Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране на мотоциклет в града

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Ролбарите (безопасност и щети)

    Първоначално публикуван от ivanik1978 Преглед на мнение
    ...добре, че кормилото на мотора е по-здраво от огледалата на колите
    Нали се сещаш, че списъкът кое е по-твърдо, на практика е безкраен.Кормилото е по-твърдо от огледалото, калникът е по-твърд отмотоциклетиста, брадвата от каската на мотоциклетиста, и т.н. Сматаш лида пробваш на практика всички комбинации и дали след пробата им ще сивсе така весел? Като ми счупиш огледалото, ще го платиш ли или беж дате няма? Кой според теб е виновен според ЗЗДП при тая ситуация? КАТ,акт за теб?
    Ей заради такива изпълнения не ви правят място. На никой не му сезанимава с глупости като смяна на счупени огледала и оправяне на одранабоя заради това, че някой който не може да кара му нанесъл щети поколата!
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #17
      До: Каране на мотоциклет в града

      Естествено, че моториста трябва да се възползва от предимствата си. Важното е да го прави така че да не пречи на околните, както и да не представлява опасност за себе си. Например отворената врата в задръстване. Ако тя е проблем за някой моторист, то значи че той вече прекалява. Внимателното провиране между коли е едно, а карането между тях друго. Под провиране разбирам то да е достатъчно бавно и внимателно, така че да може да избегне, ако някой си отвори вратата по друга причина. Особено дясната, от където по закон е забранено да се изпреварва и е нормално човек да не внимава толкова, пък и може да се осъществи само от пътника, който изобщо няма огледало. При това провирането е удачно само между спрели автомобили. Една движеща се машина може да кривне леко доста внезапно по хиляди причини, най-малкото дупка на пътя. Да не споменавам отново, че изпреварването от дясно на движещ се автомобил е забранено.
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #18
        До: Каране на мотоциклет в града

        Аз също съм от двете страни. Напоследък предпочитам да карам мотора.
        Според мен също внимателното и бавно придвижване между колите не пречи на автомобилите.
        Все пак хората предпочели по-опасния начин на придвижване трябва да имат и някакъв плюс пред колите и това е точно по-бързото придвижване. Ако ще чакаме наравно с тях, какъв е смисъла...
        А и замислете се ако вместо всеки мотор, който ви изпревари в задръстването да беше по една кола...По-скоро трябва да сте им благодарни, че колкото и малко да са, все пак облекчават трафика.
        Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
        Seat Leon 2007 1.9 TDI

        Коментар


        • #19
          До: Ролбарите (безопасност и щети)

          Защо мотористите никога не ползват лента, а ползват пьтната маркировка за платно?Защото нещото което най-мразя е в задрьстване моторист да ми минава между колите...Просто някой пьт ще си отворя вратата и като тресна някого ако ще не полиция ами ФБР и ЦРУ да ми викне!Когато мотористите спрат да се правят на тарикати и да разчитат на това, че са бьрзи и тесни тогава другите ще ги уважават.

          Ако исках да вися в задръстванията и да се чудя къде да паркирам , щях да си купя ТИР.Не виждам какво ти пречат хората , които минават покрай тебе без да ти правят нищо , за да им чупиш кокалите и да ги осакатяваш.Или ти си просто поредния комплексар който го е яд , че някой е минал пред него или че някой кара докато той виси. Ако карам зад някой друг моторист и ти му го направиш тоя номер, дори без да го познавам , гарантирам ти че ще спра да му помогна да ти се реваншира.Не разбирам какъв дебил трябва да си за да пребиеш един човек абсолютно съзнателно , само защото днеска не си на кеф!
          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
          Джон Кенеди

          Коментар


          • #20
            До: Каране на мотоциклет в града

            Просто някой пьт ще си отворя вратата и като тресна някого ако ще не полиция ами ФБР и ЦРУ да ми викне!
            Хубавото е че хората с такова мислене са силни само на думи. Ако бяха силни и на дела, просто нямаше да са такива дребни депресирани душички мечтаещи си да си отварят вратите по светофарите, за да пребият някой само защото може да мине пред тях.
            Нядявам се негативните отзиви относно меко-казано комплексарското ти изказване да те накарат да помислиш върху позицията и думите си.
            Тъпо е да се промъкваш с 60 между колите, но не виждам проблем да се промъквам с 5км между тях ако има място! Просто приеми моториста като една кола по-малко и едно облекчение за теб в трафика. Просто гледай на нещата откъм хубавата им страна...

            Коментар


            • #21
              До: Каране на мотоциклет в града

              За мен и за другите колеги ще е интересно мнението на някой моориси защо не карат по средата на лентата а минават от дясно или от ляво.

