Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нос Хорн 2014

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Нос Хорн 2014

    Антенката за AIS-а не е ли по-добре да е на по-високо? Хем за по-силен сигнал, хем за по-сигурно

    Коментар


    • #17
      От: Нос Хорн 2014

      Не знам венци, не разбирам . Така ни я монтираха специалистите. Човек на Данчо радара от Варна.

      Коментар


      • #18
        От: Нос Хорн 2014

        Така са я монтирали защото:
        - не им се катери по мачтата
        - не им се прекарва дълъг кабел в мачтата
        - няма място за втора антена на мачтата
        - не искат да ви слагат тройник на коаксиалния кабел на УКВ антената дето я имате на мачтата
        Мога, ако се напъна, да извадя поне още 4-5 идеи защо антената ви е там където е. И си е идеално да е там. Като гледам си хваща без проблеми на десетина мили, това е напълно достатъчно за AIS. Тоя Raymarine май имаше AIS аларма до максимум 6 нм. Дреме ти че AISа хващал на 70 мили. Като е на нивото на палyбата е много по лесно да се разрови човек по кабелите, ако започне да не лови добре- обикновенно влиза вода във връзките и сигнала мре. Като ти е на мачтата, искам да го видя акробата дето ще се прави на маймуна.

        Измислете как да я свържете тая антена към радиото ако оная на мачтата умре. Дано кабела е дълъг и да стига до радиото. По иконката от Раймърина се вижда, че само приемате, такава ли ви е системата, само приемател? Ако трябва и да предавате, към настройки на Raymarin има "AIS silent mode off".

        Дано сте сменили и крушките на навигационните светлини с ЛЕД. Ако не, и мислите да ги сменяте, на цветни лещи /зелена и червена/ се слага "warm white", на белите "cool white".
        Ако аз я карам тая лодка /без твърда натяжка / и топинг лифта на гика ми е на стопор, или го местя на утка, или връзвам ръчката на стопора със свинска опашка- а ми лашне някои топинг лифта, а ми е строшил тиквата /да де, без грота/.
        Извинявам се, че давам акъл на стари кучета, дано не го приемете кофти. Пожелавам успех!
        Вземете си един IPad с вграден GPS и му качете Navionics. После един кабел със щипки от едната страна и женско на запалката от другата. И зарядно за Ипада за запалка. Дано не се налага да ги ползвате!
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #19
          От: Нос Хорн 2014

          Когато правих снимката още ня бяха вкарани данните на лодката, иначе АЙС-а е активен. И аз мисля , че няма нужда от повече от 15 мили да приемаа-предава.Навигционната сменихме само отзад , отпред е някаква нестандартна крушка. Една е за зелената и червената светлина, хваща се от двата края засега не можем да я намерим в БГ а и се съмнявам че въобще има ЛЕД такава.. Мерси за акъла всеки акъл е добре дошъл. Навионикс съм дръпнал като по прост е и легален на пада и ще го запишем на още едно устройство ( има такава опция), кабели имаме всякакви . Иначе за тока скоро ще монтираме панели и ветрогенератор, които ще захранват 6 акумулатора разделени на три кръга. Ще държа в течение форума разбира се с снимков материал , че не всеки има сурат тефтер :-)

          Коментар


          • #20
            От: Нос Хорн 2014

            За тая Aqua signal на носа ти трябва "warm white festoon led". Чукни я на Гугъл, има хиляди.

            3 банки акумулатори със солари и ветрови- аз не бих го направил. За стартова оставям един акумулатор, за останалото всички останали акумулатори. Ако ще прекарвате тока през изолатор /шотки диод/- загубите ше ви отрепят. Ако ще е ръчно, все някога ще го забравите тоя ключ. Ако ще е на каскадна система през стартовия, половината време соларите или ветровия ше се мъчат да се покатерят над каскадата /едно е да буташ ток в 12 волта, съвсем друго в 13.6 волта. Еле като говорим за 10 ампера заряден ток/.

            Съвсем честно, много ми е неудобно да ви давам акъл. Особенно като гледам че сме от различни поколения.
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #21
              От: Нос Хорн 2014

              Отделно захранване на малки, но важни консуматори не е много лоша идея, но пък усложняването на системата изисква повече разбиране и квалификация при употреба. Изолаторите колко пад на напрежение имат? Мислех, че е малък досега. То може да се изпипа и една проста българска алтернативна схема от някой знаещ.

