Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

    Първоначално публикуван от Райковски Преглед на мнение
    Искаш да кажеш, че кола без АБС, има по-малък спирачен път, отколкото кола с?
    Общо взето това искам да кажа. Не е особено управляема но това е друга тема.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #92
      От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

      Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
      Колкото и да е фрапиращо, физичните закони още никой не ги е бил. Съответно една въшка винаги ще спира 3 пъти по-бързо от мен, ако ще да ми сложат всичкото инженерна мисъл на планетата. И аз като карам зад въшка, знам че може да спре 3 пъти по-бързо от мен. Съответно като карам зад ТИР си позволявам доста по-близки дистанции, защото с каквото и да е натъпкан не може да ме изненада съществено.
      Като правило въшките спират по-бавно от тировете, камо ли(да не говорим), ако пък и имат АБС.
      А тези простотии се правят от името на всички ни.
      Даника
      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

      Коментар


      • #93
        От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

        Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
        Искаш да кажеш, че като имаш ABS ще е по-лесно на лед? Ще спестиш 1м на 10 да речем, като най-гомямото ти предимство ще е запазването на управлението. А знаеш ли, че ако се движиш достатъчно бавно, 30-40, че даже и 50км/ч на лед и натиснеш спирачката, ABS-a най-вероятно изобщо няма да сработи? Системата не може да познае, че се плъзгаш, защото няма достатъчно съпротивление да я задейства. А ти си мислиш, че имаш и въртиш масура, ама нищо не се получава и не знаеш защо, нито пък имаш рефлекса да отпуснеш спирачката, защото никога не си карал кола без ABS. И пак стигаме до смученето на пръста и "брех, що тъй стана ся".
        Колега , а кога ABS-a проработва? Ако изобщо не познава че се плъзгаш щеше ли да има някакъв смисъл да го монтират ? Въпроса е същия като да ми обясняват че ESP на колата ми е само уж за малки грешки. Леко се обърках .
        VW Passat 2.0 TDI 4motion
        Mercedes B 220 4matic
        Toyota Land Cruiser 150 3.0 D-4D
        Ford Fiesta RS-1.6

        Коментар


        • #94
          От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

          Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
          Като правило въшките спират по-бавно от тировете, камо ли(да не говорим), ако пък и имат АБС.
          Въпреки, че големите камиони имат повече гуми и повече тежат върху асфалта, т.е. имат много повече сцепление от една въшка, не мисля, че ще се спрат по-лесно 10-20т, отколкото 1т. Ама за това баш не знам. Помъчих са да намеря малко сравнения, но единственото, което намерих беше това:



          Аз лично не мисля, че ТИР може да спре по-бързо от мен, въпреки всички прехвалени Smart системи.
          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

          Коментар


          • #95
            От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

            Колеги , темата беше за пешеходните пътеки в БГ. В по-голямата си част са в райони с ограничение на скоростта от 50км/ч. А при тази скорост спирането не е екстремно , нали. ( Освен некоя бабичка с бастун да се препущи резко)
            пп Silverfox е прав за електрониките , че са добавки към задкормилното устройство. Не ги отричам , но са "добавка" , а не главни
            Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

            Коментар


            • #96
              От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

              Колко са гумите е едно, но колко е контактното петно, колко му тежи отгоре нещо, от какъв материал са двете гуми. Не знам.
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #97
                От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
                Колеги , темата беше за пешеходните пътеки в БГ. В по-голямата си част са в райони с ограничение на скоростта от 50км/ч. А при тази скорост спирането не е екстремно , нали. ( Освен некоя бабичка с бастун да се препущи резко)
                пп Silverfox е прав за електрониките , че са добавки към задкормилното устройство. Не ги отричам , но са "добавка" , а не главни
                Съгласен, но настилката с повишено сцепление да е преди пътеката, а не върху нея, да я обозначат видимо достатъчно по-напред, колоездачът да помисли пешеходец ли е или що, като движейки се успоредно с авт. поток, освен, че решава, ами и пресича с двуколката, без да спре по пътеката.
                А тези простотии се правят от името на всички ни.
                Даника
                Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                Коментар


                • #98
                  От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                  Нещо от тия аварийни и аварира и темата, но да кажа и аз за пет ст'инки приказка.
                  Едно време, стаария(не случайно с две "а") даскал по "Теория на автомобила", Атанас Константинов- Джеки(Бог да го прости вече), диктуваше горе-долу следното: Спиранията биват:
                  - служебно - служи за еди какво си...
                  - аварийно - спиране с максимална интензивност за предотвратяване на ПТП.
                  Е, при аварийно спиране, аз лично не виждам лошо да се активират и съответните аварийни светлини, независимо дали е в града или на магистралата. (друг въпрос, че на пътека не би трябвало да се налага чак такова спиране).
                  И както Търтея съвсем навреме каза, включва се само при много рязко спиране, дори на тези със спирачен асистент, чак кат' сЪ включи и той.
                  А пък тоз' асистент, както и ABS-а, не са съвсем излишни неща, поне за една голяма част от шофьорите, и честно казано не са от нещата които разглезват. Не за друго, ама на хората на които те помагат, не им се случва често да ги ползват, та да се твърди, че някой разчитал на нещо си, щото бил разглезен, че го имало.
                  И това за физичните закони си е вярно, не можеш да им избягаш, така че е хубаво да спазваш дистанция и след тир. От сухата теория(там,.. преподавана от горепосочения даскал) е известно, че спирачното ускорение, не зависи от масата на превозното средство, а само от коефициента на сцеплението на колелата му с пътя(което пък няма нищо общо с масата на ППС). В тази връзка, преди да броим буталата в апарата и системите за сигурност, трябва да отчетем с колко читави гуми се движим. Те това е най-важното, после са системите за задействане включително и ABS-a, който бива разни модели и поколения, ама в общия случай скъсява спирачния път, при запазена управляемост. И да, има случаи да се справя и по-зле отколкото с блокирани колела, но те са изключения. В общия случай, максимална спирачна сила(съответно ускорение) се постига на границата на повличане на колелото върху настилката, дори при известен процент плъзгане. Но при чисто пързаляне на гумата, спирачната сила върху превозното средство е по-малка и това е доказано.
                  Удължения спирачен път при товарните автомобили е главно от по-бавното задействане на спирачните механизми, което вече остава в миналото. Освен това гумите на камионите, особено новите също обикновено са доста качествени, така че те МОГАТ да се мерят по спирачна ефективност за аварийно спиране с голяма част от леките автомобили, при сравними(и в рамките на нормалното) скорости на движение.