              Коментар


              • #22
                До: Каране на мотоциклет в града

                Както казах нямам против мотористите да се провират между колите, ако го правят достатъчно внимателно.

                Много хора твърдят, че карат така, но имат проблем с отварянето на врати?! Малко странно. Имам един въпрос към мотористите, които се заканват на някого, който се кани да си отвори вратата. Нека попитам нещо. Да кажем, че возя на дясната седалка гаджето, което няма книжка и въобще е много далеч от организацията на движението, коли, мотористи и т.н. Или пък да задната дясна или лява седалка возя дете, което вече е над възраста за задължителна детска седалка, но също е още далеч от изкарването на книжка. Нищо в правилника не подсказва, че човек возещ се в кола трябва да има каквато и да е представа от организация на движението. Да предположим сега, че някой от тези пътници си отвори вратата докато висим в задръстването. никой от тях няма настроени огледалца, с които да види дали отзад идва мотор. Вижда само седящите неподвижно коли от страни. Да разбирам ли, че ще пребиете например едно тринайсет годишно момиченце, ако си е отворило вратата и по този начин пребило някой моторист? Внимателно каране означава, че такива ситуации могат да се избегнат. Така че какъв ви е проблема с това, че някой ще си отвори вратата, ако не карате прекалено невнимателно и безрасъдно?
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • #23
                  До: Каране на мотоциклет в града

                  Не съм видял някой моторист да се промъква през задръстване с повече от 5-10 км/ч.
                  Колкото до пътниците в колата - редно е от обща култура да знаят, че отварянето на врата при подобна ситуация не е сред най-добрите идеи.. Също така е редно водачът на колата да им го упомене, както и да си сложат коланите... За малките деца - няма кола без Child security на задните врати. Неизползването им понякога може да доведе до сериозен проблем - не само при задръстване. Представи си, че детето отвори вратата в движение...
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #24
                    До: Каране на мотоциклет в града

                    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                    Не съм видял някой моторист да се промъква през задръстване с повече от 5-10 км/ч.
                    Колкото до пътниците в колата - редно е от обща култура да знаят, че отварянето на врата при подобна ситуация не е сред най-добрите идеи.. Също така е редно водачът на колата да им го упомене, както и да си сложат коланите... За малките деца - няма кола без Child security на задните врати. Неизползването им понякога може да доведе до сериозен проблем - не само при задръстване. Представи си, че детето отвори вратата в движение...
                    Еми, при 5-10 км/ч и готовност да стъпиш на краката си, отворената врата не би трябвало да е проблем. Дори колата ще отнесе повечето щети. Точно това и казвам, който кара разумно не би трябвало да му пука повече, отколкото на един автомобилист и не виждам защо се изнервя. Колкото до предупрежденията на пътниците, айде да бъдем реалисти... Ти всеки път ли четеш пълна лекция върху правилика, когато качваш пътник? Пък и ноистина не е съвсем по правилник, някой да слиза докато колата е в задръстване, но понякога спестява време и облекчава трафика, за да не се престроява шофьора до най-дясна лента и после обратно до най-лява... абсолютно същото като провирането на моторите и то не е много законно, но спестява време и облекчава трафика, така че не виждам какви претенции, другите да не правят същото, може да има някой. Нали призивите бях за взаимна толерантност?
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Каране на мотоциклет в града

                      Да - всичко е според зависи...
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #26
                        До: Каране на мотоциклет в града

                        Между другото днес един моторист ми направи много добро впечатление. Карах доста зад него и си се движеше по средата на лентата с другите коли, на два светофара, където е по-тясно имаше възможност да се провре, но не го направи, а и беше примерно 3та - 4та машина и нямаше смисъл. Накрая излязохме на бул. България, там задръстване, но и лентите широки като за по две коли, светофара се знае, че държи дълго, намали, пусна двата крака от степенките почти да се влачат по земята, мина си спокойно най-отпред и повече не го видях. Има обаче и не малко самоубийци, които правят слаом, като на скоростен тест и то по такъв малоумен и безсмислен начин, че въпреки всичко карайки съвсем спокойно ги настигам по няколко пъти.
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Каране на мотоциклет в града

