Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хард - Софт! А къде е границата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Хард - Софт! А къде е границата

    Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
    Специално за Пътеката на Гандалф, парковата охрана разправя, че минава доста често от там. С Нива без никакви модификации. Даже и гумите им са оригинални.... Та наистина софт-хард определението си е до човек
    Няма причина да не го правят. В същност там пътят като сложност не е нищо особено. По-голям е психологическият проблем - тесен път на места със страничен наклон, а от едната ти страна - гол склон, та виждаш колко ще се търкаляш, ако направиш някоя глупост.

    За сравнение, пътчето, по което се спуснахме към Враца това лято, беше дори по-опасно, защото при излизане от пътя нямаше да има търкаляне, а по-скоро свободно падане. Някои завои ги взимах с маневра, а на 1 място трябваше да стържа скала с десните гуми за да не рискувам левите да излязат, където не им е работа. Въпреки всичко, това пътче го минах с по-висока скорост и без да изпитвам някакъв страх.
    Причината (освен психологическата нагласа, че си на състезание) беше, че в по-голямата част на трасето от страната на пропастта имаше растителност, която закриваше гледката. Тънките дръвчета и храсти не можеха по никакъв начин да спрат джипа, ако тръгне да слиза по прекия път, но въпреки това създаваха някакво усещане за сигурност.
    Убеден съм, че ако ги нямаше и пропастта се виждаше през цялото време, щеше да ми е далеч по-неуютно. Меко казано ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #47
      До: Хард - Софт! А къде е границата

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Няма причина да не го правят. В същност там пътят като сложност не е нищо особено. По-голям е психологическият проблем - тесен път на места със страничен наклон, а от едната ти страна - гол склон, та виждаш колко ще се търкаляш, ако направиш някоя глупост.

      За сравнение, пътчето, по което се спуснахме към Враца това лято, беше дори по-опасно, защото при излизане от пътя нямаше да има търкаляне, а по-скоро свободно падане. Някои завои ги взимах с маневра, а на 1 място трябваше да стържа скала с десните гуми за да не рискувам левите да излязат, където не им е работа. Въпреки всичко, това пътче го минах с по-висока скорост и без да изпитвам някакъв страх.
      Причината (освен психологическата нагласа, че си на състезание) беше, че в по-голямата част на трасето от страната на пропастта имаше растителност, която закриваше гледката. Тънките дръвчета и храсти не можеха по никакъв начин да спрат джипа, ако тръгне да слиза по прекия път, но въпреки това създаваха някакво усещане за сигурност.
      Убеден съм, че ако ги нямаше и пропастта се виждаше през цялото време, щеше да ми е далеч по-неуютно. Меко казано ...

      +1
      Ето ви психологическият момент, технически няма проблеми, НО е Опасно, ако се обърне колата - шансовете за много тежки последствия са огромни - и това е видимо! т.е. Хората виждат опасността и се притесняват (виждал съм го с очите си и аз бях Доста "Напрегнат"), а на места където технически е много по-трудно, но опасност или няма или не е видима, резултатите са съвсем други

      Коментар


      • #48
        До: Хард - Софт! А къде е границата

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Няма причина да не го правят. В същност там пътят като сложност не е нищо особено. По-голям е психологическият проблем - тесен път на места със страничен наклон, а от едната ти страна - гол склон, та виждаш колко ще се търкаляш, ако направиш някоя глупост.

        За сравнение, пътчето, по което се спуснахме към Враца това лято, беше дори по-опасно, защото при излизане от пътя нямаше да има търкаляне, а по-скоро свободно падане. Някои завои ги взимах с маневра, а на 1 място трябваше да стържа скала с десните гуми за да не рискувам левите да излязат, където не им е работа. Въпреки всичко, това пътче го минах с по-висока скорост и без да изпитвам някакъв страх.
        Причината (освен психологическата нагласа, че си на състезание) беше, че в по-голямата част на трасето от страната на пропастта имаше растителност, която закриваше гледката. Тънките дръвчета и храсти не можеха по никакъв начин да спрат джипа, ако тръгне да слиза по прекия път, но въпреки това създаваха някакво усещане за сигурност.
        Убеден съм, че ако ги нямаше и пропастта се виждаше през цялото време, щеше да ми е далеч по-неуютно. Меко казано ...
        Предполагам, че става въпрос за пешеходния път от Околчица до Враца... И пеша е страшничко ако погледнеш надолу.
        Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
        Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

