Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

    Не !По точно пускам ги за момент/секунди/ след неколко кратно натискане на спирачки и уточнение е ,че това го правя след случаи на надминаване на пешеходна пътека!Случката която съм описал е при нормално спиране на зебра,от тогава и след още няколко фрапиращи случая пускам за момент и аварийни ,та дано те да привлекат вниманието на говедото зад мен,ако не знаците за пешеходна пътека или пешеходците.Скоро един приятел му строшиха колата в зоната на училище и пешеходна пътека с удар около 50км/ч /при ограничение 30/завивайки с ляв завой,е така ,тоя зад него решил да го изпревари ,добре ,че нямаше деца,аз бях на около 100 -тина метра по-назад!По някой път ми идва на някой пренебрегващ зебрите дето свирка отзад да му вкарам задна с много газ и резко отнемане на амбриажа!
    Последно редактирано от faster; 21-12-13, 22:48.
    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

    Коментар


    • #47
      От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

      Я сега кажете нещо и за "овчата пътека" пред Ректората, трябва ли да я има въобще !?
      Или на Стамболийски и Борис , много яко, 30 - 40 души в минута и никога заедно повече от двама.
      подаръци за мъже от FACOM
      промоция на читави инструменти

      и на хоби такива

      тел. О879 Ч8Ч 2З5

      Коментар


      • #48
        От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
        Много се изкефих на толерантността. Няма примигване с фарове, а клаксон не чух..
        Та в градчето точно пред хотела имаше една много натоварена пешеходна пътека, по която имаше много пешеходци и велосипедисти, които излизаха внезапно от едно мостче -ширината на тротоара ...
        Защото има камери и "честитките" от тях лесно и бързо намират собственикът им.Няма Брюксел, няма Хелзинки.
        В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
        В. Иванов

        Коментар


        • #49
          От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

          Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
          А замислял ли си се, че пускането на аварийните обърква тези зад теб? Аварийните се използват за определени случаи а не да подаваш сигнали за спиране пред пешеходна пътека. Аз например ако видя, че някой пред мен пуска аварийни ще реша, че спира по непредвидена причина и ще го заобиколя.
          Считай че си ударил някой/нещо ако го направиш в по голям европейски/азиатски/американски град. Използват се за известие на другите водачи ,че има нещо на пътя което налага рязко намаляване на разрешената за участъка скорост. Този от зад е задължен да спазва дистанция -по цял свят правило.
          В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
          В. Иванов

          Коментар


          • #50
            От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

            Аз от половин година псувам като бесен кой сложи повдигнатата на басейна Дяна бад .Пешеходец там минава на високосна година но няма лошо да има пешеходна пътека . Само че защото е повдигната част от движението почти спира а друга я минава с пълна газ и се кефи на скока . Аз като излизам от път без предимство не знам кой как ще я мине и сутрин да се включиш в движението е голяма мъка . От двете страни на булеварда има автобусни спирки и автобусите спират и я минават мост по мост за да не "събуе" някоя възглавница . Пред детската градина на децата на ул. Юри Гагарин няма нищо ни пешеходна ни легнал полицай а на улицата пред една междублокова детска площадка сложиха два . На времето говорих с кмета ама той гербаджия обеща записа си и нищо не свърши а няколко месеца по късно го ритнаха за далавери .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #51
              От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

              Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
              Я сега кажете нещо и за "овчата пътека" пред Ректората, трябва ли да я има въобще !?
              Или на Стамболийски и Борис , много яко, 30 - 40 души в минута и никога заедно повече от двама.
              Еми един ден централната част на София ще си стане пешеходна зона. Международна практика...
              В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
              В. Иванов

              Коментар


              • #52
                От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение
                Считай че си ударил някой/нещо ако го направиш в по голям европейски/азиатски/американски град. Използват се за известие на другите водачи ,че има нещо на пътя което налага рязко намаляване на разрешената за участъка скорост. Този от зад е задължен да спазва дистанция -по цял свят правило.
                Явно сме ходили в различни градове, защото аз никъде не съм виждал някой да спира на пешеходна пътека с аварийни.
                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                Коментар


