Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране на мотоциклет в града

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каране на мотоциклет в града

    Темата произхожда оттук


    Понеже съм изчел доста теоретични материали за градско и извънградско каране на мотор, както и много статистики за катастрофи и травми имам следния въпрос: защо именно е много голям този шанс чисто статистически?
    Веднага отговарям, поради следните основателни причини:

    1. Мотора заедно с водача са от порядъка на 300 кг. - съвършено неравностойно на всички останали участници в движението и при каквото и да е стълкновение резултата за тях е фатален поради чисто физически причини.
    2. Мотора заедно с водача имат много по малка площ в сравнение с останалите участници в движението и се забелязват точно толкова по трудно с всички произтичащи от това последици. И вместо заради това мотористите да са два пъти по-внимателни и бавни положението е точно обратното.
    3. Мотора (поне повечето) има много по-голямо съотношение кг/конска сила, което го прави много по-динамичен от останалите участници в движението, които естествено в много от случаите са съвършено неподготвени (логично) за нужната ответна реакция. С добрата динамика на мотора се злоупотребява постоянно, което довежда в много случаи до силно затрудняване на останалите участници в движението. Често ми се случва да наблюдавам мотористи които слаломират покрай мен мислейки се че са на метлата на баба Яга и коментара винаги ми е: „Ето още един самоубиец...”
    4. Мотористите категорично не спазват правилата за движение с малки изключения. Я дайте с ръка на сърцето мотористи да ми кажете колко от вас карат с разрешената скорост в града, в колона зад някой автомобил плътно в дясно и изпреварвате бавно и спокойно само когато няма насрещно движение и с предварително подаден съответен знак? Сигурно има и такива защо ли аз не съм ги забелязал. Но за сметка на това редовно виждам как като карам с 50-60км/ч край мен профучава с поне 100 отгоре някой весел самоубиец забързал се към гробищата!
    5. В болшинството от катастрофите с моторист виновен е моториста (статистика на КАТ)


    С това, което съм написал не искам да засегна тези, които са съвестни, карат, без да притесняват останалите и дават всичко от себе си за безопасността по пътищата. Но за съжаление сред мотористите те са безкрайно малко или пък точно аз имам нещастието да попадам все на другата категория...
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 03-04-08, 07:58.
    VPetrov.photography

  • #2
    Все едно и аз да трагна със стрелка от кран върху колата, която да влиза в купетата и да чупи глави. Да, ще пазя другите колкото е възможно, обаче...
    Еми те много кранове си вървят по този начин какво да правят. Просто внимават, гледат да не ходят, където не трябва и т.н. ,със сигурност има и такива сред тях, които злоупотребяват положението - човеци ги карат все пак. Иначе по логиката на забраните аз трябва да искам никога до моята машина да не се допуска движението на кран със стрела и кука?

    Мааалееее, само си представи някой нещастен служител с корейско Деу, да блъсне Харли от групата на "ангелите на ада" някъде в прериите..
    Въпреки че повечето от тези Харлей са по 300кг без притежателя си все пак "ангела" ще даде фира, е вярно е после и водача на тикото но с други методи... освен ако не е служител във фирма за тежки картечници
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer
      Волк, това ли имаш предвид:
      Точно това, приятелю..
      И вярвай ми тия не бързат сутрин за работа и само ангелите и ада знаят с какво си припечелват хляба и бензинчето...

      Може да оцелееш само ако си жена и то ако забравиш няколкото часа след пътния инцидент...

      Коментар


      • #4
        Явно твърде буквално съм те разбрал. Казваш "...да го блъснат", а не "да се пребие, след като го блъснат". Затова питам.

        Иначе съм наясно за какво става дума. За трудното забелязване - винаги карам на фар. Това не попречи на голфиста да ме събори, въпреки, че отдалече му ресветнах на дълги, щото нещо ми се стори подозрителен. Добре, че успоредно с това бях подхванал и спирачките. Това за илюстрация от личния ми опит.

        Че моторът ми е динамичен, знам по книга - прави 200 за 11 сек. уж... Аз не съм пробвал и карам в града като тролей. Понеже не се вра между колите, защото не знам кой кога ще си отвори вратата, за да си изтръска пепелника, твърде често колите зад мен ми свирят да съм минел напред между другите, за да не заемама място, щото отгоре на всичко пазя и дистанция.

        Че в болшинството от катастрофите мотористите сами са си виновни е пределно ясно. Ама така е като някой пуберитет се яхне на 1000 кубика и реши да се прави на каскадьор. Всичките ми познати като ги питам "карат по магистралата със средна скорост 220-240". Не че много им вярвам, ама често вдигат и повече.

        Всеки отговаря за себе си. Другите как карат ги знам. Това обаче не съм аз, а и не е основание да ги газят и после да викат, че рано или късно е щяло да се случи, така че голяма работа...

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Volk
          Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer
          Волк, това ли имаш предвид:
          Точно това, приятелю..
          И вярвай ми тия не бързат сутрин за работа и само ангелите и ада знаят с какво си припечелват хляба и бензинчето...

