Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

    Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
    моята кола си е напълно изправна и при рязко спиране аварийните се пускат сами. Незнам какъв е критерия, но определено е полезна екстра.
    Явно е нова измищльотина на модерните конструктори. Винаги съм се радвал когато колата решава вместо мен. Ами ако съм идиот и баш по средата на пътя се сетя, че съм си забравил телефона, метна се на спирачките и с десен мигач правя обратен завой? Да ама няма да светне десен мигач, ами ще светнат аварийните и става весело за останалите. Само пример ей така в движение...
    Друга такава весела екстра са модерните спирачки дето ги рекламират, че колата спира сама даже и шофьора да се е заблял. Да ама ако ускорявам за изпреварване и тъкмо да заобиколя спряла кола пред мен и моята решава, че трябва да спре, щото другата вече много близо и пак става весело. Абе...
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

    Коментар


    • #62
      От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

      Първоначално публикуван от Kozzzec Преглед на мнение
      Ами искаш-не искаш, с предимство са. И после ти ще го отнесеш. Това е. Ще ми е интересно мнението на един шофьор на автобус от МГОТ за повдигнатите пешеходни пътеки на главните улици?
      С предимство са, след като стъпят на пътеката, а не като се движат по тротоара покрай нея и да пресичат със същата скорост без да се огледат дори. И въпреки това аз го отнасям винаги, и затова ги пазя доколкото мога, че даже и от самите тях. Но приказките за толерантност на всяка цена и само от едната страна ми идват в повече. Щом аз като пешеходец и като шофьор мога да бъда толерантен и достатъчно мислещ, би трябвало и те да могат.

      За повдигнатите пътеки, мнението ми е по-скоро положително, но с уговорката, че не всички такива са сложени на места където ползата от тях оправдава съществуването им. Отделно, изпълнението на част от тях, не отговаря на стандартите, дори и да са поставани на места където са полезни. Това последното с лек автомобил може би не се усеща толкова, но с автобус по-високите и/или с по-резки закръгления възвишения, се усещат особено зле, и е необходимо да се преминават излишно бавно, което затруднява трафика и амортизира излишно и без това поовехетлите автобуси. Да не говорим, че от толкова бавното минаване на тези възвишения се пречи и на пешеходците - някои такива пътеки се минават за над 20 секунди, три моста, 18 метра автобус, който не е много пригоден за офроад - през което време идват хорица да пресекат и се налага да чакат. Особено из Студентски град, където има много щъкащи пешеходци, стъпваш на пътеката без да има кой да пресича, и докато минеш вече се наредили, че даже и пресекли до половината на пътя, по няколко човека. На доста такива места, за ограничаване на скоростта и спирането на пътеките можеше да съдействат органите на реда, но те пък не са така безкомпромисни като повдигнатите пътеки, така че за сега този вариант е по-удачен.
      За нас от транспорта помагат най-вече при включване в движението, защото карат идващите отзад автомобили да намаляват скоростта си, като по този начин намираме пролуки за включване. Макар че на теория, трябва да ни осигуряват предимство при тръгване от спирка и без да им се налага да намаляват заради пътека, това доста рядко се случва, а пък касае повече народ возещи се в автобуса, от няколкото пропускани съвестно на пътеките. Но както и доста от правилата това също не се знае, а и за него глоби не се налагат, дори да се върши пред очите на контролиращите, така че едва ли някога масово ще се научи. Нещо повече, имал съм куриозни случаи, когато отворковци са ми спирали да се разправят с мен, че ги засичам излизайки от спирката, и да ми твърдят, че им отнемам предимството. Това при положение, че съм им подал мигач, чакам ги няколко секунди, и тръгвам съвсем леко с 2-3км/ч да се включвам, за да могат да ме видят достатъчно рано и да си изпълнят задълженията според закона.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #63
        От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        ...
        Преди беше забранено по улици с градски транспорт да има изкуствени неравности. Сега сложиха навсякъде. Със сигурност не е добре за старите ни автобуси.

