До: В Русия съм, в Русия съм!
…
Трак-трак-трак. Пристигаме на Беляево. Точно там има търговски център, магазини на Адидас, Пума. Започва голямото пробване и мерене. Имам останали доста рубли и само 3 дена за харчене.
Тук сме готови с покупките и изтичваме до Ашан ...за бонбони
Тъкмо влизаме и намираме стелажа с бонбоните и съобщават, че магазина затваря след 10 минути. Бързааай! Бяхме като на състезание в американски филм, за 10 минути кой ще вземе повече. Взимаш торбичка, слагаш бонбони, мериш...Още не бях измерила мойте и съобщават, магазина затваря след 5 минути. А аз имам 15 плика за мерене! Последно съобщение – магазинът затвори. Отварят още една каса и плащаме бонбоните
Продължаваме с обиколката по магазините. Пренасяме се в Перекресток. Работи денонощно. Спокойствие, имаме цяла нощ за избиране. Питаме двама 20годишни руснаци каква водка ще ни препоръчат. Казват, че няма лоша
. Взимам няколко бутилки Империя.
...
Бавно и славно се довлачваме до института. От куфарите си изважда всичко и се пренарежда. Редя си багажа до 3 и половина сутринта. Всичко е готово, куфара закопчан и отнякъде излизат още няколко пакета с чай и бонбони. Сбутвам ги и тях. Събуждам другите и в 5 без малко сме долу.
…
До Санк-Петербург ще пътуваме със самолет.
Според легендата пътят от Москва до Петербург е прав и има една чупка само. Разказват, че това е така, защото когато Петър чертал пътя мерил по ръката си и чупката се получила там където е отбелязал палеца си.
...
В автобуса спим. В 7 без 20 сме на летището. Мерим куфарите, всички се оплакват колко им били тежки, как не могли да ги затворят. Моя го затворих без никакъв проблем, ама имах некви си 15 кила отгоре.
Опаковането на багажа на Шереметьево е 200/300 рубли.
Багажа е готов. Спим на летището.
Не ни карат да плащаме за свръх багаж. Хората са много любезни.
...
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20020.jpg[/img]
Настаняваме се в самолета Ту-154.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1058.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1059.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1060.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20537.jpg[/img]
Снимки от високо:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20016.jpg[/img]
Над Москва и околностите:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20545.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20546.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20547.jpg[/img]
Още по- на високо:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20542.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20543.jpg[/img]
Заспивам. Събуждат ме едва когато кацаме. Навънка е мрачно и студено. Опаковаме се с якета, шалове, ръкавици. Има някакъв проблем с багажа. Липсват 1-2 куфара. Намират се. Автобусите и екскурзоводите ни чакат вече. Нашият е някакъв дядо, говори ни на български.
Започваме обзорна екскурзия по Петербург. Отново спим. Поглеждам с едно око какво е навън.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/DSC_3996-1.jpg[/img]
Влизаме през южния параден вход на града. Точно тум се намира Площадь Победы.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1062.jpg[/img]
Това е мястото, където се събират пътищата, идващи от Москва и Киев.
На 8 май 1945 тук се провеждат тържествата по посрещането на воините победили в Отечествената война. През 1974-1975 е построен паметника на защитниците на Ленинград. Той е построен със средства събрани от ленинградци и по цялата страна. А в строителните работи се включват стотици доброволци.
В деня от 30 годишнината от войната паметника е тържествено открит. Монумента е обърнат към Пулковските възвишения, където през 1944 са се състояли решаващите сражения за Ленинград. Центъра на паметника се явява обелиска, висок 48 метра, който е изграден от 236 блока от червен гранит. На него са изписани годините “1941-1945”. В подножието на обелиска има скулптура “Непобедимите”. Около страните на обелиска са разположени стъпала, които водят до открита мемориална зала. Залата е оградена от 124 метров прекъснат кръг от бетон. На външната му стана с златни букви пише
“Подвигу твоему, Ленинград!”, а от вътрешната му страна са изложени медали и ордени – награди за града-герой Ленинград.
