Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Ъхъ. Обаче в моят джип няма нито една деформируема зона. Но има брониран монокок, вързан с 8 болта за също недеформируема рама. Освен това има стоманена тояга, от предния мост и до две педи от единствената ми глава. Няма и избухващи възглавници. При всякъв случай над 25 км/ч аз нямам никви шансове. Вързан с колана нямам шансове и под тая скорост. Това е очевидно. Но 40 кинта и 10 точки - опа! Щото така! АЗ, Чиновникът Съм Казал!
    Повръща ми се когато аксиомите от Евклидовата геометрия се развяват като Решенията на Партийният Конгрес. Или като природни закони. Във Вселената в която живеем е вярна геометрията на Лобачевски. А това все пак е друго.

    Коментар


    • #17
      Ти ми говориш за конкертна кола, която май не е минавала на никакви краштестове и атестации за ниво на безопасност. Пък тия копия - нечупещите се кормилни валове още ли ги има някъде ;-) Пътниците в твоя джип малко ми мязат на пътниците в падащ асансьор, като гледам какво си писал.

      Та за мен логиката е, че ако има кола, при коята ползавенто на колан е направо опасно, нещо с колата не е хич наред. Ако е специализирана машина, да си ходи да оре, копае и т.н. Ама ако е пригодна за обществената мрежа, коланът не трябва да е недостатък. Сега остава да започнеш да ме убеждаваш и че каските при мотористите са предимно с цел да се заяждат КАТаджиите.

      На всеки пример, че липсата на колан е спасила някого при страничен удар, могат да се противопоставят 100 примера как това не е станало при челните.

      Коментар


      • #18
        и аз от малък съм с колан и ми е невъзможно да не го сложа, от удобство най-малкото. държиме той и аз съм свободен да не се държа. има и доста минуси обаче като може и да е доста опасен понякога... трябва се ползват 4 точкови с ролкейдж. тогава си неубиваем, ама ставаш убиец за другите

        няма пълно щастие нали

        Коментар


        • #19
          В градовете страничните удари все пак са повече от челните ...
          Нищо не е наред. Затова и използвам дясната седалка за шкафче, а не за седалка. Но така или иначе сертификацията и глобите са дело на една и съща рекетьорска шайка. Републиката България. Подписи има, печати. Дебили с фуражки. Пълен комплект.
          Прочее, по твоята логика беше смятана безопастността и на американската совалка. В първо приближение и статистически такъв разчет работеше. Е, не можеше да реши никакъв реален проблем, ама пък как изглеждаше ... И си изглеждаше, докато не се наложи да работи. Тогава веднага казаха е да де, ама повечето пъти нали! Нали - нали, ама като опря да работи и таратанци? Да бе да, ама пък как изглеждаше!
          Пожарната безопастност се урежда не с табелки "Пушенето забранено" а с железни пепелници пълни с пясък. Вече и мотоциклетите имат някви канапи през кръста. А труповете се увеличават. При характерните за днешните автомобили скорости коланите не пазят от нищо, и ти погледни разкадровката на тестовете. При 200 в час коланът прави ребрата и двата дроба течни, но не предпазва главата от откъсване. Идиотките с перхидрол в главата и фалоимитатор в устата возят децата си прави между облегалките на предните седалки в коли по 300 коня без никога да са познавали цветовете на светофара. Какви колани, мамка му? Противоминната защита се урежда по друг начин. Защо да не са задължителни катапултните седалки? Има вероятност отгоре да няма трамвайни жици или шаси на Камаз. Значи също спасява, да?

          Коментар


          • #20
            Абе, нека страничните да са повече от челните, ама там скоростите не се сумират и трудно ще направиш удар със 100-120 спрямо теб.

            Това за совалката не го разбрах.

