Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка за презокеанско плаване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

    http://chicagoandback.org/

    Като за начало ето ти да четеш, макар че все си мисля, че един от твоите хора е бил в екипажа или поне се познава с някои от тия. Навремето почти всички се познавахме еле пък варненци. С Бисер даже сме учили заедно в един клас, света е много малко нещо. Ако не се познаваш с нито един от тия, намери начин да се видите и да ти обяснят с какво се захващаш. Има хора от портала ги познават, момчетата които обикалаха Черно море с мотори им ползваха Spot предавателя. Довечера обещавам повече инфо.
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #17
      До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

      Благодаря за линка , точно от този пътепис ми доиде идеята да попитам брат ти за интернет на яхтата защото останах с впечатление че момчето го е писало по време на самото пътуване и го е публикувало онлайн директно от борда. Днес цял ден се рофих из нета и разбрах как работи СПОТА , сега остана да се снабдя с такава машинка , предполам че ще мога да взема и сателитен тел. от мой приятел имал предплатени 500 мин. остана да намеря сайтове с прогнозите за времето в атлантика програма за навигация която мога да инсталирам на лаптопа.Някои ако има идей , ще черпя като се видим.

      Коментар


      • #18
        До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

        Моля модератора да премести темата в съответния подфорум.

        Бърза Интернет връзка на борда за сега е скъпо удоволствие. Ако все пак ви интересува, вижте това:
        http://www.thrane.com/Maritime/Produ...Broadband.aspx
        Близнаците и Веско са ви предложили най-добрата комбинация- телефон Иридиум и findmespot. От нашите оператори май Глобул подържаше свързаност с Иридиум. Мтел се опитват да продават Инмарсат, та са конкуренция с Иридиум и поне до преди време нямаха свързаност. Цените на БТК са направо обирджийски. Срамота!
        Лодката изглежда добре на картинките. Ролрифа май е Furlex и е сигурен механизъм. Имам му чертежите и мога да ви ги пратя. На моята лодка е такъв и съм доволен. Има и ел. автопилот, така че, е много важно състоянието на акумулаторите и двигателя. Ще трябва да ги дозареждате по време на прехода. ХУбаво е, че сте трима и може да си разпределите вахтите на 3 по 4 часа.
        Аз лично бих предпочел ветрови автопилот и румпел вместо щурвал, но това са сложили...
        За двигателя май са допуснали печатна грешка. Няма такъв модел с тази мощност 18 к.с. Вероятно е Volvo Penta 2003, стар като модел, но това да не ви безпокои. По-важно е в какво състояние е в момента. Имам Ремонтно ръководство (Workshop Manual) за тази серия двигатели (2001, 2002 и 2003) и мога да ви го пратя по имейл (всичките ръководства са в PDF format).
        Много беден ми се вижда гардероба на лодката. Ръчкайте ги да дават още ветрила.
        Последно редактирано от Tramp; 27-02-09, 22:49.
        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
        No wahalla.

        Коментар


        • #19
          До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

          Поздрави на другите двама от екипажа.

          На автопилота му запали една свещ да е жив и здрав,че ако откаже ше ви се отели вола.Ти си вземи ластици,че това вьрви и само с тях ако има добьр вятьр.
          На мотора от тук му виждам кирливата помпа за охлаждането която се задвижва от мотора,а не с ремька.Там го прегледай като стьпиш на лодката и като го сменяте го пробвайте,че избие ли гарнитурата и пьлни мотора сьс солена вода.

          И как вика Трамп ги изцицайте тия за един резервен грот,че само с 2 чаршафа няма да ви е лесно.

