Ако се огледаме как е в другите градове (е, поне по Европата) пак ще стигнем до извода, че проблемът не е в парите, които се събират за паркиране. Това си е нормална практика НАВСЯКЪДЕ!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Някакъв чалъм за "Зелена зона"?
Свий
X
-
Проблема е че всяко второ семейство само на нашия блок имат по 2 - 3 и 4 коли, докато това е така, колкото и паркинги да се направят, ще си има проблем с паркиранията, ние сме 4 членно семейство, ползваме само една кола и то за извънградски пътувания, ползваме основно метрото и такси при нужда, отделно си купих и собствен гараж където си стои семейното возило, да за гаража платих 100 К и отгоре лева, защото да намеря къде да паркирам дори при редките ни пътувания си е кошмар и си реших проблема на съответната цена, така съм преценил и не съжалявам че вложих за топъл надземен гараж.
За съжаление с времето този проблем ще се задълбочава, даже няма да е далеч времето при което за да си купиш кола ще трябва да покажеш че имаш собствен гараж или паркомясто...Последно редактирано от Еделвайс; 19-11-25, 12:51.
Коментар
-
Проблемът е в усвоителя на парите.Много хора биха дали като бакшиш на сервитьора или таксиджията, даже като подаяние на просяка по-голяма сума, отколкото на някой, който заплашвайки ги с нож, се опитва да ги ограбиПървоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнениеАко се огледаме как е в другите градове (е, поне по Европата) пак ще стигнем до извода, че проблемът не е в парите, които се събират за паркиране. Това си е нормална практика НАВСЯКЪДЕ!
Въпросът е принципен.
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
- 2 likes
Коментар
-
Синът ми като малък, писал съм преди години, ходеше на училище (на практика незаконно - с книжка кат. В1, ма това е друга тема) с кола. В Зелена зона. Паркираше в близкия мол за 1 лв. при максимален престой 4 часа. В голямото междучасие тичаше в мола, изкарваше колата и пак я вкарваше на паркинга на мола за още 4 часа срещу 1 лев. Ако зоната беше 25 стотинки на час - щеше да си паркира в нея. Ама не. 
P.S. Бях очарован от Крит тази година - и в Ханя и в Ираклион цена повече от 0,50 € на час
за паркиране не видях. Това в най-натоварените от туристи места. Иначе по улиците по принцип си е безплатно. Нямам спомен, ма ми се върти нещо около 50 евроцента на час за пристанището в Кавала
Ма къде са тия села, къде велика София, бре, нали?
Последно редактирано от Bogoljub Gagic; 19-11-25, 13:14.В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
- 1 like
Коментар
-
Писано е за Варна, но за София само цифрите са по-големи. Със съкращения оттук:
Има една особена, извратена наслада, която се усеща във въздуха всеки път, когато патрулката на „Общинска полиция“ спре бавно до поредния автомобил и започне да пише фиш. Тогава зад пердетата на панелките и новите лъскави кооперации се виждат едни доволни физиономии. Ганьо гледа как друг Ганьо изгаря и сърцето му трепти от възторг.
„Тъй му се пада! Глей го как е паркирал! Ред трябва, ред!“ - мърмори си „праведният“ Ганьо, докато отпива от парцуцата.
Това е радостта на роба, който гледа как бият с камшик другия роб, и си мисли, че Господарят е справедлив.
Вместо 1000 души от квартала да отидат пред сградата на Общината с факли и вили и да попитат: „Къде са парите, и защо на мястото на градинката има кооперация, а не паркинг?!“, те се дебнат един друг.
„Ти ми зае мястото.“ „Ти спря на криво.“ „Я да те снимам и да пратя на КАТ.“
Това е хоризонтално насилие. Жертвите се хапят, докато палачът брои парите горе. Радостта, че съседът ти е глобен с 50 лева, докато общината е окрала 50 милиона от твоята инфраструктура, е висша форма на социален мазохизъм.
Общината ти прибира почти 1 милиард лева (857,2 млн.), за да живееш в кочина.
Повтарям за по-бавноразвиващите се: ЕДИН МИЛИАРД. С тези пари може да се изкопае Марианската падина и да се направи на гараж.
Но вместо да разкъсаш крадците, ти цвилищ от кеф, че друг Ганьо е „настъпил мотиката“.
