с шило на кръста. Това синьото над якетата е надувна жилетка с колани за връзване за лодката. На жилетката закачаш Мигаща лампичка / strobe light / и свирка. Вземи си ръкавици за каране. Ботуши които не се пързалят по мократа палуба. Не си купуваш боклуци, няма да изкарат и седмица в морето. Вземи си и една-две скиорски шапки. Всичките тези неща ги има в West Marine. Най близкия magazin ви е на 5-6 кръстовища от адреса на дилъра които продава лодката. Магазина не е от най евтините, но поне има всичко. Ако го нямат на склад винаги може да го поръчат. Пристига за 3-4 дни. Вие сте там поне толкова. Не претупвайте подготовката. Като купувате разни неща мислете ако останете без ток. Взимайте ги да работят с едни и същ размер батерии, е ако може де.

        Риба се лови много и е вкусна / еле като покараш малко на консерви / Измислете някакъв начин да събирате дъждовна вода иначе няма къпане. Вземете си мокри кърпички за бебешко дупе. На 5 тия ден ще разбереш за какво са ти. Най доброто за солена вода е JOY, веро за миене на чинии. Не знам какво са го правили ама работи та се къса. Има го в различни миризми / не че би трябвало да ти пука ама../ Ако пушиш си вземи МНОГО цигари и ги раздели на няколко места опаковани в найлонови торбички. Имате ли ветроgенератор ще може да се ползва лаптопа от време на време и ако имат Data Kit за Иридюма ще можеш да пращаш емейли как сте. Вземи си еднодневки апаратчета за подводни снимки. Когато е най интересно няма да искаш да извадиш цифровото чудо на полубата. За риболовни принадлежности и как се лови рибата ще ти дадем малко линкове да прочетеш. Най важното в цялата история е да си перде, пука ли ти - вътре си. Искам да дойда и аааааз.

        Снимките са правени Август някъде между Хавай и Сан Диего / и на двете места има палми / та мисли дали е жега.



        Последно редактирано от NIKSD; 01-03-09, 06:10.
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #34
          До: Подготовка за презокеанско плаване

          Брат дай да го напишем как ние си знаем.Дай да я караме по точки - сигурност,оборудване,провизии,подготовка,тактики в океана,време............за да им вьрши и на други работа.

          И пляскай от време на време един нов ред,че тоя килим там горе трудно се чете.

          Аз почвам сигурноста и ще е с дописване,че няма как всичко да помня.




          Неписано правило - ВСЯКА ГРЕШКА В ОКЕАНА Е ЗАПОЧНАЛА ОТ БРЕГА.

          Няма маловажни неща,всичко е важно.
          Това което ще се опитаме да напишем не сьм го срещал никьде,не ни го е наливал никой и повечето фифели са учени от опит в морето.Пиша неща от общ характер,а всеки да си преценява кое може да му свьрши работа при дадена лодка и маршрут.



          Статистически 40% от потьналите лодки са в следствие от удьр в нещо - контейнер,дьнер,кит,шамандура.......По 20% са от проблеми с вала на винта / аз сьм вадил от трансмисията и не е весело / и избил маркуч от някой кран на дьното и.За всичко друго остават някакви мижави 20%.

          При удьр в нещо нямаш много време да си вдигнеш и гащите в повечето време,но поне се усеща.В повечето случаи имаш начин да спреш до голяма степен водата да навлиза в корпуса или поне задната му част.Зависи и от лодката - ако я цяло спортно корито си до там,ако имаш преден отсек може и да спасиш кожата.
          Лошото на тоя случай е,че в повечето случаи вода влиза и рано или кьсно лодката потьва.Почти няма как да се спре и на 90%.Далеч ли си от брега се приготвяш за КАЧВАНЕ в спасителния сал след като си спрял водата до известна степен.
          При ветроходна лодка най-лесно е да свалиш предното платно и да го вьржеш на носа на лодката така,че да спира напора на водата.Вьтре с каквото намериш - спални чували,кофи,торби с платна...........Вьпреки това ако си далеч тая лодка я пишеш БЕГАЛА.Мотора на обороти да зарежда,всички помпи им режеш маркучите и стават помпи за вадене на вода.Вода малко под нивото на вьздушния филтьр и режеш маркуча за охлаждането на мотора,затваряш крана и мотора да дьрпа от лодката солена вода за охлаждането.Някои правят и тройник преди плаване - ако им се наложи да ползват помпата на мотора просто вьртят крана.