                • #53
                  От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                  E пък мойта при интензивно спиране, сама си ги пуска аварийните. Заблеял съм се, в последен момент виждам че трябва да спра, натискам рязко спирачките и аварийните си премигват по време на спирането.
                  Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                  Коментар


                  • #54
                    От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    ПП: Това, че някой се е насочил към пътека, не му дава предимство докато не стъпи на нея или не подаде сигнал с ръка. Такъв е закона сега. Не мога да разбера, защо трябва да се възхищаваме на нечия тъпотия, облечена в лъскави одежди като велика и незаменима толерантност? Ама щом мислите, че е по-добре 20-30 тона метал да спира от 40км, да бачкат 20 двигателя на празен ход две-три минути и повече, и после да ускоряват пак до 40км(примерно), за да могат други 20 човека да си спестят по половин минута, ОК. 20 човека губят по няколко минути и известно количество бензин, за да могат други 20 пак такива хорица да спестят няколко секунди. А може загубите на време да са като цяло по-малки, както и загубата на гориво, без да се жертва безопасност, само прословутото им джентълменство ще пострада.
                    Не е тъпотия... Точно редовното 'трениране' на прословутото джентълменство спомага за затвърждаване на условния рефлекс да има толерантност....
                    Защо мислиш, че е по-добре да се тренира нашенския 'балкански' тип шофиране - ГААААЗ, рязко спиране (защото някой 'идиот' ти е сякъл пътя), пак ГАААЗ, клаксон, светлини, аварийки и т.н.
                    Тренирането на толератността има други положителни ефект:
                    1. Спокойно градско шофиране (не видях на тази пътека някой да спре рязко, че и да има нужда от аварийки - хората намаляваха предварително).
                    2. Никой не 'стартираше' от пътеката с псувни, просто защото след стотина-двеста метра има светофар на кръстовище, където освен автоматичната работа има и допълнителни бутони за пешеходците. Малко като идиотите изчаках цял един цикъл на светофара докато разбера, че дори автомобилите да са спрени в дадената лента, не натиснеш ли бутона, няма да светне зелено за пешеходеца - така тренират и пешеходците, че не всичко им е позволено. А и 'зеленото' за пешеходците свети МНОГО кратко - няколко секунди колкото да направиш няколко крачки през пътя. Замоташ ли се - чакаш следващия цикъл.
                    3. Общата толерантност засяга и МНОГОТО велосипедисти (вижда се лентата и за тях)...
                    Явно доста бой са яли докато станат дисциплинирани, но това им личи...
                    На магистралата повечето караха с известно умерено превишение на скоростта. Отново - НИКАКВО премигване, клаксони, рязко ускорение или спиране...
                    Но е факт, че в БГ има идиотски планирани пешеходни пътеки...
                    Например http://goo.gl/maps/QgJCP
                    Това е крайбрежен булевард във Варна. В далечината под скапаната сграда (която е без поддръжка, изгоря и се руши) се вижда и синьото значе на пешеходната пътека. Пешеходците нямат НИКАКВА видимост дали идва автомобил. Автомобилите не виждат пешеходците. А ако случайно се наложи да спреш на пешеходната пътека - спираш под рушащата се сграда (спомнете си инцидента на ул.Алабин в София).. Неслучайно има знак 'падащи камъни'...
                    Та така... Според мен за да се оправим трябва първо да се ревизират пешеходните пътеки (и ограниченията по пътищата, а не - на всяка керемидка 40). И да има 'бой' на нарушителите...