ЩЕ ТИ ГО НАПИША С ГЛАВНИ БУКВИ КАТО ЗА ОЛИГОФРЕНИ:
Никой няма да построи паркинг, защото глобата е вечен приход, а паркингът е еднократен разход.
Трябва да си клинично луд, за да си заколиш златната кокошка (липсата на места), която снася яйца (глоби по 100 лв) всеки ден. Те не са тъпи. Ти си.
Живееш в затвор, в който килиите се смаляват, а ти се молиш надзирателят да пребие съкилийника ти, за да имаш 20 см повече въздух.
Това е зоопарк с луди маймуни.
Айде сега, върви да злорадстваш. Докато ти злорадстваш, че Пешо са го "сурвакали", онзи селски тарикат горе усвоява още 100 милиона от данъците ти и се качва на Майбаха.
Подземният паркинг решава проблема, прибира ламарините под земята и връща градинките на хората.
Но Общината не строи паркинги. Защо?
Ако утре Община Варна реши да построи 10 подземни многоетажни паркинга в центъра на града, проблемът ще бъде решен за поколения.
Но, паркингът не носи вечен приход.
Построиш го веднъж. Хората паркират, проблемът е решен.
Глобата носи приход завинаги, защото проблемът никога не се решава.
Защото да строиш е сложно, трябва проект, изпълнение, поддръжка. А да напишеш глоба е елементарно. Глобата е чист приход с нулев разход. Превърнаха липсата на инфраструктура в бизнес модел.
Те създават дефицита (като раздават разрешителни за строеж без паркоместа), а после те глобяват, че си жертва на този дефицит.
Това е като да затвориш десет души в стая с въздух за двама и после да таксуваш останалите осем за „неправомерно дишане“.
А ти, идиотът зад пердето, ръкопляскаш!
Общината не решава защото ако построиш паркинги, глобите спират и бизнес моделът умира.
Затова проблемът не се решава, а се управлява.
ЗАЩО НЯМА ПАРКИНГИ? ЕЛЕМЕНТАРНА МАТЕМАТИКА:
Инвестиция в Паркинг: Заравяш 5-10 милиона в бетон. Плащаш ток, вода, заплати, ремонти. Чакаш 15 години, за да си върнеш парите. Това е РАБОТА.
Инвестиция в Рекет: Пускаш 5 патрулки в града. Те пишат по 200 фиша на смяна.
200 фиша х 100 лв = 20 000 лв. на кола.
5 коли = 100 000 ЛЕВА ЧИСТА ПЕЧАЛБА ЗА ЕДНА ВЕЧЕР.
Това са 3 милиона на месец. Без разходи и без да правиш нищо.
Никой не е толкова глупав да си заколи златната кокошка (липсата на места), която му снася 100 бона всяка нощ.В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
- 6 likes
Коментар
-
А защо не сложат автомати за почасово плащане, а зор за смс-и? Е наскоро- и в Сандански, и в Казанлък, и в Крлово, и в Бургас- пишеш си престоя, пускаш монети и хоп-квитанция. А и не дава да пуснеш по-голяма сума, като надвишава работното време на зоната- връща ги. В Сандански паркирах вечер, сутрината мина до автомата, пусна 8 лева за деня и готово, а паркинг платен е 10. В Бургас пък зоната е активна само през сезона- сега е безплатна.0899 шест5313нула
За всекиго по нещо
Коментар
-
Винаги съм се възхищавал на хора, които хващат някакъв проблем и почват да словоблудстват по него, без да дадат решение.Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
ЗАЩО НЯМА ПАРКИНГИ? ЕЛЕМЕНТАРНА МАТЕМАТИКА:
Паркингите били решение- грънци. Общината се разглежда като предприемач, който си е избрал по- печелившия бизнес. Чудесно е поднесено, не споря. С всички изисквания за увод- завръзка- кулминация- епилог... както подобава на едно художествено произведение.
В който и да е град из Европата (с малки изключения) паркирането в "центъра" е скъпо, паркингите са още по- скъпи и глобите са по-големи от нашите. Сиреч, тамошните общини и те са си избрали по- печелившия бизнес? Може би.
Паркингът до Двореца на Принцеса Сиси беше последно 8 евро на час. До Александерплац (ако изобщо стигнеш) беше 10. Никога не съм си и помислял да шаря с колата из тия градове, че и да търся място за паркиране. За 10 дни не мръднах колата от Здиби (вилно селище на Прага) и ползвах само обществен транспорт.
