Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране на мотоциклет в града

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Каране на мотоциклет в града

    Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
    Павка, май и ти тръгваш леко да залиташ. Истината обикновено е някъде по средата. Да твърдиш, че в 100% от всички случаи мотористите са прави, ще е точно толкова невярно, колкото и обратното.

    Що не вземете да се спрете, преди да сте се хванали за гушите? Проблем на пътя са малоумниците, а такива карат и мотори, и коли, и джипове ...
    А.....Чаво чакай малко прочети всичко казано до тук.Също така имаме и видеоматериал за анализ на който се вижда всичко.пс не си ми разбрал правилно твърдениятаза гушите няма да се хванем преди да ме бутне някой на пътя за пореден път,а за всичките ПТП имам протоколи от КАТ който мога да публикувам тук при определени условия така,че когато изразявам становище касаещо човешки животи, не си чешам езика седнал на меко, и в момента пиша от мотора
    Последно редактирано от the_trident; 07-04-08, 20:39.
    ПАВКО
    0888802068

    Коментар


    • #77
      До: Каране на мотоциклет в града

      Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
      До ZAARIN
      Колега , аз пък искам да ти задам един въпрос:
      Не си ли се замислял ,че доста често водачите на автомобили просто ни принуждават да нарушаваме правилника.
      Сблъсквал съм се със следната ситуация:
      Работен ден в средата на лятото(отпускарския сезон).Около 10ч сутринта.Аз отивам на работа и както винаги закъснявам.Карайки по бул.Сливница в отсечката м/у К.Величков и Опълченска-знаеш предполагам там какъв е булеварда-чисто нов,на място за 4 ленти са направени 3,идеално гладък асфалт,перфектна видимости т.н. и т.н. и т.н.-та карам аз и застигам трима хубавци.Всеки си кара в отделна лента , наредили са се в линия и за финал и тримата карат с 40км/ч.Пред тях няма никой чак до светофара(400-500м) и той на всичкото отгоре всеки момент ще светне зелено(ако не знаеш на Сливница има зелена вълна-иска се скорост 60км/ч), зад тях също няма никой освен мен. Стигам до тях и пред мен стена!Дай ми идея-от къде да мина-да ги прелетя ли.Въпреки че мотора ми е доста шумен(умишлено-просто за да ме чуват) и тримата продължиха да си карат все едно булеварда е техен.Единствения възможен вариант е между тях.
      Искам да ти задам още един въпрос.Става дума за слаломирането.Ако всички карат според правилника , ще ми се налага ли да слаломирам?Правя го защото 10 автомобила карат разхвърляни из три ленти и всички с една и съща скорост(иначе слалома не би бил възможен)При това положение ,ако искам да изпреваря някого от къде да стане?Когато бавните си карат в дясната лента, а бързите в лявата , аз си
      карам с колоната ,там където скоростта ми е най-подходяща.Но в тоя случай какво да направя?И това не е прецедент.Случва се непрекъснато.В София любимия спорт е мотането.В Солун например движението е не по-малко натоварено , но всички карат стегнато и подобни идиотски ситуации трудно можеш да видиш(да не говорим пък там колко мотори и скутери има-направо не виждам за какво се оплаквате-що не идете да покарате например в Италия). От началото на темата непрекъснато ми навираш в очите правилника за движение.Но той май трябва да важи само за моторджиите.Направи си една проста сметка колко автомобили има в София (всеки ден се регистрират по 700/седемстотин/ -нали някой много обичаше статистиките на КАТ) и колко мотори и веднага ще ти стане ясно кой е по застрашен-ако ти днес попаднеш на 10 моторджии идиоти , аз попадам на 100 автомобила които искат да ме убият или просто не им пука че и аз съм на улицата и си правят каквото искат- просто се спасявам както мога.И на мен ми се иска София да е Берлин или Мюнхен(разбирай да има закони и те да се спазват,да има организация на движението и солени наказания) , но не е.Ти знаеш ли чи в Гърция могат да те глобят за прекалено бавно каране.Просто по този начин ти създаваш предпоставка за ПТП.В София половината шофьори са си купили книжките , а другата половина си мислят че всички са им длъжни(с малки изключения). На никой не му пука за правилника и колегата е мнго прав , че ако минеш на червено шанса някой да те размаже е по-малък-поне знаеш на къде да гледаш.
      Това го казвам със съжаление ,но в София е така!!!!!
      И къде виждаш в горните случаи нарушаване на правилника? Карат си хората с 30-40 един до друг, идиоти са определено, но нарушители?! По булевардите, където колите са разхвърляни, обикновено поне в най-лявата лента и без това се движат с превишена скорост. Никъде няма ограничение за минимална скорост в града. Ако си примерно с кола и настигнеш такива, то по тротоара ли ще ги задминеш? Пак те принуждават един вид... Нали за равнопоставеност се пледира в случая? какво е това мислене, че когато си на мотор имаш право да правиш нарушения, ако имаш възможноста?

