Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някакъв чалъм за "Зелена зона"?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
    Не разбирам какво не ви харесва. Нали паркирате в демократична София.
    В социалистическата беше безплатно.
    Не беше много безплатно "Паркоматите" по бул. Стамболийски ги въведоха баш 1988 г.
    И терминът "Синя зона" се появи по Таатово Златно Време.
    Молим: https://socbg.com/2025/11/sinjata-zo...ez-2025-g.html

    А какво значи "Синя зона" по принцип (ограничение за влизане на МПС над определени размери, довело до бума на "баничарките", непознати преди това в Зап. Европа) е коментирано по-нагоре.

    Т.е. рекетът с паркирането не е гадно капиталистическо изобретение. Не-не. Наше, родно, СОЦИАЛИСТИЧЕСКО изобретение е!

    "Защото сме цоциалисти!" © Сър Гей.
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Правилно. Платеното паркиране го измисли Тато. После от нас видяха, германците, после цяла Европа.
      Нали така?

    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Точно така - платеното паркиране ПО МЕСТОЖИВЕЕНЕ е българска недомислица. На Запад се таксуват приходящите. Живеещите в прилежащите сгради са освободени или ползват изградени от общината ПАРКИНГИ на нисък преференциален абонамент - добавка към местния данък сгради. Това е разликата. И целта е именно да се ограничи трафикът на идващи от други квартали, а не да се скубят живеещите в квартала.

    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Така, де. Комунистите го измислиха и това по местоживеене. На запад още не са стигнали на нашето ниво.

  • За всички, които размахват като копие с конска опашка платеното паркиране на Запад, един пример:

    "Боголюб"-младши беше студент и живя известно време в Бон. Сещате се - бившата столица, на бившата Западна Германия.
    Там отиваш в общината, проверяват ти адресната регистрация и ти дават годишна лепенка за БЕЗПЛАТНО паркиране около адреса, на който живееш. Май се плащаше някаква административна такса от 7-8 €. Независимо, че колата му беше с нидерландска регистрация. В някакъв момент почнаха да му обясняват, че щом живее повече от 6 месеца, трябва да пререгистрира колата с немски номера, той казал "ja-ja" (мислейки си за Петко Бочаров) и пак му дали стикер.

    В Нидерландия, където живее в блок, на улицата паркирането е или забранено или платено, където не е забранено. Но пред всеки блок има и паркинг, на входа на който пише: "Само за живеещи тук". Парите за него вървят с местния данък имот.

    Т.е. това, което сте видели, пътувайки КАТО ТУРИСТИ с кола, "не е като онова" ©️

    Ако имахме читава община, щеше да раздава почти безплатни (с някаква административна такса за издаване) стикери за "преференциално локално паркиране" по местоживеене на адресно регистрираните в т.нар. "подзона", а да гърби само приходящите с цел да ги стимулира да ползват обществен транспорт.
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • IvanIvanovi
      IvanIvanovi коментира
      Редактиране на коментар
      че и сега тези стикери са 100-тина лева на година, което си е почти безплатно

    • ezhko
      ezhko коментира
      Редактиране на коментар
      Само дето няма места за паркиране. Камо ли преференциални.

  • IvanIvanovi коментира
    Днес, 09:34
    че и сега тези стикери са 100-тина лева на година, което си е почти безплатно
    ezhko коментира
    Днес, 10:05
    Само дето няма места за паркиране. Камо ли преференциални.
    Именно.
    Общината не осигурява никакви парко-места. На 1001 места из интернета са дадени цифри колко "стикера за преференциално паркиране" ПОВЕЧЕ от наличните в съответната зона места са издадени.
    "Зоната функционира" до някакъв определен вечерен час, след който се наблъсква с паркирали безплатно кой по тротуари, кой по зелени площи, кой като втора и трета редица на по-широките улици...
    Т.е. целта на занятието е взимане на пари, колкото се може повече пари, а не внасяне на някакъв ред в паркирането.

    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • ezhko
      ezhko коментира
      Редактиране на коментар
      Нямам проблем да плащам, ако срещу това получавам нещо, което искам. И ако плащам на този, който го е изработил.

      В случая няма нищо такова.

    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Естествено, че целта е взимане на пари. Ти не правиш ли така?

  • drukman коментира
    Днес, 11:46
    Така, де. Комунистите го измислиха и това по местоживеене. На запад още не са стигнали на нашето ниво.
    Нема и да стигнат скоро. Щото à са рачили тамошните общинари, à са ги измели на следващите избори.

    Когато "публично-властови субект" иска пари, трябва да осигурява нещо насреща. Когато няма конкретен ангажимент, взимането на пари от раЯта се нарича данък. Когато получава конкретна насрещна услуга, раЯта плаща такса.
    Първоначално публикуван от Конституция на РБ
    Чл. 60. (2) Данъчни облекчения и утежнения могат да се установяват само със закон.
    Чл.141. (4) Общинският съвет определя размера на местните такси по ред, установен със закон.
    Зоната и парите за паркиране какво са?
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    Тук са 6 потребители онлайн. 4 потребители и 2 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X