        Коментар


        • #49
          До: Хард - Софт! А къде е границата

          По темата, мисля, че е по важно за всички как да разбираме прдложението: "Софт разходка организираме на ..дата.." или "Хард раз....". Смятам, че трябва да има общ критерий за да се знае за какво става дума, какво се организира, пък всеки да си преценява в личен план.
          В такава светлина определението на Венци Петров е май най приложимо.

          Иначе става такова предложение:

          "Организира се хард разходка по разбиранията на Хикс т.е. само коли +6", гуми 35", 150Hp, 3 блокажа, лебедки поне 8500либри, брони ARB, шофьори квалификация а+, клетка по стандарт пла-пла, и ....за дата...".

          На следващата седмица друг критерий защото човека друг или Хикс е в друго настроение.

          Та за общо ползване е удобно да се даде общо определение, което всички да разбират какво значи.
          Хората са различни, колите също а за пътеките да не говорим, но 1м. винаги е = на 1м.
          Дори мисля,че проблема е административен: Да се дадът критарий за :Пикник, Софт, Нещо средно, Хард и Ужас. Личното мнение е друга бира.
          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
          Вальо. О888 557Ч7Ч
          Silverado 1.3 i

          Коментар


          • #50
            До: Хард - Софт! А къде е границата

            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
            По темата, мисля, че е по важно за всички как да разбираме прдложението: "Софт разходка организираме на ..дата.." или "Хард раз....". Смятам, че трябва да има общ критерий за да се знае за какво става дума, какво се организира, пък всеки да си преценява в личен план.
            В такава светлина определението на Венци Петров е май най приложимо.

            Иначе става такова предложение:

            "Организира се хард разходка по разбиранията на Хикс т.е. само коли +6", гуми 35", 150Hp, 3 блокажа, лебедки поне 8500либри, брони ARB, шофьори квалификация а+, клетка по стандарт пла-пла, и ....за дата...".

            На следващата седмица друг критерий защото човека друг или Хикс е в друго настроение.

            Та за общо ползване е удобно да се даде общо определение, което всички да разбират какво значи.
            Хората са различни, колите също а за пътеките да не говорим, но 1м. винаги е = на 1м.
            Дори мисля,че проблема е административен: Да се дадът критарий за :Пикник, Софт, Нещо средно, Хард и Ужас. Личното мнение е друга бира.
            Добра идея
            Ама вече си е реализирана
            С едно две ходения лесно може да се разбере с кого, къде се кара
            Аз например напоследък правя "скучни" за хардажиите разходки (последната лебедка бе да издърпам паднал от пътя пасат покрай когото минавах), но за мен са интересни - ходим все по красиви места с гледки
            Има и другата крайност. Та така, но за съжаление това става с опит (личен) и споделяне, става и с четене на форума, повечето разходки са добре описани, но все пак си трябва да се пробва, понякога и Хардажиите ходят на прекрасни места, понякога и Софтаджиите се забиват за цял ден в едно кално деренце - въпрос на настроение и късмет.

            Коментар


            • #51
              До: Хард - Софт! А къде е границата

              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение

              Иначе става такова предложение:

              "Организира се хард разходка по разбиранията на Хикс т.е. само коли +6", гуми 35", 150Hp, 3 блокажа, лебедки поне 8500либри, брони ARB, шофьори квалификация а+, клетка по стандарт пла-пла, и ....за дата...".

              Хах,тия дни имаше такава оферта......и май сте си изкарали софт...

              Коментар


              • #52
                До: Хард - Софт! А къде е границата

                Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                Добра идея
                Ама вече си е реализирана
                Помогни на неуките-кажи къде! Яворите да четът внимателно, че бяха изписали една страница за да обяснят какво ще бъде.

                Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                С едно две ходения лесно може да се разбере с кого, къде се кара
                Баси, 10 000 активни съфорумци, много има да уча.

                Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                Аз например напоследък правя "скучни" за хардажиите разходки (последната лебедка бе да издърпам паднал от пътя пасат покрай когото минавах), но за мен са интересни - ходим все по красиви места с гледки
                Е, това е прекрасно, ако каните - няма да пропусна. Много обичам красивите места, а ако се кара бавничко да можеш да гледаш и гората, не само пътя, е чудно.

                Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                ... Та така, но за съжаление това става с опит (личен) и споделяне, става и с четене на форума, повечето разходки са добре описани, но все пак си трябва да се пробва, понякога и Хардажиите ходят на прекрасни места, понякога и Софтаджиите се забиват за цял ден в едно кално деренце - въпрос на настроение и късмет.
                Те тука (понякога) не става нито с опит (личен), нито със споделяне.

                Нека не забравяме, че това е само мое мнение. Исках да облекча живота на хора като мен, които не познават хората от форума в детайли. ....все още.
                Поздрави на всички.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар


                • #53
                  До: Хард - Софт! А къде е границата

                  Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                  ... Та за общо ползване е удобно да се даде общо определение, което всички да разбират какво значи ...
                  Мисия невъзможна! Както нееднократно беше споменато по-горе, оценката кое е "хард" и кое "софт" е силно субективна. Та въпросът е кой ще направи класификацията. А "административният" подход в обявяването на разходки е най-вероятно да доведе до изчезването на предложенията. Щото някой ще обяви "софт", а после друг ще го емне, че го е подвел и не било софт, защото имало 2 клонки, които му одраскали боята ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #54
                    До: Хард - Софт! А къде е границата

                    Аз съм си новак и границата се вдига непрекъснато. Бих определил местата където карам като софт, някои колеги минават оттам с уговорки и недоверие.....различно е. И наистина психиката е важен фактор.
                    Днес както си карах и свируках, минах по някакъв лед и..........колата за малко да се обърне. Яд ме е че не можах да я снимам - бяха пропаднали 2/3 от десните колела, като я разлашках напред - назад и броните удряха в леда, абе забавно беше. Мисля, че ме извади LSD-то - предния диф беше легнал върху някакви айсберги и докато не мръднах 30-тина сантиметра не взимаше участие в "движението".
                    Всъщност нищо особено. Ама защо ли? Защото тук съм се нагледал на какви ли не батални фотоси и клипове и не прецених положението като много тежко. И верно - излязох без лебедка, дърпане или помощ от публиката. Но колегите в колата бяха силно притеснени - за тях си беше хард само малката подробност, че се качиха в кола без вериги на билото на Стара Планина. Общото мнение рано сутринта беше, че няма да мина и 20% от пътя.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Хард - Софт! А къде е границата

                      Не гласувах, тъй като трябва да посоча всички варианти,което обезмисля вота ми.
                      Относно формулировките. Няма как да се даде определение на тези понятия. Поне аз не бих могъл. Те са много формални и субективни. Макар и ниска летва разграничението на Венци Петров е най-близо до истината. От там насетне границата се размива. Малка локва или неголям камък дори и на много софт-разходка може да те остави в гората или да обърне джипа в дерето превръщайки ви в признат хардаджия.
                      Има все пак няколко основни фактора които имат отношение и те бяха споменати няколкократно:
                      1. Опита на водача
                      Ако човека излиза за първи път извън пътя всичко ще му е хард, та ако ще да е с най-подготвения джип.

                      2. Подготовката на машината и екипировка, съобразно предстоящия трак и съобразно...

                      3. Сезона и метеорологичната обстановка
                      Омръзна ми да слушам, че харда чупи джиповете. И то най-често от хора дето не са стъпвали на такива разходки. Една подготвена машина преодолява много повече и много по-лесно препятствия от неподготвената. Това е и целта да се подготвят машините. Съответно вероятността да се счупи е много по-малка. Естествено се случва да се счупи нещо, но дай да си стоим в гаража да не вземем да счупим някой мигач. Липсата обаче на лифт,блокажи или пък неподходящи гуми често изискват много повече засилки, буксувания, високи обороти, блъскания и често са предпоставка за сътресения които могат да повредят една неподготвена машина.
                      Важно е да се обърне внимание и на факта, че един трак от средна трудност през лятото и същия този трак през зимата са съвсем различни понятия. За справка ей тая разходчица:

                      http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=24992

                      4. Групата
                      Ако има само един от групата, който не е преценил добре първите три фактора може да направи значително по-хард цялото преживяване.
                      Последно редактирано от gere; 28-12-08, 22:40.
                      LZ1GYY
                      0898 436 956