      И съм сигурен, че ако провирайки се между тримата, някой от тях мръдне леко на дясно в собствената си лента, за да избегне примерно дупка и те смачка, ще си му много сърдит? Еми, и него го е принудило нещо... ама, ако тръгнем с тези оправдания... А аз си мислех, че още в детската градина са ни научили, че "Ама Иванчо почна първи ..." не е оправдание...
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #78
        До: Каране на мотоциклет в града

        Мнение на Венцислав Петров
        ...5. В болшинството от катастрофите с моторист виновен е моториста (статистика на КАТ)...А искате ли да коментираме сега за статистиката на кат.за да разберете защо мотористие са виновни /особено при мъртви случаи/
        Последно редактирано от the_trident; 07-04-08, 20:54.
        ПАВКО
        0888802068

        Коментар


        • #79
          До: Каране на мотоциклет в града

          Между друго един мой въпрос така и остана без отговор. Той е само към слаомиращите между движещи се автомобили. Моля тези, които го правят да не се засягат.

          Когато карата не слаом из трафика с примерно 80 или повече км/ч, гледате ли си в огледалата и давате ли мигач за всяка маневра?
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #80
            До: Каране на мотоциклет в града

            Тъй като темата зацикли и се върти около едно и също и тъй като нямам какво повече да добавя, това ще е последното ми включване.

            Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
            ...ако ти днес попаднеш на 10 моторджии идиоти , аз попадам на 100 автомобила които искат да ме убият или просто не им пука че и аз съм на улицата и си правят каквото искат- просто се спасявам както мога...
            Емо, ако ти карайки си моторетката, срещаш "100 автомобила които искат да ме убият" останалите участници в движението срещат "100 автомобила които искат да ме убият" + "10 моторджии идиоти". Деиствително движението не е нормално, но няма как да стане нормално, ако всеки кара както си иска и не се съобразява с другите. Правилникът за движение не е панацея, но спазването му също би спомогнало за нормализирането на движението. Умната с нинджа изпълненията по пътищата!
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #81
              До: Каране на мотоциклет в града

              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Емо, ако ти карайки си моторетката, срещаш "100 автомобила които искат да ме убият" останалите участници в движението срещат "100 автомобила които искат да ме убият" + "10 моторджии идиоти". Деиствително движението не е нормално, но няма как да стане нормално, ако всеки кара както си иска и не се съобразява с другите. Правилникът за движение не е панацея, но спазването му също би спомогнало за нормализирането на движението. Умната с нинджа изпълненията по пътищата!
              Точно това е есенцията на темата! Много точни думи!
              Това е и което искам да кажа през цялото време. Нарушителите са си нарушители. Колкото по-внимателно се движим ние самите, толкова по-малко могат да ни засегнат действията им. Кипа който се обсъжа е илюстрация именно на това, което става когато се следва принципа "Щом той прави така, то аз ще направя друго!". И двамата правят нарушение. Който и да е от двамата да не го беша направил, катастрофа нямаше да има. Далеч съм от мисълта, че с внимателно каране може да се избегне всичко, но поне един сериозен процент със сигурност. Оправданията да ги оставим на страна. Всеки го принуждава нещо, било друга кола, дупка на пътя или закъснението. Точно това исках да покажа, че грешките рядко са само у другите, а често са необходими поне две, за да стане белята. Аз лично доста карам колело в града, от много познати с колелета съм чувал абсолютно същите оплаквания за движението в София, аз пък толкова години си се движа без никакви драми и дори и да видя някой проблем съм далеч от инцидента. Като казвам "доста години" нямам предвид цял живот. Например по времето, когато карах яко БМХ, често бях на косъм от това да попадна под нечии гуми и псувах шофьор...
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #82
                До: Каране на мотоциклет в града

                Първоначално публикуван от the_trident Преглед на мнение
                Ще изчакам още мнения и ще отговоряДо колегата СУПЕР МАКС не се мори да доказваш това което е явно и очевадно няма да те разберат.Аз го казах ще го схванат като покарат,но за това се изискват умения.
                Трябваше да те послушам по навреме, че със Zaarin не се спори