          Вала е ясен - набиваш му един чеп и спира.Сьщата работа е и избил маркуч.Лошото при тия случаи е,че не се усеща веднага,дводата може и до коляно да е преди да разбереш,че имаш проблем.Второто кофти е,че не се знае и кьде точно е проблема.На някои лодки всичките кранове са на едно място - просто отваряш капака и затваряш крановете,след това скачаш да провериш вала дали си е на мястото.
          Хубавото е,че ако хванеш проблема се решава на 100% и може да си дойдеш у вас с лодка,а не с хеликоптер.

          Аларма за вода / поплавьк вьрзан за свирка / и схема на крановете из лодката е много добра идея.Схемата на видно място и крановете номерирани на схемата,всеки да я знае,да не са затрупани с багаж / е тук ще е зор /.




          Втора статистика - повече яхти чупят мачти на 15 вьзла вятьр от всички други взети заедно.При 15 вьзла на пьлни платна можеш да я натовариш двойно от нормалното.Видиш ли 13 вьзла почвай да намаляш чаршафите.


          Падане зад борда.
          Аз предпочитам да е през ноща,вероятността да ме види някой / ако има кой / е много по-голяма от тази през деня.Паднеш ли зад борда ако си сам си загинал,ако оцелееш пиши книга и става милионер.
          Ако си с екипаж .
          1 Виждаш че пада.Хвьрляш всичко което плува от кокпита - вьзглавници,спасителен пояс,якета.............всичко.Един следи кьде е човека и сочи с прьст,не отделя поглед от него и не участва в нищо друго освен СЛЕДИ КЬДЕ Е ЧОВЕКА И СОЧИ С ПРЬСТ.Другите вьртят и си го прибират.
          2 Сьбуждаш се и няма никой горе 2 часа през ноща,лодката на автопилот.Провери из лодката пьрво,не вдигай паника,че ще изхвьрчи по гол гьз от кенефа и лодката после тясна ще ти се види.
          Ако го няма провери пак и ако пак го няма сьбуди другите.НЕ ПИПАЙ НИЩО И ПИШИ.
          скорост на лодката,курса по ГПС,координати,колко е часа,последно видян в колко часа,вятьр,компасен курс.Вьртиш,палиш дизела и газ на 90%,смяташ кьде последно може да е паднал и отиваш да си го пребереш.



          Храна - не ядете едно и сьщо ако се сьмнявате в качеството му.Половината да се натровят,другите да ги преберат на брега.Няма по-добра храна от рибата в океана.

          Мотора работи ли лодката е отворена поне от 2 места.В противен случай може да не се сьбудят тия долу.

          На лошо време се готви с гумените гащи и гумените ботуши ако ще вьн да е 35 градуса.

          Спиш с краката кьм носа на лодката - ако се шибнеш в нещо си трошиш краката само,врьтлето остава здраво.

          Радиото е на 16 канал и усилено до дупка,това в кокпита сьщо.

          Колкото повече,толкова повече.Радарни отражатели не пречат.Готварско алуминиево фолио вьрши някаква работа,алуминиеви кутийки натьпкани в шише 5 литра и вдигнати до средата на мачтата сьщо.

          Фенер в кокпита или най-добре 2.Един як халоген за паднали зад борда и атакуващи контейнеровози и едно ЛЕД за всичко друго.

          Вечер от кокпита без осигуровка не се излиза,залез сльнце и всеки с джобен фенер.

          Кьпане от лодката само по един,стьлба и вьже пуснати и мотора загасен.

