Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Стефане хайде моля те недей да говориш празни приказки. Моля дай статистика с достатъчно достоверна извадка за думите си. Аз пък твърдя че и възглавниците и коланите са много, много полезни и съм абсолютно категоричен че са задължителни. А колкото до изследванията по въпроса как и какво да се направи, можеш и сам да провериш по колко десетки милона долара струват за всеки един съвременен автомобил.

    И хайде да не си говорим глупости от рода на задушени от възглавници и прочие тотално несъстоятелни и измислени неща. Както по-горе написах разпъването на възглавницата е толкова бързо че не можете да го видите... А такава която ще остане надута може и да има в историята но със сигурност не е нещо с което да можеш да видиш в днешно време...И освен това Стефане за разлика от теб и съм се блъскал с голяма скорост с колани и са ми се отваряли възглавниците та знам добре кое и как става и то съм го пробвал на собствения си гръб... Не разбирам твоето упорство по въпроса с коланите но то си е твоя работа, само че недей да заблуждаваш другите с твоите твърдения. Ако конкретно на твоят автомобил коланите могат и да са опасни това НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ за останалите. Нито пък някой ще направи закон за твоят автомобил конкретно...

    И ако ще се дават пример за такива неща които наистина касаят здавето и живота на хората моля да бъдем конкретни и да цитираме достоверни източници...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #32
      Наскоро се навърши година откакто ми изстреляха Пасата на Хемуската магистрала ако бях без колани можеби щях да пиша още във форума а можеби не.
      А преди много години на "Графа" падна тенджера с манджа до мен "само ми облиза рамото" предполагам, че шанса да получа травма от възглавница е съпоставим.

      Коментар


      • #33
        Всъщност Иване напълно е възможно да се получи травма от въздушна възглавница, това е един пиропатрон който надува за няколко стотни от секундата голям чувал. Затова при наличие на въздушни възглавници е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО поставянето на колани. А да не говорим че всички съвременни системи имат и пиропатрони на коланите които да приберат човека плътно на седалката и след това се надувава (взривява) възглавницата...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #34
          Аз нямам мнение по въпроса. Просто се придържам към принципа, според който и един отказ на системата означава нейната негодност или в най-добрия случай ограничена работоспособност. Което веднага я лишавата от правото да бъде задължителна. Така си спестявам нуждата да разправям фанфарните статистики на близките на убитите от колани и възглавници. Мнението ми е че главната роля в безопастността е организацията на движението, други фактори, и на последно място - конструкцията на автомобила. Но ако става дума за технически средства смисленият път е седалката - капсула а не всички тия глупости.

          Коментар


          • #35
            Всички казвате истина, някои повече др по малко. Ето и едно видео, за да се онагледи малко дискусията: https://htftp.offroad-bulgaria.com/s...g_movement.mov Имах и още , но като ги изровя ще ги постна Когато почнах да се интересувам от жипки се замислих дали има и грам сигурност в тях.....е след дълго проучване се огаза, че човек може да им се довери (не са по несигурно от колите). Разровете се из нета има много сравнителни тестове, краштестове статистики, просот се иска време.
            о 88 з 417 оо 4 - Стоян

            Коментар


            • #36
              Първоначално публикуван от Стефан
              Аз нямам мнение по въпроса. Просто се придържам към принципа, според който и един отказ на системата означава нейната негодност или в най-добрия случай ограничена работоспособност.
              Стефане ако се придържаш към този принцип то в такъв случай няма каквото и да е средство за придвижване и въобще техника която да ти върши работа. Всичко на този свят има шанса да се повреди, ама наистина всичко та даже и хората се повреждат понякога
              Затова Стефане има статистика, ако нещо донася повече полза отколкото вреда значи се прилага...

              Мнението ми е че главната роля в безопастността е организацията на движението, други фактори, и на последно място - конструкцията на автомобила.
              Е тук вече и аз съм на това мнение и напълно го споделям!
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #37
                На мене ми е много чудно как са направени възглавниците на джиповете така че да не се отварят при екстремно каране офроуд. Виждал съм на Хонда Прелюд как гърми еарбега при по бързо качване на бурдюр. А аз се блъскам по всякъкви каманаци и нищо. Кога ли ще ме изплющи.

                Коментар


                • #38
                  Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                  Мнението ми е че главната роля в безопастността е организацията на движението, други фактори, и на последно място - конструкцията на автомобила.
                  Е тук вече и аз съм на това мнение и напълно го споделям!
                  И аз така мисля. Човек може да стигне то дози извод само като си отговори на няколко въпроса. 1.Защо едно време когато автомобилите са били на ниво нулева сигурност е имало много по малко жертви? 2.Защо сега има повече жертви щом автомобилите са станали по-сигурни?
                  о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                  Коментар