        Коментар


        • #64
          От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

          В Пловдив водачите дават път на пешеходна пътека. Много често изчакват дори и когато могат все пак да минат преди пешеходеца. При натоварено движение все някой в колоната спира и дава възможност за безопасно пресичане.

          Аз от своя страна, когато съм пеша, също се съобразявам с потока от коли. Мога да изчакам 10-20 секунди и да мина, когато ще спрат един-двама, вместо веднага да тръгвам и да забавям десетина човека с коли.

          П.П. Лични впечатления от чужбина - Парма, малък, много богат и добре уреден град - с удоволствие дават път на всеки пешеходец веднага щом застане до пътеката; хората там пресичат САМО на определените за целта места; Болоня - голям град - там е на късмет, може да си почакаш докато ти обърнат внимание…).
          Последно редактирано от jkd; 22-12-13, 13:30.

          Коментар


          • #65
            От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

            Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
            Явно е нова измищльотина на модерните конструктори....Ами ако съм идиот...
            За теб измишльотина- за мен много полезна функция щото ми е помагала да не ударя тоя пред мен дето заради дупка среден размер (без риск за щети и с място да я заобиколи) решава да скочи на спирачките с 2-та крака. Това извън града, при скорост под 90км/ч и нормална дистанция- докато осъзная, че тоя спира рязко и реагирам адекватно минават поне 1,5-2 секунди. При спирачки и аварийни възприемам ситуацията веднага- печеля поне секунда за реакция. Тая секунда е грубо казано 20-22 метра при скорост 90км/ч... Тея 20-на метра са разликата между удар с материални щети и удар със сериозно пострадали хора- забравяме случая дето не те удрям... Нека е измишльотина- аз понеже НЕ съм великият шофьор дето може и знае всичко определено съм доволен от такива дребни помощници... Един удар ми се размина- за мен наличието на системата си е абсолютно оправдано...
            Пък ако си идиот направо е задължително да имаш такава екстра в колата- понеже тъпакът не мисли за другите се налага производителя да третира всички шофьори като идиоти и да мисли за чуждата безопасност...

            Коментар


            • #66
              От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

              Явно не ти е била нормална дистанцията. Пък и като трудно осъзнаваш дали пред теб спират, ми увеличаваш дистанцията. Ако разчиташ на някой да му светнат аварийните и да изкочи надпис "Спирам рязко" или да ти се задейства сама супер спирачната система, другия път ще си се ударил. Пък ако пускането на аварийни за щяло и нещяло е мислене за другите дето спят... продължавайте.
              Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

              Коментар


              • #67
                От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                Знаците, подавани на пътя, трябва да са ясни и еднозначни. А не другите шофьори да се чудят какво искаш да кажеш/покажеш.

                Коментар


                • #68
                  От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                  Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                  Явно не ти е била нормална дистанцията. Пък и като трудно осъзнаваш дали пред теб спират, ми увеличаваш дистанцията. Ако разчиташ на някой да му светнат аварийните и да изкочи надпис "Спирам рязко" или да ти се задейства сама супер спирачната система, другия път ще си се ударил. Пък ако пускането на аварийни за щяло и нещяло е мислене за другите дето спят... продължавайте.
                  АЦЦ-то и системата за аварийно спиране са си благинка. На всеки му се случва да се разсее за секунда (да смени станцията на радиото, да настрои климатика) а в това време този пред теб да набие рязко спирачки. Или да ти изскочи рязко пешеходец например.. А по повод твоето опасение че може да ти изиграе лоша шега при изпреварване - помислено е и за това, системата се шунтира с едно просто натискане на газта. Т.е. ако подадеш газ, системата се изключва и си продължаваш изпреварването нормално.