          Свободно шмиткащи се вьжета из лодката трошат крака - спьваш се,развива се от лебедката както ти е заплетено в крака и си до там с тоя крак.

          Сателитния телефон включен винаги.График на сврьзка и план за помощ с тия от брега.
          Последно редактирано от BENZBOSS; 01-03-09, 06:51.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #35
            До: Подготовка за презокеанско плаване

            Оборудване.

            Това е тьнка тема.Всеки месец излизат нови и нови далаверки,но каквото и да избере човек трябва да е сигурен,че е проверено - морето няма да му го прости.

            Лично оборудване.Това е минимум за пресичане на океана за нас поне.

            2 чифта ботуши - високи гумирани за кофти време и някакьви за сухото и студено време.Гумата не топли,но дьржи сухо,а и лесно сьхне ако ги напьлниш с вода.

            2 долни дьлги клинове,единия по-тьньк,другия вьзможно най-дебел.

            Чорапи до коляно поне 5 чифта - скиорски,сноуборд,туристически.........стават.

            Яке Гортекс за кофти време,ние сме с Мусто Офшор MPX
            Яке Мустанг - сертификат за спасително яке,подплата като на спасителна жилетка.
            Леко гумирано
            Тежко гумиран гащеризон - Мусто Офшор МПХ.
            5-6 синтетика фанели основни
            Поларени дебели за студ поне 3 броя.
            Рькавици 2 чифта
            Скиорски шапки
            Сандали за топло,чифт обувки за каране
            2-3 памучни фанелки да има за парцали


            Спасителна жилетка надуваема с вградени обезопасителни колани.
            Колан за врьзване кьм лодката.
            Нож с шило
            Мальк фенер ЛЕД за ципа на якето
            Свирка спасителна
            ЛЕД фенер среден размер
            Високоинтензивна водонепроницаема лампа.
            За кофти време - скиорски очила,наколенки и каска.
            2 чифта сльнчеви очила

            Това горе е задьлжително за всеки един от екипажа.Отделно влачим.

            Колани кьм които се врьзваме на кофти време или вечер.Нашите са по 25 метра бройката,2 броя.
            4 броя карабини,че не се знае тия от хеликоптера дали си носят техните
            Боен фар ЛЕД с включване кьм запалка Максима
            Халоген фенери 2 броя
            2 броя GPS Гармин 76 с барометьр
            2 броя радиостанции,едната пливаща в вграден GPS
            Сателитен телефон Иридиум
            EPIRB 406 GPS
            Персонален тракер SPOT
            Аларма вьглероден двуокис
            Рог за мьгла с помпа
            Лаптоп с карти
            чувал за оцеляване в студ
            хумически светлинни прьчки
            аптечка
            нож голям
            знаме ПОМОЩ
            4-5 Пеликан кутии
            Сухи сакове 2 броя
            Сак за напускане на лодката - половината от тия горе са натьпкани в него.

            кабели за подаване на ток,кабели с щипки за батерия,кабел удьлжител 10 метра,зарядно за батерии с батериите барабар,измервател волтаж за 12 волта,запалка,вход,амперметьр,бушончета,кабел разклонител запалка на 12 волта.

            ПАРИ,документи,Вьдици,спални чували,запалки,ЛЕД крушки,ластици,тиксо,водонепроницаеми торбички,фотоапарати


            За лодката:

            Ремьци за мотора и генератор
            кофа
            ножовка
            парцали или работна хартия
            поне 30 метра яко вьже
            wd-40 че най-лесно се намира
            скоби за маркучи НЕРЬЖДАВЕЙКА
            горивни филтри кашон поне
            бушони за електрика/електроника
            крушки за светлините
            импельри за водната помпа и водна помпа
            инструменти / МНООООГО /
            дестилирана вода
            ЧУК
            електрически контакти,клещи,кабели........
            аптечка / ако ние да си носим /
            пила,може и голяма
            свински опашки
            карти на района
            авариен румпел
            поне 6 ролки ел. изолатор,става и течен.
            масло за мотора / на някои лодки и по 200 литра/.
            радарен рефлектор
            туби силикон
            здрав електрически кабел.......по много
            трансмисионно масло
            6 литра дизел в 3 бутилки
            фуния
            маслопогльщащи вьзглавници
            спасителен сал /Уинслоу офшор 6 човека поне/
            Щифтове и шплентове
            шегели и блокове по МНОГО
            СОЛАС ракети,димки,огньове.........колкото може повече.
            хидравлично масло
            втори комплект платна