Мисля че тук нейде е разковничето:
1. При добре организиран и удобен обществен транспорт, всеки ще го предпочете пред придвижване с кола. Изключвам тези, които имат собствени шофьори или могат да си позволят "такси" всеки ден.
2. Ако отпадне нуждата да се придвижваш всеки ден с личен автомобил до работното си място и обратно, няма да има по три коли на семейство.
3. Ако горецитираният Ганьо иска да паркира пред входа на ресторанта, в който си е запазил маса за двама и иска да впечатли бъдещата майка на децата си, нека си плати.
4. Ако общественият транспорт е по- приемлив от придвижването със собствен автомобил, това ще облекчи и висенето по светофарите...
Специално за Пловдив виждам и друг основен проблем. Тоя град се опитва да расте вътре в себе си. Всяка градинка трябва да е блок. Не обвинявам новодошлите. Нормалният растеж на един град е навън, в покрайнините. Съвсем скоро смятам да бягам на село.
Епилог: Ако имах удобен транспорт, примерно, автобус на половин час от и до града, отдавна да съм станал селянин. Един училищен автобус, който да взима и връща детето ми, също би помогнал.Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
- 2 likes
Коментар
-
Как тъй е пропуснала Здибийската община да си въведе една хуууубава зона - 18 € на час, ама с лимит от 2 чАса и после вдигане на колата с паяк и отнасяне на наказателен паркинг с такса 10 € на секунда?Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнениеЗа 10 дни не мръднах колата от Здиби (вилно селище на Прага) и ползвах само обществен транспорт.В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Коментар
-
В двора на къщата, редом до още три коли, един БобКат, две кучета, на септична яма и чакълени пътеки, дето няма да се разминат две коли... едва ли скоро ще стане платено паркирането.Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
Как тъй е пропуснала Здибийската община да си въведе една хуууубава зона - 18 € на час, ама с лимит от 2 чАса и после вдигане на колата с паяк и отнасяне на наказателен паркинг с такса 10 € на секунда?Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.
Коментар
-
Решението, Тропчо, е в рамките на хармоничното териториално и селищно устройство. Нэ това е планова икономика, а не пазарна...Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
Винаги съм се възхищавал на хора, които хващат някакъв проблем и почват да словоблудстват по него, без да дадат решение.
Паркингите били решение- грънци. Общината се разглежда като предприемач, който си е избрал по- печелившия бизнес. Чудесно е поднесено, не споря. С всички изисквания за увод- завръзка- кулминация- епилог... както подобава на едно художествено произведение.
В който и да е град из Европата (с малки изключения) паркирането в "центъра" е скъпо, паркингите са още по- скъпи и глобите са по-големи от нашите. Сиреч, тамошните общини и те са си избрали по- печелившия бизнес? Може би.
Паркингът до Двореца на Принцеса Сиси беше последно 8 евро на час. До Александерплац (ако изобщо стигнеш) беше 10. Никога не съм си и помислял да шаря с колата из тия градове, че и да търся място за паркиране. За 10 дни не мръднах колата от Здиби (вилно селище на Прага) и ползвах само обществен транспорт.
Мисля че тук нейде е разковничето:
1. При добре организиран и удобен обществен транспорт, всеки ще го предпочете пред придвижване с кола. Изключвам тези, които имат собствени шофьори или могат да си позволят "такси" всеки ден.
2. Ако отпадне нуждата да се придвижваш всеки ден с личен автомобил до работното си място и обратно, няма да има по три коли на семейство.
3. Ако горецитираният Ганьо иска да паркира пред входа на ресторанта, в който си е запазил маса за двама и иска да впечатли бъдещата майка на децата си, нека си плати.
4. Ако общественият транспорт е по- приемлив от придвижването със собствен автомобил, това ще облекчи и висенето по светофарите...
Специално за Пловдив виждам и друг основен проблем. Тоя град се опитва да расте вътре в себе си. Всяка градинка трябва да е блок. Не обвинявам новодошлите. Нормалният растеж на един град е навън, в покрайнините. Съвсем скоро смятам да бягам на село.
Епилог: Ако имах удобен транспорт, примерно, автобус на половин час от и до града, отдавна да съм станал селянин. Един училищен автобус, който да взима и връща детето ми, също би помогнал.
В детайли:
1. Добре организираният и удобен обществен транспорт няма да ти закара болните родители до спешното посред нощ. Линейките идват след колата на погребалната агенция. Многократен горчив личен опит. Нито пък гадският транспорт е годен за разкарването на инвалиди между частни кабинети и лаборатории, пръснати из цяла София.