          Виж тук какво може да ви свьрши работа за прогнози в ония океан.

          http://weather.unisys.com/satellite/...t_loop-12.html

          http://www.stormsurfing.com/cgi/disp...a=natla_height

          Атлантика тьрси и кликай на зеленото в таблицата.Вади вятьр сьс сила и посока както и налягане.

          http://www.stormsurf.com/mdls/menu_wx.html

          Хьрикейн страничка.

          http://www.intellicast.com/Storm/Hur...x?animate=true
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #20
            До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

            Ляво ти е Щатите,дясно са контурите на Европа.

            http://www.opc.ncep.noaa.gov/UA/OPC_ATL.gif

            Координати на корабите в района.Кликаш приблизително кьде си,кликаш на точката която е кораб и ти вади таблица с времето в реално време.Ако те интересува какво духа 300 мили над теб или 200 под теб е доста полезно.

            http://www.sailwx.info/shiptrack/shiplocations.phtml

            Предлагам ви да си намерите някой който да снася инфото тук вьв форума - кога трьгвате,координати,скорост............
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #21
              До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

              http://www.weatherweb.net/crossatlan...dgridbarbs.htm

              ^Вятьр посока,долу скорост.

              http://www.weatherweb.net/crossatlanticwindgrid.htm
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #22
                До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

                Първоначално публикуван от Веско Преглед на мнение
                Като гледам, с вас доста теми може да отпочнем, ще стане цяла енциклопедия. Аз из Европа крайбрежно се пробвам, да се стопли и мисля малко ветроходно да поиграя. Че знае ли човек какво може да дотрябва... Само здраве да има.

                Всичко ще си кажа,ти само питай
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #23
                  До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

                  http://www.passageweather.com/
                  Залитаме зверски в друга посока та ако може модераторите да я отделят несвързаните със заглавието неща. Сега по темата с пресичането на Атлантика с МНОГО малка лодка- Колега, ти уби всичко детско в мене. Очаквах лодката да е поне 35' а не 28. Де да знам, може и ние да сме се разглезили ама всичко под 40 си е малко. Познавам хора са пресичали и с 22' ама те си имат психиатри и разни такива... Сега да не вземеш да ми повярваш. Пашата обича смелите. Най малкото нещо с, което сме пресичали е 37', в сравнение с 28 е почти двойна. Да ти кажа честно обаче, ако не ми беше професия тръгвах и аз с вас. Ако дотогава спечеля от лотарията и няма да се налага да ми плащате идвааам. Тия неща остават за цял живот. Ако си решил да ходиш ще помагаме с каквото можем. Лодката е малка, много лека, направена и оборудвана за крайбрежно плаване. Разгледах снимките и имам няколко коментара. Не тръгвайте само с 2 платна / спинакера в чорапа не го броя / или мрънкаите за още или ги накараите да ви кажат къде има magazin за платна втора употреба. Вървете и си вземете един грот, ако няма вашия размер взимайте го по малък, по възможност с 3 рифа на него. Въжета ще се притриват, вземете си резервни, може и да не са нови, лодката е малка и няма много товар. Хладилника го забравяте, нямате достатъчно гориво за него. Вземете си гориво, МНОГО гориво. Ако не ви се дават по $ 20 за туба намерете автомивка, имат по 35 галона варелчета. Измийте го, подсушете го и пълнете с гориво. Варела ако може да влезе на десен борд в кокпита ще е супер. Малка помпа, ръчна и 3 мерта маркуч и сте ОК. Има ги в Westmarine- това е най голямата верига магазини за неща за лодки.
                  Westmarine.com
                  Морския дизел в САЩ е червен и бистър. Започне ли да потъмнява и да помътнява значи е стоял много време и е завъдил едни микроорганизми, които имат навика да ти запушват филтрите. Като отидете там не пълнете лодката с ново гориво, ако има капак на резервоара / късмет / отвиите го и вижте какво става вътре. Не се знае колко време е седяла тая лодка и колко е старо горивото. Ако горивото е кофти, вървете до fuel dock да ви го изпомпят. Избършете резервоара отвътре / ако може да се бръкне / и тогава наливайте ново гориво. Изкараите лодката да я разклати малко вълната, ако има нещо по дъното да го разбърка докато сте на лесно за ремонти място. Вземете си поне 3 филтъра Фрам / този е втория по веригата на мотора които е / и някъде преди него, ако има друг вземете поне 10. Взимайте ги на 2 микрона за да не задънвате Фрам филтъра- сменя се лесно, ама ви трябват много здрави акумулатори за обезвуздушаване после. Сменете маслото, сменете и АТФ / предполагам / в скоростната кутия. Няма значение какво ви казват, сменяйте! Сменете всички филтри с филтър, които вие сте купили за да сте сигурни че влиза и се навива. Това, че са един и същи номер не значи нищо за китаеца. Вземете си три нови импелера / гуменото вентилаторче на соления кръг на охлаждането / и го сменете. Вземете и 3 ремъка и го сменете и него. По мотора има цинкофи пръчки, сменете ги и тях. Проверете много внимателно всички маркучи, скоби, кабели... по мотора и като сте готови с всичко това зо запалете и го покараите половин час с газ до дупка! Ама до дупка! Ако не прегрява намерете една 10 литра кофа, вържете я за лодката и зад борда и пак газ. Ако и тогава не прегрява моторетката е ок.Дотука с мотора.