Градския транспорт:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1066.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1208.jpg[/img]
Руската национална библиотека на Москвоский проспект.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1068.jpg[/img]
Това е най-старата библиотека в Русия и със свойте 35 милиона единици е втора по големина след Руската държавна библиотека. Основата е от Екатерина II под името Императорска публична библиотека. Сред книгите, които императрицата подарява на библиотеката са и ценните колекции, като личните библиотеки на Волтер и Дидро.
Санкт-Петербургски университет.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1070.jpg[/img]
Исакиевския собор.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1073.jpg[/img]
В южната част на Площада на декабристите се намира Исакиевския събор. Построен в чест на Петър I (рожденния ден на Петър е на 30 май, деня на Св.Исакий). Златния шлем се вижда от всички крайща на града. Със свойте 101,5 метра, това е третото по височина куполно сдание в света. Църквата събира до 14 хиляди души. Строежът й е започнат през 1818 година, а последните скелета от нея са свалени 40 години по-късно. За интериора са използвани около 40 вида камъни: малахит, мрамор, порфир, яспис и други. Към купола водят 562 стъпала. От колонадата на височина 43 метра се открива великолепна панорама към Санкт-Петербург и околностите.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1077.jpg[/img]
Паметника на Николай I. Открит е на 25 май 1859, малко след смъртта на императора. Пиедестала е украсен с женски фигури, алегории на Мъдростта, Силата, Вярата и Правосъдието. В тях може да се видят чертите на жената и дъщерите на Николай I. Височината на паметника е около 16 метра, а около него са разположени най-красивите фенери в града.
Фигурата точно показва характера на императора. Той е показан славолюбив, самодоволен човек, опитващ се да прилича на великия Петър I. Освен това паметника е разположен на една ос с паметника на Петър I “Медный всадник”и е обърнат на същата страна. Разделя ги само Исакиевския събор. Във връзка с това е възникнала поговорката “Дурак умного догоняет, да Исаакий мешает.“
През 30те години решили да демонтират паметника. По съветско време в Ленинград паметника на императора нямал място. Съхранили тази забележителност благодарение на измислената от изкуствоведите история за уникалността на паметника. Счита се, че паметника има всичко на всичко две точки на упора. Описвали го не само като паметник на руския император, но и като уникална работа на руските инженери. Днес такива скулптура има и в други градове по света.
Зад гърба на Николай се намира Мариинския дворец. Той е подарък от Николай за дъщеря му Мария по случай сватбата й с херцог Максимилиан Лейхтенбергск. От тук и идва името на двореца – по името на собственичката.
Николай искал дъщеря му да живее в най-уютния и удобен дом. За двореца се поръчвали най-съвременните за това време материали. Мястото за двореца императорът избрал сам. Мария и мъжът й се преместили в двореца през 1845г.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1074.jpg[/img]
Съществува легенда, че Мария Николаевна не приела подаръка на баща си. После смъртта на Николай I на Исакиевския прощад му построили паметник, но императорът е обърнат с гръб към двореца на дъщеря си. Като че ли Мария именно заради това не искала да живее тук.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1081.jpg[/img]
Следва Разходка с лодка.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1087.jpg[/img]
Рим се вижда най-добре от Яникульския хълм, Венеция и Флоренция може да погледнете от стройните кули, а Париж – от Монмартр.
В Петербург няма хълмове – той е построен в блатиста равнина. За да го обхванете с поглед трябва да летите.
Ако ви провърви с времето, летейки към Петербург може да го видите. Казват, че от високо бил особено прекрасен. Ние нямахме този късмет.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic543.jpg[/img]
За да се издигне северната столицата на пустинните брегове била нужна силната воля на Петър I – основател на града.
Санк-Петербург е съвсем млад, внук на Москва и правнук на Рим. Градът е създаден преди три века, като прозорец към Европа и придобил славата на един от най-красивите градове в света.