                  ПП: Впрочем, на клипа тези американски камиони вероятно са още с барабанни спирачки и система за задействането им от преди 50 години(айде, може да има и включен ABS). Потърси последните европейски влекачи, понякога при такива скорости спирането им изглежда като че са се ударили в стена.
                  Имаше там и на Actros и на Волво FH разни рекламки за системите за безопасност.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #99
                    От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                    Ако още някой се опита да ме убеди, че спирачния път не зависи и от масата на превозното средство ще го върна да учи физика в трети клас. Ей
                    Или казано по сухата теория по-горе, коефициента на сцеплението на колелата му с пътя си зависи в много голяма степен от масата на превозното средство.

                    Ся, елементарен въпрос - 2 камиона, абсолютно еднакви. Единия празен, другия натоварен 40т. Искате да кажете, че ако се движат със 100км/ч ще спрат с еднаква дистанция. Ахам...
                    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                    Коментар


                    • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                      Ааа, зависи ама не винаги по-лекия спира по-добре. Моята Сивик е стотици кила по-лека от на жената S500. И жена ми тресне ли спирачки аз и влизам в багажника. И двете коли са в пълна изправност.

                      Опс, извинявам се, бангията била двойно на килата. Хондата 1050, мечо 2130... Мдааам...
                      Последно редактирано от NIKSD; 22-12-13, 23:11.
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                        Ще ме избиете на физика баш посред нощ.
                        Колкото повече кила товарите отгоре, толкова повече се увеличава сцеплението. Само че същите тези кила, колкото са повече, толкова повече инерция създават при спиране. Ако сцеплението, което създава масата е достатъчно да компенсира инерцията от същото това тегло съм съгласен, че ТИР може да спре по-бързо от въшка. Аз обаче не съм убеден. Виждал съм ТИР да се пързаля по асфалта. А пък ако заговорим за зимата...
                        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                        Коментар


                        • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                          По мъгляви спомени коефициента на сцеплление си е коефициент и не зависи нито от площта нито от притискането между два материала.
                          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                          Коментар


                          • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                            Silverfox, прав си, ама на теория. Практиката показва, че окомера "я го скивай колко е голям, спирам винаги!" не работи. Който не ми вярва, да се пробва на жълт американски училищен автобус. Това животно спира все едно се е блъснало в нещо.
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                              Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                              Ако още някой се опита да ме убеди, че спирачния път не зависи и от масата на превозното средство ще го върна да учи физика в трети клас. Ей
                              Или казано по сухата теория по-горе, коефициента на сцеплението на колелата му с пътя си зависи в много голяма степен от масата на превозното средство.

                              Ся, елементарен въпрос - 2 камиона, абсолютно еднакви. Единия празен, другия натоварен 40т. Искате да кажете, че ако се движат със 100км/ч ще спрат с еднаква дистанция. Ахам...
                              Чакай сега ще ти покажа и разкажа...



                              Е, излиза, че не съм съвсем прав и камиона не може да спре чак като Фабиата, но определено не е заради теглото му.
                              Това, което Руси каза е вярното, коефициента на сцепление зависи най-вече от настилката и гумите.

                              ПП: Владо, да не си тормозиш акъла, разсъжденията ти не са съвсем погрешни, но като се напише с формули, всичко друго се съкращава, и остава само земното ускорение и коефициента на сцепление. Т.е. максималното спирачно ускорение е равно на земното ускорение по коефициента на сцепление, по спомен a=g.ф(с фи май бележехме, ама всичко по памет вече). Ето и формулката за силата на на триене http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%...B5%D0%BD%D0%B5. Вижда се, че зависи от силата на притискане, в случая на превозните средства това се явява теглото. Ускорението(спирачно в случая) е равно на силата(на триене в случая) разделена на масата... Заместваме във формулата, силата на триене е теглото по коефициента на триене, от друга страна теглото е масата по земното ускорение(g). Масата от знаменателя и числителя се съкращава и остава само коефициента на сцепление по земното ускорение.

                              ПП: Те и нек'во изследване във връзка със спирането, пътеките и пр http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp12/4/4-3.pdf
                              Последно редактирано от cecoa1; 23-12-13, 00:14.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                                Хм. Ще почна все пак да се държа на разстояние от ТИР-овете...
                                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X