                Коментар


                • #83
                  До: Каране на мотоциклет в града

                  Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                  Да, ама колата се движи с близо 90 км/ч, вероятното ограничение на скороста за такъв тип път е 80 или 90 км/ч, т.е. тя се движи с максималната. Ако моториста не беше превишил скороста, то дори въобще да няма огледала колата или водача й да е със завързани очи, тази катастрофа нямаше да стане. Това искам да кажа. Както писах вече два пъти, автомобила има вина, но ако моториста спазваше правилника, то нямаше да пострада! Правилника за това има резеви. Когато стане нещо непредвидено(включително нарушение от друг участник), ти пак да можеш да имаш шанс да се отървеш.
                  Не знам как изчисли с колко се движи колата в случая, пък и няма как да знаеме колко е позволената скорост на този път защото е в чужбина някъде! Обаче ако допуснем че колата се движи с максимално разрешената скорост преди предприемане на маневрата, тогава каква е тази маневра (която прави колата)? Защото има 2 възможни варианта:
                  1. Колата предприема маневра за изпреварване на предната кола. В този случай ако маневрата стартира от максимално разрешената скорост, значи в процеса на маневрата максимално разрешената скорост ще бъде превишена и от водача на автомобила! Това е нарушение №1 извършено от водача на автомобила! Нарушение №2 е късното подаване на мигача! Нарушение №3 е че водача на автомобила не е погледнал в огледалото преди да предприеме маневрата! Значи имаме 3 нарушения от страна на водача на автомобила, срещу 1 от страна на водача на мотоциклета - превишената скорост по време на изпреварването! Е как тогава реши че от общо четирите извършени нарушения от двамата водачи, фатално е именно нарушението извършено от моториста?
                  2. Колата предприема умишлена маневра за засичане и блъскане на моториста! В този случай няма смисъл изобщо да коментираме възможна вина на моториста!

                  Колкото до останалото, то при скорост от над 150 км/ч нещата се приближават много бързо! Ако например видя някого в далечината и знам, че той се движи с 90 км/ч(няма да се учудя, ако на това място има и ограничение 60 км/ч, често ги слагат на такива прави участъци, където има и излизания от ниви), то мога да си направя сметката и да изляза напълно безопасно... окаже ли се, че не кара с 90, а със около два пъти повече, то сметката ми може да излезе крива. Освен това при двойно по-висока скорост, разстоянието което изминаваш за времето ти на реакция е двойно, спирачния път се е увеличил драстично... Щом при над 150 км/ч се е забил приблизително в средата на колата, то при 90 или още по-вероятните за такава отсечка 60(които обаче всички смятат единствено за хранилка на катаджии) най-вероятно изобщо нямаше да се случи. Те ограниченията са за това, за да може от време на време и някой, който е без предимство да излезе на пътя, без да разчита на милоста на другите. Или с други думи, най-голямата грешка на човека е, че е повярвал, че мотора се движи с разумна скорост...
                  По този случай и аз и ти можем само да предполагаме и да гадаеме! Дадох го като пример единствено за това че и возещите се в леки коли не винаги са в безопастност при сблъсък с мотоциклет! Иначе по случая, това което съм видял с очите си, са двете машини след удара и то не на мястото на произшествието. От пораженията по мотора и колата и от разказите на някои хора единствено мога да си направя заключението че мотора е бил твърде близо до колата когато тя е излязла на пътя и моториста не е имал време за реакция! Нито се е хлъзнал вследствие на рязко натискане на спирачките (забил се е прав и е прелетял над колата), нито се е опитал да избегне удара в ляво или в дясно! Това говори единствено за много късо разстояние и малко време за реакция! Но това са само догатки и предположения! При подобни случки с мене, когато съм имал някакво време за реакция, или съм се пързалял по асфалта странично и по задник блокирайки спирачките, или съм хвърчал извън пътя за да избегна директния удар!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар


                  • #84
                    До: Каране на мотоциклет в града

                    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                    Не знам как изчисли с колко се движи колата в случая, пък и няма как да знаеме колко е позволената скорост на този път защото е в чужбина някъде! Обаче ако допуснем че колата се движи с максимално разрешената скорост преди предприемане на маневрата, тогава каква е тази маневра (която прави колата)? Защото има 2 възможни варианта:
                    1. Колата предприема маневра за изпреварване на предната кола. В този случай ако маневрата стартира от максимално разрешената скорост, значи в процеса на маневрата максимално разрешената скорост ще бъде превишена и от водача на автомобила! Това е нарушение №1 извършено от водача на автомобила! Нарушение №2 е късното подаване на мигача! Нарушение №3 е че водача на автомобила не е погледнал в огледалото преди да предприеме маневрата! Значи имаме 3 нарушения от страна на водача на автомобила, срещу 1 от страна на водача на мотоциклета - превишената скорост по време на изпреварването! Е как тогава реши че от общо четирите извършени нарушения от двамата водачи, фатално е именно нарушението извършено от моториста?
                    Защото в крайна сметка той се пребива. Действията на другите не можем да контролираме, но собствените си да. Колкото и нарушения да прави автомобила, в крайна сметка това на моториста се оказва фаталната, капката от която прелива чашата. Дано в случая да е нямало жертви, но мъртъвците не могат да кажат "Ама и той така направи!", важното е какво правим ние.

                    Иначе скороста на колата я виждаме на километража на мотора преди да предприеме изпреварването. За ограничението можем да гадаем, но няма държава, в която на такъв път да е 120, най-много да е още по-надолу и от 90.

                    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                    2. Колата предприема умишлена маневра за засичане и блъскане на моториста! В този случай няма смисъл изобщо да коментираме възможна вина на моториста!
                    Тогава вече само си чешем езиците. Не знаем предисторията. По-горе съм описал ситуация, в която аз лично постъпих по почти същия начин, макар и малко по-внимателно. И не беше от нетолерантност, а по-скоро самозащита. Предпочетох мотор в храстите, отколкото непредсказуемо и неадекватно обикалящ около колата, в която возех близки хора.
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #85
                      До: Каране на мотоциклет в града

                      Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                      Защото в крайна сметка той се пребива. Действията на другите не можем да контролираме, но собствените си да. Колкото и нарушения да прави автомобила, в крайна сметка това на моториста се оказва фаталната, капката от която прелива чашата. Дано в случая да е нямало жертви, но мъртъвците не могат да кажат "Ама и той така направи!", важното е какво правим ние.
                      Аха, работата се изясни най-после! Значи според тебе виновен е винаги пребилия се, или мъртвеца!? Освен, разбира се в онзи случай с жигулата и мотора де ! Значи обобщаваме за последно - виновен е винаги пребилия се или мъртъв моторист! Последното обобщение, предполагам, обяснява и статистиката на КАТ! Те тия дето правят статистиките обикновенно не карат мотори, щото ще си изцапат костюмите!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #86
                        До: Каране на мотоциклет в града

                        Този дебат е много стар.
                        Според мен, отношенията между автомобилисти и мотористи у нас надали скоро ще се променят.

                        Аз лично шофирам от доста време. При това, обичам мотоциклетите, и съм карал немалко. И до днес успявам някак си да пазя равновесие на две колела...
                        Но, например за последните около 10 години, имам два спомена от мотористи, с които съм имал някакъв допир, и които са се държали нормално. Затова и не ги забравям - не ме претоварват като количество.
                        А други спомени имам много. И на зиг-заг с 20 км/ч пред мен са карали, и на ляв завой са ме изпреварвали отдясно, и средни пръсти са ми показвали (дали като покана за състезание?), и на задна гума са ми танцували на половин метър пред бронята, и боклуци са ми хвърляли през отворения прозорец, и какво ли още не. Няколко пъти съм скачал в канавките, за да не убия моторист. Е, вече имам условен рефлекс - като видя в огледалото мотоциклет, очаквам някоя простотия.

                        Вероятно става дума за добилата тук популярност сентенция, че заради 95 % от въпросните, на останалите 5 % им излиза лошо име.
                        Разбира се, с това не твърдя, че поне половината от автомобилистите не се държат като човекоподобни...

                        Естествено е и най-съвестните мотористи и автомобилисти да са обикновено изнервени. У нас, колкото по-толерантен си, толкова по-често ти се качват на главата.

                        Но, претенциите на колегите мотористи, че щом ги видим, трябва да се разбягваме от пътя, са малко прекалени.
                        Правилникът е един за всички.

                        Независимо какви професионалисти са хората от КАТ, с броенето на катастрофи и жертви се справят, и аз лично не се съмнявам в тези данни.

                        Съществен нашенски проблем е, че българинът мрази да спазва каквито и да било правила. И понеже държавата ни вече е само учебникарско понятие, все повече хора си го позволяват.

                        Резултатите се виждат с невъоръжено око.