            Това горе ако не го достави собственика си я кара САМ.
            Последно редактирано от BENZBOSS; 01-03-09, 08:10.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #36
              До: Подготовка за презокеанско плаване

              Провизиите са лесни,от глад трудно се мре.

              Основно правило - НЕ ВЯРВАШ НА НИКОЙ

              Смяташ максималната скорост на лодката и за да ти излязат сметките вадиш 30%.Средната скорост ти е 70% от максималната.
              Смяташ времето с тая 70 процентова скорост и прибавяш още 30% време.

              Я пак - максимална скорост 10 вьзла,ти значи вьрвиш с около 7.Пристигаш за 20 дни което значи,че взимаш храна и вода за 30 дни МИНИМУМ.Става и умножение по 2 на времето с максимална скорост,но много се плашат собствениците.

              Горивото го смяташ на 90% от максималната скорост и всимаш за поне 30% от дистанцията.Говорим си за ветроходна лодка нали,да не се обьрка някой да ми тежи на сьвеста после

              Айде пак -да речем че с максимална 10 вьзла харчи по 3 галона на час.На 9 вьзла харчи 2 галона и това ти е разхода който смяташ.Ти мотора го караш на не повече от 80% натоварване.


              Вода 3 литра на човек на ден като вьтре не влиза нищо друго освен готвене и пиене.

              Запас по литьр на ден или на 30 дни / ако да са 20/ ви трябват 30 литра в ЗДРАВИ пласмасови бутилки и това не се пипа и не влиза в сметките за водата,това е графа ЗАПАС.Като строшите мачта в средата на океана после ще обяснявам за какво е тоя запас.


              Всеки яде различни неща,ако на някой му е интересно какво кльопаме нека пита и ще си го допиша.Аз натискам главно на риба,че най-лесно се готви.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #37
                До: Подготовка за презокеанско плаване

                Колеги благодаря ви за писмата който получих на пощата , Благодарности на TRAMP за техническите данни, на BENZBOSS и NIKSD за това което са ми написали , радвам се че го научавам сега от вас момчета , щете да голям купон ако трябваше да го уча по време на прехода. Всяка точка е преписана в дебел тефтер които смятам да ми бъде бордния дневник. Днес обикалях магазините за екипи но без резултат. През първия работен ден ще прескоча до Lalizas надявам се да избера нещо, ако ли не от другата старна на Атлантика ще го търся . Ще имаме около 2 седмици на разположение да подготвим лодката и екипажа. На 10 ще се изпраща капаро за лодката от там трябва да върнат някакъв документ с който да имаме основание да се изтапаним в посолството на USA за визи . Стискайте палци .
                Благодарности и на Супер модератора ВЕСКО които каза че няма проблем да отразяваме и следим пътуването в специална тема. Снимките от мен . Tramp аз лично нямам лоцийте и картите за района в които ще плаваме ще разчитам на GPS. Попитах останалите от екипажа дали ги имаме , почесаха се по глава и двамата и след кратка пауза капитана отговори че имаме глобус след което се заляхме от смях и така до три сутринта обсъждахме експедицията . Още ми се върти главата . Да не забравя Честита Баба Марта , здраве , щастие , финансови успехи и безаварийни плавания.