                  П.С. И на моя таралясник аварийките се включват при рязко спиране, но наистина много рязко. За близо около година не бях осъзнал че го имам това, докато не дойде време да минавам едни курсове при Митко Илиев - даже при първото спиране мислех че аз съм ги натиснал (аварийките) без да искам
                  Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                    Значи не е толкова зле все пак. Аз обаче имам неприязън към такива екстри от времето, когато карах Туарег. Някой да се опита на баир да тръгне назад с великата система за задържане на спирачката. Е няма начин. Един път ме остави пред офиса, защото компютъра решил, че има проблем. Е в сервиза казаха няма проблем. Ресетнаха или там каквото направиха компютъра и тръгна. Да, ама си решава и те оставя на пътя.
                    Колкото до аварийните, както казах, на извънградско и аз пускам аварийни, ако трябва да се спира пред препятствие и видя, че някой идва зад мен и то се позиционирам по към средата на пътя за да не реши, че спирам да пикая. Ама пред пешеходните пътеки... Ако някой хукне да пресича тъкмо пред теб е разбираемо да се метнеш на спирачките. Тогава няма да имаш време обаче за аварийните. При всички други случаи е забранено в закона да се спира рязко. Голям праз, че някой не сме му дали предимство и си останал на тротоара. Ако не може да се спре отдалеко и нормално, ами не се спира, освен ако не е необходимо. Това в последния момент да решиш, че ще даваш път на някого е дивотия. Че то на тоя принцип утре и по светофарите и стоповете на кръстовищата ще почнат да спират с аварийни.
                    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                    Коментар


                    • #70
                      От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                      По добре да ме ударят отзад от колкото да смачкам някой на пешеходна пътека нищо че е скочил в последния момент без въобще да се огледа . Това аз после не мога да го докажа и ще ми разгонят фамилията .
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #71
                        От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                        Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                        Значи не е толкова зле все пак. Аз обаче имам неприязън към такива екстри от времето, когато карах Туарег. Някой да се опита на баир да тръгне назад с великата система за задържане на спирачката. Е няма начин. Един път ме остави пред офиса, защото компютъра решил, че има проблем. Е в сервиза казаха няма проблем. Ресетнаха или там каквото направиха компютъра и тръгна. Да, ама си решава и те оставя на пътя.
                        Мда, тва е кофтито на електрониката, че винаги има вариант да се сбъгяса, та човек трябва винаги да има едно наум. Мен преди 2 седмици (първия сняг в София) ми се бъгна датчика на системата за "мъртвата" зона. От студа ли, и аз не знам. На следващото палене вече си беше ОК. А системата ми за потегляне по наклон си бачка иделайно (карам също VW), добре че е на жената Тойотата та да си поддържам навиците за потегляне от ръчна.

                        Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                        Колкото до аварийните, както казах, на извънградско и аз пускам аварийни, ако трябва да се спира пред препятствие и видя, че някой идва зад мен и то се позиционирам по към средата на пътя за да не реши, че спирам да пикая. Ама пред пешеходните пътеки... Ако някой хукне да пресича тъкмо пред теб е разбираемо да се метнеш на спирачките. Тогава няма да имаш време обаче за аварийните. При всички други случаи е забранено в закона да се спира рязко.
                        Както казах - за една година нормално шофиране (~25 000 km) така и не бях разбрал че аварийките се пускат при екстремно спиране, а не е като да не съм спирал рязко. Единствено успях да ги пусна на пистата до Сапарева Баня, и то упражнението беше 90 км/ч, запъваш гърба в седалката и скачаш на спирачката с двата крака...

