Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тежка катастрофа на магистрала "Хемус"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Тежка катастрофа на магистрала "Хемус"

    Първоначално публикуван от stariat Преглед на мнение
    E как ше сравниш работата на бакшиш с работата на камионджия.20 лева давам да се возиш с мене цел ден из София.Да видиме до ко лко ще издържиш само да се возиш
    Не им сравнявам работата, а отбелязвам, че винаги се намират иднивиди, пред които и трупането на опит се оказва безполезно...
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #62
      До: Тежка катастрофа на магистрала "Хемус"

      Затова си прав Но карай из София и виж кво става
      К мирной жизни не пригоден.
      Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
      ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

      Коментар


      • #63
        До: Тежка катастрофа на магистрала "Хемус"

        Да си кажа и аз мнението. Причините за тоя хаос са комплексни. Първо огромна част от фирмите, камионите им са вързани с тел и са с куп неизправности. На въпроса как може такава машина да мине преглед - еми шефа имал връзки. Второ отношението към шофьорите е такова, че те едва ли не са роботи, способни цял ден да чакат товарене и да товарят, а вечерта да изкарат едни 9 часа каране понеже на тахографа през деня показва, че е почивал. Трето повечето от шофьорите, по мое мнение са наистина безотговорни и не ги интересува, че зад тях има 40 тона, а в доста случаи и повече. Шофьор съм и имам наблюдения как стоят нещата. Карал съм камион, който на едната спирачна камера нямаше пружина, която се отваря като се пусне паркинга. Монтьорите ми казваха "карай бе нали на другата камера има". Карах бетоновоз преди време и имах колеги, които за 40 часа слизаха от камиона само, когато ги товареха и когато разтоварваха. Имах колега, който при най-малкото надолнище освобождаваше от скорост, "за да има избивки на нафтичка", без да го интересува, че това едно, че не е безопасно и второ, че така чупи скоростната кутия понеже в нея няма достатъчно мазане. Един такъв юнак за 3 месеца 2 пъти блокира скоростна кутия. Сега се сетих, че скоро пътувах с фирма Ентуртранс през Хаинбоаза. Супер професионалният шофьор взе спускането на освободен от скорост автобус и леко подпиране на спирачката с крак. Сега по-опитни колеги веднага ще кажат, че така може да запалиш спирачки дори и на лека кола и ще са абсолютно прави. Специално за тая фирма, повечето шофьори са под всякаква критика понеже често се налага да ползвам услугите им и имам наблюдения. Изхода от ситуацията според мен е строг контрол върху техническото състояние на машините и актовете да се пишат на фирмите, защото това е начина да са заинтересувани за техническото състояние на камиони и автобусите си и да не пришпорват шофьорите си. Ясно е че и корупцията трябва да я няма ама...
        Иначе конкретно за случая явно камиона или е имал технически проблем или шофьора е запалил спирачките, което ми се вижда по-неправдоподобния вариант, но е възможно. Може би е можело да предприеме т.нар. спасителна маневра като се опита да убие скоростта, като се сурка в стената на тунела или по мантинелата, но в такава ситуация сигурно всеки би блокирал, а и възможността да се обърне става много голяма, така че не е ясно и това в случая какъв ефект е щяло да има. Според мен при по-новите машини ретардерите са много ефективни и могат да се ползват вместо работна спирачка, но при по старите модели, наблюденията са ми, че нито на ретардер може да се разчита, когато си натоварен нито на моторна, освен ако не се спускаш на втора-трета бавна както отбеляза колегата (което си е около 15-20 километра в зависимост от машината).
        Последно редактирано от Y_B; 08-04-08, 22:42.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X