                          Първоначално публикуван от karlosjackal Преглед на мнение
                          Според мен колегите, отбелязват провирането между колите като дразнещо, защото е опасно за самият моторист.Аз съм имал случай да гледам в огедалото и точно за една секунда като отместих поглед, някакъв мотор прелетя до мен.Ами ако не се оглеждам по сто пъти, и като някоя млада шоферка си паля цигара и говоря по телефона?Ще има паважна екзема.
                          P.S. Не смятам за правилни изказвания от рода-"Ако има още двама мотористи". Или -"Отварянето на вратата ще е последното нещо" и т.н.Защото същото важи и за другата страна.Ако си виновен и трима да са последното нещо, което ще види е юмрук в носа.
                          Колега,абсолютно съм съгласен с теб.Аз работя в магазин за авточасти и като удобство за клиента(сервиз,магазин) предлагаме доставка.Имаме два служебни скутера които се карат МНОГО (аз лично съм навивал по 200/двеста/ километра на ден).Вече не карам , но през мен са минали трима новобранци и винаги им казвам едно и също:
                          ЧЛ.1 НИКОЙ НЕ ТЕ ВИЖДА-АКО НЯКОЙ ТЕ УДАРИ ВИНОВЕН СИ СИ ТИ!!! ПАЗИ СЕ САМ И НЕ РАЗЧИТАЙ НА ДРУГИТЕ!!!
                          Проблема е че скутера е много по-малък от автомобил и страшно бързо минава през огледалата.
                          Лошото е че тук става дума за абсолютно умишлено нараняване или дори осакатяване на НЕВИНЕН човек.
                          ПП.За да не претрепеш някой моторист, просто е достатъчно да погледнеш в страничното огледало непосредствено преди да отвориш вратата.
                          Поздрави.
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • #28
                            До: Каране на мотоциклет в града

                            Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                            Както казах нямам против мотористите да се провират между колите, ако го правят достатъчно внимателно.

                            Много хора твърдят, че карат така, но имат проблем с отварянето на врати?! Малко странно. Имам един въпрос към мотористите, които се заканват на някого, който се кани да си отвори вратата. Нека попитам нещо. Да кажем, че возя на дясната седалка гаджето, което няма книжка и въобще е много далеч от организацията на движението, коли, мотористи и т.н. Или пък да задната дясна или лява седалка возя дете, което вече е над възраста за задължителна детска седалка, но също е още далеч от изкарването на книжка. Нищо в правилника не подсказва, че човек возещ се в кола трябва да има каквато и да е представа от организация на движението. Да предположим сега, че някой от тези пътници си отвори вратата докато висим в задръстването. никой от тях няма настроени огледалца, с които да види дали отзад идва мотор. Вижда само седящите неподвижно коли от страни. Да разбирам ли, че ще пребиете например едно тринайсет годишно момиченце, ако си е отворило вратата и по този начин пребило някой моторист? Внимателно каране означава, че такива ситуации могат да се избегнат. Така че какъв ви е проблема с това, че някой ще си отвори вратата, ако не карате прекалено невнимателно и безрасъдно?
                            Колега прочети внимателно поста на AIRONE.Така както го е написал аз го разбирам , че той би си отворил вратата НАРОЧНО САМО ЗАЩОТО НЯКОЙ МУ СЕ ПРАВИ НА ТАРИКАТ,САМО ЗАЩОТО ГО Е ЯД ЧЕ НЯКОЙ МОТОРИСТ МИНАВА ПОКРАЙ НЕГО.
                            На мен лично са ми чупили пръст в такава ситуация.Един човек (пътник) реши да слезе на светофар и аз си ударих ръката в тясната част на вратата.Въпреки че ми течаха сълзи от болка се извиних, защото човека нямаше никаква вина.Добре че карах бавно защото иначе сигурно щях да вляза под предната кола(при удара рязко ти се завърта кормилото и какво ще стане по-нататък не се знае)
                            Но пак повтарям-тук става дума за УМИШЛЕНО отваряне на врата!!!
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #29
                              До: Каране на мотоциклет в града

                              Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                              Колега прочети внимателно поста на AIRONE.Така както го е написал аз го разбирам , че той би си отворил вратата НАРОЧНО САМО ЗАЩОТО НЯКОЙ МУ СЕ ПРАВИ НА ТАРИКАТ,САМО ЗАЩОТО ГО Е ЯД ЧЕ НЯКОЙ МОТОРИСТ МИНАВА ПОКРАЙ НЕГО.
                              На мен лично са ми чупили пръст в такава ситуация.Един човек (пътник) реши да слезе на светофар и аз си ударих ръката в тясната част на вратата.Въпреки че ми течаха сълзи от болка се извиних, защото човека нямаше никаква вина.Добре че карах бавно защото иначе сигурно щях да вляза под предната кола(при удара рязко ти се завърта кормилото и какво ще стане по-нататък не се знае)
                              Но пак повтарям-тук става дума за УМИШЛЕНО отваряне на врата!!!
                              Умишлено, не умишлено... ако караш внимателно не би трябвало да е проблем. Не внимаваш ли не са ти криви другите. Това е все едно да кажеш: "Да, не спрях на стопа, но съм сигурен, че той ме видя и нарочно не спря и той."...
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Каране на мотоциклет в града