Наричан Северна Палмира, Северна Венеция, града на Нева, Питер, втората столица, градът е разположен на 101 острове в делтата на река Нева, съединени от почти 500 моста, което дава повод да го наричат и “музей на мостовете”.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1093.jpg[/img]
Качваме се на едно корабче и започва плаването ни по каналите.
Сядаме на столчетата в откритата част, а зад мен сяда 12-класничка, която си разсъждава на глас:
-Еее, на това корабче как му се викаше? – пауза, мисли, мисли.
И накрая го измисля:
-Ааа сетих се бе! ПАРАХОД!

Около парахода ни плуваха и косатки от Северно море
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1096.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1097.jpg[/img]
Още един много красив фенер по улиците на Петербург:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1103.jpg[/img]
И тук се сещам за стихотворението на Блок:
Ночь, улица, фонарь, аптека,
Бессмысленный и тусклый свет.
Живи еще хоть четверть века -
Все будет так. Исхода нет.
Умрешь - начнешь опять сначала,
И повторится все, как встарь,
Ночь, ледяная рябь канала,
Аптека, улица, фонарь.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1104.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1109.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1089.jpg[/img]
Зимният канал. През 1718 през страничната фасада на страничната фасада на дома на Петър I и Екатерина I прокарали канал, кръстен по името на двореца Зимен канал.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/DSC_3820-1.jpg[/img]
Под един от много мостове. Специално ни предупреждаваха да седнем и да си пазим главите. Някои са наистина ниски.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1113.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1114.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1116.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20405.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1119.jpg[/img]
Беше доста студено и ветровито на това корабче.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/DSC_3824-1.jpg[/img]
Заешкият остров с Петропавловската крепост.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1127.jpg[/img]
Петропавловската крепост е ядрот, от което се разрастнал града. Крепостта била започната през май 1703-та година по заповед на Петър I и по негов чертеж. Не й било съдено да изиграе роля на отбранително съоръжение. През 1718г. тя станала държавен затвор. Първия затворник бил сина на Петър I – Алексей, който не бил съгласен с реформите на баща си. За цялото време на нито един от заключените не се удало да избягат от крепостта.
Една от забележителностите на крепостта е Петропавловския събор. Над събора е издигната камбанария, която преминава в златен шпил с височина 122,5м. Това била най-високата точка на града до построяването на телевизионната кула. Шпилът е украсен с ветропоказател – фигура на летящ ангел с кръст.
Петропавловската крепост е гробница на всички руски императори от Петър I до Акеслей II.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20406.jpg[/img]
Зимний дворец. Дворцовая крайбрежная. Эрмитаж.
Един от най-големите площади в Санкт-Петербург, това е Дворцовия (599 946 км.м). Създаването на площада е свързано със строителството на Зимния дворец – резиденция на руските царе. Пищния празничен дворец е построен по проект на архитект Бартоломео Растрели през 1762 година. По Дворцовата крайбрежна двореца се простира на дължина 230 метра. В него има 1057 помещения, 117 стъблища, 1786 врати, повече от 2000 прозореца.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1135.jpg[/img]
Сградата, която виждаме днес е по проект на императрица Елизавета Петровна. Тя искала разширяване на двореца и увеличаването на височината от 14 на 22 метра. Стигнало се до решение за построяване на ново на двореца. Екатирина Петровна не доживяла да види проекта си изпълнен. Строежа бил поет от Петър III, но той бил убит едва няколко месеца по-късно. И така строителството на Зимния дворец бил завършен чак при Eкатерина II.
През 1869 година в двореца избухнал пожар, който успяли да потушат след 3 дни. Изнесените вещи наредили около Александровската колона. От двореца останали само каменните стени и свода на първия етаж. Реставрацията се считала за невъзможна. Но само след 2 години двореца бил възобновен.
Николай I пък издал забрана да се строят по-високи сгради от Зимния дворец.