                  • #39
                    Естествено. И по тази причина никой не твърди че автомобилите, еле па джиповете са съвършенни и не ги прави задължителни. Освен производителите на най-жалките имитации. Тип "Ти не си мъж ако не караш ..." и следва няква полюция с единственото свойство - струва безсмислено много. Значи е задължителна.
                    Да ти прави впечатление че производителите НЕ твърдят че възглавниците и коланите спасяват? Че това е теза единствено на КАТ и свързаните с тая хранилка чиновници? В цял свят. Че държавата не може да бъде страна в такъв спор поради нямане на юридически основания? Понеже не тя плаща моето лечение в частните болници? Че някви министри парализират цялата държава с безсмислени изисквания за ПРЕрегистрацията на автопарка с единствена цел - напълване на касите на частните застрахователи?
                    Какви статистики още ти трябват? Или във вашия факултет по твое време секторът Вероятности и стъкмистика не работеше? Естествено че не вярвам на представящите такива статистики. Както и на тези които твърдят че нитратите в зеленчуците НЕ са вредни понеже не причиняват рак на белия дроб, имаше и такава гадост когато разрешиха отровния зарзават. Или че озоновата дупка се отваря от парфюма в спрей и битовите хладилници. Че атомните централи са по-опасни от кюмурените. И какво ли не още, от което могат да се изкарат бързи пари без значение от последствията.
                    Подобни тези ме отвращават. Знам че моралът не е господстваща философия в днешния свят, но пълното му отсъствие е наистина безпредел.

                    Коментар


                    • #40
                      Първоначално публикуван от kinex
                      На мене ми е много чудно как са направени възглавниците на джиповете така че да не се отварят при екстремно каране офроуд. Виждал съм на Хонда Прелюд как гърми еарбега при по бързо качване на бурдюр. А аз се блъскам по всякъкви каманаци и нищо. Кога ли ще ме изплющи.
                      Ти знаеш ли къде ти е датчика? Опред под пластмасовия калъф на бронята (истинската броня е желязната отдолу ), вдясно някъде около фара. Гледай там да не бутнеш някое дръвче
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #41
                        Това че са задължителни е Обида за здравомислещите и налагане на държавен Рекет, но от както имам дъщеричка и аз слагам колана -убеден съм че в повечето случай е полезен.
                        За възглавницата ез колан НЕ съм съгласен с Венци, защото макар да не разполагам със статистика, разполагам със Собствен Опит - Блъсна ме челно един състезател - бяхме без колани, възглавниците се отвориха (не ги видях повярвайте ми) и със сигурност ни помогнаха (бяхме двама на предните седалки) да се оттървем с малки щети, нямаше никакви последствия от тях по лицата ни (аз нося очила и те останаха здрави) - така че възглавниците помагат - НО в леките коли - на "джип" би ме било страх кога по-точно ще се отворят без нужда?

                        Коментар


                        • #42
                          Видях че темата е пусната от лекар хирург...аз също съм такъв и по-специално неврохирург - 10 години работа в Пирогов. Мога да кажа че при тези които са ми ги докарвали след катастрофа със сложени колани травмите са били многократно по-леки. Особено за споменатите по-горе камшични удари - почти винаги е налице САМО distorsio colli, което е без никакви последствия. Ако се интересувате от темата за травми на ЦНС /централна нервна система/ мога да изровя материали и да ги постна тук.
                          П.С. Естествено не вземам предвид тези които не са стигнали до болница...

                          Коментар


                          • #43
                            Ето едно мнение което е носи полезна информация - вслушайте се..
                            Това че са задължителни е Обида за здравомислещите и налагане на държавен Рекет,
                            Алекс за здравомислещите си прав но въпросът е колко са те? Затова държавата принуждава всички без да разчита на здравия разум. И метода работи, много мои познати които категорично не искаха да карат с колан вече си го слагат... И повярвайте ми и Стефан ще си сложи - може и да е само пунктаж но ще си сложи - защото иначе ще ходи пеш...

                            За възглавницата ез колан НЕ съм съгласен с Венци, защото макар да не разполагам със статистика, разполагам със Собствен ОпитWink - Блъсна ме челно един състезател - бяхме без колани, възглавниците се отвориха (не ги видях повярвайте миWink) и със сигурност ни помогнаха
                            Алекс няма защо да не си съгласен с мен. Просто си имал късмета точно в момента на удара да си бил облегнат на седалката както и твоя спътник. Но ако да кажем се беше навел да извадиш нещо от жабката (колана го позволява) и се отвори възглавницата щеше да се срещнеш с бързонадуваща се боксова круша... Затова и са тези осигурителни мерки - никога не знаеш как точно стои водача и пътника до него - но е факт че в повечето случаи са си на мястото и няма отрицателни последствия...
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #44
                              О, от гледна точка на неврохирургията какво да е от тия средства са безусловно полезни. Тука не виждам ситуация в която да причинят особена вреда. Освен вероятно много бърз страничен удар с последствия за гръбнака. Все едно при 25 g главата се откъсва по Атласа. Макар че кой да знае, срещал съм данни за преживяване и след 40. Може да е казуистика.

                              Коментар


                              • #45
                                Мдаа...тогава ще се получи нещо като ф-ра на Джеферсън /ф-ра на палача или на обесения/ но пък както казах тях не ги докарват при мен и затова не ги включих

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X