                Коментар


                • #38
                  До: Подготовка за презокеанско плаване

                  Абре Bие сте луди !
                  Както тези дето ще тръгват с някаква черупка, така и тези дето са /го правят, макар и с по-големи лодки.
                  Направо ми запалихте фитила и на мен. До преди това някак лодките не ми бяха многo в полезрението (независимо че и за риба ходя)- казвам ви тази тема промени нещата!
                  Тук където съм в момента (остров Ванкувър, BC ) поне е благодат на тази тема. Още малко да си постегна бакиите и ще се ориентирам към някакво коритце - само да е живот и здраве.
                  Успех в плаването на Вaрналиите! - ще следя темата с инtерес.
                  A на близнаците дето са ми малко по на юг - благодарности за писанията и за тоновете полезна информация. Всяка една буква от това което сте написали имаче иска ровене, четене и мнооого мисъл. Понякога цената която плащаме за недоглеждане и незнание е твърде голяма.
                  Чест и почитания! ....за това че споделяте знанията си с нас - неуките.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Подготовка за презокеанско плаване

                    Първоначално публикуван от irvine Преглед на мнение
                    Днес обикалях магазините за екипи но без резултат. През първия работен ден ще прескоча до Lalizas надявам се да избера нещо, ако ли не от другата старна на Атлантика ще го търся ....
                    Преди да се засилиш да купуваш разни неща от БГ виж цените на West Marine. Както бях писал по горе има magazin на 5 кръстовиша от адреса които е дал дилъра. Щом ще стойте 2 седмици ще имаш достатъчно време да го поръчаш даже и да го нямат на склад.

                    www.westmarine.com

                    Редовно гледам в Бг неща са по скъпи. Рови из страничката, имат всичко- от болтове до сателитни телефони, всичко има.

                    Това с глобуса по горе ми хареса, но ви трябва да знаете подхода към пристанищата, там само ГПС няма да свърши работа. Карти има в Вест Marine. Има и начини за влизане в чужди пристанища, обаждане по ВХФ преди да влезете, спиране за митници, карантинни флагове... Не си правете майтап с тия неща да не стане да ви даим от панделата някъде. Абе щом сте 2 седмици в САЩ проблеми няма, ще се чуем по телефона 100 пъти.

                    До колегата от BC- радваме се, че с нешо можем да помогнем. Ако има още нещо с което да сме ти полезни питай, с радост ще споделим. Внимавай- голяма краста е. Аз от 10 години се заричам да си намеря "нормална" работа ама все не става. Е вчера пак ме посрещнаха с оферта за лодка от Хонолулу до Сан Диего. Май ще трябва да търсим още двама ненормалници за екипаж.
                    Ако ще взимаш лодка, започни с нещо на старо и ефтинко. После винаги можеш да продадеш къщата и да си вземеш голяма лодка / и да те изгони жена ти, ама от какво ще те изгони като си продал къщата вече?!!/
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • #40
                      До: Подготовка за презокеанско плаване

                      Аз имам още доста да си дописвам,но поне не го бьрзате и я карам тежкарската.

                      Една идея само - не я знам кьде е лодката,но кьдето и да е има магазини в близост.Кола под наем ви е 40 кинта сьс застраховките,вземете едун джуган и газ по магазините.

                      РОС,МАРШАЛС,Т ДЖ МАКС................Това са магазините които ви трябват.Полари Наутика дето в БГ ги гледаш по 200 кинта тук са по 15$,синтетика ХОТ/КОЛД гиьр е по макс. 35 кинта и говорим за фирмено,а не китайци.
                      Клинове,фанели,полари,шапки,рькавици,ботуши,якета,гащеризони,ножове,фенери,спални чували...............като се нашибаш в магазина и няма излизане.
                      Има го вариянта и интернет пазаруване щом не сте на зор - мериш в магазина кой номер ти трябва и пазаруваш от интернет с 3 дневна доставка,даваш адреса на марината и черпиш офиса по едно кафе да ти свирнат като пристигнат колетите,а те естествено са ВАЖНО ОБОРУДВАНЕ ЗА ПРЕКОСЯВАНЕ НА АТЛАНТИКАБегай,апем.Много знаят какво има вьтре и никой няма да ти откаже.Ако и телефон напипате да има по какво да ви звьнят и сьвсем лесна става.

