Темата произхожда оттук
Веднага отговарям, поради следните основателни причини:
1. Мотора заедно с водача са от порядъка на 300 кг. - съвършено неравностойно на всички останали участници в движението и при каквото и да е стълкновение резултата за тях е фатален поради чисто физически причини.
2. Мотора заедно с водача имат много по малка площ в сравнение с останалите участници в движението и се забелязват точно толкова по трудно с всички произтичащи от това последици. И вместо заради това мотористите да са два пъти по-внимателни и бавни положението е точно обратното.
3. Мотора (поне повечето) има много по-голямо съотношение кг/конска сила, което го прави много по-динамичен от останалите участници в движението, които естествено в много от случаите са съвършено неподготвени (логично) за нужната ответна реакция. С добрата динамика на мотора се злоупотребява постоянно, което довежда в много случаи до силно затрудняване на останалите участници в движението. Често ми се случва да наблюдавам мотористи които слаломират покрай мен мислейки се че са на метлата на баба Яга и коментара винаги ми е: „Ето още един самоубиец...”
4. Мотористите категорично не спазват правилата за движение с малки изключения. Я дайте с ръка на сърцето мотористи да ми кажете колко от вас карат с разрешената скорост в града, в колона зад някой автомобил плътно в дясно и изпреварвате бавно и спокойно само когато няма насрещно движение и с предварително подаден съответен знак? Сигурно има и такива защо ли аз не съм ги забелязал. Но за сметка на това редовно виждам как като карам с 50-60км/ч край мен профучава с поне 100 отгоре някой весел самоубиец забързал се към гробищата!
5. В болшинството от катастрофите с моторист виновен е моториста (статистика на КАТ)
С това, което съм написал не искам да засегна тези, които са съвестни, карат, без да притесняват останалите и дават всичко от себе си за безопасността по пътищата. Но за съжаление сред мотористите те са безкрайно малко или пък точно аз имам нещастието да попадам все на другата категория...
Понеже съм изчел доста теоретични материали за градско и извънградско каране на мотор, както и много статистики за катастрофи и травми имам следния въпрос: защо именно е много голям този шанс чисто статистически?
1. Мотора заедно с водача са от порядъка на 300 кг. - съвършено неравностойно на всички останали участници в движението и при каквото и да е стълкновение резултата за тях е фатален поради чисто физически причини.
2. Мотора заедно с водача имат много по малка площ в сравнение с останалите участници в движението и се забелязват точно толкова по трудно с всички произтичащи от това последици. И вместо заради това мотористите да са два пъти по-внимателни и бавни положението е точно обратното.
3. Мотора (поне повечето) има много по-голямо съотношение кг/конска сила, което го прави много по-динамичен от останалите участници в движението, които естествено в много от случаите са съвършено неподготвени (логично) за нужната ответна реакция. С добрата динамика на мотора се злоупотребява постоянно, което довежда в много случаи до силно затрудняване на останалите участници в движението. Често ми се случва да наблюдавам мотористи които слаломират покрай мен мислейки се че са на метлата на баба Яга и коментара винаги ми е: „Ето още един самоубиец...”
4. Мотористите категорично не спазват правилата за движение с малки изключения. Я дайте с ръка на сърцето мотористи да ми кажете колко от вас карат с разрешената скорост в града, в колона зад някой автомобил плътно в дясно и изпреварвате бавно и спокойно само когато няма насрещно движение и с предварително подаден съответен знак? Сигурно има и такива защо ли аз не съм ги забелязал. Но за сметка на това редовно виждам как като карам с 50-60км/ч край мен профучава с поне 100 отгоре някой весел самоубиец забързал се към гробищата!
5. В болшинството от катастрофите с моторист виновен е моториста (статистика на КАТ)
С това, което съм написал не искам да засегна тези, които са съвестни, карат, без да притесняват останалите и дават всичко от себе си за безопасността по пътищата. Но за съжаление сред мотористите те са безкрайно малко или пък точно аз имам нещастието да попадам все на другата категория...
Коментар