                        Коментар


                        • #87
                          До: Каране на мотоциклет в града

                          Илия ти имаш ,два ама аз няма нито един случай, да видя моторист да се държи нормално на пътя. За сведение-всеки ден навъртам по 150 км в София.От дебата тук ми идва на ума- който говори повече той печели.
                          Значи мотористите "печелят". Имат право да правят всякакви простотии на пътя с оправданието- иначе щяха да ме ударят.
                          С автомобилите да се процедира по следният начин-Видите ли мотор, отбиите вдясно и спрете.Любезно помахване с ръка и евентуално потегляне след две минути, ако няма друг мотор.
                          Тук има една шапка моторджии които спазват ЗДвП но никой не ги вижда в такъв момент от тяхното шофиране, защо ли?НО изроди застанали зад волана на лек автомобил дебнещи преминаващи мотористи и готово да изскочат да ги довършат с щангата ако удара не помогне дал бог.
                          Колеги да не се нахъсваме кой крив и кой прав че ще стане като кокошката и яйцето.Просто спазвайте закона и уважавайте другите участници в движението.
                          P.S. Всъщност в момента по К.Величков преминава мотор който със сигурност е 100 пъти по шумен отколкото трябва, форсирайки до край с благородната цел да събуди два квартала които да забележат вродената му идиотия.
                          Grand Cherokee WJ 4.7 V8
                          Това е положението.

                          Коментар


                          • #88
                            До: Каране на мотоциклет в града

                            Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                            Аха, работата се изясни най-после! Значи според тебе виновен е винаги пребилия се, или мъртвеца!? Освен, разбира се в онзи случай с жигулата и мотора де ! Значи обобщаваме за последно - виновен е винаги пребилия се или мъртъв моторист! Последното обобщение, предполагам, обяснява и статистиката на КАТ! Те тия дето правят статистиките обикновенно не карат мотори, щото ще си изцапат костюмите!
                            А....почна да се светкаш,как досега не се измори незнам."добрият моторист е мъртвия моторист"дано сега се поуспокоят малко,но има такива които се връщат от отвъдното.Е ГОСПОДА ГУМЕНИ ГЛАВИ ОТ ТЕЗИ КОИТО СА НЕГАТИВНО НАСТРОЕНИ,ПИТАМ ВИ НЯКОИ ОТ ВАС БЛЪСКАЛ ЛИ ГО Е МОТОР?Приказки от рода на тоя как ми мина, ме засече и какво видях се приемат,но на рибния пазар
                            ПАВКО
                            0888802068

                            Коментар


                            • #89
                              До: Каране на мотоциклет в града

                              А бе вия съвсем изкривихте темата, по логиката на повечето хора и жените и камионджиите трябва да ги трепем като ги видим, и каква си тия простотии как асоциирате превозното средство със шофьора не е правилно, всичко опира до отделния индивид(шофьор) пък бил той и на космически кораб. Тъпанари има всякакви и карат различни МПС-та. Най много олигофрени има сред таксиметровите шофьори не сред мотористите.
                              Днес отивам на работа с мотора, лек ден на всички УБИЙЦИ

                              Коментар


                              • #90
                                До: Каране на мотоциклет в града

                                Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                                Аха, работата се изясни най-после! Значи според тебе виновен е винаги пребилия се, или мъртвеца!? Освен, разбира се в онзи случай с жигулата и мотора де ! Значи обобщаваме за последно - виновен е винаги пребилия се или мъртъв моторист! Последното обобщение, предполагам, обяснява и статистиката на КАТ! Те тия дето правят статистиките обикновенно не карат мотори, щото ще си изцапат костюмите!
                                Не, аз не съм по крайните заключения. Вина има всеки направил нарушение. Независимо какво кара. Когато има инцидент между автомобил и кола, ако и двамата са направили нарушение, то и двамата са виновни, а не само автомобила или само мотора. Казах го веднъж, но ще повторя: Действията на другите на можем да контролираме, но нашите можем. Така че който наруши правилника и пострада си е сам виновен на първо място. Въпреки че и другия носи част от вината, ако и той го е нарушил.

                                И нека като ще се делим на по-тежки и по-големи да попитам. Ако не можеш да избегнеш внезапно отворена втара, как ще избегнеш внезапно изкочило между колите дете? Случва се... ама нали то е по-малко и не е непосредствена заплаха... пък и правилника не му разрешава да пресича там... Някак си ми звучи познато?!

                                П.П.: Аз не деля хората на мотористи и автомобилисти, а на нарушители и внимателно каращи... ако някой асоциира всички мотористи с такива, да се замисли защо го прави. Аз мисля, че има и нормални сред тях. За това ли спорим?
                                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X