                  Виждаш ли къде ни е горивото? Това е 35 галона варелче на 40' лодка. Романтика и миризма на дизел!




                  Това е в кокпита на 44'. Варела е 55 галона от сапуна от автомивката в Хавай.
                  Последно редактирано от NIKSD; 28-02-09, 02:44.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #24
                    До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

                    Ти го шашна колегата,сега ще ходят само другите двама

                    Аз да продьлжавам ли???Проверка на управлението - натягане на кабели,седлата на кабела,лагерите на руля.
                    Качете се на мачтата - проверка на всичко,всяка врьзка,всеки краспик,всеку блок и кабел............
                    ЛЕД крушки за светлините вьн
                    Извадете всичко от тая лодка и я подредето на нов глас.
                    Няма спасителен сал,няма ипьрб,няма динги,гледам едно от тукашните ракети,а на вас ви трябват СОЛАС...............
                    Шегели,блокове,инструменти,кабели за подаване на ток,батерии,бушони,резервна батерия за старт на мотора,радарни рефлектори от крьглите,гориво поне за 20% от дистанцията..................

                    И спирам,че е дьлга темата.Кажи ако искат твоите да се сверят часовника с нас,какво ние правим и как ние го правим.Ще го разбием на темички - електрика,сигурност,навигация,резервни части,оборудване на лодката,техники и тактики при малка лодка и намален екипаж...............

                    Средната скорост на това ще е около 4 вьзла за прехода.Знам какво пише,но и знам какво ви чака.



                    И то стана една тема КЕФЕШ МЬ ЩИ ЗВЬННА.


                    АААА я да видим дали се познаваме с другите двама.Пусни ми на лични ако искаш имената им,кьде и какво и кои години са карали.Да не стане после Е НЕ ТЕ ЛИ Е СРАМ БЕ,ЩО НЕ СЕ ОБАЖДАШ

                    И да си подготвен психически какво те чака.Това е на 40 фита лодка.


                    Риби ловите ли,че там имаме шести разряд за влачене с лодка?


                    Черпя те с една снимка.

                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #25
                      До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