            А мощността (по-скоро въртящият момент) са за динамика и еластичност, а не да се кара с 200 км/ч. От 90 нагоре вече е въпрос на късмет, ама скоростите над тях са постижими, да не кажа крейцерски вече над половин век. Така че обяснявай ми какво става при 200, аз пък ще ти обяснявам какво е при 400 км/ч.

            Ниската култура и децата между шофьора и кормилото само наливат вода в моята мелница. Един вид наръчник "Как да се отървем от детето си или смъртоносни катастрофи при ниски скорости". Това само показва, че трябва да има по-строг контрол върху спазването на правилата за безопасност.

            Пък и винаги има алтернатива - като не ти се слага колан, вози се с тролея.

            Коментар


            • #21
              Кво системата за безопастност на совалките, кво коланите. Една и съща чалга. Значи примерът е бил неудачен щом е неразбираем. Извинявам се за шума.
              Какъв е смисълът на параметрите на колите разбирам. Не разбирам какъв е смисълът да е задължителна система за безопастност, която равновероятно спасява и убива. Това вече не е система за безопастност а рекет. Толкова повече, че работата на въпросната система се осветява публично едностранно. Не чувам по радиото нищо за умрелите със закопчани колани. Това странно ми прилича на писъци на партийни секретари. От всякакъв цвят. И на реклама на кока-кола или еднополови бракове. Във всеки случай не виждам техническа обосновка. Никога не съм срещал данни за скоростния диапазон и ъглите на среща при които коланите спасяват. Не съм срещал данни за обичайните потоци и ситуации в които те спасяват безусловно. Не съм чувал за причините, поради които те спасяват таксиджиите и бременните без да са закопчани. За тях нали не са задължителни? Не ми е известна причината, поради която колани именно с такава конструкция се явяват обезопасителни. Може да имам проблеми с черния дроб, и тогава на дясната седалка коланът ще доведе до несъвместими с живота ми увреждания. Които няма да се случат без него при същата скорост.
              Изобщо казано, не са ми известни никакви съображения, поради които това устройство да е универсално и предпазно. Освен решението на някъв безименен и безмозъчен чиновник да сложи единствения ми живот в примка с именно такава конструкция. "Ми така е в евросъюза" за мене поне не е достатъчен аргумент. Също както и мнението на др. Брежнев не ми беше достатъчно.

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от sharrko
                А относно седалката не би трябвало да се раздели от колата. Ако седалката се цчупи от основата при удар има нещо непоравилно там.
                Да ти кажа и аз се очудих но също така задната пасажерска дръжка над прозореца за която се държах я извадих все едно беше навита с рапидки в кашкавал направо цялата ламарина се обърна с резбата навън същото се получи и със седалката а колата беше доста добра Субаро Легаси 2.0 Турбо - комби и беше много здрава и запазена, след катастрофата я изхвърлиха макар че и се отваряха и 5-те врати, после гледах в АДАК че има индекс на защита 6 от 6 възможни и е една от най-здравите леки автомобили доста над мерцедес и волово които аналогични модели бяха с индекс 5, такаче взезапно спиране от 120 км/ч прави доста бели аз все пак стм 85 кг. всичко друго е физика. А сигурноста на седалки колани и други елементи за защита се изчисляват при 54 км/ч слагат 30 % преусигоряване което прави точно 70 км/ч а удара е 120..... правете си сметката
                no signature no problems