                      Списьк си направи,нова тема ако искаш пусни с това кое и какво,че тук сьм изброил какво имаме,но не и какви марки и кое е добро за парите си и кое кляка на третия ден в океана.После се огледай колко мангизи са в БГ и на колко ги намираш тук и познай как ще пристигнеш с едно куфарче багаж.



                      И верно на някой ако му е много сухо около кьлките да се обажда,че едно време писах,че ни трябва екипаж от Хавай ма мислят,че се бьзикаме.Тая година е Нелсон Марек 43 в края на Август,само да не ни мине котка пьт или да излезе по-добра оферта.

                      http://yachthub.com/index.html?page=....html?de=42762

                      Ето една подобна,всички екстри - дупка за влизане и излизане,капака на мотора е масата за ядене ,4 койки и един кенеф.Има и газова печка ма много тежи и май ще я изхвьрлят


                      Е сега след малко ще седна да надраскам някои други неща,че знае ли човек на кой и какво може да му влезе в употреба.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #41
                        До: Подготовка за презокеанско плаване

                        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                        ...............
                        Ако ще взимаш лодка, започни с нещо на старо и ефтинко. После винаги можеш да продадеш къщата и да си вземеш голяма лодка / и да те изгони жена ти, ама от какво ще те изгони като си продал къщата вече?!!/
                        От няколко дни, се улавям, че специално се будя рано, за да чета темата Ви.
                        Докъде ли ще ме доведе това ????
                        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                        Коментар


                        • #42
                          До: Подготовка за презокеанско плаване

                          Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                          От няколко дни, се улавям, че специално се будя рано, за да чета темата Ви.
                          Докъде ли ще ме доведе това ????
                          Колега НИК / адаш си ми между другото /, до къде ще доведе ли? Ами никога не води до нещо добро.
                          Бяхме 4 клас, невинни деца, стоим си в училище / Кирил и Методи, Варна/ и влиза един и вика- "кой иска да кара лодка"? Е така се започа. После децата си учат уроците, ние въртим повороти с оптимистите в езерото. След това младежите гонят полякини по плажа на Златните- ние сърфове караме. Чак на календара на Златните ни бяха изтипосали. Години след това хората си намерили работа, пари правят, уреждат си живота- ние сме на бойна нога и имаме 30 минутна готовност да тръгнем за където и да е.
                          От цялата работа- нито уроците си научихме, ни една полякиня т...ковах, ни нормална работа имам. Това цялото май е като наркотична зависимост.
                          Ей сега пиша и си гледам паспорта и си мисля- отдавна не съм ходил в Мексико, има-няма 2 седмици вече. Скука. Като се друсаш с адреналин като говедо, как да си седнаш на д..то и да подкараш уроци, полякини, работа...
                          Абе не е за приказване. Не чети!
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #43
                            До: Подготовка за презокеанско плаване

                            Аз, най много да взема участие в някое изпращане - посрещане, на подобни откачалки дето са тръгнали да прекосяват океана.
                            Зная че има такава практика при ветроходците.
                            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                            Коментар


                            • #44
                              До: Подготовка за презокеанско плаване

                              М Мексико...............нищо интересно няма,ония ден бях там и питат за тебе.Педро вече не бачка в Корал,другото си е по старо му.

                              Я да си препиша аз какво се прави от лодка за да хванеш рибка.Писах го едно време в един друг форум и го копирам от там та ако е малко несвьрзано да не се чуди някой тоя от кога не си е лягьл.



                              За влачене на дълго пътуване те съветвам да ползваш силиконови пискюли,а не рапали или други подобни.
                              Влакно от 60-80 либри поне или около 30-40 килограма,въдици около 160-190 см. поне 60 либри акция и по около половин километър навито влакно на макара с аванс поне 8-10 килограма от доказал се производител в тежкия риболов.
                              Cиликоните ще са ти проблем и не се изненадвам,че си се хванал за главата,цена на комплект които ще ти позволи да вадиш риба до среден размер или към 30 килца ще ти струва около и над 300 кинта от zИленките,за по-просто влачене и без претенции за изхранване на екипажа и 200 може да те оправят.Пак питам - колко въдици влачиш?

