Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да шофираме икономично.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Как да шофираме икономично.

    признавам прав си
    но все пак е доста близко до мин. разход
    правил съм експерименти, естествено не много точни, но спецялно за тази кола съм установил, че при 50-60км/ч на 4 предавка (2500об/мин)
    1.8 двигател бензин дава най-нисък разход около 5/100

    Коментар


    • #17
      До: Как да шофираме икономично.

      Плавно!
      и минимум спирачки и минимум смяна скорости.

      циклите спиране-тръгване да са малко на брой!

      като наближавате спрели коли се пробвайте да предвидите кога ще тръгнат ,за да нямате тръгване от място с газ ,ако сте спрели на наклон първо мръдвате по инерция от мъртвата точка,а после газ(последното не се отнася за нагорнище ).

      над 90км че ако не беше и 60 топлите въздуха

      ако целта е максимална икономия - най-високата предавка без газ и яко напомпени гуми !

      рекорда ми е София -Русе с 3(три) натискания на спирачката днес това е невъзможно
      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
      Суперспам - спама на суперите

      Коментар


      • #18
        До: Как да шофираме икономично.

        Представете си, че имате сурово яйце под педала на газта!
        И го натискайте така, че да не го счупите - т.е. никога докрай /ако не се налага от съображения за сигурност разбира се!/
        И плавно както писа колега по-горе! Нежно с педалите, предвиждане на ситуацията пред вас!
        יעבור
        «И това ще мине»

        Коментар


        • #19
          До: Как да шофираме икономично.

          Напоследък съм си изградил един навик, - като има по дълго спускане включвам 5та без газ и изключвам от контакт, за да върти хидравликата и спирачката да е в готовност, т.е имам спирачка и волана е лек защото мотора се върти... дали не е вредно за двигателя?
          S10 & Frontera

          Коментар


          • #20
            До: Как да шофираме икономично.

            Първоначално публикуван от Sofeto Преглед на мнение
            Напоследък съм си изградил един навик, - като има по дълго спускане включвам 5та без газ и изключвам от контакт, за да върти хидравликата и спирачката да е в готовност, т.е имам спирачка и волана е лек защото мотора се върти... дали не е вредно за двигателя?
            Tова определено ще е разход,а не икономия
            ПАВКО
            0888802068

            Коментар


            • #21
              До: Как да шофираме икономично.

              Първоначално публикуван от Estranged Преглед на мнение

              И запомнете - Икономията винаги стои след Безопасноста!
              Не че му е тук мястото, но... Напоследък се улавям, че следя дупките по пътищата с изострено внимание, а има за съжаление неща, които са далеч по-важни. Сигурно няма статистика колко катастрофи са причинени заради разбити пътища. Защото е много по-лесно да се сложи диагноза "несъобразена скорост".

              Коментар


              • #22
                До: Как да шофираме икономично.

                Най-икономично е възможно на най-висока предавка, с най-малко газ, на най-ниски обороти. Може да се движиш на 5-та на 1000об./мин. с натиснат половин педал газ. Това не е икономично Може и да се движиш по същия начин, но със съвсем съвсем леко докосване на газта, (това зависи от пътя и т.н) това е оптимално най-икономичния вариант. Изпробвано е от мен като ми свършва газта в бутилката. Всякакви варианти съм пробвал, но само така мога да се движа на изпарения

                Коментар


                • #23
                  До: Как да шофираме икономично.

                  Първоначално публикуван от the_trident Преглед на мнение
                  Tова определено ще е разход,а не икономия
                  Защо колега? Многоточков инжекцион (че и всички останали инжекции) - като изключа от контакт дюзите са затворени и не пускат гориво... ако си с изпарител е подобно - като няма ток да отвори електро магнитният клапан колкото и да го смучеш изпарителя няма да пусне газ...

                  П.П не говоря за кола с карбуратор,там е различно има ли засмукване бензина шурти...
                  S10 & Frontera

                  Коментар


                  • #24
                    До: Как да шофираме икономично.

                    Първоначално публикуван от Sofeto Преглед на мнение
                    Напоследък съм си изградил един навик, - като има по дълго спускане включвам 5та без газ и изключвам от контакт, за да върти хидравликата и спирачката да е в готовност, т.е имам спирачка и волана е лек защото мотора се върти... дали не е вредно за двигателя?
                    Няма нужда да изключваш. Инжекциона сам си изключва като си махнал педала на газта. Най-много ако настичнеш някоя критична ситуация да се претрепеш докато включиш.
                    Т5
                    Crossrunner

                    Коментар


                    • #25
                      До: Как да шофираме икономично.

                      Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                      Няма нужда да изключваш. Инжекциона сам си изключва като си махнал педала на газта. Най-много ако настичнеш някоя критична ситуация да се претрепеш докато включиш.
                      На по новите инжекции вярвам че изключва,ама на допотопните не става докато не завъртиш
                      S10 & Frontera

                      Коментар


                      • #26
                        До: Как да шофираме икономично.

