Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

    Има хора които ми се смеят когато си сложа колана веднага като влезя в кола, или като карам винаги с каска мотора
    Дори да е старо и показвано, мисля че винаги е актуално.
    Последно редактирано от Plamen Alexandrov; 08-06-12, 12:00. Причина: Премахване на неактивна връзка към видео

  • #2
    Аз лично не им обръщам внимание на такива хора..... Моя пример е следния....катастрофа...челен удар с лек автомобил единствено колана ме спаси от захапване на волана чупене на ребра и тн....а можеше и по лошо........единственото което ми стана тогава е че врата ми беше жестоко ожулен от колана...... но по добре отколкото в болница.... същото е и за моторите......Като взех книжка Дай-аджията ни каза.....слагайте коланите си....дори и да ви се смеят.....може и да ви спасят живота....и е прав.

    Коментар


    • #3
      В леките коли и на шосето винаги го слагам. И по времето когато никой не го правеше и ми се смееха разбира се. А в самолета пък изобщо не го разкопчавам. А в града ме е страх - повечето удари идват отстрани. Тогава коланът убива. И в Багирата ме е страх, валът на волана не е правилен, ако не успея да се наведа вдясно пак ще ме убие.
      Класически пример за половинчато средство. И налудничаво и опасно поведение на чиновниците. Задължителността на коланите е престъпление. Не може да се пренебрегват обективни ограничения в приложимостта на кое да е техническо устройство.

      Коментар


      • #4
        Когато АЗ съм зад волана винаги го слагам, но го слагам и когато съм ДО него, е като се возя отзад не го слагам но май и там ще започна
        "Един миг невнимание, цял живот мъртъв"
        Много хубава поговорка

        Коментар


        • #5
          И аз го слагам винаги! Вече съм си създал такъв навик (макар да имам книжка от половин година)! Първото нещо, като се кача в колата, е да си сложа колана! Правя го дори когато не карам! Има хора на който колана им е адски неудобен и им пречи!

          П.С. Между другото се чудя кой идиот е измислил коланите на Черокито отзад! Хващат те през кръста! Недай си Боже да стане нещо, това ти чупи кръста, като стой та гледай! То с колан по-опасно отколкото без (отзад)
          RB Patrol Team

          Коментар


          • #6
            според мен в Тракера(витара)отзад коланите са като е свален тавана некой да не падне докат карам аз например хахах

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Асен Василев
              И аз го слагам винаги! Вече съм си създал такъв навик (макар да имам книжка от половин година)! Първото нещо, като се кача в колата, е да си сложа колана! Правя го дори когато не карам! Има хора на който колана им е адски неудобен и им пречи!

              П.С. Между другото се чудя кой идиот е измислил коланите на Черокито отзад! Хващат те през кръста! Недай си Боже да стане нещо, това ти чупи кръста, като стой та гледай! То с колан по-опасно отколкото без (отзад)
              Не е толкова страшно, важното е да те задържи да не отлетиш напред. И второ - при челен удар пътник без колан отзад задължително убива возещия се пред него на предната седалка човек с колан!!!
              Това се получава защото блъска облегалката на седалката и притиска возещия се отпред между облегалката и колана... Така че не си мислете че когато сте сложили колан, аз зад вас се вози някой без сте защитени, или всички или няма смисъл...
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от quadra
                Първоначално публикуван от Асен Василев
                И аз го слагам винаги! Вече съм си създал такъв навик (макар да имам книжка от половин година)! Първото нещо, като се кача в колата, е да си сложа колана! Правя го дори когато не карам! Има хора на който колана им е адски неудобен и им пречи!

                П.С. Между другото се чудя кой идиот е измислил коланите на Черокито отзад! Хващат те през кръста! Недай си Боже да стане нещо, това ти чупи кръста, като стой та гледай! То с колан по-опасно отколкото без (отзад)
                Не е толкова страшно, важното е да те задържи да не отлетиш напред. И второ - при челен удар пътник без колан отзад задължително убива возещия се пред него на предната седалка човек с колан!!!
                Това се получава защото блъска облегалката на седалката и притиска возещия се отпред между облегалката и колана... Така че не си мислете че когато сте сложили колан, аз зад вас се вози някой без сте защитени, или всички или няма смисъл...
                Абсолютно си прав аз се возих отзад когато се блъснахме със 120 в стълб и мога да ти кажа че ако имаше човек на предната седалка пред мен щеше да е мъртав, с рамо изкъртих седалката от болтовете и я счупих на 2 и с горната част пробих таблото а това е защото не бях с колан отзад, а приятелката ми получи поражения до живот ( тя се возеше също отзад)
                no signature no problems

                Коментар


                • #9
                  Ужас.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Асен Василев
                    Между другото се чудя кой идиот е измислил коланите на Черокито отзад! Хващат те през кръста! Недай си Боже да стане нещо, това ти чупи кръста, като стой та гледай! То с колан по-опасно отколкото без (отзад)
                    Коланите са измислени не много по-късно от автомобила.
                    В началото коланите са били двуточкови без изключение/само през кръста/
                    По-късно влиза в употреба триточковото закопчаване.

                    Коментар


                    • #11
                      В интерес на истината, коланите са въведени доста късно - за първи път двуточковите се появяват като опция във Форд през 1956, а Волво за първи път въвежда своите триточкови като стандартно оборудване през 1959-а.