                                Първоначално публикуван от koi4a Преглед на мнение
                                За мен и за другите колеги ще е интересно мнението на някой моориси защо не карат по средата на лентата а минават от дясно или от ляво.
                                Колега не мога да схвана точно въпроса ти ,но ще ти отговоря за три от ситуациите за които може да важи:
                                Задръстване-светофара свети червено и в трите ленти има колони от да речем по 20 автомобила-когато съм последен минавам ,между две от колоните просто защото не ми се чака или бързам или пък мотора ми започва да прегрява и т.н.(все пак мотора си има и предимства) и заставам на стоп линията.В момента в който светне зелено тръгвам с мръсна газ (в 99,9% от случаите останалите потеглят след като вече съм ги отрязал с поне 30-40 метра)-целта на това рязко потегляне е да не преча на автомобилите които са от двете ми страни-все пак имам предвид ,че им стеснявам лентите и че ако тръгнем заедно ,някой неделен шофьор може да се шашне и да закове я мене ,я ония от другата страна, а по този начин положението е все едно че изобщо не съм бил там.Пък и хората не са ми длъжни-ако мога да ги улесня защо да не го направя.
                                Спиране на светофар-ако съм пръв и светофара светне червено , а зад мен идват коли, винаги спирам на линията разделяща лентите (еднопосочните ленти) а не в средата на лентата защото по този начин на моето място(което иначе бих заемал ) може да спре автомобил и по този начин опашката да се намали с едно място и така на зелено може да мине една кола повече.
                                В движение-когато движението не е натоварено карам в средата на лентата,но когато има повече коли се дърпам в единия край , защото така успоредно с мен може да кара още някой или ако съм със скутера по-лесно да ме изпревари-защо да увеличавам задръстването. Естествено в такава ситуация винаги очите на четири. Аз по принцип при каране се възприемам като невидим-т.е. не разчитам че някой ще ме пази.А освен това с течение на времето човек си изгражда рефлекс,пъргава мисъл ,периферно зрение ,усет-може да разбере ,че този пред него ще прави нещо ,още много преди да го е направил.Става ти втора природа.Не забравяйте че мотор не се купува за да си пазаруваш с него.Повечето моторджии не слизат от моторите.Хората не го разбират това(особено пешаходците) и си викат " Глей го тоя самоубиец", но повечето мотористи много добре знаят какво правят.Аз усещам левака само по начина по който кара и веднага през акъла ми минава -"на ония там специално внимание" не се знае -може да се натресе не в мене а в някой друг ,но пак аз ще го отнеса.Като се разхвърчат калници и брони и като ми застане напряко аз къде да отида?.Когато карам и около мене има друг моторист , за него съм спокоен ,защото знам че той е един от малкото които в момента мислят и единствения който със сигурност няма да ми извърти някоя простотия.Ние нямаме друг избор освен да сме в час-нас правилника не ни спасява-това че някой ми е отнел предимство, че е минал на червено , че кара пиян или че просто не може да кара (каквито по мое мнение са поне 60% от шофьорите в София)не ме вади от гроба.Много важно че после ще ме лежи-аз нали вече съм ТАМ. Затова-мисли и се спасявай сам! И най-важното-концентрация-за секунда да се разсееш и може да си красив труп.Аз съм падал само веднъж и то беше точно защото проспах ситуацията.Не че се мисля за много голям карач , но имам много километри и то основно градско (просто такава ми беше професията) и съм се нагледал на какви ли не малоумници и лебедари.
                                А! Щях да забравя изпреварването-когато карам в средата на лентата и някой се опитва да ме изпревари (това става най-често при извънградско каране), в момента в който ме доближи се прибирам към банкета за да не принуждавам колегата да се изнася в насрещното и в момента на изпреварването връщам газта с идеята да намаля скоростта и да ме изпревари по-бързо.
                                В общи линии принцип ми е , че ако мога да улесня някой или да му спестя време и нерви, защо да не ге направя.Това не означава че карам навсякъде с 30 км/ч.Напротив-аз съм фен на агресивното каране , обичам да усещам демаража и мощността на мотора и го правя при всеки удобен случай.Карам шестстотин кубиково ендуро(полу шосеен , полу кросов мотор който няма показателите на пистарките ,но все пак е доста по-пъргав от повечето автомобили) и със сигурност съм изкарал акъла на доста хора, особено като се има в предвид че съм без ауспух , но никога не съм застрашавал живота или здравето на никого и винаги съм се опитвал да бъда максимално колегиален (и повечето колеги го оценяват-знаете че има начини да покажеш на някого какво мислиш за него)
                                Ако имаш въпроси-питай.
                                Поздрави.
                                Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                                "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                                Джон Кенеди

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X