Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме икономично.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Как да шофираме икономично.

    аз съм установил 90 като икономична скорост. нагоре почва да харчи повече, а надолу не съм пробвал. не съм пробвал да мина 100 км дълъг път с 50-60 защото никак не ми се вярва че ще харчи по-малко. моментният разход да, средният не вярвам. 5-тата предавка е за икономия а с 60 на 5-та колата се мъчи, това 1000 оборота никога не бих си го причинил на колата. нито пък да я пускам на скорост изгасена не мисля че е направена за това
    :)

    Коментар


    • #32
      До: Как да шофираме икономично.

      Спирачките вдигат значително разхода на гориво. По инерция, на пета скорост е идеалният вариант, но тогава кучетата се уморяват по- бързо.
      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

      Коментар


      • #33
        До: Как да шофираме икономично.

        И като теглим чертата:

        Икономичното шофиране е:
        - По безопасно
        - По неумарящо
        - Освен от гориво пазим колата в пъти повече
        - Пазим природата - По екологично

        Колко според вас се удължава времето на пътуване средно? Според мен между умерено бързо шофиране и такова икономично разликата във време не е повече от 10 минути на 100км. Ако е така при положение, че в България разстоянийцата са ни малки излиза, че време няма да загубим кой знае колко. Остават само положителните следствия от икономичното шофиране.

        Коментар


        • #34
          До: Как да шофираме икономично.

          Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение
          И като теглим чертата:



          Колко според вас се удължава времето на пътуване средно? Според мен между умерено бързо шофиране и такова икономично разликата във време не е повече от 10 минути на 100км. Ако е така при положение, че в България разстоянийцата са ни малки излиза, че време няма да загубим кой знае колко. Остават само положителните следствия от икономичното шофиране.
          прав си, абсолютно подкрепям! лошото е че младите шофьори искат сами да се уверят във всички тези неща преди да си седнат на задника
          :)

          Коментар


          • #35
            До: Как да шофираме икономично.

            Първоначално публикуван от Sofeto Преглед на мнение
            Напоследък съм си изградил един навик, - като има по дълго спускане включвам 5та без газ и изключвам от контакт, за да върти хидравликата и спирачката да е в готовност, т.е имам спирачка и волана е лек защото мотора се върти... дали не е вредно за двигателя?
            Ако караш бензинова кола на повечето да не казвам на всички при движение със затворена дроселна клапа и обороти над 1500 тоест спускане по наклон се спира притока на гориво към дюзите а ако е карбуратор към електрическия жигльор за празен ход .Така че това което правиш няма никакъв смисъл ако си на бензин а дори да е дизелов двг той на обороти почти не харчи нафта. Тези жигльори на карбураторите които спират горивото ги има дори на ВАЗ 2105 самара и други руски автомобили а за западните и японските няма начин да няма
            Dimitar Dyakov

            Коментар


            • #36
              До: Как да шофираме икономично.

              Първоначално публикуван от Niki 76 Преглед на мнение
              Много отдавна четох (вече не помня къде), бяха правени всевъзможни тестове и бяха стигнали до извода, че най-икономичният режим на каране е плавно ускорение до 90 км/ч, изключване от скорост и по инерция до 60 км/ч, пак плавно ускорение до 90 км/ч и т.н.
              Пробвал съм много пъти и ми се струва, че има нещо вярно, но не винаги условията са подходящи.
              Може да има икономия при такова каране ,но това пускане по инерция не го препоръчвам на никой шофьор.
              Скоростите са направени за да са включени свободната е само за спрял автомобил.Много е опасно да се кара на свободна предавка при спускане или пък на заледен път а да не говорим за натоварен камион или джип с каравана отзад.
              За икономичното каране според мен зависи най вече от това как е разработена колата ,както беше споменал един колега за диаграмите там се вижда къде е оптималният режим на ДВГ .
              Аз например карам опел астра и най големи икономии ми дава при 2000 -2500 оборота или скорост до 110 км/ч .Обаче един приятел има Хонда акорд която си иска обороти на 2000-2500 харчи около 9 на 100 а при 4000 пада на 7 .
              Така че всичко зависи от колата и всеки трябва да си я усети на какви обороти работи най добре не се товари мотора и дава икономии.
              За да има икономия трябва и автомобила да е напълно изправен със сменен въздушен филтър ако е зацапан вдига страшо много разхода изправни спирачки (да не задържат) гумите да са напомпени с препоръчаното налягане от производитела ДВГ да е винаги в оптималната т-ра 80-90 градуса а да не е свален термостата или да не работи както трябва и да работят всички цилиндри естествено ако един цилиндър не работи добре (прекъсва ) също страшно много се вдига разхода.
              спирам че много се унесох в писане
              Dimitar Dyakov

              Коментар


              • #37
                До: Как да шофираме икономично.