                        При всички положения, както каза и sek.1 - предпочитам смачкан багажник пред прегазен пешеходец. Кво да правиш, овци, като не могат да се пазят сами - налага се ние да ги пазим.
                        Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                          Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                          Като ми пуснеш аварийните ще тръгна да те заобикалям. В какво ще се убеждавам и през прозорците ли ще гледам си е моя работа, но ще те заобиколя. Пък имай късмета да тръгнеш докато те заобикалям. Качвам те на бордюра пък после се оплаквай. Аварийните светлини са знак за непредвидено спиране. Червените светлини в задната част на автомобила са сигнал за спиране. А на който аварийните му се включват като натисне спирачката да вземе да си прегледа електронната система.
                          Единствено съм съгласен с използване на аварийни за предупреждаване на този отзад на извънградски път, когато се налага да се спре пред препятствие, тъй като скоростта там е висока и не очакваш някой да спре ей така на платното.

                          ПС: Аварийни светлини - авария. Стоп светлини - спиране. Хитро, нали?
                          Надмини ме на пешеходна пътека и си сърбай попарата и не ти препоръчвам да ме качваш на бордюра ,това е безпричинен пътен екстремизъм особенно в зоната на пешеходна пътека,за мене си е равно на пътен тероризъм има доста от него, все още!При положение,че има случаи ПОВТАРЯМ на надминаване върху пешеходна пътека при нормално спиране или четеш през ред!
                          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                          Коментар


                          • #73
                            От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                            Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                            Надмини ме на пешеходна пътека и си сърбай попарата и не ти препоръчвам да ме качваш на бордюра ,това е безпричинен пътен екстремизъм особенно в зоната на пешеходна пътека,за мене си е равно на пътен тероризъм има доста от него, все още!При положение,че има случаи ПОВТАРЯМ на надминаване върху пешеходна пътека при нормално спиране или четеш през ред!
                            Не чета през ред. Казвам, че ако пуснеш аварийни защото си решил да спираш на пешеходна пътека има вероятност да реша, че спираш за друго. Тогава ако преценя, че мога, ще те заобиколя, защото спирането на аварийни предполага оставане на място. Ако пък докато те заобикалям тръгнеш, тогава ти ще си сърбаш попарата, защото аз ще трябва да си се прибера в платното. Това всичко естествено в рамките на теорията. Ти казваш, че пускаш аварийните, аз ти казвам как на мен ще ми изглежда. И затова използвам само думата заобикаляне, а не изпреварване, защото спрял по някаква причина автомобил с включени аварийни трябва да се заобиколи. Бързо, бавно, пълзейки - зависи от ситуацията.
                            А иначе не е и аз да не съм имал изпълнения точно в София. Карам си аз и пред мен един дядо, едвам се крепи тъкмо тръгнал да пресича където не трябва. Спирам аз да го чакам и в този момент някакъв идиот явно решил, че ей тъй съм спрял по средата на платното да си почина ме заобикаля с газ и то по линията на трамвая. После спирачки, свирене на гуми, едвам спря. Само го погледнах - гледаше като напикан.

                            Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
                            А системата ми за потегляне по наклон си бачка иделайно (карам също VW), добре че е на жената Тойотата та да си поддържам навиците за потегляне от ръчна.
                            Гледам си уцелил точната дума Системата бачка като потегляш напред. А пробвал ли си назад нагоре по баира? Тъпата спирачка не освобождава, освен ако не се опиташ да тръгнеш напред. Освен ако на оня наистина не му е била наред системата и да не е работила назад. Та като речеш да тръгнеш назад, т.е. нагоре и спирачката си държи, не освобождава и няма тръгване. Тъпотия.
                            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                            Коментар


                            • #74
                              От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                              По добре да ме ударят отзад от колкото да смачкам някой на пешеходна пътека нищо че е скочил в последния момент без въобще да се огледа . Това аз после не мога да го докажа и ще ми разгонят фамилията .
                              Това е така, ама го има варианта, да те ударят отзад и да те бутнат да смачкаш пешеходеца. На едни обучения ни прожектираха такива филмчета от съвсем реални случки.