                    Доста си говорихме с таксиджията, който ни кара от летището и т.н. Разправяхме се за полицаите - сина му щял да става такъв (в момента се обучава).
                    Каза - тежка работа, защото са доста по-малко на глава на населението...
                    Казах му за България, и доста по-големия брой полицаи, но липсата на какъвто и да е контрол по улиците.
                    Таксиджията каза умна мисъл - 'ами при нас са малко, но гледат да са наясно с всичко - нощем докато си пия кафето до колата много често питат дали всичко е наред - виждат ме с такси, дали нямам проблеми с клиент и т.н'
                    И ако се появи някой боклук в полицията - другите няма да го търпят, защото работата наистина е много, и иначе някой трябва да върши и неговата работа.
                    Докато явно тук 'масовката' е унищожила имунната система на полицията. - Абе къде да бързам и защо да се зоря - та нали всички други не се зорят - аз ли да съм глупака...
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                      Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                      Явно сме ходили в различни градове, защото аз никъде не съм виждал някой да спира на пешеходна пътека с аварийни.
                      Уточнил съм защо и как!Аварийните не са само за аварирал автомобил ,зависи как ги използваш.При авария пускаш аварийни,слизаш от МПСто и осигуряваш с триъгълник или авариен фенер/маяк/,при друга причина за намаляване подаваш авариен сигнал за момент,повечето колеги на пътя и тук и на вън разбират ситуацията,една малка част не!Като е пуснал аварийни някой при пътен инцидент или препятствие на пътя /преминаващи животни например /кво да не би да преминаваме през препятствието с газ,па може и през ПОЛИЦАИТЕ които са отцепили зоната!Пред аварийните не се знае какво има докато не се убедиш,че е авария или поне намаляваш почти до спиране,нямаш право да надминаваш ,камо ли пък на пешеходна пътека ,абсолютно забранено ,независимо от причината докато не се убедиш ,че е безопасно!Обикновенно през джамовете на колите се вижда ,когато някой пресича,задължение на водача е да следи пътната обстановка във всеки момент и да взима максимално правилни решения,там не сме извън пътя ,а на него,става въпрос за живота на пресичащи на обозначено място ,а не за животни,може да са наши близки!
                      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                      Коментар


                      • #56
                        От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        ... ПП: ... Ама щом мислите, че е по-добре 20-30 тона метал да спира от 40км, да бачкат 20 двигателя на празен ход две-три минути и повече, и после да ускоряват пак до 40км(примерно), за да могат други 20 човека да си спестят по половин минута, ОК...
                        А ти ще мислиш така до първия размазан на капака ти. После дали няма друга песен да пееш?

                        Коментар


                        • #57
                          От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                          Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                          Уточнил съм защо и как!Аварийните не са само за аварирал автомобил ,зависи как ги използваш.При авария пускаш аварийни,слизаш от МПСто и осигуряваш с триъгълник или авариен фенер/маяк/,при друга причина за намаляване подаваш авариен сигнал за момент,повечето колеги на пътя и тук и на вън разбират ситуацията,една малка част не!Като е пуснал аварийни някой при пътен инцидент или препятствие на пътя /преминаващи животни например /кво да не би да преминаваме през препятствието с газ,па може и през ПОЛИЦАИТЕ които са отцепили зоната!Пред аварийните не се знае какво има докато не се убедиш,че е авария или поне намаляваш почти до спиране,нямаш право да надминаваш ,камо ли пък на пешеходна пътека ,абсолютно забранено ,независимо от причината докато не се убедиш ,че е безопасно!Обикновенно през джамовете на колите се вижда ,когато някой пресича,задължение на водача е да следи пътната обстановка във всеки момент и да взима максимално правилни решения,там не сме извън пътя ,а на него,става въпрос за живота на пресичащи на обозначено място ,а не за животни,може да са наши близки!
                          Като ми пуснеш аварийните ще тръгна да те заобикалям. В какво ще се убеждавам и през прозорците ли ще гледам си е моя работа, но ще те заобиколя. Пък имай късмета да тръгнеш докато те заобикалям. Качвам те на бордюра пък после се оплаквай. Аварийните светлини са знак за непредвидено спиране. Червените светлини в задната част на автомобила са сигнал за спиране. А на който аварийните му се включват като натисне спирачката да вземе да си прегледа електронната система.
                          Единствено съм съгласен с използване на аварийни за предупреждаване на този отзад на извънградски път, когато се налага да се спре пред препятствие, тъй като скоростта там е висока и не очакваш някой да спре ей така на платното.