                      Коментар


                      • #56
                        До: Хард - Софт! А къде е границата

                        Първоначално публикуван от cveti Преглед на мнение
                        Ее Алекс, защо "Аз карам: "? А тия дето не караме? Дискриминация!
                        Може да е "Аз предпочитам", "Харесва ми"...Ние дето се возим също сме хора!
                        ... или жив багаж? .... айде от мен да мине - баланс....


                        Много ми хареса определението "прежалена джипка" и според мен там е границата. Веднъж "утрепах" един самурай, дадоха ми друг, знаете ли колко фнимателската съм го карал след това?
                        Последно редактирано от Танасе; 28-12-08, 23:30.
                        Най обичам да ми обясняват как няма да стане!

                        Коментар


                        • #57
                          До: Хард - Софт! А къде е границата

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Та въпросът е кой ще направи класификацията.
                          Няма значение. Направи я ти. Дай 5 -6 степени, от "Бавно по улицата" до " От тука нема минаване, мамка му" . Ако тази класация я има то по лесно ще обясниш на другите за какво мислиш в момента.

                          Това за клончето и боята няма заобикаляне, мрънкячи валяло.
                          Също за инциденти, там никога не знаеш. На улицата също.
                          Последно редактирано от drukman; 29-12-08, 08:15.
                          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                          Вальо. О888 557Ч7Ч
                          Silverado 1.3 i

                          Коментар


                          • #58
                            До: Хард - Софт! А къде е границата

                            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                            Няма значение. Направи я ти. Дай 5 -6 степени, от "Бавно по улицата" до " От тука нема минаване, мамка му" . Ако тази класация я има то по лесно ще обясниш на другите за какво мислиш в момента.
                            То и това е субективно . Аз ползвам джипката най-вече, за да ходя до разни пещери с нея. Това почти винаги предполага липса на възможност да избереш заобиколен път и разпитване на местните, точно кой е пътя, къде трябва да спреш и на къде да вървиш пеша. Та общо взето от опит съм установил, че в 90% от случаите, когато кажат "От там въобще не можеш да минеш", значи ще е лека и безинтересна разходка, а чуя ли "От там и лека кола минава"... значи ще е бая хард и може и да не стигна .

                            А иначе за страха и опастностите... ми то мен ме е шубе, когато трябва да изляза на Цариградското от някоя детелина в пиков час, а за опасностите няма смисъл да говорим . Ама пак не е хард офроуд .
                            Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 29-12-08, 12:36.
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Хард - Софт! А къде е границата

                              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                              ... Направи я ти. ...
                              Честно казано, не виждам особен смисъл. Ще е валидна само за случаите, когато аз давам оценка на даден маршрут. И дори и тогава не може да й се вярва на 100%

                              Примерно, до такава степен сме престанали да обръщаме внимание на клоните, че когато преди време Бени (zipmotors) беше подхлъзнал Ники (huko) да дойде на един офроуд пикник с лъскавия черен L200, и преди тръгване стана на въпрос за тях, съвсем искрено казах на Ники, че по трасето няма много клонаци. Което в същност се оказа не съвсем така ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • #60
                                До: Хард - Софт! А къде е границата

                                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                                Те тука (понякога) не става нито с опит (личен), нито със споделяне.
                                Не си прав. Повечето колеги, които са написали мнението си тук са го направили на базата на личния си опит. Аз също.
                                А този опит се трупа с разходки ( няма значение какви ). Важно обаче опита да е реален. Натрупан в гората или на полето, а не пред монитора гледайки снимки или видео. За мен лично, като чуя на разходка приказки от типа : " Аз това го минавам само на задно." или " Аз откъде съм минавал, че оттук ли няма да мина с моите гуми за мъгла" леко се притеснявам. Самопреценката е много важна. Почти колкото лебедката или гумите за кал.
                                Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
                                NULLA TENACI INVIA EST VIA

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X