Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Re: Предпазни колани

    Бе, ти освен с колан, да не си бил и с каска? Това изглежда като след неуспешен двоен толуп с троен аксел...

    Всичко е до навик. Като дете, условието да сядам отпред беше да си слагам колана и колкото и да ме дразнеше в началото, свикнах. Сега, ако не се омотая с него се чувствам некомфортно - все едно съм забравил ютията включена, ама не съм много сигурен, за да се върна.

    Има и друг момент - въздушните възглавници са проектирани за пътник с колан. В противен случай могат и да му счупят врата, поради което на някои коли не им се задействат, ако коланът не е ръгнат в заключалката.

    Коментар


    • #77
      Re: Предпазни колани

      За колана на мен ми трябваха около 2 седмици. Преди 7 - 8 години пред очите ми едно момиче продупчи с глава предното стъкло, главата и се показа до носа навън от челен удар в стълб на 3 метра пред мен. Гледката е ужасна от тогава не минавам и 10 мера бес колан или каска когато съм с мотор.
      LZ1RED

      Коментар


      • #78
        Re: Предпазни колани

        От доста години ми е навик,като пушенето.(майтап)Значи искам да кажа,че както пушачът механично бърка в кутията,без да мисли,докато прави нещо друго,така и аз слагам колана.И не знам защо,но винаги преди да завъртя ключа.Шашава работа.
        Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
        имат право да гласуват на избори.

        Коментар


        • #79
          Re: Предпазни колани

          Първоначално публикуван от kirilpetrov Преглед на мнение
          Аз съм с колан, независимо дали карам или седя на задната седалка!!! Всички ми се подиграват за този ми навик, но...
          Абсолютно правилно правиш. Нека ти се подиграват, ти си прав. Известно е че при закопчан човек на предната седалка и такъв без колан зад него, при ПТП този отзад убива предния като го смачква между колана и облегалката на седалката... Така че респект от мен!
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #80
            Re: Предпазни колани

            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
            Аз пък три пъти съм виждал челно стъкло с по един отпечатък, но от мойта глава!!! Изобщо, като цяло не съм еднозначно убеден в ефекта на коланите. Не става въпрос за това, какво ще стане СЛЕД удар, за мен пристягането с колан само по себе си в някаква степен е ПРЕДПОСТАВКА за удар, равностойна на разговарянето по телефон например.
            Колега,без да се обиждаш,но отпечатъка от глава но стъклото е следствие на нещо.След като си оставил "мерка за шапка" три пъти,не е ли време да помислиш за начина си на каране.Дистанция,скорост,концентрация.Спортните колани за който споменаваш имат за цел да непозволяват дори странично движение спрямо седалката,каму ли напред-назад.
            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

            Коментар


            • #81
              Re: Предпазни колани

              Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
              Колега,без да се обиждаш,но отпечатъка от глава но стъклото е следствие на нещо.След като си оставил "мерка за шапка" три пъти,не е ли време да помислиш за начина си на каране.Дистанция,скорост,концентрация.Спортните колани за който споменаваш имат за цел да непозволяват дори странично движение спрямо седалката,каму ли напред-назад.
              Чак за мярка за шапка не става въпрос, просто счупено стъкло след удар с глава. Колкото до начина, по който карам - всъщност не е особено "буен". Лично аз съм убеден, че след 100000км пробег /докогато човек всъщност още се учи/ ПТП-тата са само въпрос на статистика, обективна предопределеност!
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • #82
                Re: Предпазни колани

                Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                Чак за мярка за шапка не става въпрос, просто счупено стъкло след удар с глава. Колкото до начина, по който карам - всъщност не е особено "буен". Лично аз съм убеден, че след 100000км пробег /докогато човек всъщност още се учи/ ПТП-тата са само въпрос на статистика, обективна предопределеност!
                Колега,не ти разбирам вижданията,но 100000км са множко за "учебен" пробег.Не толкова важно как караш,кеф ти с калан-кефти без,важно е да стигнеш жив,пък и никой друг да не пострада.Поздрави.
                Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                Коментар


                • #83
                  Re: Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                  Може да го приемете за спам,но едно ще ви кажа:по шосетата се движат същества(не ми се обръща езикът да ги нарека хора),които нямат мозък!В събота привечер се прибирам от Пловдив.При Враня има ограничение 60 км.Аз карах с около 70(малко под).Покрай мен прелетя нещо-не видях марката,ако искате вярвайте.И изчезна.Според мен караше поне със 150км.И това в падащ здрач на влизане в София!Сигурно така е стигнал до Орлов мост!Преди колани,възглавници и пр. трябва КУЛТУРА НА ДВИЖЕНИЕТО.А тя не може ни да се внесе,ни да се купи.Такова животно КАТ не може да го озапти.(не се и опитват,а и не смеят).
                  Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                  имат право да гласуват на избори.

                  Коментар


                  • #84
                    Re: Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                    Мда. А пък днеска някъде към Бургас - три трупа. И всичките с колани.
                    Какви ще са мненията, другари?

                    Коментар


                    • #85
                      Re: Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                      Зависи от удара! Например със скорост над 80 км/ч, човешкото тяло поема удар над 8G, при което повечето вътрешни органи, просто не издаржат на напрежението и...
                      Vitara 1.6 8V; +/-80hps; Kobra NT-235/75 R15; FJ 48"

                      Коментар


                      • #86
                        Re: Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                        Аз и други работи знам. Въпросът беше за коланите.

                        Коментар


                        • #87
                          Re: Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                          Еми Стефане коланите не са панацея. Помагат в 95% от случаите доколкото това не противоречи на физиката! Какво като са с колани и се ударят челно със 100 - има ли значение... Но ако се ударят с 50 да кажем и са с колани ще оживеят а без не... Тъй че риторичният ти въпрос всъщност нищо не пита.
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #88
                            Re: Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                            Егати мнението. Коланите са предназначени за удари със скорост до 50 км/ч в бетонна стена. Пазят те да не си нацепиш тиквата в таблото или в прозореца, а също и въздушната възглавница да не ти счупи врата като те тресне отдолу по брадата.

                            Оттам нататък всякакви бесни скорости в статични или подвижни прегради са на късмет, но коланът може само да е от полза, освен в случаите, когато пътникът не излита от колата малко преди тя да се запали/падне в пропастта/влезе под камион и т.н.

                            Тези, за които ти споменаваш, кой ги знае с каква скорст и върху какво са връхлетяли странично. Снощи на моста до нас един Голф 3 с бая скорост се беше сгънал на две около уличния стълб, при това откъм шофьорската страна. В такива ситуации, кво да говорим...

                            Обаче се сещам за един познат от квартала, който беше седнал на пътническто място и при ултра банална катастрофа с 30 км/ч си потроши носа и един куп лицеви кости в таблото, та го оперираха таман няколко пъти. В хирургията му бяха казали, че им е писнало да пренареждат такива като него.

                            Коментар


                            • #89
                              Re: Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                              Така ли? Не спасяват значи? Тц-тц-тц ... Брех мааму!
                              Ми що тогава са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ?

                              Коментар


                              • #90
                                Re: Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                                Стефане ти не четеш ли, на такъв се правиш, или да не би да си разбрал че става въпрос за катапулт...
                                VPetrov.photography

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X