          Може да оцелееш само ако си жена и то ако забравиш няколкото часа след пътния инцидент...
          Всеки си намира Майстора Дори и "най-коравите"

          Коментар


          • #6
            До: Ролбарите (безопасност и щети)

            Привет , Смятам че инфантилността на закона е доказана и тук и в повечето държави по света , заварени положения служебно положение и много други ... неприлагането на дадено правило обаче е субективен фактор и мислейки за оцеляването ми по пътищата на България ( това бойно поле ((средно по 3-ма на ден)) стигам до извода че аз не не си карам превозното средство а се пазя от поредния идиот каращ нещо... тоест идва момента Аз или Той .... ами аз и смейството ми разбирасе , дори съм решил да сложа метлни буфери (анти идиот) по ъглите ,а нека в съда да докажат че нямам нужда от тях .... относно леката картечница само ще направя гнездото

            Коментар


            • #7
              До: Ролбарите (безопасност и щети)

              Прочетох цялата тема и си направих извод, както и имам няколко вьпроса.

              Че има много луднали шофьори на таксита, маршрутки, коли и т.н. това е така.

              Понеже забелязам едно видово разделение, а именно на мотоциклетисти, автомобилисти и т.н. искам да попитам, тогава законите на кого ги оставяте?Не са ли за всички?Не са ли за малки и големи, за тесни и широки?

              Защо мотористите никога не ползват лента, а ползват пьтната маркировка за платно?Защото нещото което най-мразя е в задрьстване моторист да ми минава между колите...Просто някой пьт ще си отворя вратата и като тресна някого ако ще не полиция ами ФБР и ЦРУ да ми викне!Когато мотористите спрат да се правят на тарикати и да разчитат на това, че са бьрзи и тесни тогава другите ще ги уважават.Сьщото важи и за останалите мпс-а.

              За жалост не може да се избере, от тези които карат коли с бул бар, кой да има и кой не.Защото има сьвестни и несьвестни.Единственото решение според мен е сьвестният водач на мпс да со продьлжава да е такьв, да не се нервира, когато го засечат пимерно, и да кара по правилата, а ако недай си боже ако стане нещо заради някой джигит е лош кьсмет.
              Nissan Patrol GR 3.0 TDi

              Коментар


              • #8
                До: Ролбарите (безопасност и щети)

                Първоначално публикуван от airone Преглед на мнение
                Защото нещото което най-мразя е в задрьстване моторист да ми минава между колите...Просто някой пьт ще си отворя вратата и като тресна някого ако ще не полиция ами ФБР и ЦРУ да ми викне!
                Когато минават между колите и това не пречи никому не виждам причина за негодувание.
                Карам и мотор и джип, тъй че съм и от двете страни на барикадата. И защо да не се използва предимството да си на две колела, особено, когато не пречиш. Не моторите създават задръстванията. В града с мотор се придвижвам значително по-бързо, без да се налага да карам с висока скорост. Освен това замисли се защо знакът за забрана на изпреварването, буквално гласи-"Забранено изпреварването на автомобили и мотоциклети с кош"... Не се ли прави разграничение именно на база габарити???
                Това, че те дразни си е твой проблем. Освен че се чувстваш прецакан от това, че някой се придвижва по-лесно в трафика, имаш ли основателна причина за възражение. Може би също те дразни, че моторът се паркира по-лесно в града???
                Когато съм с мотор, гледам да не преча на никого а с колата пазя мотористите и им правя място винаги. Особено ме дразни, когато някой дебил (обикновено в жълта кола или бус) в задръстването нарочно спира така, че да не може да се мине покрай него с мотор, без да навлиза в насрещната лента... Пусти комплекси...
                Прилича на "Не сакам я да съм добре, сакам Вуте да е зле"
                Кретени има сред водачите и на двата вида МПС.
                Холивуд е създал на моториста имидж на "лошия" и затова дай да го убием???
                П.С.
                Ако пред мен отвориш врата по описания начин, е много вероятно това да е последното нещо, което ще направиш...
                Последно редактирано от Scrapheap; 01-04-08, 10:16.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  До: Ролбарите (безопасност и щети)

                  на мен пишлигар с моторче ми чука веднъж по покрива на "фокуса" - да съм си бил сгънел огледалото да мине. Казах му, че ей сега ще светне зелено. Като светна зеленото нагло ми удари с юмрук стъклото и мина пред мен. Само спокойния ми до момента ден му даде шанс да не яде бой. Иначе съм си карал джипката и колоездач се е опитвал на мокър асфалт да ми вземе предимството... без да си направи сметка, имам спирачен път. И в двата случая "Хората" са си за бой.
                  Имал съм и обратния случай спира мотор до мен и се обляга на капака ми чака да светне зелено. Ми кво от това не ми пречи. Но не е нагъл да блъска или нещо такова. Просто се възползва човека - няма лошо .
                  Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                  Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                  ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ролбарите (безопасност и щети)

                    Говоря за минаване без да се пречи, разбира се.
                    Мотопростотиите в града са по-типични за колегите с пистарки... А напоследък често виждам водачи на скутери, които просто не могат да карат...
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ролбарите (безопасност и щети)