                Коментар


                • #23
                  Мдам точно такава дискусия исках да видя относно защитите за безопасност.
                  В интерес на истинаат никоя от системите за безопасност не работи сама за себе си, това я ясно а и скоростите с които се тестват са от типа "градски" тоест до към 60-на км. както фанатик е написал. Е да ама това не се отнася за България, защото в чужбина ограниченията се спазват от поне 80% от хората, е наистина и там има пубертети които се мислят за състезатели, но тук всеки е такъв. И не само това в повечето европейски държави има общи мерки за безопасност които се поддържат, за разлика от тук. Това осветление на пътното платно, няма какво да коментираме, няма пари но има толкова по-евтини начини да принудиш шофьорите да намалят скоростта: светещи табели, сигнални лампи, светлоотразителна маркировка и т.н. Да не говорим за мантинелите не знам дали сте забелязали но след като някой изхвръкне от опасен завой на който има мантинела същата такава си остава огъната с години и никой не и обръща внимание. Ако управляващите си мислят че активните мерки за безопасност които взема са достатъчни не мисля че е така, имам предвид акциите за коланите и "намали скоростта" и какво беше още.
                  Между дурогото преди около месец когато беше делегацията НАТО в София, се прибирам по околовръстното вечерта към 23-23:30 бях подминал Шел и Макдоналдс под Бояна, и след Ботаническата градина към светофара на Драгалевци ми се мярна човек с червена отражателна жилетка ходеше по банкета. Инстинктивно върнах газтта и след секунда усетих как мотора под мен пропадна, докато обмисля от къде се е появила тази дупка там(понеже на ден минавам по няколко пъти от там и съм ги научил вече) достигнах до краят и, оказа се че поради предстоящата среща тези се хванали да оправят дупките по пътя. Обаче който е минавал вечер по тази част на околовръстното знае че там е тъмно като в рог, без абсолютно никакви осветителни знаци предупреждаващи за ремонт, нищичко. Ами ако бях с колата а не с ендурото щях да си оставя и четирите джанти там а може би и още нещо бяха изрязали поне 7-8см. на дълбочина асфалта. Аз обаче съм сигурен че нарочно не бяха сложили светлини за да гледат сеир гадовете, защото докато минавах покрай тях всички спряха работа и ме гледаха все едно не са виждали мотор преди.
                  Най лошото е че дори да си счупиш колата не можеш да направиш нищо, ако тръгнеш да съдиш общината ще се точи години и накрая ще вземеш пари колкото да си залепиш спуканите гуми които си изхврлил отдавна...няма да се оправим скоро!

                  Коментар


                  • #24
                    А, ето това вече е разумен разговор. Такава скорост, такъв ъгъл на срещата - такъв резултат. Други начални данни - друг резултат. Картинки, графики, снимки - ето ви момчета избирайте, решавайте. А то иначе под строй и с бодри маршове - във вечното щастие. Ако не щеш да си щастлив - бой! твойта верица, бой! И 10 точки. И 40 лева, което всъщност е и главното.
                    Безопастността на пътя не е една няква си недомислена глупост. Тя е комплекс от мероприятия, и тъкмо най-важните от тях милият любим КАТ НЕ осъществява. А полицията няма работа в личния ми живот. Ако искам да живея в комунизма, в Щатите или в друго тоталитарно общество, така и ще направя. В обществото в което се опитвам да живея тениските с портрета на президента и цитатниците на Мао би трябвало да са противни а не да са спасително средство.

                    Коментар


                    • #25
                      Стафане, като спекулираш с "равновероятно убива и опазва", представи някакъв източник на тази статистика. За мен тази хипотеза отдавна е разрешена от лични и от чужди наблюдения. Единствените случаи, за които знам, че липсата на колан е спасила някого са два:
                      - с един Москвич, който се удря челно в дърво от лявата страна и кормилната колона и част от двигателя се забиват почти в облегалката, а човекът при удара отлита надясно от центробежната сила.
                      - страничен удар с камион, който премазва задницата, обаче момичето отхвръква навън встрани и се отървава само със счупена ръко от падането на асфалта.

                      Обаче горните случаи са си е късмет и не може да се разчита на прехвърчане вътре или вън от колата, така че забрави да правиш генерални изводи.

                      Общото правило е, че който се е утрепал с колан е било въпреки, а не заради него. Това твърдение е подкрепено със статистика и дългогодишни изследвания по цял свят, дори и там където няма толкова силно изразен комунизъм, маоизъм и др. -изми.