                Здравейте Колеги! Изкъм да споделя мойте ИКОНОМИЧНО каране. Преди време си взех Форд Фиеста от 1989 - 1988 ( ще ви излажа незнам коя год е точно ) тя е Дизелче. Карам я само на Олио и Изгоряло Масло. Тъй като имам Заведение за бързо хранене ми идва изгодно, като сложа 10 15 литра олио и си Джаткам по цял ден, но от зад мерише на палачинки. Та един мой приятел ме попита мога ли да отида до София с тази кола. Разбира се че да Купих си Масло 1 литар = 20 стотинки. Взех си за 2 лв масло и утидох до софия и обратно, мисля че е доста икономично с изгоряло масло. Но Всички Сме Различни.

                Коментар


                • #38
                  До: Как да шофираме икономично.

                  не знам ама това с гасенето на двигателя май е най неразумното нещо което съм чувал. ами всяко стартиране на двигател го равняват като износване на мотора на около 200 км изминати в натоварен режим..... и това с ранната смяна на скоростите е мит. погледнете на всяка кола с ''икономайзер'' (хаха или както там се нарича) и ще забележите при преждевременна смяна как показанията отиват в ''лютеницата''. а това да се движиш със 70 или по-малко километри на извънградско е меко казано опасно на днешно време. в последно време май започвам да влизам в все по-опасни ситуации и заради такива автомобили които правят някакви невероятни колони и от там изнервени водачи и рискови изпреварвания. та не правете икономия със човешкия живот. а аз иначе се движа най-много със 100-110 на първокласен път де. да не решите че съм някой ''рейсър'' ;-). а както и да е на всички много безаварийни километри па ако ще и да са не толкова икономични ;-).
                  висете отпуснато

                  Коментар


                  • #39
                    До: Как да шофираме икономично.

                    Опел Фронтера А Спорт (къса база) 2,0 i на 5-та предавка, 2500 об/мин. 90 км/ч. дава разход 10,5 - 11 л./100км. на газ при извънградско шофиране. За сравнение градско в интензивно движение (Варна, лятото) разхода е 18 - 18,5л./100км. При същите условия Опел Кадет седан 1,4 i съответно 7л./100 км. извънградско и 8,5л./100км. градско....(Кадета е с 4 скорости). Спирачки използвам рядко, лятото карам със свалени прозорци, двигателя не гася никога. Има разбира се и значение от коя бензиностанция зареждам. Почти спазвам всички ограничения (в града задължително, извън града понякога превишавам скоростта ), но поддържането на постоянна скорост за мен е най-икономичния вариант на движение.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Как да шофираме икономично.

                      Никога не карам по инерция. Никога не гася мотора в движение. Който иска да се убие за 2 лева икономия - да се пробва, само да не забравя, че може да отнесе и някой невинен.

                      За различните двигатели икономичния режим е различен. Ако вкарам мицака или хондата на 5та на 1000 оборта, разхода се вдига. Проверено многократно. На 2500-3500 се движат най-икономично, на около 4000 съотношението разход/скорост/натоварване на водача май е най-добро.

                      Интересното при мицака е, че каквото и да правиш, разхода не слиза под 6 бензин/6.6 газ и не се качва над 8.5 бензин/9.5 газ (над 160 km/h на магистрала или с вратите напред по планински път).
                      Докато Хондата на мнооооооого икономично и адски изнервящо каране слизаше на 6.5 газ (full time 4WD, по-малко не може), а при яка стъпка - до 18/100 газ (170-180 на магистрала, от Стара Загора до паркинга на Летище София - 1ч36м и едва ли ще го повторя отново).

                      Рекса съм го свалял до 4.5/100 бензин при нормален разход 7.5-9, но е ужасно изнервящо и не е за всеки ден.

                      Още по-интересно се държеше Самурая - на газ каквото и да правиш (освен яка кал) - 10/100газ. Няма икономичен, няма мачкане, все тая.

                      Плавното ускорение и по-възможност минималното използуване на спирачки са истината. И уморява по-малко. Но пък не винаги може.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #41
                        До: Как да шофираме икономично.