                      Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer Преглед на мнение
                      Изводът, който съм си направил е именно този - по-големият не зачита по-малкия, този с баровете не зачита онзи без тях и т.н. Ако а приори се знае, че всеки моторист има пушка 10-ти калибър до крака си, отношението ще е съвсем друго.
                      Не съм съгласен с това. Както каза и колегата Ди Джей Давел това, че управлява бус не притеснява по малките коли да го засичат. От това си правя извод, че не по-големия не зачита по малкия а този с по малко "багаж" не зачита останалите. Едно е безспорно в днешни дни повечето професионални шофьори на тежки машини камиони и тн. или не са дотам професионални или от настоящото беззаконие и на тях са им се променили приоритетите. Например изпреварване в завой без видимост щото закъснява и ако не кара със 100км/ч ще му се стопли ракията със салатата.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ролбарите (безопасност и щети)

                        ето една смехория по темата (новоотворената):
                        http://www.youtube.com/watch?v=bUUTo4wy4ho
                        едно време и на мен ми правеше впечатление как нарочно ме засичат по светофарите - да не мина с мотора по-напред; не съм очаквал и тук такова мислене, ама - на добре, че кормилото на мотора е по-здраво от огледалата на колите
                        Войната е мир, свободата е робство, невежеството е сила.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ролбарите (безопасност и щети)

                          Първоначално публикуван от airone Преглед на мнение
                          Защо мотористите никога не ползват лента, а ползват пьтната маркировка за платно?Защото нещото което най-мразя е в задрьстване моторист да ми минава между колите...Просто някой пьт ще си отворя вратата и като тресна някого ако ще не полиция ами ФБР и ЦРУ да ми викне!Когато мотористите спрат да се правят на тарикати и да разчитат на това, че са бьрзи и тесни тогава другите ще ги уважават.Сьщото важи и за останалите мпс-а.
                          Аз до миналата година карах мотор в софия и знаеш ли какво става като си караш в лентата, явно никой не го кефи да кра след мотор та завира се шофьора в г...а ти после те изпреварва застава пред теб и дотам и като се заредят 3-4ма такива не издържаш газ през банкета и най отпред.
                          А това че мотористите се завират между колите не е най голямото нарушение на ЗДП, наскоро видях автобус да прави обратен завой на бул. Константин Величков.
                          И като решиш да отвориш вратата пред някой моторист се огледай добре да няма още един двама след него че после.....
                          И в друга тема съм го писал но ако някой го дразнят мотористите нека да покара 7дни в града с мотор и след това гарантирам че ще си промени мнението.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Каране на мотоциклет в града

                            Според мен колегите, отбелязват провирането между колите като дразнещо, защото е опасно за самият моторист.Аз съм имал случай да гледам в огедалото и точно за една секунда като отместих поглед, някакъв мотор прелетя до мен.Ами ако не се оглеждам по сто пъти, и като някоя млада шоферка си паля цигара и говоря по телефона?Ще има паважна екзема.
                            P.S. Не смятам за правилни изказвания от рода-"Ако има още двама мотористи". Или -"Отварянето на вратата ще е последното нещо" и т.н.Защото същото важи и за другата страна.Ако си виновен и трима да са последното нещо, което ще види е юмрук в носа.
                            Grand Cherokee WJ 4.7 V8
                            Това е положението.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ролбарите (безопасност и щети)

                              Първоначално публикуван от airone Преглед на мнение

                              Защо мотористите никога не ползват лента, а ползват пьтната маркировка за платно?Защото нещото което най-мразя е в задрьстване моторист да ми минава между колите...Просто някой пьт ще си отворя вратата и като тресна някого ако ще не полиция ами ФБР и ЦРУ да ми викне!Когато мотористите спрат да се правят на тарикати и да разчитат на това, че са бьрзи и тесни тогава другите ще ги уважават.Сьщото важи и за останалите мпс-а.
                              Колега по-спокойно малко! Всички се изнервяме в задръстванията. И аз като мина с кола по канала вечер често се случва на тротоара пешеходците да се предвижват по-бързо от мен. Или заради множеството паркирани там да вървят направо между колите на платното. Дай по твоята логика да слеза да им шибна по един, че не са се набутали като мен с кола в задръстването. Не търси проблема си в моториста, който първо не е заел още едно място в тарапаната и второ по никакъв начин не пречи на колите и в частност на теб. И трето по мой наблюдения в ситуацията, за която се заканваш може да не се вика ЦРУ, а Бърза Помощ. И то за теб. Ако си в Пекин, да речем, как би се чувствал, като болшинството участници на пътя са с велосипеди и мотори...Отляво, отдясно... Не можеш да смогнеш да си отваряш вратите...
                              Държа да подчертая, че не се заяждам Извинявай за тона. Непрекъснато съм на пътя - с кола, джип (с булбари ) както и с мотор. Имам възможност да съм и от двете страни. Мисля, че е по-добре да сме коректни един към друг и да се стремим да облекчаваме и без друго кривата хава по улиците, вместо насила да си създаваме главоболия. И съвсем приятелски: психотерапевт, любовница, фитнес, повече разходки сред природата ... агресията намалява значително.
                              LZ1GYY
                              0898 436 956

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X