                        Много неща могат да се изпишат по темата. И аз съм на мнение - най-висока предавка и малко газ. Да кажем нещо между 1400 до 2000 оборота. При повечето коли това е някъде между 70 и 110 км/ч. Това при равен терен. Ако е спускане и позволява терена на свободна/аз никога не гася колата/, ако пък е много стръмно на скорост без газ. Ако е изкачване - толкова газ, че да върви колата стабилно, нито да "реве", нито да глъхне. Това мисля, че е приложимо в ежедневното каране, иначе ако искате съвети за рекорди е друг въпрос.

                        Аз Смолян - Пловдив съм карал почти без спирачки. Повечето хора, които не познават пътя дават газ до дупка на правите участъци и преди завой яко спирачка. Ако не бърза човек е възможно във всеки завой да влезе без спирачка, като това не означава, че ще се влачи - даже прилична скорост се подържа. За това обаче трябва да се познава пътя.
                        http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


                        http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
                        http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

                        Коментар


                        • #27
                          До: Как да шофираме икономично.

                          Много отдавна четох (вече не помня къде), бяха правени всевъзможни тестове и бяха стигнали до извода, че най-икономичният режим на каране е плавно ускорение до 90 км/ч, изключване от скорост и по инерция до 60 км/ч, пак плавно ускорение до 90 км/ч и т.н.
                          Пробвал съм много пъти и ми се струва, че има нещо вярно, но не винаги условията са подходящи.
                          Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                          Коментар


                          • #28
                            До: Как да шофираме икономично.

                            Първоначално публикуван от Niki 76 Преглед на мнение
                            Много отдавна четох (вече не помня къде), бяха правени всевъзможни тестове и бяха стигнали до извода, че най-икономичният режим на каране е плавно ускорение до 90 км/ч, изключване от скорост и по инерция до 60 км/ч, пак плавно ускорение до 90 км/ч и т.н.
                            Пробвал съм много пъти и ми се струва, че има нещо вярно, но не винаги условията са подходящи.
                            И какъв е разхода за ускорението , макар и плавно?
                            На всичките коли които съм имал, при нужда от икономисване на горивото съм карал с 70 км/ч, е долу-горе, и съм се стремил да карам плавно, без резки ускорения, или спирания. И съм стигал за там закъдето съм тръгнал с малко гориво.
                            А миналата година, като ходих до Пампорово, за почти 1000 км астрата ми даде разход 5.9/100 газ. Това с пускането по инерция по надолнищата. Разбира се после на изкачването се компенсира икономията от спускането, но е факт. Даже отначало реших, че съм сбъркал в сметките. А и друг път не ми се е случвало. Пробвал съм да постигна пак същото, но по-малко от 6.8-7/100 не се получава.
                            Та за да икономисвате гориво-по надолнището по инерция, по-добре на скорост без газ, а нагоре-ако има някой да ви дърпа, е най-икономично. Ама няма, затова-без рали изпълнения, на подходяща предавка. В равното постоянна скорост. Разбира се не 70 км/ч както писах по-горе, но 85-90 е добре, ако целта е да икономисаш гориво.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Как да шофираме икономично.

                              Най-икономично е когато седнеш зад волана и ясно преди потегляне да си представиш че те чака тъщата!
                              Най-неикономично е когато знаеш, че те чака жената!
                              Някъде имаше сравнение как да се натиска педала ... ама ми се върти нещо в главата. Както и да е.
                              Щом си се качил, как беше приказката - значи си се решил!
                              Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Как да шофираме икономично.

                                Ет и малко компилации от нет-а:
                                1.Карайте плавно, като избягвате рязко ускоряване и спиране. Агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета.
                                2.При ускоряване превключвайте на висока предавка, колкото е възможно по-рано. По-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.
                                3.Поддържайте двигателя в добро техническо състояние. Правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво с до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.
                                4.Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане. Правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм спрямо указаното увеличават разхода на гориво с 3%.
                                5.Не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят килограми. Всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%.
                                6.Използвайте климатика умерено – той натоварва двигателя и при работа изразходва гориво. Използвайте го само в много топли и много студени дни. През останолото време използвайте вентилатора.
                                7.Дръжте прозорците затворени, особено при шофиране с висока скорост. Вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.
                                8.Винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.
                                9.Избягвайте зарежданията на малки количества – горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара. Проверете дали капачката на резервоара е добре уплътнена.
                                10. Спазвайте дистанция – осигурете си достатъчно време за плавно спиране на автомобила.

                                Ето и малко занимавка за свободното време:
                                http://www.shell.com/home/Framework?...e_ga_0111.html
                                ВСИЧКО Е НА НЕРВНА ПОЧВА
                                LZ1YBB

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X