Сградата променяло цвета на стените си осем пъти и била достроявана не еднократно. В червено кирпичен цвят – такива били стените преди Първата Световна война.
Сега сданието е едно от шесте здания на Ермитажа. Той е основан през 1764 година, когато Екатерина II придобила колекция от 226 картини, поставящи началото на огромната колекция.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic411.jpg[/img]
Днес в Ермитажа има повече от 2 милиона картини, статуи, гоблени, ковьори, кутии, изделия от порцелан, кристал, слонова кост, цветни камъни, злато. А също така и ордени, медали, монети от различни времена и народи, вази, тъкани, оръжия, знамена.
За жалост в програмата ти не е предвидено посещение на Ермитажа. Едно място, което според мен човек e задължително да посети през живота си!
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20413.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1145.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20414.jpg[/img]
Продължаваме по каналите, а картините се менят...
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1146.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1147.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1148.jpg[/img]
Градът е наистина впечатляващ с разнообразните си мостове и невероятно приказните фенери!
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1150.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1152.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1153.jpg[/img]
Тук имаше някакво поверие. Мисля, че ако хвърлиш стотинката и уцелиш така, че да не падне във водата е на щастие. Не помня вече точно..
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20423.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1156.jpg[/img]
Катедралата “Спас на крови” или „Възнесение Христово“.
Над канала се издига катедралата. Построена на мястото, където е извършено покушението срещу Александър II. Това е причината за името на храма.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1157.jpg[/img]
Катедралата е в типичен руски стил. Напомня доста на Храм Василия Блаженного в Москва. Император Александър III поръчва храма да бъде изпълнен по подобие на този в Москва. Но този в Петербург е доста по-пищен според мен, има повече орнаменти.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1161.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1158.jpg[/img]
На този мост имаше четири булки. Обаче не успяхме да хванем нито един букет
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1159.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1160.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1162.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1164.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1167.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20429.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1168.jpg[/img]
Ето как изгледжаше корабчето вътре:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1171.jpg[/img]
И отново на повърхността
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1176.jpg[/img]
* * *
След зоопарка имаме свободно време и се разхождаме по Тверская, търговска улица. Има Бенетон, Джей Ло и нищо интересно. Лека разочаровани сядаме в Шоколадница. На чаша топъл шоколад обсъждаме какво трябва да купим. …
Трак-трак-трак. Пристигаме на Беляево. Точно там има търговски център, магазини на Адидас, Пума. Започва голямото пробване и мерене. Имам останали доста рубли и само 3 дена за харчене.
Тук сме готови с покупките и изтичваме до Ашан ...за бонбони


Продължаваме с обиколката по магазините. Пренасяме се в Перекресток. Работи денонощно. Спокойствие, имаме цяла нощ за избиране. Питаме двама 20годишни руснаци каква водка ще ни препоръчат. Казват, че няма лоша

...
Бавно и славно се довлачваме до института. От куфарите си изважда всичко и се пренарежда. Редя си багажа до 3 и половина сутринта. Всичко е готово, куфара закопчан и отнякъде излизат още няколко пакета с чай и бонбони. Сбутвам ги и тях. Събуждам другите и в 5 без малко сме долу.
…
До Санк-Петербург ще пътуваме със самолет.
Според легендата пътят от Москва до Петербург е прав и има една чупка само. Разказват, че това е така, защото когато Петър чертал пътя мерил по ръката си и чупката се получила там където е отбелязал палеца си.
...
В автобуса спим. В 7 без 20 сме на летището. Мерим куфарите, всички се оплакват колко им били тежки, как не могли да ги затворят. Моя го затворих без никакъв проблем, ама имах некви си 15 кила отгоре.

Багажа е готов. Спим на летището.
Не ни карат да плащаме за свръх багаж. Хората са много любезни.
...