                        Rav 4 , D-4D, 2.2 дизел в градски условия до 5.2 л/100 км., извън града винаги под 5 л. На двигателя бе направен гаранционен ремонт заради повишен разход на масло. След ремонта това са показателите. Разхода намаля с 0,8 л/100 км. Не съм джигит, но не съм и хрисим на пътя. Старая се да използвам максимално възможностите на колата в зависимост от пътните условия, като на първо място винаги е безопасността. Когато е висока външната температура (над 26 градуса), климатика работи постоянно на 22- 23 градуса. При шофиране през нощта, отварям шибидаха, повдигнат в задната си част. Налягането в гумите по стандарт е 2,2 , но винаги карам с налягане 2,4 напълнени с инертен газ. Основно зареждам на Шел - обикновен дизел и слагам добавката на кастрол за повишаване на цетановото число.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Как да шофираме икономично.

                          Първоначално публикуван от rulin Преглед на мнение
                          Rav 4 , D-4D, 2.2 дизел в градски условия до 5.2 л/100 км., извън града винаги под 5 л. На двигателя бе направен гаранционен ремонт заради повишен разход на масло. След ремонта това са показателите. Разхода намаля с 0,8 л/100 км. Не съм джигит, но не съм и хрисим на пътя. Старая се да използвам максимално възможностите на колата в зависимост от пътните условия, като на първо място винаги е безопасността. Когато е висока външната температура (над 26 градуса), климатика работи постоянно на 22- 23 градуса. При шофиране през нощта, отварям шибидаха, повдигнат в задната си част. Налягането в гумите по стандарт е 2,2 , но винаги карам с налягане 2,4 напълнени с инертен газ. Основно зареждам на Шел - обикновен дизел и слагам добавката на кастрол за повишаване на цетановото число.
                          Е па това не го вЕрвам. На съпругата ми тойотата е 2.0 d4d и по БК харчи 68100, но в действителност при допълване на бензиностанцията лапа около 7 л. дизел /100 км. Не мога да повярвам, че по-тежък автомобил и с още диференциали и полуоски ще е по икономичен. И също е с по-висок клиренс и по високо купе.
                          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                          Коментар


                          • #43
                            До: Как да шофираме икономично.

                            Първоначално публикуван от rulin Преглед на мнение
                            Rav 4 , D-4D, 2.2 дизел в градски условия до 5.2 л/100 км., .

                            Отивам да се оплаквам в Хюндай - с горе долу подобен двигател СантаФе-то на жената градско под 10 л. не слиза. Аз извънградско с галене на педала съм го докарвал до 7.2 л.!!
                            Колега 5.2 градско със Рав - извинявай ама не вярвам! Без обиди!
                            יעבור
                            «И това ще мине»

                            Коментар


                            • #44
                              До: Как да шофираме икономично.

                              Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение

                              Отивам да се оплаквам в Хюндай - с горе долу подобен двигател СантаФе-то на жената градско под 10 л. не слиза. Аз извънградско с галене на педала съм го докарвал до 7.2 л.!!
                              Колега 5.2 градско със Рав - извинявай ама не вярвам! Без обиди!
                              А този разход е неприемливо малък и за извън градско, а градското и за лек автомобил е с 45-70% повече от колкото извън града. Процента е по-малък за по леките автомобили и по-голям за по-тежките и особенно за 4х4.
                              Пример с моя кола: рено лагуна 2 1.9dci 120 к.с. усреднен разход 5.3-5.5 л, а градско 8.5-9/100 дизел.
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар


                              • #45
                                До: Как да шофираме икономично.

                                Съгласен съм Вас, че не е за вярване, но това е истината. За последното зареждане, с едно ходене до Бургас, и вече изминати около 770 км разхода, който се показва на дисплея е 5,1 л/100 км. Когато зареждам винаги изисквам пълненето да е максимално, включително и след като автомата изключи. Сверявам данните от дисплея и това което се получава като разход на база зареждане и изминати килиометри - данните са едни и същи. Съпругата ми има Аурис , Д-4Д, 2,0 под 5,6 не маже да падне. Едната ми дъщеря е с Корола Д-4Д 2.0 под 6,8 не пада. Всички коли са нови, гаранционни. Движим се общо взето по индентични маршрути за града и в него. Считам, че нещата зависят най-вече от начина на шофиране. Юли месец ходихме до Тасос. Заредих колата максимално на бензиностанцията на Шел в Бургас. Нулирах всички данни на позиция "А" - пред хотела В Лименария дисплея показваше 4,7 л/100 км. Това е, който иска да вярва.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X