Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме икономично.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Как да шофираме икономично.

    Първоначално публикуван от rulin Преглед на мнение
    ... Това е, който иска да вярва.
    Е, аз не ти вярвам, защото БК лъже, показва по-малко от реалния разход, поне на тойота корола, и поне от Спекта ауто като им се обаждах да се жалвам, ми казаха, че знаят, но това не е дефект и нищо не могат да направят.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #47
      До: Как да шофираме икономично.

      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
      Е, аз не ти вярвам, защото БК лъже, показва по-малко от реалния разход, поне на тойота корола, и поне от Спекта ауто като им се обаждах да се жалвам, ми казаха, че знаят, но това не е дефект и нищо не могат да направят.
      Примири се с това?

      Коментар


      • #48
        До: Как да шофираме икономично.

        При спускане: Подходяща скорост за условията и никаква газ,може лека спирачка. НИКОГА НА ИЗКЛЮЧЕНА ОТ СКОРОСТ- това вдига разхода,защото когато мотора играе ролята на спирачка не харчи гориво. При другите случаи,ако пътя позволява- круиз контрол и плавно каране .
        Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
        Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
        Volkswagen Bora AKL

        Коментар


        • #49
          До: Как да шофираме икономично.

          Сериозно!? И кое точно прекратява достъпа на гориво?
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • #50
            До: Как да шофираме икономично.

            Сериозно-умният компютър просто казва на дюзите и помпата да отидат на почивка.
            Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
            Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
            Volkswagen Bora AKL

            Коментар


            • #51
              До: Как да шофираме икономично.

              Самата идея в офроуд форум, където основните превозни средства са "джипки" да се говори за икономичен стил на шофиране е леко странна. Който иска да му е икономично, си купува някоя дизелова Корсичка или друго подобно нюнюнче и се вози евтино. Естествено, без офроуд.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #52
                До: Как да шофираме икономично.

                Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                Самата идея в офроуд форум, където основните превозни средства са "джипки" да се говори за икономичен стил на шофиране е леко странна. Който иска да му е икономично, си купува някоя дизелова Корсичка или друго подобно нюнюнче и се вози евтино. Естествено, без офроуд.
                ами не. Много хора тук ползват джип, защото им трябва или защото им харесва. Това не пречи да се стараят да намаляват всички разходи около нея, вместо демонстративно да харчат.

                Коментар


                • #53
                  До: Как да шофираме икономично.

                  Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                  Сериозно-умният компютър просто казва на дюзите и помпата да отидат на почивка.
                  А тия, дето си нямат умен компютър? Щото има и такива машинки, дето въртящият момент от колелата го използват да генерират енергия и си дозареждат батерийките така, ама не всички карат такива.... Та мисълта ми е, че при едни може да има полза, а при други-не ...
                  "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                  Неизвестен мъдрец

                  Коментар


                  • #54
                    До: Как да шофираме икономично.

                    Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                    А тия, дето си нямат умен компютър? Щото има и такива машинки, дето въртящият момент от колелата го използват да генерират енергия и си дозареждат батерийките така, ама не всички карат такива.... Та мисълта ми е, че при едни може да има полза, а при други-не ...
                    Всички след 1985 примерно са достатъчно умни. Някои и от по-рано. Единствено АГУ донякъде прецакват схемата.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Как да шофираме икономично.

                      Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                      А тия, дето си нямат умен компютър? Щото има и такива машинки, дето въртящият момент от колелата го използват да генерират енергия и си дозареждат батерийките така, ама не всички карат такива.... Та мисълта ми е, че при едни може да има полза, а при други-не ...
                      Е да,то винаги си има изключения,но както каза Ясен вече доста години има машини,които влизат в графата „умни“.
                      Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                      Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                      Volkswagen Bora AKL

                      Коментар


                      • #56
                        До: Как да шофираме икономично.

                        Дизеловите двигатели не харчат в режим на принудителен празен ход.
                        Това е заложено в принципа им на работа и регулиране.Не са им необходими компютри всичко може да става чисто механично.

                        Има много фактори влияещи на разхода на гориво.Могат да се разделят,условно на обективни и субективни.
                        За субективните се сещайте сами.