                      На база тази статистика се правят някои заключения и се оформят някои изключения. С бременните изобщо не трябва да се стига до колан, щото опрат ли до него вече е все тая. Обаче коланът си е задължителен за всички останали, имайки предвид и редките случаи когато ще навреди. В града повечето катастрофи били странични. Да ама поне за единия са челни.

                      Отделно и при страничен удар не съм убеден в тезата ти, че коланът повече вреди. Пък и сигурно много ще се учудиш колко народ изхвръква от колата при удара, ама не в безопасност ами под нея или под други коли.

                      Явно за теб коланът трябва да гарантира 100% безопасност, за да е задължителен. Ама такава няма никъде, а животът е низ от компромиси, какъвто е и този - коланът ще убие 100 човека, но ще спаси 100 000. Това последното е образно казано.

                      Пък и да не забравяме, че върхът на автобомилизма - спортът изобщо не подлага под съмнение ползата от колана. Ама че можеш да изгориш, да се удавиш или незнам си кво не важи. Макар и спортни, четириточкови, самонатягащи се и т.н. коланите са си колани. Безусловното им задължително използване от ралита до Формула 1 на мен поне ми говори нещо.

                      Коментар


                      • #26
                        аз имам и друг случай в който пак бях без колан и ни удариха странично избих и двете странични стъкла и от ляво и от дясно с глава..... за късмет само ме боля глава няколко дена но ако бях с колан най-вероятно нямаше и това да се случи от тогава винаги си слагам колан като карам или се возя но за по-горния случай бях отзад където не бях свикнал да алагам колан и затова станаха големите бели....
                        no signature no problems

                        Коментар


                        • #27
                          Законът трябва да се спазва.Щом е регламентирано слагането на колан ,значи някое техническо лице ,някъде е доказало ползата му .А не търговски трикове на производителите на колани.И аз имам приятели ,които постоянно се шегуват ,че "за 5лева рушвет ,ще се обеся",ама си го слагам/колана/и карам с него независимо в града или извън.Идиоти каращи безразсъдно има навсякъде.
                          B+

                          Коментар


                          • #28
                            Удар, колани, възд. възглавници и шансове за оцеляване

                            Привет на всички във форума.
                            Не си купувай китайски джип , който сигурно се продава на килограм ,ако не бяха материалите на Софиянитка щях да ти пратя почти същите за да се убедиш , но след нея всичко казано е повторение.Колкото за коланите ,стандартното оборудване на автомобилите с колани и еърбег ,нанасят повече травми на водача и пасажерите отколкото ако ги няма. Коланите обхващащи част от торса и коремно -тазовата област ,при много силен удар челно водят до "камшично" отместване на главата в шийната област при което се получава счупване на шийни прешлени.При високо счупване в близост с черепа се получава или внезпана смърт както при обезглавяване или тотално обездвижване от шията на долу-"Жив труп".Дори травмата да е минимална в опита да се измъкне пострадалият от автомобила , допълнително се получават увреждания ,поради тази причина смъртността на място и в първите минути на травмата е огромна за България/водачите ни не са обучени да оказват първа помощ/.В безпомощното състояние на водача ако се добави и еърбега , той се самозадушава.Поради тази причина има и подглавници ,но колко от тях са здраво застопорени , или могат да издържат на силен натиск и да се избегне този "камшичен "удар, колко автомобили имат подглавници и на задните седалки при налични колани.Затова предпочитам да спазвам скоростните ограничения , да отстъпя ако трябва дори предимството да е мое , защото никой автомобил колкото и да е сигурен при висока скорост е подвижен ковчег-спомнете си закона на Айнщайн за кинетичната енергия.
                            Дано не съм бил досаден поздрави на всички

                            Коментар


                            • #29
                              Не си купувай китайски джип , който сигурно се продава на килограм
                              Евтини са но само ако гледате сравнително (с подобни), иначе в абсолютно изражение цената на килограм си е доста...

