Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране на мотоциклет в града

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Каране на мотоциклет в града

    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
    Бе ти що не вземеш да се кандидатираш за политик!? За кой ли пореден път ми приписваш неща които не съм казал никъде! Иначе да, бих нарушил закон, но само когато преценя че ненарушаването му би застрашило човешки живот или здраве! Нали не очакваш че бих згазил човек или бих се блъснал в препятствие на пътя само и само да не пресека непрекъснатата осева линия! Полицай съм само от 5 г. човек съм от 37г. а шофьор съм от 19г. и до момента нямам констатирано нарушение на правилника за движение, не че не съм извършвал (не съм лицемер все пак и няма да седна да твърдя че винаги съм спазвал ограниченията на скоростта или пък съм паркирал правилно), но пък и не съм посегнал на живота и здравето на никого заради това че е нарушил правилника нито пък съм убеждавал някой че саморазправата би решила проблемите по пътищата!
    Ами тогава, за какво спорим?! Защо се опитваш да оправдаеш човек, който има вина за собственото си пребиване?! И някак си всички забравихте и какво писах за времето, за което ускорява до тази скорост, което никак не е без значение, защото човек след като погледне в огледалото поглежда и напред, за да види дали не се променило нещо там! Не знам за какво лицемерие говориш. Казах, че гледам да спазвам правилата през повечето време, а когато ги нарушавам го правя с ясното съзнание, че не е редно и, ако стане нещо ще съм си виновен сам!

    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
    А ти като преби моториста, който ти правеше циркаджийски номера на пътя по-добре ли се почувства? Сигурно си се почувствал като истински герой, спасил семейството си от гадните варвари на железни коне вилнеещи по пътищата!
    Честно казано не. Не се почуствах добре. Не че ми беше жал за него, но се почуствах гадно от факта, че се налага да го правя. Ако обаче се случи пак, то пак ще го направя. За мен това е самозащита, не го знам такъв юнак какво ще направи на следващия завой и до колко всъщност си владее машината, а съм чувал, че като минаваш през нечии черва, колата може да се подхлъзне. Всъщност дори и за него беше по-безопасно така, не съм го удрял, а просто го принудих да си излезе сам в храстите. Надявам се да си е извадил и съответните изводи.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • До: Каране на мотоциклет в града

      аз съм си останал с единственото впечатление от карането по пътя , че колкото и да спазваш правила и всичко останало пак никои не те пази теб (моториста) и все излизат с това ,че не са те видяли ,не са те чули и други подобни!!!
      CRF - Contingency Reaction Force

      Коментар


      • До: Каране на мотоциклет в града

        Чудех се дали да пиша и се бях отказал, но тъй като и без това друг съживи темата...

        Между другото искам да попитам колегите мотористи, какво биха ми препоръчали да направя в следния казус, който ми се случи вчера.

        Прибирам се към София от към Панчарево в пиковия за завръщане от провинцията час. Колона автомобили и в двете посоки. Карам на прилична дистанция зад един огромен бус, т.е. видимост напред много лоша, ама не ми и трябва, аз си се движа в платното, не плътно в дясно разбира се, защото там и за джип с тунингово окачване не става, камо ли за рено. По едно време буса пред мен задминава едно движещо се нормално в дясно скутерче, по-скоро влачещо се де. Идва и моя ред да го направя, точно си изравнявам предницата с него и в този момент то рязко завива на ляво, вероятно за да избегне някой кратер. Няма проблем, аз карам достатъчно внимателно и го държа под око, така че просто и аз се изнасям още малко в ляво, за да не се ударим, почти до осевата линия, но без дори да я настъпвам. Това обаче означава, че си показвам леко носа из зад буса... и в този момент насреща ми се задава изпреварващ насрещната колона пистов мотор, който се провира между двете колони по осевата линия! Имах следния избор - да се върна на дясно и да смачкам невинния скутер или да набия спирачки и да чакам пистарката да се удари в мен. Избрах второто, все пак скутерчето не беше в нарушение за разлика от пистарката, слава богу и един от насрещните автомобили бързо прецени ситуацията и наби спирачки, та пистарката се шмугна между нас без дори да намали. Цяло чудо е, че колата зад мен спря, макар и със свирене на гуми... прадполагам отсреща е било същото.

        Та въпроса ми е тябваше ли да смачкам скутера, за да се "позиционирам правилно в пространството", както се изразяват някои колеги? Ако ли не, още ли смятате, че при инциденти при слаома между движещи се превозни средства се случват само заради невнимание на другите?

        П.П.: Никога не карам плътно в дясно, точно заради колоездачите и скутерите. Нито пък спирам плътно в дясно на светофар, единствено за да могат да ме изпреварват пак те от там.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • До: Каране на мотоциклет в града

          Темата е много хубава и актуална в съвременните условия на шофиране на които всички сме свидетели ежедневно, съвсем на скоро ми попадна под ръка превод на руски на учебника на Дейвид Хаф " Пътна стратегия на оцеляването на мотоциклетиста" книжката е 49 стр. формат А4 и я прилагам тук.Надявам се да е полезна на всички които се интересуват от безопасно управление, така както и на мен.