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20020.jpg[/img]
Настаняваме се в самолета Ту-154.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1058.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1059.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1060.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20537.jpg[/img]
Снимки от високо:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20016.jpg[/img]
Над Москва и околностите:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20545.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20546.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20547.jpg[/img]
Още по- на високо:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20542.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20543.jpg[/img]
Заспивам. Събуждат ме едва когато кацаме. Навънка е мрачно и студено. Опаковаме се с якета, шалове, ръкавици. Има някакъв проблем с багажа. Липсват 1-2 куфара. Намират се. Автобусите и екскурзоводите ни чакат вече. Нашият е някакъв дядо, говори ни на български.
Започваме обзорна екскурзия по Петербург. Отново спим. Поглеждам с едно око какво е навън.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/DSC_3996-1.jpg[/img]
Влизаме през южния параден вход на града. Точно тум се намира Площадь Победы.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1062.jpg[/img]
Това е мястото, където се събират пътищата, идващи от Москва и Киев.
На 8 май 1945 тук се провеждат тържествата по посрещането на воините победили в Отечествената война. През 1974-1975 е построен паметника на защитниците на Ленинград. Той е построен със средства събрани от ленинградци и по цялата страна. А в строителните работи се включват стотици доброволци.
В деня от 30 годишнината от войната паметника е тържествено открит. Монумента е обърнат към Пулковските възвишения, където през 1944 са се състояли решаващите сражения за Ленинград. Центъра на паметника се явява обелиска, висок 48 метра, който е изграден от 236 блока от червен гранит. На него са изписани годините “1941-1945”. В подножието на обелиска има скулптура “Непобедимите”. Около страните на обелиска са разположени стъпала, които водят до открита мемориална зала. Залата е оградена от 124 метров прекъснат кръг от бетон. На външната му стана с златни букви пише
“Подвигу твоему, Ленинград!”, а от вътрешната му страна са изложени медали и ордени – награди за града-герой Ленинград.
Градския транспорт:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1066.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1208.jpg[/img]
Руската национална библиотека на Москвоский проспект.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1068.jpg[/img]
Това е най-старата библиотека в Русия и със свойте 35 милиона единици е втора по големина след Руската държавна библиотека. Основата е от Екатерина II под името Императорска публична библиотека. Сред книгите, които императрицата подарява на библиотеката са и ценните колекции, като личните библиотеки на Волтер и Дидро.
Санкт-Петербургски университет.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1070.jpg[/img]
Исакиевския собор.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1073.jpg[/img]
В южната част на Площада на декабристите се намира Исакиевския събор. Построен в чест на Петър I (рожденния ден на Петър е на 30 май, деня на Св.Исакий). Златния шлем се вижда от всички крайща на града. Със свойте 101,5 метра, това е третото по височина куполно сдание в света. Църквата събира до 14 хиляди души. Строежът й е започнат през 1818 година, а последните скелета от нея са свалени 40 години по-късно. За интериора са използвани около 40 вида камъни: малахит, мрамор, порфир, яспис и други. Към купола водят 562 стъпала. От колонадата на височина 43 метра се открива великолепна панорама към Санкт-Петербург и околностите.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1077.jpg[/img]
Паметника на Николай I. Открит е на 25 май 1859, малко след смъртта на императора. Пиедестала е украсен с женски фигури, алегории на Мъдростта, Силата, Вярата и Правосъдието. В тях може да се видят чертите на жената и дъщерите на Николай I. Височината на паметника е около 16 метра, а около него са разположени най-красивите фенери в града.
Фигурата точно показва характера на императора. Той е показан славолюбив, самодоволен човек, опитващ се да прилича на великия Петър I. Освен това паметника е разположен на една ос с паметника на Петър I “Медный всадник”и е обърнат на същата страна. Разделя ги само Исакиевския събор. Във връзка с това е възникнала поговорката “Дурак умного догоняет, да Исаакий мешает.“
През 30те години решили да демонтират паметника. По съветско време в Ленинград паметника на императора нямал място. Съхранили тази забележителност благодарение на измислената от изкуствоведите история за уникалността на паметника. Счита се, че паметника има всичко на всичко две точки на упора. Описвали го не само като паметник на руския император, но и като уникална работа на руските инженери. Днес такива скулптура има и в други градове по света.