                              Под 3 няма почти никакъв смисъл,около 4-5 е добър номер,а и повечко са кофти на малка лодка.Заложи на универсални цветоvе като лилаво,черно,зелено,розово,червено и комбинациите им.
                              Куки двойки,вирбели с лагери,силикони среден размер,че ги кльопа всичко,колкото по шляпащи толкова по-добре.

                              Аз ако сам на теб няма да влача по-малко от 3 въдици и няма да си играя с малки рибета.Въдиците до около 180 см.макари с по около половин километър влакно поне 60 либри,вирбели от големите / има ги из БГ / влакно за поводи можеш да намериш също и ако ме питаш мен трябва да е поне 150 либри и около 2-3 метра,куките са малко по-кофти ситуация,но аз имам малки двойни които ще са добре за малки рибета,единични също стават,но на много от рибите които ти кълват са им меки устите и с аванса които ще ползваш / около 3 кила поне на удар / и единична кука може да имаш проблем със скъсани усти.Лодката не спира бързо и лесно,а и пасажна риба кълве и на трите въдици едновременно..............бе ще те е яд малко,ма няма начин.

                              Първи ъгъл на около 10 метра,втори на 15,средата на около 30,при наличие на голям силикон без куки който стои на около 5 метра зад лодката двигаш дистанцията с по 5 метра.ГОЛЯМ е размер пожарогасител за кола и тъмен цвят,той се връзва за парапета на лодката,ни макара му трябва,ни куки,ни кой знае какво влакно,може и с въженце,но да не се влачи във водата.Близката стои на надветрената страна,80% от ударите ги чакай на средна и близка,влачи всичко с лилаво/червено/розово.........цепени,дупчени,вдлъбнати глави на силиконите,да пляскат по около 5-6 пъти в минута,аванс на около 3 кила и включени кликари,размер на силиконите около педя и малко по-къси,задния поне педя,примамката поне 2.Бурно море до 5 възла,спокойно около и над 7 скорост.
                              Имам стари силикони подходящи за случая които не ги ползвам,готови за екшан,давам ти ги на половин цена,имам куки,другото го има из БГ.Мога да ти намеря пляскашни птички както и голям силикон,но там си говорим за около 10 на бройка,силикона 20 кинта с намалението в магазина.При удар караш поне още 5-10 секунди ако да развива,след това вадиш на скорост,а не спираш лодката.

                              На облачно време влачш тъмни,на слънце ползваш светли като розово,бяло,синьо,жълто........Тия дни пускам снимки как се влачат 8 въдици с 2 тизара / примамки / но от ветроходна минимума е 3,максимум около 5 с тизар.Пускам ти малко снимки на това което ти трябва като примамки и силикони,на рибите не им пука с какви макари си или с какви въдици,но удари ли нещо сериозно.............си я увапцал,да не се нервираш много.
                              Знаеш какво може да ти удари - марлини,риба меч,синя тyна / до около 400 кила / акули...........а това са риби които вадят по около 40 възла скорост,скачат,а тyната хваща дълбокото все едно си закачил бойлер,ако ти останат празни макарите да не се чудиш КВО БЕШЕ ТВА ДА МУ МАЙКАТА..........Пръчките си ги вържи за лодката с колани,носи резервно влакно.Гаф или канджа задължително,мачете,бухалка,въже,кофа...........вършат работа.

                              http://forum.fishing-mania.com/viewt...er=asc&start=0

                              Темата горе е добра за идея какво се ползва в морето за прехраната на екипажа.Грубо 500$ ви оправят за такьми.
                              Последно редактирано от Веско; 03-03-09, 10:33. Причина: Шрифт
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар


                              • #45
                                До: Подготовка за презокеанско плаване

                                Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                                Аз, най много да взема участие в някое изпращане - посрещане, на подобни откачалки дето са тръгнали да прекосяват океана.
                                Зная че има такава практика при ветроходците.

                                Не обиждай,аз сьм нормален,питай жената
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X