2. Как да стане, когато офисите са мъдро проектирани или в покрайнините (т.н. бизнес паркове), или в центъра? А масовите жилищни райони са обикновено в другия край на града?
3. Това да ти е проблема. Ти кажи как децата да ходят с обществен транспорт до училище, когато приемливото такова е на час път в едната посока, с пресичане на опасни кръстовища и криминогенни зони?
4. А ако Ботев беше с каска и Левски - с ботуши .... Селото няма да те спаси, когато здравето ти клекне. С автобус или без.За циганската напаст на село да не отварям дума. Училищният автобус ще краде поне час и половина дневно от живота на детето ти. На ВСЯКО от децата ти. Да не говорим за невъзможността да осигуриш такъв за по две деца в села отдалечени на десетина километра едно от друго. Не и с приемливи разходи на ресурси и време.
Аре със здраве!Последно редактирано от ezhko; Вчера, 08:08.
Коментар
-
брЪже забравѝха някой държавни черпаклиЙ готините времена на "доктор" (по икономикаПървоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнениеЕй и в тая тема голямо реване настана. Все някой работи срещу благосъстоянието и душевния мир на Ганя.
) Жан га ми ревяха пОркурори
за пари на заем и / или ядно предлагаха "Ще ме назначиш ли да ти нося чантата за 500 лева на ден?" 
Но-о-о как каже кака Людмила Ж. (поклон пред светлата ѝ памет) - "развитието на обществото ни е интегрална спирала" - върти се, върви нагоре, но повтаря едни и същи епохи.
Скоро-скоро ще се върне онуй време, га нема да има кой да ви пълни бюджета
Тогаз, когато зоната дойде и при вас, когато започнат да ви искат и стикер за платено паркиране в собствения ви двор (не на село, ами в гори тилилейски да се намира), тогава ще бъде късно. 
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
- 1 like
Коментар
-
Да употребим аналогията:Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение...
Паркингите били решение- грънци. Общината се разглежда като предприемач, който си е избрал по- печелившия бизнес. Чудесно е поднесено, не споря. С всички изисквания за увод- завръзка- кулминация- епилог... както подобава на едно художествено произведение.
...
Епилог: Ако имах удобен транспорт, примерно, автобус на половин час от и до града, отдавна да съм станал селянин. Един училищен автобус, който да взима и връща детето ми, също би помогнал.
1. Полицията била решение - Трънци!
Я, който иска да го не крадат, да си слага СОТ, да си сключва договори за охрана, който го е страх от "криминогенни зони" да си наеме Гадибордове. Ама-ха! На държавата свикнàли да чекат?
2. Който иска читав лекар - да си избере там най-добрата медЕцинска застраховка, да си сключва абонаментни разни договори с реномирани клиники, па ако не намира такива - ей къдей Турция, Израел, САЩ ? Бахти наглеците, продънѝха Здравната каса, бре? А-а-а-а? А бой?
3. Пътища тръгнале некви кияци да искат? Сметка да държат що 50 гОдин немало магистрала за Варна, па тая за Бургас се накъдрѝла? А-а-а-а, ми да си купят по един хеликоптер и да фъркат, бе?
4. Удобен транспорт му се прищяло, видиш ли?
Че таз община кое по-напред да прави, бре - пари ли да изкарва за многобройните си чиновници или на тебе транспорт да ти организира, ъм? Че не виде ли в София каква стачка дигна`а шОферите и Батманите за пари? А отде пари? #Коооой ще ни даде парииииии?!
"Дрън-дрън ярина, как каже Берона! Дрън-дрън ярина!" ( © Жорж Ганчев)В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
- 2 likes
Коментар
-
Те пари ще се намерят. Но все по-няма какво да купиш с тях. Уж има, ама на - няма. Не броя лъскавите играчки, нито виртуалните чекии, нито зелените банани. Базата я няма. Храна, здравеопазване, образование, сигурност. Може би, защото не се купуват (само) с пари.
Коментар
-
Не разбирам какво не ви харесва. Нали паркирате в демократична София.
В социалистическата беше безплатно.Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
Вальо. О888 557Ч7Ч
Silverado 1.3 i
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 10 потребители онлайн. 5 потребители и 5 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Паркираш си, чупиш автомата и после се оправдаваш: "Ама той не рàбути?".
Коментар