Зад гърба на Николай се намира Мариинския дворец. Той е подарък от Николай за дъщеря му Мария по случай сватбата й с херцог Максимилиан Лейхтенбергск. От тук и идва името на двореца – по името на собственичката.
Николай искал дъщеря му да живее в най-уютния и удобен дом. За двореца се поръчвали най-съвременните за това време материали. Мястото за двореца императорът избрал сам. Мария и мъжът й се преместили в двореца през 1845г.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1074.jpg[/img]
Съществува легенда, че Мария Николаевна не приела подаръка на баща си. После смъртта на Николай I на Исакиевския прощад му построили паметник, но императорът е обърнат с гръб към двореца на дъщеря си. Като че ли Мария именно заради това не искала да живее тук.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1081.jpg[/img]
Следва Разходка с лодка.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1087.jpg[/img]
Северната Венеция
Известно е, че за да получите първо впечатление от града, трябва да обвханете с един поглед неговия облик. Рим се вижда най-добре от Яникульския хълм, Венеция и Флоренция може да погледнете от стройните кули, а Париж – от Монмартр.
В Петербург няма хълмове – той е построен в блатиста равнина. За да го обхванете с поглед трябва да летите.
Ако ви провърви с времето, летейки към Петербург може да го видите. Казват, че от високо бил особено прекрасен. Ние нямахме този късмет.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic543.jpg[/img]
За да се издигне северната столицата на пустинните брегове била нужна силната воля на Петър I – основател на града.
Санк-Петербург е съвсем млад, внук на Москва и правнук на Рим. Градът е създаден преди три века, като прозорец към Европа и придобил славата на един от най-красивите градове в света.
Наричан Северна Палмира, Северна Венеция, града на Нева, Питер, втората столица, градът е разположен на 101 острове в делтата на река Нева, съединени от почти 500 моста, което дава повод да го наричат и “музей на мостовете”.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1093.jpg[/img]
Качваме се на едно корабче и започва плаването ни по каналите.
Сядаме на столчетата в откритата част, а зад мен сяда 12-класничка, която си разсъждава на глас:
-Еее, на това корабче как му се викаше? – пауза, мисли, мисли.
И накрая го измисля:
-Ааа сетих се бе! ПАРАХОД!


Около парахода ни плуваха и косатки от Северно море

[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1096.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1097.jpg[/img]
Още един много красив фенер по улиците на Петербург:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1103.jpg[/img]
И тук се сещам за стихотворението на Блок:
Ночь, улица, фонарь, аптека,
Бессмысленный и тусклый свет.
Живи еще хоть четверть века -
Все будет так. Исхода нет.
Умрешь - начнешь опять сначала,
И повторится все, как встарь,
Ночь, ледяная рябь канала,
Аптека, улица, фонарь.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1104.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1109.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1089.jpg[/img]
Зимният канал. През 1718 през страничната фасада на страничната фасада на дома на Петър I и Екатерина I прокарали канал, кръстен по името на двореца Зимен канал.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/DSC_3820-1.jpg[/img]
Под един от много мостове. Специално ни предупреждаваха да седнем и да си пазим главите. Някои са наистина ниски.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1113.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1114.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1116.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20405.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1119.jpg[/img]
Беше доста студено и ветровито на това корабче.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/DSC_3824-1.jpg[/img]
Заешкият остров с Петропавловската крепост.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1127.jpg[/img]
Петропавловската крепост е ядрот, от което се разрастнал града. Крепостта била започната през май 1703-та година по заповед на Петър I и по негов чертеж. Не й било съдено да изиграе роля на отбранително съоръжение. През 1718г. тя станала държавен затвор. Първия затворник бил сина на Петър I – Алексей, който не бил съгласен с реформите на баща си. За цялото време на нито един от заключените не се удало да избягат от крепостта.