                      Електриката- тука става много кофти колега ша знайш! Това е единственото нещо, което ме притеснява постоянно на лодка. Нали знаеш, среща с тока.... Както казах и по горе тази лодка е правена да си я караш от Варна до Златните не да се пресичат океани с нея. Трябва да се намали използването на ток до минимум. Гледам питаш как да имаш интернет, лаптоп, горещи репортажи от мястото на събитието... Това е в графа "ставам известен". Преди тази графа е графата " да взема да пристигна пък нататъка...". ПАЗЕТЕ ТОКА !!! Забрави лаптопа. Няма кой да ви даде кабели на паркинга. Като гледам само на алтернатор ще се разчита. Проверете го колко зарежда. Пише че имате 2 акумулатора. Гледам червените ръчки за акумулаторите са на ляв борд в zадната каюта. Предполагам акумулаторите са под zадната койка. Сега ми идва да ви кажа сменете ги, ама като знам че няма да ги смените ще ви кажа друго. Докато сте там няколко дни махнете го този жълт кабел / 110 Волтовия говоря/ и симулирайте все едно сте на ход- да видим колко време ви държат акумулаторите. Заводски 90% от Beneteau идват с #1 за стартови, # 2 за house. Може да са едни и същи акумулатори. Изпразнете ги поне няколко пъти до като не ви свирне алармата на автопилота. Мисля че писукаше low voltage някъде към 10.5 волта. После газ на мотора поне час над 1500 RPM да видим този алтернатор става или не. Ако и двата акумулатора са наред, махнете единия от # 1 и го вържете към # 2. Това ще ви е house, за уреди, усветление... Вървете и си вземете после един deep cycle, най големия, които се събира и го сложете за # 1 / стартови /. Никога не караите с # 1 и # 2 включени заедно. # 1 се ползва само да се пали мотора, оставяш го включен 10 мин да се зарежда и после минаваш на # 2 за час. Ако намерите на лодката starting или dual purpose battery и не са чисто нови направо хвърляйте! Сложете долу в кабината LED крушки / поне една /. Ако лодката има трицветна светлина на топа на начтата сменете крушката с LED. Внимавайте, cool white не става за цветни стъкла- нито зеленото зелено, нито червеното червено. Ако нямате трицветна на топа направо сменяйте котвената светлина с LED и карате с нея през океана. Знам че не е по правилник, но идеята е да имате само една крушка да свети. В океана така или иначе не чакайте големите да ви видят, те играят карти и радара е намален за да не им пищи алармата през 2 минути на фалшиво. Вземете си най големия радарен рефлектор. Ако не ви се дават пари ние сме правили с домакинско фолио натъпкано в ГОЛЯМА пластмасова бутилка. Не си хвърляйте кутийките от бира ами ги посмачкайте малко и в един голям плик и на краспика. За да не ви мине някои отгоре метал над водолинията! Тока го пазете за автопилота- смуче много ама е гот да не караш ти, за GPS и за радиото на 16 канал. Ако ви минава някои отгоре и си задрямал, той те види в последния момент / късмет! / и ти викне по радиото / ако е умен / идеята е да те събуди. Радиото на 16 и усилено до дупка денонощно. GPS с включен track- ако падне някой да можете да се върнете- иначе ставаш и Пешо го няма. От кога го няма само Пешо си знае ама не е наблизо да ти го каже. Вземете си волтметър и мерете тоя ток всеки път като запалите моторетката дали алтернатора зарежда. Спре ли да зарежда- ГАСИТЕ ВСИЧКО!!! Останалия ток в акумулаторите остава за аварийни ситуации. Много е кофти да ти минават отгоре, да не те виждат, защото нямаш светлини и ти да не можеш да запалиш мотора / няма вятър / и не можеш и да им се обадиш даже по радиото. Пазете тока!!!

                      http://www.marinebeam.com/ba183hiflcl.html
                      Последно редактирано от NIKSD; 28-02-09, 04:17.
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #26
                        До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

                        Много има да се пише та ще я караме на почивки. За сега като се замисля как можем да помогнем и ми идват идеи. Ще ви дадем телефони да звънкате. Мога да ти дам телефон, Софийски номер, звъниш все едно в София, таксуват те за Софийски, а пък говориш с мене. Като кацнете в САЩ ще ти дадем американски номер да звънкате. Ще ти дадем и Iridium номер, много по евтино е от Iridium до Iridium отколкото Iridium до БГ. Ще ти дадем и емейл, като купиш Spot далаверката можеш да и вкараш и нашия емейл, по този начин пращаш на гаджето къде си, пращаш и на мен / няма да ти ставам гадже, не бои се! /. От БГ могат да ви дават прогноси по цял ден, като стане нощ там тука е ден и започваме ние. При получаване на емейл на мене ми писука телефона в джоба. Мога да проверя времето и да ти върна прогнозата след 5 мин. Правя го даже със 120 по магистралата докато карам /не казвай на жената/. Това всичкото важи, ако не се засилим и ние на някъде с някоя гимия. За сега дай емейл да ти върнем един с нашите координати.
                        Ааа и както каза брата, кажи ги кои са тия Варненски профита, може и да се познаваме.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

                          Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                          Моля модератора да премести темата в съответния подфорум.