                              Трябва да се внимава и всичко да се прави с усет. Никой писан закон не може да върне човек от гробищата. Като му спра аз, ама го удари този в следващата лента и го размаже, единия отива в гробищата, другия в затвора, само защото аз съм спазил буквата на закона. Не, мерси, преценявам и спирам според ситуацията.
                              Лично имах случай с автобуса, точно на пешеходна пътека, в който ако бях опитал само да спра, пешеходеца го отнасяше, а от тия 150 човека вътре все някой щеше да си потроши нещо. Случката накратко. Пешеходна пътека и спирка веднага след нея. Приближавам с около 20-30км/ч, намалявайки за да спра на спирката. 3-4 метра преди пътеката, с периферното зрение вече, улавям, че едно момче стоящо с гръб и към автобуса и към пътеката, се обръща рязко без да погледне и тръгва да пресича по пътеката. И с максимално рязко спиране, нямаше да спра за такова разстояние. Рязко завъртях волана наляво и успях да вкарам предницата пред пешеходеца така че той се подпря с ръце на първата врата отдясно на автобуса, докато аз вече спирах по-интензивно(но все пак не максимално, за да не се изтрепе вътре народа). И така, спрях на 2-3 метра, след пешеходеца, и под бурни освирквания от тълпата(човека бил на пътека, бил съм длъжен...ала-бала...) отидох да проверя как е. Нищо му нямаше, дори не падна на земята, просто се беше подпрял на автобуса и се беше отблъснал. Извиних се все пак, повече от уплаха отколкото от чувство за вина, а той явно беше осъзнал вината си и изглеждаше доста гузен, мънкаше нещо че му няма нищо и нямало проблеми... А на мен ми трепериха краката около 10 минути след случая, докато продължавах да си карам и да си мисля какво можеше да стане. Ето в такива моменти си мисля най-сериозно да сменям професията завинаги, но след това разума се обажда, че все пак поне личната кола ще си карам и ако е писано да стане, не мога да избягам.
                              От толкова каране в града съм стигнал до извода, че всичко трябва да се прави разумно, дори и да не е според буквата на закона, защото законите не винаги могат да се приложат точно в реалния живот.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • #75
                                От: Пренебрегват ли се пешеходните пътеки в България?

                                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                                Не чета през ред. Казвам, че ако пуснеш аварийни защото си решил да спираш на пешеходна пътека има вероятност да реша, че спираш за друго. Тогава ако преценя, че мога, ще те заобиколя, защото спирането на аварийни предполага оставане на място. Ако пък докато те заобикалям тръгнеш, тогава ти ще си сърбаш попарата, защото аз ще трябва да си се прибера в платното. Това всичко естествено в рамките на теорията. Ти казваш, че пускаш аварийните, аз ти казвам как на мен ще ми изглежда. И затова използвам само думата заобикаляне, а не изпреварване, защото спрял по някаква причина автомобил с включени аварийни трябва да се заобиколи. Бързо, бавно, пълзейки - зависи от ситуацията.
                                А иначе не е и аз да не съм имал изпълнения точно в София. Карам си аз и пред мен един дядо, едвам се крепи тъкмо тръгнал да пресича където не трябва. Спирам аз да го чакам и в този момент някакъв идиот явно решил, че ей тъй съм спрял по средата на платното да си почина ме заобикаля с газ и то по линията на трамвая. После спирачки, свирене на гуми, едвам спря. Само го погледнах - гледаше като напикан.



                                Гледам си уцелил точната дума Системата бачка като потегляш напред. А пробвал ли си назад нагоре по баира? Тъпата спирачка не освобождава, освен ако не се опиташ да тръгнеш напред. Освен ако на оня наистина не му е била наред системата и да не е работила назад. Та като речеш да тръгнеш назад, т.е. нагоре и спирачката си държи, не освобождава и няма тръгване. Тъпотия.
                                /Всеки си носи отговорноста!Безаварийно и без инциденти на всички от форума и весело посрещане на почивните и празничните дни!
                                Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X