Една от забележителностите на крепостта е Петропавловския събор. Над събора е издигната камбанария, която преминава в златен шпил с височина 122,5м. Това била най-високата точка на града до построяването на телевизионната кула. Шпилът е украсен с ветропоказател – фигура на летящ ангел с кръст.
Петропавловската крепост е гробница на всички руски императори от Петър I до Акеслей II.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20406.jpg[/img]
Зимний дворец. Дворцовая крайбрежная. Эрмитаж.
Един от най-големите площади в Санкт-Петербург, това е Дворцовия (599 946 км.м). Създаването на площада е свързано със строителството на Зимния дворец – резиденция на руските царе. Пищния празничен дворец е построен по проект на архитект Бартоломео Растрели през 1762 година. По Дворцовата крайбрежна двореца се простира на дължина 230 метра. В него има 1057 помещения, 117 стъблища, 1786 врати, повече от 2000 прозореца.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1135.jpg[/img]
Сградата, която виждаме днес е по проект на императрица Елизавета Петровна. Тя искала разширяване на двореца и увеличаването на височината от 14 на 22 метра. Стигнало се до решение за построяване на ново на двореца. Екатирина Петровна не доживяла да види проекта си изпълнен. Строежа бил поет от Петър III, но той бил убит едва няколко месеца по-късно. И така строителството на Зимния дворец бил завършен чак при Eкатерина II.
През 1869 година в двореца избухнал пожар, който успяли да потушат след 3 дни. Изнесените вещи наредили около Александровската колона. От двореца останали само каменните стени и свода на първия етаж. Реставрацията се считала за невъзможна. Но само след 2 години двореца бил възобновен.
Николай I пък издал забрана да се строят по-високи сгради от Зимния дворец.
Сградата променяло цвета на стените си осем пъти и била достроявана не еднократно. В червено кирпичен цвят – такива били стените преди Първата Световна война.
Сега сданието е едно от шесте здания на Ермитажа. Той е основан през 1764 година, когато Екатерина II придобила колекция от 226 картини, поставящи началото на огромната колекция.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic411.jpg[/img]
Днес в Ермитажа има повече от 2 милиона картини, статуи, гоблени, ковьори, кутии, изделия от порцелан, кристал, слонова кост, цветни камъни, злато. А също така и ордени, медали, монети от различни времена и народи, вази, тъкани, оръжия, знамена.
За жалост в програмата ти не е предвидено посещение на Ермитажа. Едно място, което според мен човек e задължително да посети през живота си!
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20413.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1145.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20414.jpg[/img]
Продължаваме по каналите, а картините се менят...
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1146.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1147.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1148.jpg[/img]
Градът е наистина впечатляващ с разнообразните си мостове и невероятно приказните фенери!
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1150.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1152.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1153.jpg[/img]
Тук имаше някакво поверие. Мисля, че ако хвърлиш стотинката и уцелиш така, че да не падне във водата е на щастие. Не помня вече точно..

[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20423.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1156.jpg[/img]
Катедралата “Спас на крови” или „Възнесение Христово“.
Над канала се издига катедралата. Построена на мястото, където е извършено покушението срещу Александър II. Това е причината за името на храма.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1157.jpg[/img]
Катедралата е в типичен руски стил. Напомня доста на Храм Василия Блаженного в Москва. Император Александър III поръчва храма да бъде изпълнен по подобие на този в Москва. Но този в Петербург е доста по-пищен според мен, има повече орнаменти.
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1161.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1158.jpg[/img]
На този мост имаше четири булки. Обаче не успяхме да хванем нито един букет

[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1159.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1160.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1162.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1164.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1167.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/pic%20429.jpg[/img]
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1168.jpg[/img]
Ето как изгледжаше корабчето вътре:
[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1171.jpg[/img]
И отново на повърхността

[img] //htftp.offroad-bulgaria.com/cveti/Rusia/IMG_1176.jpg[/img]
Коментар