                          Бърза Интернет връзка на борда за сега е скъпо удоволствие. Ако все пак ви интересува, вижте това:
                          http://www.thrane.com/Maritime/Produ...Broadband.aspx
                          Близнаците и Веско са ви предложили най-добрата комбинация- телефон Иридиум и findmespot. От нашите оператори май Глобул подържаше свързаност с Иридиум. Мтел се опитват да продават Инмарсат, та са конкуренция с Иридиум и поне до преди време нямаха свързаност. Цените на БТК са направо обирджийски. Срамота!
                          Лодката изглежда добре на картинките. Ролрифа май е Furlex и е сигурен механизъм. Имам му чертежите и мога да ви ги пратя. На моята лодка е такъв и съм доволен. Има и ел. автопилот, така че, е много важно състоянието на акумулаторите и двигателя. Ще трябва да ги дозареждате по време на прехода. ХУбаво е, че сте трима и може да си разпределите вахтите на 3 по 4 часа.
                          Аз лично бих предпочел ветрови автопилот и румпел вместо щурвал, но това са сложили...
                          За двигателя май са допуснали печатна грешка. Няма такъв модел с тази мощност 18 к.с. Вероятно е Volvo Penta 2003, стар като модел, но това да не ви безпокои. По-важно е в какво състояние е в момента. Имам Ремонтно ръководство (Workshop Manual) за тази серия двигатели (2001, 2002 и 2003) и мога да ви го пратя по имейл (всичките ръководства са в PDF format).
                          Много беден ми се вижда гардероба на лодката. Ръчкайте ги да дават още ветрила.
                          Моторетката е модел 2002. На снимката точно същия като техния мотор. Гледам има едно ръждиво под черната капачка. Май е място за слагане на манивела. Навремето имаше едни картери /Cartur 30/ с Волво Пента, имаха манивели за палене. Ако има манивела я намерете! Да можеш да палиш без ток ми е мечта. Намерете си и аварийния румпел ако идва с такъв де. Гледам го по снимкикте на 20 възла и грота май на 3ти риф. Това ще е запомнящо се пътуване.
                          http://www.first285.com/

                          Последно редактирано от NIKSD; 28-02-09, 08:00.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #28
                            До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

                            Момчета вие сте луди , аз си оставам на брега . Хахаха тръгвам дори и на сърф ако се наложи ще го прекосявам. Благодаря за ценните съвети. За екипажа , Аз 30 годишен , занимавам се с ремонтна дейност по автомобили (автомонтьор любител ветроходец) предимно мерцедес BENZBOSS ми е помагал и преди в един друг форум хиляди благодарности. Мартин Капитана 42 г. след казарма бяга в Австралия , за която казва че месечно се провеждат толкова регати колкото за година не могат да се проведат в цял свят. занимава се професионално със спорта. Живко 35г завършва НСА Ветроходство пълен психар на 31 декември реши че ще си кара кайта последно за годината . За лодката, до колко разбрах към нея имало и ветро генератор но бил свален , работел и докато отидем ще го монтират не знам до колко ще помогне , ще се купят още два акумулатора има платна за които ще си платим допълнително. Резервоара бил сваля и чистен скоро приготвили са ни и туби за гориво около за 250л само да има място да ги складираме. Имам доверие на екипажа но вашите съвети са безценни . e-mail irvine@abv.bg

                            Коментар


                            • #29
                              До: Подготовка за презокеанско плаване

                              Пратих ти няколко файла: Ремонтно ръководство за двигателя, препоръчителни масла и смазки за двигателите на Volvo Penta, ръководството на ролрифа. Намерих (и изпратих) ръководството на автопилота. Виж да не са тикнати при спама.
                              Имате ли лоцийте и картите за районите на плаване? Само с ГПС ли ще карате или можете да се оправите и без него?
                              There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                              No wahalla.

                              Коментар


                              • #30
                                До: СМС до Сателитен телефон Иридиум

                                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                                Предлагам ви да си намерите някой който да снася инфото тук вьв форума - кога трьгвате,координати,скорост............
                                Колеги, няма проблем да отразяваме и следим пътуването в специална тема. Ще направим и група опитни доброволци (с братята начело) , която да информира за времето със SMS-и.

                                Ако имате възможности да изпращате снимки и кореспонденция отвреме-навреме, дори в пристанищата само, ще бъде много интересно за всички във форума!
                                Show must go on!
                                LZ1VES

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X