                              Колкото за коланите ,стандартното оборудване на автомобилите с колани и еърбег ,нанасят повече травми на водача и пасажерите отколкото ако ги няма. Коланите обхващащи част от торса и коремно -тазовата област ,при много силен удар челно водят до "камшично" отместване на главата в шийната област при което се получава счупване на шийни прешлени.При високо счупване в близост с черепа се получава или внезпана смърт както при обезглавяване или тотално обездвижване от шията на долу-"Жив труп".
                              Това изказване ми се струва леко измислено. Моля ви дайте да видим откъде я черпите тази статистика, в колко катастрофи сложените колани и наличието на въздушна възглавница са причинили смърта или увреждането на хората, кой и как е установил този факт...

                              Дори травмата да е минимална в опита да се измъкне пострадалият от автомобила , допълнително се получават увреждания ,поради тази причина смъртността на място и в първите минути на травмата е огромна за България/водачите ни не са обучени да оказват първа помощ/
                              Факт е че в България хората не са достатъчно подготвени за оказване на първа помощ. Както междувпрочем и в другите страни по света. Защото всички си мислят: Мен какво ме засяга това, точно на мен никога няма да се случи... Освен подготовката влияние имат и фактори като способност да се приложи наученото, хладнокръвие и съобразителност и т.н. които пък съвсем не се учат лесно и т.н.

                              В развитите страни пострадалите са по-малко не защото няй-близките водачи са има оказали спешна помощ перфектно ами защото след обаждане спешния екип идва бързо (включително с вертолет) и най-важното има кой да плаща за цялата организация...

                              В безпомощното състояние на водача ако се добави и еърбега , той се самозадушава.
                              Явно колега никога не сте виждали отворена въздушна възглавница. На мен ми се е случвало и то по време на движение и ще ви обясня как изглеждат наистина нещата. Въздушните възглавници не стоят надути повече от няколко десети от секундата. Всъщност на практика не можете дори и да я видите в надуто състояние. Нейното предназначение е само да посрещне човека при първото му отоване напред от инерцията и веднага след това изпуска... Тя самата се надува с пиропатрон и има достатъчно отвори през които спада на практика мигновено... Тъй че това за задушаването са някакви градски митове и легенди. Единствената опасност е ако имате въздушни възглавници и не сте си сложили колана. Тогава тялото и най-вече главата на пътника може да отидат в опасна близост и когато възглавницата се раздуе да нанесе удар. Затова противно на общо приетото схващане при наличе на въздушни възглавници едно от най-важните неща е да сте със сложен колан...!

                              Затова предпочитам да спазвам скоростните ограничения , да отстъпя ако трябва дори предимството да е мое , защото никой автомобил колкото и да е сигурен при висока скорост е подвижен ковчег-спомнете си закона на Айнщайн за кинетичната енергия.
                              Айнщайн се е занимавал с други физични закони но за всичко останало сте съвършено прав и напълно се присъединявам към вас...!
                              VPetrov.photography

                              Коментар


                              • #30
                                Ей тука горе, на площад Велчова завера възглавницата удуши една жена преди две-три години. Че и никой от тълпата идиоти нямал ножче да намушка тоя парцал да изпусне. Когато минавах от там вече беше късно.
                                Така че човекът е прав и за средствата и за подготовката. Но в сравнение с колана възглавницата е безценна. А за възглавниците за главата е прав хиляда пъти. Някакво подобие на правилна конструкция има по детските седалчици, а иначе и в прехвалените спортни седалки не съм виждал и намек за здрав разум.
                                Така де, нали вместо да задължим производителите да направят седалката предпазно средство е по на далавера да обираме населението с глоби за неизползване на опасни устройства.
                                А в това време пътя е ясен. Но той не е слагане на гъзогрейки и 18 моторчета за девет вида чекии. Или телевизор вместо захват за главата. Даже има от къде да се открадне щом на фирмите им е толкова жал за заплати на няколко лекари, физиолози и инженери.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X