                        Обективните се съдържат в споменатите неколкократно графики.
                        Наричат се товарни и скоростни характеристики на ДВГ.
                        Те показват как се изменя часовият и специфичният разход на гориво, при определена честота на въртене на коляновия вал на ДВГ,в зависимост от натоварването.(мощността или въртящия момент)
                        С прости думи на тях може точно да се определи кога,колко харчи двигателят и съответно да се установи оптималният му режим(най-икономичен) за определените пътни условия.Тези характеристики се снемат на стенд за всеки двигател.
                        Тъй като пътните условия се променят непрекъснато(от субективните фактори) в реалността тези графики имат само ориентировъчен характер.От тях произлизат всички гореописани полезни съвети за икономично шофиране,повечето от които са правилни и полезни.

                        За колегата с RAV 4 разход 5/100 аз лично не мога да намеря разумно обяснение.Още по-учудващо е сравнението му с леки автомобили с почти същия и като размер и като конструкция двигател.Може би причината наистина е в шофьора и начина на каране но и така разхода ми изглежда прекалено нисък.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #57
                          До: Как да шофираме икономично.

                          Сега като ходих до събора мойто АХ 1.4 Ситроенче пълно с багаж и четири човека в него ми даде под 3.5 на стоПри моето каране 80-90 най много.Много е важно карачът
                          К мирной жизни не пригоден.
                          Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                          ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                          Коментар


                          • #58
                            До: Как да шофираме икономично.

                            Първоначално публикуван от rulin Преглед на мнение
                            Rav 4 , D-4D, 2.2 дизел в градски условия до 5.2 л/100 км., извън града винаги под 5 л. На двигателя бе направен гаранционен ремонт заради повишен разход на масло. След ремонта това са показателите. Разхода намаля с 0,8 л/100 км. Не съм джигит, но не съм и хрисим на пътя. Старая се да използвам максимално възможностите на колата в зависимост от пътните условия, като на първо място винаги е безопасността. Когато е висока външната температура (над 26 градуса), климатика работи постоянно на 22- 23 градуса. При шофиране през нощта, отварям шибидаха, повдигнат в задната си част. Налягането в гумите по стандарт е 2,2 , но винаги карам с налягане 2,4 напълнени с инертен газ. Основно зареждам на Шел - обикновен дизел и слагам добавката на кастрол за повишаване на цетановото число.
                            Уважаеми колега,
                            И аз много пъти съм бил сериозно критикуван за неверните данни относно разхода на автомобила си,които съм споделял,но това вече наистина не е реално. Рав 4 тежи около 1500-1600кг. Не може 140коня и повече от два литра обем,движещи едно немалко тегло да дават 5л/100км градско,било то и в Полски Тръмбеш. Аз в Пловдив с Партнера (комън реил,турбо,1200кг тегло празен) трудно падах под 6л,а никога не е изтезавано Пежото. Със настоящия си автомобил съм и редовно постигам неща от рода на 7-7.5-8л смесено,но пак не се настъпва много,но определено не се и жали. Така че по-добре напревете една сметка пълно-пълно и гледайте как ще ви се смени погледа върху свръхикономичната Рав 4-ка. 6.5-7 градско е повече от възможно,но 5л даже и лека кола с 1.6HDi вече не постига такива работи.
                            Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                            Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                            Volkswagen Bora AKL

                            Коментар


                            • #59
                              До: Как да шофираме икономично.

                              Абе в иделни условия на нЕк'ъФ експеримент може и да стане.
                              По принцип максималната мощност няма отношение към разхода(особено в турбо мотори),за разлика от работния обем(голям обем=висок специфичен разход),теглото и коефициента на въздушно съпротивление.КПД на трансмисията също влияе.Ако имах малко инфо за колата мога да го сметна....е не само аз де.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #60
                                До: Как да шофираме икономично.

                                Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                                Сега като ходих до събора мойто АХ 1.4 Ситроенче пълно с багаж и четири човека в него ми даде под 3.5 на сто .....
                                Какво по-точно-антифриз или масло...?
                                Майтапя се, и аз съм имал такъв, но впечатлението ми е, че както и да го караш, разхода е между 4-5/100..
                                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                                Неизвестен мъдрец

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X