                          ПС: Аварийни светлини - авария. Стоп светлини - спиране. Хитро, нали?
                          Последно редактирано от silverfox; 22-12-13, 09:50.
                          Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                          Коментар


                          • #58
                            От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                            моята кола си е напълно изправна и при рязко спиране аварийните се пускат сами. Незнам какъв е критерия, но определено е полезна екстра.
                            Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                            http://www.facebook.com/JeepBG
                            LZ1GGC

                            Коментар


                            • #59
                              От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                              Първоначално публикуван от Kozzzec Преглед на мнение
                              А ти ще мислиш така до първия размазан на капака ти. После дали няма друга песен да пееш?
                              Какво да мисля, то в закона си е записано кога и кой е с предимство. Достатъчно е да се спазва и за мен е ОК. Лошото е, че даже и шофьорите не го знаят, та камо ли пешеходците. Още по-лошото, че няма обективни санкции, които да приучат и двете страни.
                              Аз карам по 8-10 часа на ден, около 200 часа на месец, точно в София. Е, не ги газя, нито пък ги плаша, нито пък нарочно не ги пускам. Но пък и няма как да не ми направи впечатление разликите в културата на пресичане. Не е тайна, минавам през Студентски град по 10-15 пъти на ден, като го пресичам през възможно най-многото повдигнати пътеки. ВЕрвай имам доста наблюдения, и много повече спирания като общ брой, и от най-стриктните изпълнители на закона тук. Лесно е да влезеш в София веднъж на ден, да нЕмаш зор за нищо, тогава може да спираш по пътеките и без да има хора за пресичане, просто да си поразгледаш витрините. Ама да си на педал цял ден и там "бъдещето на България"(студентчетата) дошло преди два дена от някъде си (още подават мигачи на S-образните завои при Пощенския колеж), чели-недочели закона, пешеходна пътека, за тях е нещо като тротоар по който могат да се разхождат също тъй безгрижно както и по останалите, без да ги е грижа за движение и предимство. Извинявай, ама за мен те са олигофрени. Уж всичките трЕбва да са интелигентни деца, дошли са да учат заветното "виШУ", а не могат да пресекат улицата без да пречат на движението и да си рискуват живота. Ти разбираш ли, че се хвърлят по пътеките, като че ли им е най-важното нещо да се докажат, че са с предимство и че трябва да им спреш. Толерантността е хубаво нещо, ама трябва да е двупосочна. Аз същите тези ги возя и същите те, се ядосват, когато някой реши ей така, че му се пресича точно пред препълнен 30 тонен автобус със 150-200 човека вътре (дори когато нищо не му пречи да пресече и след автобуса, просто защото движението не е интензивно). Та ядосват се като са вътре, че закъсняват, че се събират един върху друг при спирането заради нЕкой кретен, обаче слизайки, една голяма част забравят всичко това и се превръщат в същите безотговорни кретени, които си искат доказателство, че пешеходната пътека им дава властта да спират всичко живо... И това само за пътеките, да не казвам, че в общия случай, ако пътеката е на повече от 10-15 метра, пресичат където им скимне и пак очакват че трябва да им спре някой на добра воля. Не са малко и случаите, когато дори не гледат пресичайки бавно без да има пътеки и пред очевидно приближаващи се превозно средства. Себедоказване ли е, откровена тъпотия ли, що ли, не мога да кажа. Ама да спирам и на пътеки и между тях и когато трябва(според закона) и когато не, на мен ми идва малко в повече. Излязъл някъ'в пикльо из Студентски град с лъскавата колица на баща си(или купена от него) и понеже трябва всички да го видят, си спира през десет метра и ръкомаха да се пресича, светнеш ли му или да му подсвирнеш, и вече спира рязко да го удариш, засича те да се прави на мъж пред гаджето, да му се чудиш на акъла... Нито можеш да се оплачеш на нЕкой, нито да се разправяш щото си на работа, трупаш си нервите докато един ден чашата прелее и нЕкой подобен го отнесе заради всички.