          Поздрваи и весели празници,
          Стефан

          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
          Темата произхожда оттук



          Веднага отговарям, поради следните основателни причини:

          1. Мотора заедно с водача са от порядъка на 300 кг. - съвършено неравностойно на всички останали участници в движението и при каквото и да е стълкновение резултата за тях е фатален поради чисто физически причини.
          2. Мотора заедно с водача имат много по малка площ в сравнение с останалите участници в движението и се забелязват точно толкова по трудно с всички произтичащи от това последици. И вместо заради това мотористите да са два пъти по-внимателни и бавни положението е точно обратното.
          3. Мотора (поне повечето) има много по-голямо съотношение кг/конска сила, което го прави много по-динамичен от останалите участници в движението, които естествено в много от случаите са съвършено неподготвени (логично) за нужната ответна реакция. С добрата динамика на мотора се злоупотребява постоянно, което довежда в много случаи до силно затрудняване на останалите участници в движението. Често ми се случва да наблюдавам мотористи които слаломират покрай мен мислейки се че са на метлата на баба Яга и коментара винаги ми е: „Ето още един самоубиец...”
          4. Мотористите категорично не спазват правилата за движение с малки изключения. Я дайте с ръка на сърцето мотористи да ми кажете колко от вас карат с разрешената скорост в града, в колона зад някой автомобил плътно в дясно и изпреварвате бавно и спокойно само когато няма насрещно движение и с предварително подаден съответен знак? Сигурно има и такива защо ли аз не съм ги забелязал. Но за сметка на това редовно виждам как като карам с 50-60км/ч край мен профучава с поне 100 отгоре някой весел самоубиец забързал се към гробищата!
          5. В болшинството от катастрофите с моторист виновен е моториста (статистика на КАТ)


          С това, което съм написал не искам да засегна тези, които са съвестни, карат, без да притесняват останалите и дават всичко от себе си за безопасността по пътищата. Но за съжаление сред мотористите те са безкрайно малко или пък точно аз имам нещастието да попадам все на другата категория...
          Прикачени файлове

          Коментар


          • До: Ролбарите (безопасност и щети)

            Защото нещото което най-мразя е в задрьстване моторист да ми минава между колите...Просто някой пьт ще си отворя вратата и като тресна някого ако ще не полиция ами ФБР и ЦРУ да ми викне!

            КОЛЕГА, ТОВА БЕШЕ МНООООООГО ТЪПО!!!! ВСЕ ОЩЕ ЛИ СИ ГО МИСЛИШ?

            Коментар


            • До: Каране на мотоциклет в града

              Няма причина да се джавкаме на дребно - истина е че и в двете групи има черни овци - ако си спазваме закона и караме по-разумно, ще имаме по-малко проблеми! Аз между коли не се навирам, но пак ме засичат... Все пак съм жив и това ми стига!

              Коментар


              • До: Каране на мотоциклет в града

                Шофирам от 21 години,на мотор съм от 2.Убеден съм че добрият водач е не този който избягва ( с рефлекс или умения) ситуации,водещи до катастрофа,а който въобще не влиза в такива ситуации.Добрия водач предвижда непредвидимите ситуации,кара безопасно според пътните условия,предвидим е за другите,познава възможностите на машината и т.н.,могат още да се изброят.Мисълта ми е,че при ситуации с двама участници и двамата имат повече или по-малко вина.
                0+

                Коментар


                • До: Каране на мотоциклет в града

                  колеги
                  всичко е много просто - колкото повече мотористи в града - толкова по малко задръствания и замърсяване
                  колкото по нетолератни са шофьорите на колите - толкова по рядко ще си караме моторите в града
                  когато си карам джипа никой не ме засича - когато съм с мотор ела да видиш какво става
                  еми ще си карам джипа - просто е като решение, нали

                  Коментар


                  • До: Каране на мотоциклет в града

                    За мен толерантност при шофирането е най-важният правилник.Без значение дали към мотористи , автомобили ....Винаги когато видя по-бързо движещо се МПС от моето - правя път.Кой как кара си е негова работа.За мотористите ВИНАГИ правя път ( поне за тях е елементарно да се прибереш малко).Няма никакво значение дали в града или извън него.Защо трябва да се създават рискови ситуации след като е толкова лесно да пуснеш нервака ( пак казвам мотор или кола ....) и ти да си караш спокойно?
                    Женя Вълчанова 0888272565

                    Коментар


                    • До: Каране на мотоциклет в града

                      е всички ако бяха като теб щеше да е значително по-лесно движението в нашия град

                      Коментар


                      • До: Каране на мотоциклет в града

                        Припомням на колегите пенещи се по постове от преди четири месеца и гледащи на другите участници в дискусията както Айнщайн е гледал играещите в пясъка дечица, да не се самозабравят и да спазват добрия тон, както и да се въздържат от обиди. Те ще се познаят. Приятелско и единствено предупреждение.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • До: Каране на мотоциклет в града