              Коментар


              • #22
                От: Нос Хорн 2014

                Днес се мотахме покрай двигателя :смяна масла филтри все хубави работи :-)


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4244_.JPG
Прегледи:1
Размер:562.2 КБ
ID:5616693
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4243_.JPG
Прегледи:1
Размер:508.8 КБ
ID:5616694

                ААА и сложихме бимини-то (почти) :-)
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4252_.JPG
Прегледи:1
Размер:561.0 КБ
ID:5616695

                А докато се мажем с грес и масла рибарите извадиха една доста рядко срещана риба напоследък морска лястовица
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4249_.JPG
Прегледи:1
Размер:530.5 КБ
ID:5616696

                Коментар


                • #23
                  От: Нос Хорн 2014

                  Проверете го тоя мотор къде му опират маркучите в метал и му сложете по един маркуч там да не притрива,че няма морски който да не го прави тоя номер.Ще имате много мили на мотор,това трябва да е ЧУК и дано имате резервните части за него.

                  Биминито го пиши бЕгало при първия сериозен вятър.

                  носете си кабели за прехвърляне на ток,поне мотора да запалите с Ветровия ако се наложи.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #24
                    От: Нос Хорн 2014

                    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                    Отделно захранване на малки, но важни консуматори не е много лоша идея, но пък усложняването на системата изисква повече разбиране и квалификация при употреба. Изолаторите колко пад на напрежение имат? Мислех, че е малък досега. То може да се изпипа и една проста българска алтернативна схема от някой знаещ.
                    Лоша е и то много. За да работят акумулаторите правилно, те трябва да са еднакакъв размер, еднакаква химия /вид/, да са с еднаква температура, да са с еднаква дължина на кабелите, никой от акумулаторите да не се разрежда под 50% от капацитета си, да са с еднакакъв заряден ток, да.... Това когато някой го направи на 3 банки акумулатори с този 80 ампера Хитачи алтернатор с вътрешен регулатор, шапка му свалям и дупе му целувам. Ако не ми вярваш, вуржи кабелите, запали моторетката, донеси си едни ампер клеши, и си приготви валерян. Ще ти се разтупка сурцето.

                    Като вържат 3 банки акумулатори, как точно ще знаят коя колко процента е разредена? Или 3 сутринта някой ще мери плътност на електролита на 7 метра вълна? И сега може да работи, хладничко и никой не им дава зор на акумулаторите. Като започнат да ги шамаросват между 11.9 и 12.7 волта, защото соларите нищо не правят под ъгъл спрямо слънцето, еле скрити под грота, пук ветровия не помпи защото вятъра от 15 възла е паднал до 8 защото нали попътен, и понеже жега- хладилника бичи почти постоянно, и понеже вълна- автопилота ръчка като гламав... е тогава започва puta madre!

                    Стартовата нова и по възможност голяма- group 32, size 4Д..., останалите акумулатори всичките еднакви и заедно. Досегашния изолатор остава. Соларите вързани директно кум голямата банка. Ветровия вързан директно към голямата банка ама възможно най-далечни клеми от тия на соларите. На голямата банка един монитор които да мери вкаран/изкаран ампераж- това пести поне 50% от излишното моторясване. Вземете си и един лазерен термометър- която клетка окъси се стопля- разкарваш прецакания акумулатор.

                    Аз само като чуя 3 банки и се изпотявам.
                    Поне си вземете кабели- като се прецака 3 банковата система да можете да вуржете всичко на куп.
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • #25
                      От: Нос Хорн 2014

                      Нямах предвид точно този начин на свързване, от който се опасяваш, но знам как всяко усложняване и захитряване на системата е заложена бомба. И съм съгласен, че не е добра идея.
                      Малко панелче с отделно контролерче на стартерната обаче е едно добро резервиране, не е ли?

                      Коментар


                      • #26
                        От: Нос Хорн 2014

                        Според мен не е добра идея.
                        Никаква работа не върши, тоест върши ама на неправилното място. Всеки акумулатор, ако е читав, може да си стои без заряд няколко седмици и пак ще запали Янмара без никакви нерви. Не е ли читав акумулатора, или има ли нещо да го разрежда, малкото соларно нещо няма да го спаси. Това Бенетау има мониторче за волтаж директно вградено на електрическия панел, в началото на всяка вахта цъкват копчето и гледат волтажа. На всеки 12 часа, или когато се съмняват, мерят температура с лазера.
                        Даже и да тресне стартовия акумулатор, не е проблем, вади се един от останалите и се сменя. Тая лодка не е на 24волта че да трябва да са четен брой та ще е лесно.
                        Ако има $ и място за солар, какъвто и да е размер, солара се слага на голямата банка. Там ще е зор за всеки ампер.