                              Толерантността е хубаво нещо, но тук не я разбират правилно много от хората.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #60
                                От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Какво да мисля, то в закона си е записано кога и кой е с предимство. Достатъчно е да се спазва и за мен е ОК. Лошото е, че даже и шофьорите не го знаят, та камо ли пешеходците. Още по-лошото, че няма обективни санкции, които да приучат и двете страни.
                                Аз карам по 8-10 часа на ден, около 200 часа на месец, точно в София. Е, не ги газя, нито пък ги плаша, нито пък нарочно не ги пускам. Но пък и няма как да не ми направи впечатление разликите в културата на пресичане. Не е тайна, минавам през Студентски град по 10-15 пъти на ден, като го пресичам през възможно най-многото повдигнати пътеки. ВЕрвай имам доста наблюдения, и много повече спирания като общ брой, и от най-стриктните изпълнители на закона тук. Лесно е да влезеш в София веднъж на ден, да нЕмаш зор за нищо, тогава може да спираш по пътеките и без да има хора за пресичане, просто да си поразгледаш витрините. Ама да си на педал цял ден и там "бъдещето на България"(студентчетата) дошло преди два дена от някъде си (още подават мигачи на S-образните завои при Пощенския колеж), чели-недочели закона, пешеходна пътека, за тях е нещо като тротоар по който могат да се разхождат също тъй безгрижно както и по останалите, без да ги е грижа за движение и предимство. Извинявай, ама за мен те са олигофрени. Уж всичките трЕбва да са интелигентни деца, дошли са да учат заветното "виШУ", а не могат да пресекат улицата без да пречат на движението и да си рискуват живота. Ти разбираш ли, че се хвърлят по пътеките, като че ли им е най-важното нещо да се докажат, че са с предимство и че трябва да им спреш. Толерантността е хубаво нещо, ама трябва да е двупосочна. Аз същите тези ги возя и същите те, се ядосват, когато някой реши ей така, че му се пресича точно пред препълнен 30 тонен автобус със 150-200 човека вътре (дори когато нищо не му пречи да пресече и след автобуса, просто защото движението не е интензивно). Та ядосват се като са вътре, че закъсняват, че се събират един върху друг при спирането заради нЕкой кретен, обаче слизайки, една голяма част забравят всичко това и се превръщат в същите безотговорни кретени, които си искат доказателство, че пешеходната пътека им дава властта да спират всичко живо... И това само за пътеките, да не казвам, че в общия случай, ако пътеката е на повече от 10-15 метра, пресичат където им скимне и пак очакват че трябва да им спре някой на добра воля. Не са малко и случаите, когато дори не гледат пресичайки бавно без да има пътеки и пред очевидно приближаващи се превозно средства. Себедоказване ли е, откровена тъпотия ли, що ли, не мога да кажа. Ама да спирам и на пътеки и между тях и когато трябва(според закона) и когато не, на мен ми идва малко в повече. Излязъл някъ'в пикльо из Студентски град с лъскавата колица на баща си(или купена от него) и понеже трябва всички да го видят, си спира през десет метра и ръкомаха да се пресича, светнеш ли му или да му подсвирнеш, и вече спира рязко да го удариш, засича те да се прави на мъж пред гаджето, да му се чудиш на акъла... Нито можеш да се оплачеш на нЕкой, нито да се разправяш щото си на работа, трупаш си нервите докато един ден чашата прелее и нЕкой подобен го отнесе заради всички.
                                Толерантността е хубаво нещо, но тук не я разбират правилно много от хората.
                                Ами искаш-не искаш, с предимство са. И после ти ще го отнесеш. Това е. Ще ми е интересно мнението на един шофьор на автобус от МГОТ за повдигнатите пешеходни пътеки на главните улици?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X