                          вижте как карат мотори из град балтимор..някои хора
                          http://hk.youtube.com/watch?v=bwkWLn...eature=related

                          Коментар


                          • До: Каране на мотоциклет в града

                            Шофьор и моторист съм от 30 години.На колегите които имат възможност да си го позволят препоръчвам моя опит.Живея на вилата на 18 км.от града.Когато времето позволява пътувам със сузуки интрудер 800 кубика до града.Паркирам в гаража,а оттам вземам малкия 125 кубиков скутер и си върша работата.Навира се и паркира навсякъде.Вечерта обратно.Простаци има колкото искаш затова в града яваш яваш.През забранени улички,тротоари,алеи,пътечки и т.н. И се придвижвам по бързо от автомобилите.Малко екзотично е понякога с костюм и вратовръзка на скутера,но който не ме харесва да не ме гледа.

                            Коментар


                            • До: Каране на мотоциклет в града

                              За предимствата на мотора и в града и извън него няма смисал да се говори. То е ясно няма по добър метод за придвижване. Не мога да разбера толкова ли са богати всички че сами в колата по цял ден в трафика да киснат и как успяват да преживеят с 20-30+ лБ/100км. Един човек с една кола- по закон за устройство на дискотеки тем подобни социални помещения е нужен минимум от 1кв.м. на посетител . А този човек който продължава 12/7 да се тътри из града минимум 6кв.м. На тези 6 кв. им е нужно място да минат да спрът и така нататък. Един мотор средно е с размери 50/200см = 1кв.м. Отделно че мотор от среден клас при правилно каране повече от 3/100 гр не може да изгори (поне моят 200цц). Но единственото което ме дразни когато съм с мотор е следното, за да не се повтарям пускам един хост от предишна моя публикация. Подчертавам само че аз съм от онези които гледат на хората по пътя като чели са роднините им, понеже утре може да са тук по този начин.

                              http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...t=51543&page=2

                              засега обърнете внимание на последната среднообемиста моя публикация
                              В този свят се живее и умира само по веднъж - очаквам и за двете поне номинаций за "Оскар"
                              Варна, Сузуки ДР650РС

                              Коментар


                              • До: Каране на мотоциклет в града

                                Първоначално публикуван от _-McCoy-_ Преглед на мнение
                                За предимствата на мотора и в града и извън него няма смисал да се говори. То е ясно няма по добър метод за придвижване. Не мога да разбера толкова ли са богати всички че сами в колата по цял ден в трафика да киснат и как успяват да преживеят с 20-30+ лБ/100км. Един човек с една кола- по закон за устройство на дискотеки тем подобни социални помещения е нужен минимум от 1кв.м. на посетител . А този човек който продължава 12/7 да се тътри из града минимум 6кв.м. На тези 6 кв. им е нужно място да минат да спрът и така нататък. Един мотор средно е с размери 50/200см = 1кв.м. Отделно че мотор от среден клас при правилно каране повече от 3/100 гр не може да изгори (поне моят 200цц). Но единственото което ме дразни когато съм с мотор е следното, за да не се повтарям пускам един хост от предишна моя публикация. Подчертавам само че аз съм от онези които гледат на хората по пътя като чели са роднините им, понеже утре може да са тук по този начин.

                                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...t=51543&page=2

                                засега обърнете внимание на последната среднообемиста моя публикация

                                Това ми прилича на оправдание за покупката на мотоциклет, пред цупеща се съпруга! Иначе единственното икономично на мотоциклета (та дори и мотопеда) е мястото, което заема в трафика по пътищата! Всичко останало - данъци, консумативи за поддръжка, гориво, екипировка на мотоциклетиста та даже и цената на мотоциклета, правят ползването му за транспорт много по-скъпо от ползването на лека кола от среден клас!
                                Ето моята равносметка: покупка (втора ръка) - мотоциклет 3500 (с всички разходи) / лека кола 3500; данък годишен - мотоциклет 75 (за тази година 85) / колата 35 (без катализатор е, иначе ще е по-малък); разход гориво - мотоциклет 5-6л. на 100км. (извънградско по асфалт) / колата 6-7л. на 100км. бензин, но аз я карам на газ; масло - мотора 3л. х 20лв. на всеки 3500-4000 км. / колата 3л. х 14лв. на всеки 6-7000км. (и за колата и за мотора 15W50 полусинтетика, но различни марки); гуми - за мотора всяка година (4-5000км.) по 1 задна, а през 1,5 години и предна гума на цени около 100лв. на гума / колата (купих я с 4 летни и 2 зимни нови гуми, за горепосочената цена) за 6 години и 45000км. 2 нови зимни гуми х 95лв. тая година ще трябва и летни да се купуват (4х100лв.); ремонти - мотора, над 400лв. само за части и още трябват, без да включвам верига и венци (на 32000 км. е в момента)/ колата, около 300лв. части + труд (на 293000км. е в момента)! Още да изброявам ли? Та не ми разправяйте че мотор се кара за икономия, а не за кеф!
                                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X