                        Между другото, ветрови генератор дава в пъти повече от солар. И аз четох навремето и се облизвах колко много ще ми правят соларите. И както слязохме под 15 градуса северна ширина и вятъра скапа, и стана жега, и греда! Тия цифри важат като слънцето и солара са под правилен ъгъл, когато солара няма сянка- даже частично засенчен солара пада до почти 20-30%. Като се нагрее и там пада /готината цифра от опътването обикновенно е за към двайсетина градуса/... И тоя цирк съм го гледал през Пасифика до Австралия, през Атлантика, десетина пъти до Хавай и обратно... Всеки път едно и също. На двайсетина различни лодки с различни системи.

                        Ааа, много народ се шашка от "ами ако акумулатора падне и не мога да запаля!". При наличие на ветрови и солари, даже и да са смачкани всички акумулатори и стартовия да е окъсил, взимаш един, вързваш всички кабели на солари и ветрови за него, и след няколко часа си запалил. Проблема е когато тресне стартера, там е весело.
                        Ние си носим резервен стартер, резервен алтернатор /ремъци, импелери, филтри са ясни/.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          От: Нос Хорн 2014

                          Монтирахме слънчевите батерии -2x100. Разходихме се по цялата електрика -имаше нужда.Излязоха разни изненади. Плота проверен и зареден -дано не се наложи да го ползваме.Започваме да зареждаме провизиите чакайки единствено ветрогенератора от Англия , който явно ще прекара уикенда във Виена, не бърза много. За тоците- кръговете ще са 2 все пак взимаме и няколко допълнителни акумулатора, който ще гъделичкаме по пътя по малко и ще са резервни. Резервните: стартер, алтернатор , филтри, импелери и ремъци по двигателя са готови от преди месец . както и разни жици, кабели , тел, инструменти всякакви ел и механо части.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4256_.JPG
Прегледи:1
Размер:573.5 КБ
ID:5617427

                          Коментар


                          • #28
                            От: Нос Хорн 2014

                            СтакПак и тия панели там не се врьзва много,ще трябва при рифоване / без значение,че може да е едно рифово пак трябва да има някой до гуснека за да стане като хората /някой да им тьпче от горе на тия пьк те освен,че спират след това и се пьрзалят.
                            Отделно,че една сянка от ванта или вьже може да им свали капацитета до 40%.

                            Пробвай без платна даже и гика в каквото искаш положение и виж по колко часа на ден са на 100% осветени и ще видиш за какво говоря.

                            Ако можете ги метнете на Бимини/доджьр или там сложете други да подпират тия.Главното ще ви е ветровия и той ще дава тока,но тия така и така са там поне малко да работят.



                            Тоя спасителен сал има ли автоматично отделяне от лодката ако потьне или трябва някой с ножа да го вади от там?
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #29
                              От: Нос Хорн 2014

                              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение





                              Тоя спасителен сал има ли автоматично отделяне от лодката ако потьне или трябва някой с ножа да го вади от там?
                              С ножа. Дано не се нaлага
                              Да постна снимка от зареждането с провизии. Взели сме :
                              1.Консерви собствено производство от по 1кг: 60бр-свинско месо, 50бр -телешко, 40бр- шкембе, 40бр -. боб. 1 тенекия сланина, 5 кг мед,
                              2.Консерви купешки- общо 48 кг грах с месо, 24 кг гювеч, 20кг риба тон-котлети, 15кг -боб с дома...тен сос. 15кг сирене, 15 кг кашкавал, 50л. вино. 10л. ракия + много литри обещана
                              3. Един чувал лекарства разделени на групи - за глава, за корем , антибиотици, витамини, за алергии, за рани и т.н ; инжекции, конци с игли вдянати (лично от д-р Моллов- член на екипажа), бинт, марли, спирт и и многo много др
                              За количества ориз, макарони, сухари, вода няма да говоря , че не мога да смятам толкова

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4277_.JPG
Прегледи:1
Размер:746.1 КБ
ID:5617670
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4278_.JPG
Прегледи:1
Размер:687.4 КБ
ID:5617671

                              И бира има
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_4238_.JPG
Прегледи:1
Размер:443.9 КБ
ID:5617672

                              За рибата :
                              4 яки въдици с мултипликатори, на всяка намотана по 200м плетена корда, още 600м плетена корда запас, воблери най-различни по големина и цвят, тежести, голяма канджа, чепарета октоподчета и др много други :-)

                              Коментар


                              • #30
                                От: Нос Хорн 2014

                                Браво пичове. Със сериозно плаване сте се захванали. Стискам палци всичко да мине успешно и да напишете разказ за изживяното.
                                ПП Ееехххх кога ли и аз ще се стягам за по-дълго плаване....

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X