                      Лично аз от дете съм свикнал с колана и като се кача в кола и не се вържа се чувствам некомфортно. Затова се омотавам и като ходя до магазина на 1 км. То статистически белите стават най-често на късите отсечки, де...

                      В съвременните коли коланите отпред са задължителни, защото в зависимост от удара, въздушната възглавница може спокойно да ти счупи врата, когато отлетиш напред. Дори и двустепенните възглавници пак се опасни.

                      Коментар


                      • #12
                        Коланите са измислени не за да ти спасят а да ти дадът по добур шанс за уцеляване. За тези през кръста са там защото костите на таза са наи здравите кости на тялото, и са там за да не изхвърчиш. Плюс това съм чувал че наи добрия начин да се намали нараняването е да се намали движението на тялото при удар. Специално при връщането на зад. Имало нещо обшо със Г силите. И нещо за вътрешните органи а не за кожата. Коланите не гарантират, а просто помагат, и статистиката показва че спасяват живот. Възглавниците са тези които помагат за вуншната час на тялото.
                        Вярно че има случаи когато колана мозе да направи повече вреда от помощ, но шансовете за това са много по малки от колкото да ти помогне.
                        Така че аз винаги си слагам колан, пък нека ми се смеят.
                        По добре да имам счупено рамо от колана от колкото одрязана глава от прозореца.
                        Плус това главата е много нежна, и деиствителноста е че колкото и да е напреднала медецината тези дни, много малко могат да направят докторите когато стане на въпрос за главата. Просто не я разбират много добре още. При удър мозъка се ращирява и това е което те убива. Мезду другото, тука вече правят от няколко години само 3 точкови колани отзад. На моя пикап и 5те места са със такива.
                        А относно седалката не би трябвало да се раздели от колата. Ако седалката се цчупи от основата при удар има нещо непоравилно там.
                        CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
                        http://www.coloradofans.com/album_pe...p?user_id=3094
                        http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html

                        Коментар


                        • #13
                          Преди години баща ми направи катастрофа с едно БМВ бил до шофьора, без колан с около 90км счупил стъклото с глава, беше спукал веждата нищо друго му нямаше. Тя добре че му е тренирана главата от ските, сума ти комоцио е получавал там, и все пак си е травма.
                          Това че колана не спасява живот но подпомага е наистина вярно, всъщност в модерните коли защитата на пътниците почва от бронята на колата, всички тези абсорбируеми зони по колите поемат кинетичната енергия при сблъсък и намалят в крайна сметка натоварването на тялото.
                          Предполагам и други са гледали в 5скорост подложиха на тест едно Мерцедес Смарт, което поради малките си размери не е направено с такива зони, а е от типа "клетка" подобно на състезателните автомобили, при сблъсък с 100км. Смарта остава в привидно добро състояние, обаче силата която трябва да поемат пасажерите е толкова голяма че те ще получат смъртоносни вътрешни наранявания.
                          Някъде бях попадал на максималното ускорение което може да поеме човешкия организъм, мисля че след 12G при праволинейно организма поема такава енергия която разкъсва вътрешните му органи. При някой катастрофи във формула 1 се достига 18-20G

                          Коментар


                          • #14
                            Интернета гъмжи от филмчета с краштестове. Спрете да се занимавате с глупости и ги гледайте.
                            Обърнете внимание на камшичното движение на манекена. Обърнете внимание на началото на движението, на сработването на коланите, възглавниците, седалките, челното стъкло. Сега гледайте същото, но едновременно и движението на деформируемите зони. А сега взаимното движение на частите на манекена и въпросните устройства. По-внимателно! Сега още веднъж.
                            Всеки който взема пари за задължителност на което и да е от устройствата е прост рекетьор. ИМХО. Но очаквам аргументирани възражения. Статистическите съображения не се приемат заради елементарна несериозност. Съотнесено към джиповете. Еле па тунингованите.
                            Главата се откъсва по линията на Атласа при 25 же. Сравненията с други натоварвания също са несериозни.

                            Коментар


                            • #15
                              Едва ли има човек тук, който да не е гледал краштестове. Всички предпазни устройства в колата имат за цел да удължат времето, за което тялото променя скоростта си от тази в началото на удъра до 0. Както знаем скоростта на промяна на скоростта е първа производна и се казва ускорение или приведено към кратно му викаме g, за широка консумация.

                              Та, при бесни ускорения се получава ефектът, разликата в ускоренията между завързаното за облегалката тяло и главата става доста голяма и се чупи основата на черепа към гръбначния стълб - basilar skull fracture. Общо взето това е целта при бесенето. Дълго време това е било основната причина за смъртните случаи при автомобилните спортове на писта. Отдавна в NASCAR се проваха да въведат техния HANS, обаче разни дървени философи, начело с най-добрия пилот - Дейл Ернхарт, разправяха, че това са глупости и който иска да въвежда задължителни мерки за безопасност е рекетьор. Та, през 2000 г. в Дейтона, Ернхарт е поредният утрепан точно от такава травма и веднага след това HANS става задължителен. До момента няма нито един убит от този ефект.

                              Pour qui peut lire en francais - http://www.passion-nascar.com/Images...rir_HANS_2.gif

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X